Strona 1 z 2

jaką dopuszczalną "na haku" macie?

: sob maja 03, 2008 10:38 pm
autor: oilseen
Hak se chciałem zamontować w honkerze, taki zwykły- kulkę. Tylko w dowodzie wpisane mam max. holowanej 1500 kg. Chyba mało jak na takie ciężkie autko..? Pomyłka to jaka, czy kara za słabe hamulce? Podpowiedzcie proszę- ile macie wpisane.

: sob maja 03, 2008 10:41 pm
autor: FAT ASS
Naprawdę było wiele razy, poszukaj proszę, i marka Twojego samochodu nie ma tu znaczenia...

: sob maja 03, 2008 11:32 pm
autor: Krees
Był temat o przyczepach, aczkolwiek na moje pytanie nikt tam nie odpowiedział (czy i jak można zwiększyć tą wartość). Ja też mam 1500 dla przyczepy z hamulcami.

Więc być może marka akurat tutaj ma znaczenie o tyle, że taką wartość wbijali.

: ndz maja 04, 2008 12:00 am
autor: oilseen
FAT ASS pisze:Naprawdę było wiele razy, poszukaj proszę, i marka Twojego samochodu nie ma tu znaczenia...
To nie tak- nie żeby mi się nie chciało szukać- homologacja autka i haka- to wiadomo. Tylko że ja swojego tarpana mam z wojska- otrzymałem tylko fakturę i kluczyki. Żadnego wyciągu z homologacji, żadnych "papierów" i dowodu rejestracyjnego. Już na przeglądzie "zerowym" mieli problem z niektórymi wpisami (chyba naciski osi), podobnie było z panienką w urzędzie rejestrującym (jak mruczała pod nosem: "homologacja-bo system nie chce przyjąć..."), stąd podejrzewam że niektóre dane są "z sufitu". Tu na forum znalazłem instrukcję do bliźniaczego modelu (4011) a w niej widnieje: DMC przyczepy- 750, z tym że "po odrębnym uzgodnieniu z producentem..." masa przyczepy może być większa. Czy z hamulcem, czy bez nie ma wzmianki. Kolega Krees napisał że też ma tylko 1500. Nie ukrywam że zależy mi na większym uciągu- może ktoś "przerobił" ten temat właśnie w tarpanie?

: ndz maja 04, 2008 10:53 am
autor: FAT ASS
Zobacz na PW

: ndz maja 04, 2008 11:34 am
autor: oilseen
FAT ASS pisze:Zobacz na PW
oświeć kolego co to, bom ja nie biegły zbytnio w necie- lub jak możesz podaj linka

: ndz maja 04, 2008 11:43 am
autor: chiquito83
oilseen pisze:
FAT ASS pisze:Zobacz na PW
oświeć kolego co to, bom ja nie biegły zbytnio w necie- lub jak możesz podaj linka
http://www.forum4x4.pl/forum/privmsg.php?folder=inbox

:)21

: ndz maja 04, 2008 11:45 am
autor: lbl78
a już myślałem że mi sie twoje PW otworzy :)21 :)21

: ndz maja 04, 2008 12:30 pm
autor: Marrr
Rocznik 1998 - też 750 kg bez hamulca, 1500 kg z hamulcem.
W instrukcji pisze że to "ograniczenia przepisami administracyjnymi".

: ndz maja 04, 2008 7:27 pm
autor: A.F.
A ja mam:
- z hamulcem 2500 kg,
- bez hamulca 750 kg.
Ale hak jest szczękowy ( jeszcze ) :roll:

: ndz maja 04, 2008 7:49 pm
autor: FAT ASS
Moim zdaniem może być wg wzoru: DMC samochodu + 50 %, jest przepis, który o tym mówi i tak wywalczyłem w przypadku swoich terenówek...

: ndz maja 04, 2008 8:31 pm
autor: Krees
Czy możesz krótko napisać, na czym ta walka polegała i ile biletów NBP wchodzi w grę?

: pn maja 05, 2008 7:23 pm
autor: oilseen
A.F. pisze:A ja mam:
- z hamulcem 2500 kg,
- bez hamulca 750 kg.
Ale hak jest szczękowy ( jeszcze ) :roll:
też mam jeszcze szczękowy- fajny, ładny, ale kulka potrzebna od zaraz... Ale nabiegałeś się specjalnie za tymi 2500 kg? Jeśli tak- to od czego zacząć- od diagnosty, urzędu?

: pn maja 05, 2008 7:33 pm
autor: A.F.
NIC. Tak było. Auto jeździło poprzednio jako Pogotowie Energetyczne i od nowości miało ten hak - zresztą ani razu nie użyty :lol:

: pn maja 05, 2008 7:38 pm
autor: oilseen
to pozazdrościć...

: wt maja 27, 2008 2:06 pm
autor: HEC
2000kg na hamulec
750kg bez

: wt maja 27, 2008 2:08 pm
autor: Darek...
hm... u mnie w dowodzie wbite tylko info HAK i nic więcej :roll:

: wt maja 27, 2008 2:29 pm
autor: HEC
tak robią w przypadku gdy masz mały hak
ja mam i mały i duzy więc mam i wbity i wypełnione pola o.1 o.2

: śr maja 28, 2008 11:05 pm
autor: oilseen
Uff.... Dogadałem wreszcie z "niezależnym rzeczoznawcą". Będę miał 750 bez hamulca i- niestety tylko 1500 z hamulcem. To max co mogłem wytargować

: czw maja 29, 2008 7:54 am
autor: Darek...
HEC pisze:tak robią w przypadku gdy masz mały hak
ja mam i mały i duzy więc mam i wbity i wypełnione pola o.1 o.2
mały :roll: szczękowy w "nowej " wersji - większego jeszcze nie widziałem :)

: śr paź 01, 2008 9:48 am
autor: Brysiek
Odświeżę temat

1500kg to i tak za dużo ponieważ DMC Honkera to 2850kg (wg instrukcji st. 14)

w przypadku gdy podepniesz pod niego taka przyczepę to DMC
całego zestawu przekroczy 3,5tony a wtedy musisz mieć prawko C+E
i zamontowany tachograf

Jakiś czas temu czytałem o takiej sprawie
jakiś koleś jechał sprinterem z przyczepą i DMC zestawu przekroczyło 3,5t
zatrzymała go ITD ( a z nią ciężko się ugadać) i wlepili mandacik 16tyś pln
właśnie za brak kategorii C+E , tacha , i chyba licencji

: pt paź 03, 2008 9:48 pm
autor: Krees
To znaczy, że nie można bez tacho wlec własnej prywatnej przyczepy z własnym, prywatnym ładunkiem, jeśli DMC całości przekracza 3500kg?!

: pt paź 03, 2008 10:08 pm
autor: Brysiek
Faktycznie na prywatny przewóz tacho jest nie potrzebne
ale C+E lub chociaż samo E do ciężkiej przyczepy może się przydać przy kontroli

: sob paź 04, 2008 1:45 pm
autor: Krees
Jest B+E i jeszcze 3 czy 4 lata temu było OK (podczas kontroli nie było problemów). Dlatego pytam.

: sob paź 04, 2008 3:32 pm
autor: Brysiek
No i w porządku :)2
Ale wiadomo też że wszystko zależy od znajomości przepisów
i upierdliwości naszych stróżów prawa :wink: