blokada mostu
Moderator: Marcin-Kraków
blokada mostu
Jest jakas mozliwosc zamontowania blokady mostu do honkera bez wymiany mostu ?
ktos moze robil cos takiego ?
ktos moze robil cos takiego ?
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Do nowych mostów - jest fabryczna blokada, nie wiem czy da się założyć jeśli masz most bez, najszybciej dowiesz się w motorpolu albo w serwisie jakimś fabrycznym. Jeśli zajdę jakiś namiar to podam.
Stare mosty - jak już pisałem, jest do nich szpera, choć takich cudów było mało. Słyszałem o 2 egzemplarzach, jeden został zniszczony, drugi czeka u mnie na zamontowanie, ale przypuzczam, że było więcej. Nie mam pojęcia, skąd wziąć, może kolega Metale mógłby coś podpowiedzieć, ale nie gwarantuję. Blokadę tą montuje się zupełnie nieinwazyjnie - wyjmujesz mechanizm różnicowy i w to miejsce wkładasz bańkę blokady i koniec.
Z tego co mi wiadomo - mosty Honka są bliźniacze do Żuka i Tarpana Ronika (chodzi o tylne oczywiście). Bebechy są wymienne, mogą być różnice w mocowaniu amortyzatorów i resorów - nie sprawdzałem.
Stare mosty - jak już pisałem, jest do nich szpera, choć takich cudów było mało. Słyszałem o 2 egzemplarzach, jeden został zniszczony, drugi czeka u mnie na zamontowanie, ale przypuzczam, że było więcej. Nie mam pojęcia, skąd wziąć, może kolega Metale mógłby coś podpowiedzieć, ale nie gwarantuję. Blokadę tą montuje się zupełnie nieinwazyjnie - wyjmujesz mechanizm różnicowy i w to miejsce wkładasz bańkę blokady i koniec.
Z tego co mi wiadomo - mosty Honka są bliźniacze do Żuka i Tarpana Ronika (chodzi o tylne oczywiście). Bebechy są wymienne, mogą być różnice w mocowaniu amortyzatorów i resorów - nie sprawdzałem.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

bliźniaczeKrees pisze:Do nowych mostów - jest fabryczna blokada, nie wiem Z tego co mi wiadomo - mosty Honka są bliźniacze do Żuka i Tarpana Ronika (chodzi o tylne oczywiście). Bebechy są wymienne, mogą być różnice w mocowaniu amortyzatorów i resorów - nie sprawdzałem.



Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
w rolniku nie wiem
ale od żuka (porównując te stare z silnikami benz) - dokładnie o jeden ząb
miałem honka który naprawiany był przez fachowca twierdzącego ,że to jest to samo
wszystko się jakoś kręciło do czasu ... zapięcia blokady między-osiowej 




Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Myślicie że takie "coś": http://moto.allegro.pl/item587086038_ua ... mostu.html da się skutecznie zamontować w starym moście? Ktoś tu na forum kiedyś wspominał że od uaz-a ponoć pasują.
tarpan 4012, ził 131 i to nie jest ostatnie słowo!
Re: blokada mostu
Mam, używam, bardzo sobie chwalę. Honker z tym cudem odżywa, w moim odczuciu zdolności terenowe wzrosły nieporównywalnie.
Podobnież sprzęt nie jest idiotoodporny i da się go zwybuchować, ale ogólnie - polecam.

Podobnież sprzęt nie jest idiotoodporny i da się go zwybuchować, ale ogólnie - polecam.

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

- Johny_Szczecin
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
- Lokalizacja: Szczecin
Re: blokada mostu
A tak się zapytam uzytkowników... jak ta blokada jeździ na twardym? Bardzo z głową trzeba jeździć, żeby się na zakrętach nie zapinała czy w miare normalnie można się poruszać? 

Re: blokada mostu
Poza kilkoma przypadkami wejścia w zakręt lekko bokiem nie odczuwam. To bokiem to suma ciut
przesadzonej prędkości i prawdopodobnie blokady
Przy normalnej jeździe na czarnym się nie zapina, za to np. ruszanie na śliskim to bajka.
Uważać trzeba, bo blokada tyłu prostuje zakręty, wciąż nie mogę się nauczyć, żeby na łuku odpuszczać trochę gaz nawet w cięższym terenie, i czasem się nie mieszczę w koleinie - przód na skręconych kołach wychodzi prosto. Za to, odkąd ją mam, znacznie rzadziej używam centralnej blokady.


Uważać trzeba, bo blokada tyłu prostuje zakręty, wciąż nie mogę się nauczyć, żeby na łuku odpuszczać trochę gaz nawet w cięższym terenie, i czasem się nie mieszczę w koleinie - przód na skręconych kołach wychodzi prosto. Za to, odkąd ją mam, znacznie rzadziej używam centralnej blokady.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: blokada mostu
Krees pisze: Za to, odkąd ją mam, znacznie rzadziej używam centralnej blokady.




Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: blokada mostu
Pewnie że można.
Niektóre Tarpany rolniki 2wd też miały blokadę
Wolałbym jednak 100% włączaną ręcznie.
Niektóre Tarpany rolniki 2wd też miały blokadę

Wolałbym jednak 100% włączaną ręcznie.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: blokada mostu
Specjalnie się nie znam ale blokada dyfra jest niezależna od centralnij blokady tymbardziej że Krees ma samoblokującą
- Johny_Szczecin
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
- Lokalizacja: Szczecin
Re: blokada mostu
Ehh... blokada fajna sprawa, tyle że trzeba most rozbierać, docisk łożysk regulować ponownie, luz międzyzębowy - po przygodach z UAZ'em już tak bardzo tego nie lubię
Ma ktoś może jakieś dane dot. regulacji mostu honkerowskiego (żukowskiego może? )?

Re: blokada mostu
Niby niezależna ... tylko ,że w razie prawdziwej wtopy centralny dyfer przekaże moment obrotowy tam gdzie opór będzie najmniejszy– czyli na któreś przednie kołosoki74 pisze:Specjalnie się nie znam ale blokada dyfra jest niezależna od centralnij blokady tymbardziej że Krees ma samoblokującą

PS
Też się specjalnie nie znam

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: blokada mostu
Tak, ale np. przy pustej pace tylna oś Honka jest trochę
mniej obciążona.
W takim układzie zablokowanie tylnego dyfra powoduje, że oba tylne koła musiałyby się kręcić, żeby centralny dyfer ( niezablokowany ) przekazał napęd na przód.
Chyba że się mylę

W takim układzie zablokowanie tylnego dyfra powoduje, że oba tylne koła musiałyby się kręcić, żeby centralny dyfer ( niezablokowany ) przekazał napęd na przód.
Chyba że się mylę

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: blokada mostu
nie polemizuje - za cienki w kasztanach jestem 

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: blokada mostu
A jakby tak dać oddzielne linki hamulcowe do tylnych kół
Wtedy można by przyblokować to koło, co się ślizga
Ot, takie wiosenne
pomysły.


Wtedy można by przyblokować to koło, co się ślizga

Ot, takie wiosenne

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość