jaką dopuszczalną "na haku" macie?

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

jaką dopuszczalną "na haku" macie?

Post autor: oilseen » sob maja 03, 2008 10:38 pm

Hak se chciałem zamontować w honkerze, taki zwykły- kulkę. Tylko w dowodzie wpisane mam max. holowanej 1500 kg. Chyba mało jak na takie ciężkie autko..? Pomyłka to jaka, czy kara za słabe hamulce? Podpowiedzcie proszę- ile macie wpisane.

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » sob maja 03, 2008 10:41 pm

Naprawdę było wiele razy, poszukaj proszę, i marka Twojego samochodu nie ma tu znaczenia...

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob maja 03, 2008 11:32 pm

Był temat o przyczepach, aczkolwiek na moje pytanie nikt tam nie odpowiedział (czy i jak można zwiększyć tą wartość). Ja też mam 1500 dla przyczepy z hamulcami.

Więc być może marka akurat tutaj ma znaczenie o tyle, że taką wartość wbijali.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: oilseen » ndz maja 04, 2008 12:00 am

FAT ASS pisze:Naprawdę było wiele razy, poszukaj proszę, i marka Twojego samochodu nie ma tu znaczenia...
To nie tak- nie żeby mi się nie chciało szukać- homologacja autka i haka- to wiadomo. Tylko że ja swojego tarpana mam z wojska- otrzymałem tylko fakturę i kluczyki. Żadnego wyciągu z homologacji, żadnych "papierów" i dowodu rejestracyjnego. Już na przeglądzie "zerowym" mieli problem z niektórymi wpisami (chyba naciski osi), podobnie było z panienką w urzędzie rejestrującym (jak mruczała pod nosem: "homologacja-bo system nie chce przyjąć..."), stąd podejrzewam że niektóre dane są "z sufitu". Tu na forum znalazłem instrukcję do bliźniaczego modelu (4011) a w niej widnieje: DMC przyczepy- 750, z tym że "po odrębnym uzgodnieniu z producentem..." masa przyczepy może być większa. Czy z hamulcem, czy bez nie ma wzmianki. Kolega Krees napisał że też ma tylko 1500. Nie ukrywam że zależy mi na większym uciągu- może ktoś "przerobił" ten temat właśnie w tarpanie?

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz maja 04, 2008 10:53 am

Zobacz na PW

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: oilseen » ndz maja 04, 2008 11:34 am

FAT ASS pisze:Zobacz na PW
oświeć kolego co to, bom ja nie biegły zbytnio w necie- lub jak możesz podaj linka

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz maja 04, 2008 11:43 am

oilseen pisze:
FAT ASS pisze:Zobacz na PW
oświeć kolego co to, bom ja nie biegły zbytnio w necie- lub jak możesz podaj linka
http://www.forum4x4.pl/forum/privmsg.php?folder=inbox

:)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » ndz maja 04, 2008 11:45 am

a już myślałem że mi sie twoje PW otworzy :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Marrr
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn lut 14, 2005 9:11 pm
Lokalizacja: m.in. N51 E22

Post autor: Marrr » ndz maja 04, 2008 12:30 pm

Rocznik 1998 - też 750 kg bez hamulca, 1500 kg z hamulcem.
W instrukcji pisze że to "ograniczenia przepisami administracyjnymi".

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » ndz maja 04, 2008 7:27 pm

A ja mam:
- z hamulcem 2500 kg,
- bez hamulca 750 kg.
Ale hak jest szczękowy ( jeszcze ) :roll:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz maja 04, 2008 7:49 pm

Moim zdaniem może być wg wzoru: DMC samochodu + 50 %, jest przepis, który o tym mówi i tak wywalczyłem w przypadku swoich terenówek...

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » ndz maja 04, 2008 8:31 pm

Czy możesz krótko napisać, na czym ta walka polegała i ile biletów NBP wchodzi w grę?
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: oilseen » pn maja 05, 2008 7:23 pm

A.F. pisze:A ja mam:
- z hamulcem 2500 kg,
- bez hamulca 750 kg.
Ale hak jest szczękowy ( jeszcze ) :roll:
też mam jeszcze szczękowy- fajny, ładny, ale kulka potrzebna od zaraz... Ale nabiegałeś się specjalnie za tymi 2500 kg? Jeśli tak- to od czego zacząć- od diagnosty, urzędu?

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » pn maja 05, 2008 7:33 pm

NIC. Tak było. Auto jeździło poprzednio jako Pogotowie Energetyczne i od nowości miało ten hak - zresztą ani razu nie użyty :lol:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: oilseen » pn maja 05, 2008 7:38 pm

to pozazdrościć...

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » wt maja 27, 2008 2:06 pm

2000kg na hamulec
750kg bez

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » wt maja 27, 2008 2:08 pm

hm... u mnie w dowodzie wbite tylko info HAK i nic więcej :roll:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » wt maja 27, 2008 2:29 pm

tak robią w przypadku gdy masz mały hak
ja mam i mały i duzy więc mam i wbity i wypełnione pola o.1 o.2

Awatar użytkownika
oilseen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: oilseen » śr maja 28, 2008 11:05 pm

Uff.... Dogadałem wreszcie z "niezależnym rzeczoznawcą". Będę miał 750 bez hamulca i- niestety tylko 1500 z hamulcem. To max co mogłem wytargować

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw maja 29, 2008 7:54 am

HEC pisze:tak robią w przypadku gdy masz mały hak
ja mam i mały i duzy więc mam i wbity i wypełnione pola o.1 o.2
mały :roll: szczękowy w "nowej " wersji - większego jeszcze nie widziałem :)
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Brysiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 11:59 pm
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Post autor: Brysiek » śr paź 01, 2008 9:48 am

Odświeżę temat

1500kg to i tak za dużo ponieważ DMC Honkera to 2850kg (wg instrukcji st. 14)

w przypadku gdy podepniesz pod niego taka przyczepę to DMC
całego zestawu przekroczy 3,5tony a wtedy musisz mieć prawko C+E
i zamontowany tachograf

Jakiś czas temu czytałem o takiej sprawie
jakiś koleś jechał sprinterem z przyczepą i DMC zestawu przekroczyło 3,5t
zatrzymała go ITD ( a z nią ciężko się ugadać) i wlepili mandacik 16tyś pln
właśnie za brak kategorii C+E , tacha , i chyba licencji
Pozdrawiam Dominik

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » pt paź 03, 2008 9:48 pm

To znaczy, że nie można bez tacho wlec własnej prywatnej przyczepy z własnym, prywatnym ładunkiem, jeśli DMC całości przekracza 3500kg?!
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Brysiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 11:59 pm
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Post autor: Brysiek » pt paź 03, 2008 10:08 pm

Faktycznie na prywatny przewóz tacho jest nie potrzebne
ale C+E lub chociaż samo E do ciężkiej przyczepy może się przydać przy kontroli
Pozdrawiam Dominik

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob paź 04, 2008 1:45 pm

Jest B+E i jeszcze 3 czy 4 lata temu było OK (podczas kontroli nie było problemów). Dlatego pytam.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Brysiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 11:59 pm
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Post autor: Brysiek » sob paź 04, 2008 3:32 pm

No i w porządku :)2
Ale wiadomo też że wszystko zależy od znajomości przepisów
i upierdliwości naszych stróżów prawa :wink:
Pozdrawiam Dominik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości