połączenie laminatu do burt
Moderator: Marcin-Kraków
połączenie laminatu do burt
W mojej budzie przerdzewiały i pękły mocowania laminatu do burt na obwodzie paki (te małe zaczepy wystające z budy i przykręcone bo burt). Z tego powody buda mi się trochę trzepie na wertepach.
Wsadziłem nową uszczelkę dookoła budy. Kupiłem gumową, płaską, szeroką z ‘wąsem’ obejmującym brzeg laminatu (około 8 PLN-ów za mb). Spisuje się póki co OK, chroni brzeg laminatu, tłumi uderzenia o burty i wygląda jakoś nawet (oprócz rogów z tyłu, gdzie się trochę obsuwa).
Chcę to jeszcze wzmocnić i uszczelnić przykręcając ponownie laminat do burt. Czy przewiercając laminat i wstawiając od środka małe kątowniki (jak do konstrukcji drewnianych) nie przesztywnię połączenia i nie doczekam się pęknięć laminatu? Stosować ochronę otworów w budzie dobierając oczka do brezentów jako tuleje?
Czy lepiej dmuchać na zimne i zrobić połączenia elastyczne na kawałkach taśmy z przenośnika przykręconych do laminatu i burt?
Jakieś inne wyjście?
Wsadziłem nową uszczelkę dookoła budy. Kupiłem gumową, płaską, szeroką z ‘wąsem’ obejmującym brzeg laminatu (około 8 PLN-ów za mb). Spisuje się póki co OK, chroni brzeg laminatu, tłumi uderzenia o burty i wygląda jakoś nawet (oprócz rogów z tyłu, gdzie się trochę obsuwa).
Chcę to jeszcze wzmocnić i uszczelnić przykręcając ponownie laminat do burt. Czy przewiercając laminat i wstawiając od środka małe kątowniki (jak do konstrukcji drewnianych) nie przesztywnię połączenia i nie doczekam się pęknięć laminatu? Stosować ochronę otworów w budzie dobierając oczka do brezentów jako tuleje?
Czy lepiej dmuchać na zimne i zrobić połączenia elastyczne na kawałkach taśmy z przenośnika przykręconych do laminatu i burt?
Jakieś inne wyjście?
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
To nie jest to oryginalny sposób mocowania tego laminatuwieprzowina pisze:jest inne proste i niezawodne wyjście. W pobliżu dolnej krawędzi budy, tam gdzie pod laminatem jest już blacha burt przewierć przez laminat i blachę. Wstaw po 5 śrób M8 na każdą stronę i 2 razy po jednej z tyłu - najlepiej tzw "zamkowych" z obłym łbem z nierdzewki i skręć od srodka.


Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Czyli nie ma ryzyka, że laminat opierając się punktowo na śrubach zacznie pękać?
Żebym się jasno wyraził; chodzi mi o 'wklęsłe plecy' laminatów. Jakieś mam takie wrażenie, że większość bud honkerów z czasem 'siada' w części środkowej. Skoro siada (a tego nie wiem na pewno), to znaczy że nie leży na pałąkach dobrze i koniec końców siądzie na śrubach?
Żebym się jasno wyraził; chodzi mi o 'wklęsłe plecy' laminatów. Jakieś mam takie wrażenie, że większość bud honkerów z czasem 'siada' w części środkowej. Skoro siada (a tego nie wiem na pewno), to znaczy że nie leży na pałąkach dobrze i koniec końców siądzie na śrubach?
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Ja mam zrobine tak że tylnia cześc dachu honka jest przedzielona na pół i wyjęte to usztywnienie i nic mi dach nie siada. A i dach się zrobił lżejszy i jest łatwiejszy do zdjęcia a po zdjęciu jedenej z części(tylniej) wygląda to tak: www.speedcorner.pl/4x4/100_0477.jpg i www.speedcorner.pl/4x4/100_0478.jpg a i dach jest przykręcony do pałąków żeby nie robic zbędnych otworów w nadwoziu i wszystko jest stabilne i dach nie ma tendencji do odlecenia 

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
A więc tak to wygląda: na jednej części dachu(tylnej jest przykręcony kątownik- www.speedcorner.pl/4x4/dach.jpg następnie w drugiej cześci dachu jest przymocowany drugi kontownik w przeciwnym kierunku do drugiego i jest na nim uszczelka- www.speedcorner.pl/4x4/dach1.jpg mocowanie polega na wsunięciu tylnej czesci dachu w szczeline która jest między uszczelka a ddrugim(środkowym dachem) i przykręceniu śrubami z każdej strony po jednej.I nic nie cieknie. 

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
piekna maszyna marku
ten dach niezle wyglada - tez moze cos takiego sobie zrobie a przy okazji kris to polaczenie miedzy skrzynia a walem to zostalo ci czy tez pusciles ??
z czym ja i honker calkowicie sie zgadzamy - ostatnio tez suza lj 80
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Ja laminatu ciął nie będę skoro nie mogę sobie poradzić z przeciekami pomiędzy nim a kabiną kierowcy 

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
dach
dach to fakt jest taki ze robi nieco problemow ale najmadrzejesze rozwiazanie jakie trzeba bedzie zrobic to pociac go na dwa bo faktycznie jak zakladalem i sciagalem caly bedac w jedna osobe to sie nieco nameczylem - z przednia czescia dachu tez jest dobry trick - mianowicie przesuwanie go do tylu i wentylacja jest rewelacyjna nie mam tego na zdjeciach ale jak bede znow uzytkowal to pokaze
z czym ja i honker calkowicie sie zgadzamy - ostatnio tez suza lj 80
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
U mnie było przewiercone w laminacie i jeszcze od zewnątrz jako osłona przystawiony pas aluminium. Laminat nie popękał, natomiast os spodu przy śrubach wdała się rdza, warto na to patrzeć nawet mimo uszczelek - poci się od wewnątrz.Teraz będę łatał te miejsca i przerabiał.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
bo uszczelkę trzeba dać. Ja mam zrobione to tak: po obu stronach burt przewiercone jest w 5 miejscach + 2 z tyłu czyli daje to 14 śrub M8. Od wewnątrz wspawane są nakrętki. Używam śrub imbusowych z nierdzewki z poszerzanymi podkładkami. Demontaż śrub wkrętarką trwa kilkadziesiąt sekund. na lini laminatu do burty przyklejona jest podwójna, silikonowa uszczelka typu "D" (taka wielosezonowa do uszczelniania okien) która załatwia sprawę szczelności
daszek
michal - ze zdjeciami to ciezko teraz bo pomalutku skladam szankla i jeszcze motur i takie tam - ale ogolnie rzecz biorac to na boku daszku sa uchwyty zaadoptowane ze stara 660 ktore to pozytywnie przenosza dach do tylu i blokuje sie to ustrojstwo tak zeby nie odlecialo podczas jazdy i tyle filozofii a szyberdach jest wtedy kosmiczny :) no i mozna blogoslawic z miejsca pasazera innych kierowcow mijanych pojazdow ogolnie duzo dobra sprawa :)
z czym ja i honker calkowicie sie zgadzamy - ostatnio tez suza lj 80
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości