o czym marzy dziewczyna gdy...

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

o czym marzy dziewczyna gdy...

Post autor: wieprzowina » śr wrz 17, 2008 7:18 am

O czym marzy? O facecie z dużą, mocną przystawką... :)21
Kiedyś miałem plan wstawić między tylną część ramy mechaniczną wyciągarkę z gaza 66 lub stara. Wyciągarka została elektryczna. Trochę więc z nudów, trochę w ramach przyszłorocznych planów wyjazdowych rozebrałem reduktor. Była to ostatnia część, do której nigdy nie zaglądałem. I co?- i jak w reklamie – i nic. 17-stoletni reduktor wygląda wręcz idealnie. Tryby są błyszczące, ale bez większych śladów zużycia. Jedyne co nie działało poprawnie to synchronizacja przy przejściu z biegów szosowych na terenowe. Akurat ta jest mniej ważna – choć fajnie gdy działa. Potrzebniejsze jest płynne przejście z terenowych na szosowe gdy po pokonaniu wzniesienia rzeźbi się już na piątce, a spokojnie można jechać szybciej. Niestety zużyty był trybik napędzający przesuwkę z hamulcami synchronizatora, nacięty na wałku wejściowym. Naprawa wiązałaby się z wymianą tegoż wałka. Innych uszkodzeń nie stwierdziłem. Oczywiście profilaktycznie wymieniłem wszystkie 8 łożysk i 3 uszczelniacze. Przystąpiłem do montażu oryginalnej przystawki. Przystawkę tę dokręca się zamiast mocowanego czterema śrubami dekielka z tyłu reduktora na linii wałka wejściowego. Wałek wejściowy musi posiadać też na końcu wieloklin, na który montuje się pierścień kłowy zasprzęglający się z przystawką. (na zdjęciu na stole widać przystawkę i wałek z tym pierścieniem). Ponieważ na wałku starego typu nie miałem tego frezu, a nie chciało mi się go rzeźbić, postanowiłem wymienić wszystkie bety na takie z reduktora nowego typu. No i zdziwiłem się. Reduktor został przekonstruowany. Zmieniono przełożenia i rodzaj zębów (są bardziej ścięte przez co reduktor jest cichy). Zdjęcia na stole przedstawiają tryby nowego typu, te w zmontowanym reduktorze starego. Zmieniło się jeszcze kilka elementów. Każdy z dwóch trybów na wałku wejściowym jest łożyskowany dwoma łożyskami igiełkowymi plus pierścień dystansowy. W starym były to mosiężne pierścienie, a wałek miał nacięte odpowiednie kanały do ich smarowania. Nie była to istotna zmiana, bo w moim reduktorze panewki nie wykazywały zużycia ni luzów. Na plus zmieniono tryb napędzający hamulce synchronizatorów, a co za tym idzie cała przesuwka jest nieco inna. Wnętrzności nowego typu, które posiadałem pochodziły z reduktora o małym przebiegu, jednak tryby były w znacznie gorszym stanie niż moje, niemal pełnoletnie. Być może wynika to z tego że zęby są cieńsze i o znacznie bardziej skomplikowanym kształcie. Dlatego mimo wszystko reduktor starego typu wydaje mi się odporniejszy.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: o czym marzy dziewczyna gdy...

Post autor: A.F. » śr wrz 17, 2008 9:09 am

[quote="wieprzowina"] w ramach przyszłorocznych planów wyjazdowych

I to jest bardzo słuszna koncepcja.... :)2
8)
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr wrz 17, 2008 10:35 am

no mam nadzieje że się uda. Mam już nawet koncepcję (z resztą wiesz jaką) oraz awaryjną koncepcję low cost. Mam nadzieje że można na Was liczyć. :wink:

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » śr wrz 17, 2008 10:38 am

wieprzowina pisze:no mam nadzieje że się uda. Mam już nawet koncepcję (z resztą wiesz jaką) oraz awaryjną koncepcję low cost. Mam nadzieje że można na Was liczyć. :wink:
Ofkors !! :)2
Nawet windę mogę założyć, jeśli trzeba .... 8)
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr wrz 17, 2008 10:41 am

Można prosić o więcej fot :roll: jak wygląda blokada w tym reduktorze ?? W moim przestała działać i czeka mnie rozbebeszanie tego ustrojstwa :-?
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr wrz 17, 2008 10:46 am

Akurat takiego zdjęcia nie mam, ale pocieszające jest to, że można tam dotrzeć stosunkowo prosto. Odkręć tylną część obudowy reduktora (nie tą kwadratową klapkę, tylko obudowę wyjścia na tylny most). Można to chyba spokojnie zrobić bez wyciągania reduktora z auta. Znajdują się tam widełki i trybik blokujący dyfer. Mam superdokładną papierową dokumentację reduktora - muszę poskanować.
Jaki masz objaw? nie możesz ruszyć wajchą czy nie działa blokada?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr wrz 17, 2008 10:49 am

wieprzowina pisze:no mam nadzieje że się uda. Mam już nawet koncepcję (z resztą wiesz jaką) oraz awaryjną koncepcję low cost. Mam nadzieje że można na Was liczyć. :wink:
gdybyście tam mieli miejce w konwoju na trzeciego honka to dajcie znać :wink:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr wrz 17, 2008 10:53 am

wieprzowina pisze:Akurat takiego zdjęcia nie mam, ale pocieszające jest to, że można tam dotrzeć stosunkowo prosto. Odkręć tylną część obudowy reduktora (nie tą kwadratową klapkę, tylko obudowę wyjścia na tylny most). Można to chyba spokojnie zrobić bez wyciągania reduktora z auta. Znajdują się tam widełki i trybik blokujący dyfer. Mam superdokładną papierową dokumentację reduktora - muszę poskanować.
Jaki masz objaw? nie możesz ruszyć wajchą czy nie działa blokada?
wyszło szydło z worka jak padł mi wał ,więc myślę - spoko :wink: odkręcę wał ,zapnę blokadę o wio do domu a tu :o coś przeskakuje - nie blokuje na stałę- skokami do przodu :roll:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr wrz 17, 2008 11:18 am

Z miejscem w komwoju nie byłoby problemu. Co do blokady - jeśli porusza się skokami źle to wygląda. Wysrało część ząbków albo na kułeczku przesuwki albo od strony mechanizmu różnicowego. Ktoś to pewnie kiedyś zapinał jadąc na szosie 80km/h

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr wrz 17, 2008 11:45 am

wieprzowina pisze:Z miejscem w komwoju nie byłoby problemu. Co do blokady - jeśli porusza się skokami źle to wygląda. Wysrało część ząbków albo na kułeczku przesuwki albo od strony mechanizmu różnicowego. Ktoś to pewnie kiedyś zapinał jadąc na szosie 80km/h
dodam jeszcze ,że bez blokady, z napędem na 4 koła wszystko działa OK :roll:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr wrz 17, 2008 12:03 pm

Ten trybek, a w zasadzie koronka odpowiada tylko za blokowanie centralnego dyfra, więc reszta będzie działać. Postaram się zeskanować i wkleic rysunek tego ustrojstwa.

Awatar użytkownika
Marrr
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn lut 14, 2005 9:11 pm
Lokalizacja: m.in. N51 E22

Post autor: Marrr » śr wrz 17, 2008 7:58 pm

A mógł byś policzyć zęby na trybach tego reduktora z epoki Daewoo, jeśli jeszcze masz go rozgrzebanego?
Bo napotkałem pewną nieścisłość w kwestii przełożeń:
- w instrukcji obsługi pisze: szosa - 1.146, teren - 2.255
- a katalogu części zamiennych: szosa - 1.14, teren - 2.565
ciekawe jak jest naprawdę?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw wrz 18, 2008 8:21 am

Tak naprwawdę :roll: to pewnie takie zaokrąglenie jest :wink:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw wrz 18, 2008 9:31 am

niestety zębów już nie policzę - stary złożyłem, a nowy mam na wierzchu ale bez trybu na mechanizmie różnicowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość