Strona 1 z 2

lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: sob lip 19, 2008 10:45 pm
autor: marek_z_gor
witam szanownych użytkowników rodzimych wszędołazów!

mam lublina który jeździ sporo po leśnych terenach, nie jest to jakiś profi offroad ale np w zimie na śniegu pod niewielką górkę bez ładunku nie ma czegos takiego jak przyczepność, no i dumam nad próbą wrzucenia do lublina mostów i reduktora z t. honkera, zdaje sobie sprawe ze to nie jest bułka z masłem lecz nie wydaje mi się zeby to było nie do zrobienia, czy ktoś z Was może przecierał ten szlak? jaka jest wytrzymałość tych mostów i reduktora pod masą powiedzmy 3,5 ton brutto? jakie przełożenia mają mosty honkerów?(tego szukałem lecz nie znalazłem/)

pozdrawiam serdecznie

: ndz lip 20, 2008 11:00 am
autor: robertpoznań
Jak uda się Tobie kolego nabyć mosty od nowego Honkera wersja z blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi - to dadzą radę i nawet przełożenia będą pasować - ale szukanie takich mostów w dobrej cenie to..............sam ich szukam od paru miesięcy

: pn lip 21, 2008 5:44 pm
autor: CrOOchy
myslałem o takiej zmocie. Z założeniem wiekszych probleów raczej nie bedzie, tylko znalesc ww mosty to już wyzwanie

: pn lip 21, 2008 6:32 pm
autor: Elmer75
po Szczecinie taki Lublinek jeździ z wysięgnikiem koszowym. Przedni most wygląda na honkerowski, znacznego zwiększenia wysokości nie stwierdzono

: pn lip 21, 2008 11:09 pm
autor: marek_z_gor
ja nie mysle kupować części osobno, chciałem kupic jakiegoś honkera ze zgnita buda dla samych podzespołów. Orientujecie sie koledzy jakie miały przełożenia mosty honkera z początku lat 90?


pozdrawiam

: pn lip 21, 2008 11:17 pm
autor: CrOOchy
to chcesz nowe czy stare mosty?

: pn lip 21, 2008 11:38 pm
autor: marek_z_gor
dawca z nowymi mostami przerasta moje mozliwosci finansowe... raczej tylko stare, oczywiscie nie zakładałbym ich bez przejrzenia i odpowiedniego remontu ale tak jak napisałem biore pod uwage stary typ

: pn lip 21, 2008 11:58 pm
autor: CrOOchy
a spieszy Ci sie mocno z tym Lublinkiem?
Może odłóż kasy jeszcze trochę i kup nowy typ, unikniesz późniejszych kosztów

: wt lip 22, 2008 3:05 pm
autor: marek_z_gor
co jest nie tak z tymi starymi? słabe są? wklej choć link do tematu o nich bo jak zaczne szukac to wyskoczy mi tysiąc

: wt lip 22, 2008 3:50 pm
autor: CrOOchy
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51822


ostatecznie tematów o tarpani enie ma tak duzo :P ten był kilka linijek nizej

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: ndz sty 11, 2009 4:27 pm
autor: reaping
http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?id=3242

Tu jest trochę informacji o Lublinie 4x4.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: ndz lut 15, 2009 12:58 pm
autor: marek_z_gor
znam tę stronkę,

pytanie mam kolejne, jaki rozstaw szpilek w piaście ma honker z roku 91 i czy jest mozliwość przeróbki tego mostu na hamulce tarczowe?

i jeszcze jedno pytanie, jak szeroka jest rama honkera tzn chodzi mi o szerokość pomiędzy głownymi podłużnicami ramy?


pozdrawiam

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: pn lut 16, 2009 1:09 pm
autor: wieprzowina
marek_z_gor pisze:znam tę stronkę,

pytanie mam kolejne, jaki rozstaw szpilek w piaście ma honker z roku 91 i czy jest mozliwość przeróbki tego mostu na hamulce tarczowe?

...
Jeśli chodzi Ci o całą obudowę zwrotnicy to pasuje od wszystkich mostów do wszystkich mostów. Nawet wieloklin półosi od strony przegubów jest identyczny w starych i nowych mostach, tak że przeróbka starego mostu na hamulce tarczowe gdy ma się całe zwrotnice polega na odkręceniu i zakręceniu 10 śrub i przewodu hamulcowego. Stara pompa z serwem nie jest w stanie dostarczyć właściwego ciśnienia. Jeśli się jej nie zmieni, hamował będzie tylko tył.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: pn lut 16, 2009 2:42 pm
autor: HEC
Polecam pompe Lucas od lublina bardzo dobrze sie sprawuje :) trzeba tylko raz młotkiem w nadkole stuknać by sie zmieściła :D

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: pn lut 16, 2009 3:49 pm
autor: wieprzowina
pompa jest ta sama. Inne jest serwo z powodu o którym napisałeś. Lublinowskie jest duże pojedyncze, Honkerowskie mniejsze ale za to podwójne.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: wt lut 17, 2009 10:51 am
autor: trefl
ja mam tarcze zalozone na przod w honkerze 91 i oryginalna pompe.
hamuje duzo lepiej i przechodzi badania technicze u roznych diagnostow-sluzbistow.
no chyba ze czegos nie wiem i oni tam nie badaja hamowania przodem.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: wt lut 17, 2009 11:43 am
autor: wieprzowina
ale od czego masz zaciski? Zakładałem orginalne tarcze do honka. Jako że nowego typu pompa z serwem nie dotarła do mnie jeździłem na tej która była przy bębnach. Przód nie hamował prawie wcale, a deptałem tak że tył się blokował

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: wt lut 17, 2009 3:28 pm
autor: trefl
wydaje mi sie ze od lublina.
ale nie jestem pewien bo przerobke robil poprzedni wlasciciel.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: wt lut 17, 2009 3:35 pm
autor: wieprzowina
no właśnie. A ja piszę o tym jak się zachowa przy założeniu oryginalnych hamulców.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: wt lut 17, 2009 9:56 pm
autor: trefl
a rzeczywiscie. sorry za zamieszanie.

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: wt lut 17, 2009 10:45 pm
autor: kita
układ hamulcowy honkera na tarczach był zupełnie inny tzn pompa i serwo wiadomo Lucas -w starych czasach (94-96) tylko BMW524td bez abs -lublin miał serwo LSC80 Honker LSC115 , zaciski Reno 21, Laguna po wykupieniu Tarpana przez DMP po paru latach również Lublin II , z tym że lewy H to prawy L , cylinderki tył mniejszej średnicy niż normalne oczywiście w tarczach kotwicznych z samoregulacją (dzisiaj nie do dostania zostały tylko od L II) , no i korektor siły hamowania umieszczony z przodu ramy mniej więcej pod pompą hamulcową
most przedni miał inną zwrotnicę i czop zwrotnicy (ścięty z jednej strony i trochę inny rozstaw śrub mocujących) piasta po 91 r. jest taka sama , dochodzi blacha osłonowa tarczy hamulcowej i inny przewód elatyczny
różnica w hamowaniu na silniku IVECO TC była potężna po prostu nie ten samochód no i do tego wspomaganie kier ZF - inna bajka

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: pn mar 23, 2009 8:11 pm
autor: BABCIA I
Do starych mostów można kupić przełożenia: 4.1, 4.5, 5.125, i 5.8 (Honker 1.6).
Z 4.5 będzie problem. Pochodzi z Warszawy z "górnym" silnikiem.
4.1 - Tarpan Diesel 2x4
5.125 Nysa, Zuk, Tarpan z silnikiem S-21

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: czw lis 18, 2010 7:37 pm
autor: wukor
Trochę nie na temat ale szukam manualu do Lublina najlepiej 2

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: śr lis 24, 2010 10:34 am
autor: sebeks
z czym konkretnie masz problem ?

ewentualnie zapytaj tutaj, bo trochę ciekawych rzeczy można u nich znaleźć :

http://www.aso.pl/

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

: śr lis 24, 2010 3:07 pm
autor: Nikt
BABCIA I pisze:Do starych mostów można kupić przełożenia: 4.1, 4.5, 5.125, i 5.8 (Honker 1.6).
Panie, GDZIE można kupić? Bo przodu do benzyny już rok szukamy i wszędzie ino dizle...