Strona 1 z 3
blokada mostu
: pt lip 20, 2007 1:24 pm
autor: inwek
Jest jakas mozliwosc zamontowania blokady mostu do honkera bez wymiany mostu ?
ktos moze robil cos takiego ?
: pt lip 20, 2007 7:55 pm
autor: Darek...
a jasne

wszystko można zrobić

: sob lip 21, 2007 7:05 pm
autor: Krees
Chodzi ci o stare mosty? Była taka konstrukcja, ktora tam pasowała (była to szpera), ale niestety nie wiem, skąd ją wziąć. Było ich dość mało...
: sob lip 21, 2007 8:06 pm
autor: inwek
chodzi mi o nowe mosty - honker z roku 99
: ndz lip 22, 2007 7:02 pm
autor: Wilki
A mnie o stare mosty - nie bardzo mnie stac na wymianę i przydałaby sie chociaż tylna blokada. Więc honkoziomki podzielcie się wiedzą bo spotkania z suzami i uazami nic do tematu nie wnoszą.
: ndz lip 22, 2007 10:22 pm
autor: Michał...G
rolnik miał na tyle mechaniczną blokadę może by dało sie przełożyć bebechy do mostu honkera bo chyba ten z rolnika jest węższy

: wt lip 24, 2007 1:48 pm
autor: Krees
Do nowych mostów - jest fabryczna blokada, nie wiem czy da się założyć jeśli masz most bez, najszybciej dowiesz się w motorpolu albo w serwisie jakimś fabrycznym. Jeśli zajdę jakiś namiar to podam.
Stare mosty - jak już pisałem, jest do nich szpera, choć takich cudów było mało. Słyszałem o 2 egzemplarzach, jeden został zniszczony, drugi czeka u mnie na zamontowanie, ale przypuzczam, że było więcej. Nie mam pojęcia, skąd wziąć, może kolega Metale mógłby coś podpowiedzieć, ale nie gwarantuję. Blokadę tą montuje się zupełnie nieinwazyjnie - wyjmujesz mechanizm różnicowy i w to miejsce wkładasz bańkę blokady i koniec.
Z tego co mi wiadomo - mosty Honka są bliźniacze do Żuka i Tarpana Ronika (chodzi o tylne oczywiście). Bebechy są wymienne, mogą być różnice w mocowaniu amortyzatorów i resorów - nie sprawdzałem.
: ndz sie 12, 2007 4:46 pm
autor: Darek...
Krees pisze:Do nowych mostów - jest fabryczna blokada, nie wiem Z tego co mi wiadomo - mosty Honka są bliźniacze do Żuka i Tarpana Ronika (chodzi o tylne oczywiście). Bebechy są wymienne, mogą być różnice w mocowaniu amortyzatorów i resorów - nie sprawdzałem.
bliźniacze

"prawie"

załóż most od żuka do honka

: wt sie 14, 2007 1:46 pm
autor: Krees
Ja tylko sprawdzałem, że mechanizmy pasują - dyfer, przełożenie, bębny (po ewentualnym roztoczeniu w środku). A całościowo to nie mam pojęcia...
: wt sie 14, 2007 2:29 pm
autor: Michał...G
są węższe .
: wt sie 14, 2007 8:59 pm
autor: Darek...
przełożenie inne

: wt sie 14, 2007 10:17 pm
autor: Michał...G
w moście rolnika też są inne przełożenia??
: śr sie 15, 2007 7:22 am
autor: Darek...
w rolniku nie wiem

ale od żuka (porównując te stare z silnikami benz) - dokładnie o jeden ząb

miałem honka który naprawiany był przez fachowca twierdzącego ,że to jest to samo

wszystko się jakoś kręciło do czasu ... zapięcia blokady między-osiowej

: ndz mar 22, 2009 2:13 pm
autor: oilseen
Myślicie że takie "coś":
http://moto.allegro.pl/item587086038_ua ... mostu.html da się skutecznie zamontować w starym moście? Ktoś tu na forum kiedyś wspominał że od uaz-a ponoć pasują.
Re: blokada mostu
: ndz mar 22, 2009 6:18 pm
autor: Krees
Mam, używam, bardzo sobie chwalę. Honker z tym cudem odżywa, w moim odczuciu zdolności terenowe wzrosły nieporównywalnie.
Podobnież sprzęt nie jest idiotoodporny i da się go zwybuchować, ale ogólnie - polecam.

Re: blokada mostu
: pn mar 23, 2009 10:17 pm
autor: Johny_Szczecin
A tak się zapytam uzytkowników... jak ta blokada jeździ na twardym? Bardzo z głową trzeba jeździć, żeby się na zakrętach nie zapinała czy w miare normalnie można się poruszać?

Re: blokada mostu
: pn mar 23, 2009 10:37 pm
autor: Krees
Poza kilkoma przypadkami wejścia w zakręt lekko bokiem nie odczuwam. To bokiem to suma ciut

przesadzonej prędkości i prawdopodobnie blokady

Przy normalnej jeździe na czarnym się nie zapina, za to np. ruszanie na śliskim to bajka.
Uważać trzeba, bo blokada tyłu prostuje zakręty, wciąż nie mogę się nauczyć, żeby na łuku odpuszczać trochę gaz nawet w cięższym terenie, i czasem się nie mieszczę w koleinie - przód na skręconych kołach wychodzi prosto. Za to, odkąd ją mam, znacznie rzadziej używam centralnej blokady.
Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 7:49 am
autor: Darek...
Krees pisze: Za to, odkąd ją mam, znacznie rzadziej używam centralnej blokady.

coś kolega zamieszał

bez zblokowania centralnego dyfra - blokada mostu

Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 7:59 am
autor: A.F.
Pewnie że można.
Niektóre Tarpany rolniki 2wd też miały blokadę
Wolałbym jednak 100% włączaną ręcznie.
Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 8:03 am
autor: soki74
Specjalnie się nie znam ale blokada dyfra jest niezależna od centralnij blokady tymbardziej że Krees ma samoblokującą
Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 10:32 am
autor: Johny_Szczecin
Ehh... blokada fajna sprawa, tyle że trzeba most rozbierać, docisk łożysk regulować ponownie, luz międzyzębowy - po przygodach z UAZ'em już tak bardzo tego nie lubię

Ma ktoś może jakieś dane dot. regulacji mostu honkerowskiego (żukowskiego może? )?
Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 1:19 pm
autor: Darek...
soki74 pisze:Specjalnie się nie znam ale blokada dyfra jest niezależna od centralnij blokady tymbardziej że Krees ma samoblokującą
Niby niezależna ... tylko ,że w razie prawdziwej wtopy centralny dyfer przekaże moment obrotowy tam gdzie opór będzie najmniejszy– czyli na któreś przednie koło

PS
Też się specjalnie nie znam

Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 1:36 pm
autor: A.F.
Tak, ale np. przy pustej pace tylna oś Honka jest trochę

mniej obciążona.
W takim układzie zablokowanie tylnego dyfra powoduje, że oba tylne koła musiałyby się kręcić, żeby centralny dyfer ( niezablokowany ) przekazał napęd na przód.
Chyba że się mylę

Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 2:00 pm
autor: Darek...
nie polemizuje - za cienki w kasztanach jestem

Re: blokada mostu
: wt mar 24, 2009 2:07 pm
autor: A.F.
A jakby tak dać oddzielne linki hamulcowe do tylnych kół
Wtedy można by przyblokować to koło, co się ślizga
Ot, takie wiosenne

pomysły.