Strona 1 z 1
Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: ndz mar 01, 2009 5:16 pm
autor: Johny_Szczecin
Witam.
Jako, że nie jestem jeszcze w posiadaniu instrukcji napraw do Honkera, a podczas jazdy odkryłem (jak to zawsze bywa po zakupie samochodu) dziwne zachowanie się wozu, nowe odgłosy itd. potrzebuję porady w następujących sprawach:
- jakie okładziny pasują do bębnów do Honkera? po ostatnim dniu jazdy nad morze i spowrotem jestem 100% pewny, że szoruje już blacha o bęben i wypadałoby coś kupić i tam załozyć?
- słyszałem, że reduktor potrafi być głośny w tych samochodach, ale nie wydaje mi się, żeby odgłosy, które swystępują podczas jazdy były czymś normalnym... Dźwięk jest jak u dentysty przy wierceniu zęba, koszmarny gwizd o potężnym natężeniu, na luzie reduktor nie hałasuje, przy zdejmowaniu obciażenia też nie. (mam nadzieje, że to reduktor a nie skrzynia, wszystko na to wskazuje). Moje pytanie brzmi - co się sypie w reduktorze dając taki objaw - łożysko któreś się kończy, zęby się kończą? Jeżeli ktoś mógłby mi przesłać fragment instrukcji napraw dot. reduktora to byłbym bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
Janek
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: ndz mar 01, 2009 6:15 pm
autor: Krees
Szczęki pasują z Żuka, nie baw się w okładziny, nie ma sensu.
Dźwięk jest fabrycznym dodatkiem do reduktora, było o tym nie raz dyskutowane. Wynika to z konstrukcji, zalanie nowym olejem może trochę pomóc, ale ten odgłos startującego dżambodżeta będzie Ci towarzyszył zawsze i wszędzie

Ten typ tak ma.
Co do instrukcji,
leniu, to spójrz trochę wyżej, w przyklejonych tematach jest chyba cała literatura techniczna do tego samochodu

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: ndz mar 01, 2009 7:22 pm
autor: Johny_Szczecin
W takim razie szczęki żukersa założę, a dźwięk... no cóż - bywa, mi to przeszkadzać nie będzie, chciałem się tylko dowiedzieć czy reduktor jest w pierwszym stadium wybuchu czy nie

/ A co do instrukcji to uważam (nie obrażając nikogo oczywiście, a tym bardziej osób, które wykazały anielską cierpliwość umieszczając instrukcje w tej formie), że ściąganie pojedynczo tych jpegów jest marnotrawstwem nerwów i czasu, połowy obrazków nie ma w instrukcji napraw, ściąganie jest czasochłonne i uciążliwe. Jeżeli znajdzie się ktoś kto udostępni mi instrukcje w formie elektronicznej to wrzucę je od razu na serwer do siebie i podam link (serwer firmowy więc bardzo mała szansa, że zdechnie), jeżeli w formie papierowej to zdobędę się na skanowanie - może będą lepszej jakości niż są. Tylko niech ktoś się znajdzie i zapoda! - ułatwi to życie wszystkim uzytkownikom forum honkerowego
Pozdrawiam
Janek
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: ndz mar 01, 2009 10:15 pm
autor: Wilki
Dla tych co diabelską mają cierpliwość jest alternatywa uzyskanie HonkerPack'a

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: ndz mar 01, 2009 10:20 pm
autor: Johny_Szczecin
Ja tam bardzo chętnie

prosiłbym szczegóły...

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: ndz mar 01, 2009 10:41 pm
autor: Krees
Wilki pisze:Dla tych co diabelską mają cierpliwość jest alternatywa uzyskanie HonkerPack'a

A dla upierdliwych polowanie na papierzaki, nie?

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: pn mar 02, 2009 7:50 am
autor: Darek...
najprościej będzie jak zajedziesz kiedyś do mnie, a po czteropaku Ci wszystko opowiem

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 5:36 pm
autor: Johny_Szczecin
Zanim zajadę to mam pytanie jeszcze jedno - jakie są rozmiary simmeringów w przednim moście starego typu, przy wyjściach półosi i przy flanszy wału oraz w reduktorze przy wyjściach wszystkich walków? // w sprawie opowiadań odezwę sie na GG

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 8:13 pm
autor: Chochol
a to ja sie tez podepne pod temat, moj mechanik stwierdzil ze mam luzy na kolach, prawdopodobnie zwrotnice, skierowal mnie to "specjalisty"

bo dla niego to (honker) jest za duze (czas zmienic mechanika)
pojechalem do "specjalisty" a ten stwierdzil ze mam do wymiany z przodu krzyzaki oraz brak gum przy resorach i ze za robote chce 1000zl
pytanie, czy to faktycznie taka ciezka robota, no i od czego tam sa czesci (te gumy, krzyzaki, i chyba koncowki jakies powiedzial)
a co do honkerPacka to juz jakis czas temu wyslalem do kogos zapytanie i cisza, wiec do kogo mam wyslac HeinekenPacka zeby sobie go zanabyc i poczytac (moze skoncza sie moje laickie pytania

) ?
I kolejne pytanie, kiedys ukazala sie taka broszura/ksiazka "SAMOCHÓD OSOBOWO TERENOWY TARPAN HONKER 4WD" wydawnictwa TBiU czy to jest tez w HonkerPacku, czy jest tam cos ciekawego?
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 8:27 pm
autor: A.F.
W tej broszurze to praktycznie nic nie ma
Taka beletrystyka dla laików
1000 zł za robotę przy resorach i krzyżakach to trochę

dużo.
No, ale wolny rynek jest

A poza tym: co to za mieszanie

Luzy na zwrotnicach a luzy na przegubach to zdecydowanie nie to samo.
Podnieś koło i szarp w pionie, sam zobaczysz czy masz luz na zwrotnicy

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 8:39 pm
autor: Chochol
jak zlapalem minimalnie czuc gora dol (maly luz), wiec to nie zwrotnice (najwidoczniej mojemu mechanikow sie nie chcialo sprawdzic) ale krecac kolem widac jak krzyzak po chwili "zabiera" a no i przy wcisnieciu sprzegla jak sie zmienia biegi slychac takie lekkie uderzenie, stuk, poprostu krzyzaki maja dosc

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 8:47 pm
autor: A.F.
To jeszcze jest pytanie, które krzyżaki.
Czy na półosiach, czy też na wałach.
Bo jak wszystko, to będzie trochę bolało

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 8:48 pm
autor: Darek...
Johny_Szczecin pisze:Zanim zajadę to mam pytanie jeszcze jedno - jakie są rozmiary simmeringów w przednim moście starego typu, przy wyjściach półosi i przy flanszy wału oraz w reduktorze przy wyjściach wszystkich walków? // w sprawie opowiadań odezwę sie na GG

zmieniałem uszczelniacze w mostach ,ale za cholerę wymiaru nie pamiętam

odkręcisz flaszę - zbijesz i odczytasz
Jak chcesz kupić przed rozebraniem to zajedź do Auto-truck na Szarotki - tam Ci odnajdą - jak będziesz wystarczająco upierdliwy

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 8:59 pm
autor: Wilki
Chochol pisze:
a co do honkerPacka to juz jakis czas temu wyslalem do kogos zapytanie i cisza, wiec do kogo mam wyslac HeinekenPacka zeby sobie go zanabyc i poczytac (moze skoncza sie moje laickie pytania

) ?
I kolejne pytanie, kiedys ukazala sie taka broszura/ksiazka "SAMOCHÓD OSOBOWO TERENOWY TARPAN HONKER 4WD" wydawnictwa TBiU czy to jest tez w HonkerPacku, czy jest tam cos ciekawego?
Wyslałem ci info na priva. A ta bruszurka to dla kolekcjonerow maniakow - możesz sobie darować.
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 9:05 pm
autor: Darek...
@ chochoł, zacznij od spercyzowania - O co chodzi

Może opisz objawy
PS
Rozbieranie zapieczonych zwrotnic potrafi być upierdliwe

ale następnym razem będzie już lepiej

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 9:14 pm
autor: Chochol
oki, juz precyzuje;)
jak pojechalem do tego "specjalisty" dzwignal przod wozu, zaczal narywac kolkiem trzymajac od gory i dolu, byl wyczuwalny luz, ale stwierdzil ze "w normie"
potem skrecil kola i oczom ukazaly sie krzyzaki (te przykolach) i ruszajac do przodu do tylu mozna bylo zauwazyc ze mialy nieco zwolnione reakcje, wiec stwierdzil ze to jest do wymiany.
potem przejzal resory z przodu i stwierdzil ze miedzy resorem a rama powinna byc jakas guma - bo sam resor jest chwycony sruba i nic wiecej.
takie to objawy - teraz co tam z czego pasuje, bo poszukam sobie tanszego mechanika, ale pewnie ulatwie mu zadanie jak powiem z czego co pasuje

- tacy to dzis mechaniki

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 9:52 pm
autor: A.F.
Znaczy się - nie ma silentbloka w resorze
Różne cuda widziałem, ale tego jeszcze nie
Tu mają tuleje do Honka:
http://www.iwetmot.pl
Tuleja stal-gum resoru Honker 33,00zł
Jakby kto znał wymiary, to pewnie da się dobrać od czegoś innego.
Ile tego luzu po obwodzie koła jest

Bo może to nie krzyżaki.
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 10:06 pm
autor: Darek...
Po kolei: te krzyżaki przy kołach są elementem przegubu, który z dwóch stron łączy się poprzez wielowypust więc zawsze jakiś luz będzie , pytanie tylko jaki on jest i czy jednak nie pochodzi on od rozwalonych krzyżaków – najlepiej unieść pojazd na skręconych koła wsadzić tam swoje paluszki i delikatnie poruszać kołem (uwaga na palce) jak wyczujesz jakiś to szykuj kasiorkę
Między resorami a ramą powinny być gumowe odbijaki – zależnie od wersji – mocowane do ramy lub na resorze
Co do części w powyższym temacie – po prostu kupuj do HONKERA
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 10:19 pm
autor: A.F.
Dokładnie tak.
Jeśli chodzi o ten odbojnik między ramą i resorem, to występuje czasem pod nazwą "resor gumowy".
Kupowałem oryginały do Honka po 40 zł w firmie na M....

której nie lubię

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: wt mar 03, 2009 10:21 pm
autor: Krees
A co do tych zwrotnic - sprawdź jeszcze luzy na łożyskach piast - objaw jak się chwyci koło z góry i dołu taki sam - rusza się. Sprawdzenia dokonaj podnosząc przód, zdejmując zabieraki z piast i ruszając kołem, patrz, czy piasta nie rusza się względem czopa.
Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników
: czw mar 05, 2009 6:31 pm
autor: Chochol
w poniedzialek wjezdzam na warsztat do kolegi, wiec zobaczymy co i jak, porobie foty jak cos ciekawego znajde
