Pojazd powstawał przez 3 lata z kupy pordzewiałej blachy, historia pojazdu sięga roku '83, kiedy to przy przebiegu niecałe 11000km pojazd miał wypadek, pękł sfożeń przedniego zawieszenia, koła przednie się poskładały i uderzył w płot, który był wmurowany do ściany budynku, jeden ze współwłaścicieli po ciężkiej chorobie nie zgodził się na remont więc samochodzik stał przez 20 lat w stanie nie tkniętym. Po śmierci wujka (współwałściciela) postanowiłem że go wyremontuję, i tak się zaczeła przygoda z tarpanem. Remont przedniego zawieszenia (które było totalnie rozwlaone po uderzeniu w krawężnik - urwało wachacz), remont tylnego zawieszenia (oryginalne resory pękły-nie wiem dlaczego i teraz juz nie mozna było takich dostać - 4.5 cm szerokie, 130 cm długie, 14 piór), więc założyłem 6 cm szerokie z poloneza trucka, niestety wiazało sie to z przerbką całych mocowań resorów, piaskowanie i malowanie ramy, czyszczenie blacharki do zdrowego i malowanie, rozebranie silnika i skrzyni tylko z powodu wymiany uszczelnień(żeby nie mieć problemów w przyszłości), przerabianie mocowania baku (orygnialne za słabe było-teraz nie odleci na pewno, co czasami miało miejsce w Tarpanach)
Z przeróbek to: trochę zawyżone zawieszenie przodu, tył wyżej niż przód, skrzynia 5 biegów dzieki czemu V-max na chwilę obecna wynosi około 150 km/h, deska rozdzielacza całkowicie przerobiona dzieki czemu mam nawiewy na przednia szybę i boczne czego nie było fabrycznie, licznik z poloneza caro.
dane techniczne na dzień dzisiejszy:
silink standardowy 1500ccm fiata
Nadwozie jak widać, szyba przednia i boczne tylne wklejane i ogólnie doprowadzone do lądu praktycznie bez rdzy
Pamiętna podróż:
1) Wakacje 2007, w ciagu 2 tygodni trasa Mikołów => Kraków => Tarnów => Mielec => Baranów Sandomierski i z powrotem oraz jazda już na miejscu (zwiedzanie), łacznie ponad 1000 km bez dolewania oleju, bez żadnych problemów, tylko trzeba było lać LPG, po prostu jak narazie bezawaryjne

Spojżenia ludzi mieszkajacych w Krakowie

2) jazda bokiem przez rondo

3) każdy drift na mokrej nawierzchni

Perspektywy: poprawić zawieszenie, wymienić silnik i most na szybszy zeby się dało do 200 rozpedzać, dosztywnić trochę ramę (być może), zamontować szyber, włozyć alarm i centralny zamek, dorobić stabilizatory przedniego i tylnego zawieszenia, wykończenie wnętrza, jeszcze bardziej wyciszyć, zrobić ultra cichy układ wydechowy, dosztywnić zawieszenie zeby sie tak nie bujał na boki
szkoda tylko ze jeszcze 5 lat temu nie myślałem ze to auto wyląduje na jakim kolwiek forum , dlatego dokumentację zacząłem robic dopiero jak już była zrobiona blacharka i pomalowany juz był :|
zdjęcia mniej wiecej chronologicznie




DOSPAWYWANIE RAMY OKIENNEJ PRZED WKLEJENIEM SZYBY









WRZUCANIE SKRZYNI 5-BIEGÓW


A TO JUZ 1 DZIEŃ SZKOŁY Z RESZTĄ JAK WIDAĆ PO WNĘTRZU TARPANKA

TU WŁAŚNIE KUMPEL ZROBIŁ FOTO JAK ZWIEWALIŚMY ZE SZKOŁY DO DOMU


STAN AUTKA NA DZIEŃ DZISIEJSZY:
(oczywiscie zegary są juz tam gdzie powinny być



TUTAJ ZARAZ PO POWROCIE Z WAKACJI:

A TUTAJ WAKACJIE (BARANÓW SANDOMIERSKI :twisted: TRASA WALNIĘTA Z 2 PRZERWAMI PO 15 MINUT NA ROZPROSTOWANIE NÓG -PONAD 330KM BO MOJA KOCHANA SIOSTRZYCZKA ZACZĘŁA MI CZYTAĆ MAPĘ DO GÓRY NOGAMI :mrgreen: I NADŁOŻYŁEM 50 KM)

AUTKO TOTALNIE BEZAWARYJNE!!!!! RESZTA FOTEK JUŻ W KRÓTCE

- a tak niewinnie się zaczęło


- mycie skrzynie przed rozebraniem

- rozbieranie skrzyni z poloneza - rovera oraz starej skrzyni 4 biegowej

- i oto powstała nowa skrzynia biegów, obudowa ze skrzyni 4 biegowej (bo ma szpilki zamiast srób, zupełnie nowe bebechy (żebatki, synchronizatory, łożyska itd.)

- rozbieranie 1,4 rovera







- po planowaniu, frezowaniu i docieraniu zaworów, obróbce kanałów

-silnik po czyszczeniu, odtłuszczaniu i z małym porblemem :| (nie napierdzielac mi sie z kety bo innej pod ręką nie miałem


- OTO CO ZNALAZŁEM W MISEC OLEJOWEJ :shock:

- widok silinka od spodu

- no i miseczka olejowa

- montowanie głowicy na nowych uszczeleczkach, jedna z upragnionych chwil

-część pierwsza wielowarstwowa

- część górna uszczelki

- czas na składanie




- no to dorobiłem se filterek do baku


JAK KTOŚ POTRZEBUJE SCHEMAT ORYGINALNEJ INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ Z ROLNIKA TO MAM W JPG, SAM PRZERYSOWAŁEM CAŁĄ WIEC JEST CZYŚCIUTKA