Strona 1 z 1

Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: ndz mar 01, 2009 5:16 pm
autor: Johny_Szczecin
Witam.

Jako, że nie jestem jeszcze w posiadaniu instrukcji napraw do Honkera, a podczas jazdy odkryłem (jak to zawsze bywa po zakupie samochodu) dziwne zachowanie się wozu, nowe odgłosy itd. potrzebuję porady w następujących sprawach:

- jakie okładziny pasują do bębnów do Honkera? po ostatnim dniu jazdy nad morze i spowrotem jestem 100% pewny, że szoruje już blacha o bęben i wypadałoby coś kupić i tam załozyć?

- słyszałem, że reduktor potrafi być głośny w tych samochodach, ale nie wydaje mi się, żeby odgłosy, które swystępują podczas jazdy były czymś normalnym... Dźwięk jest jak u dentysty przy wierceniu zęba, koszmarny gwizd o potężnym natężeniu, na luzie reduktor nie hałasuje, przy zdejmowaniu obciażenia też nie. (mam nadzieje, że to reduktor a nie skrzynia, wszystko na to wskazuje). Moje pytanie brzmi - co się sypie w reduktorze dając taki objaw - łożysko któreś się kończy, zęby się kończą? Jeżeli ktoś mógłby mi przesłać fragment instrukcji napraw dot. reduktora to byłbym bardzo wdzięczny 8)

Pozdrawiam
Janek

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: ndz mar 01, 2009 6:15 pm
autor: Krees
Szczęki pasują z Żuka, nie baw się w okładziny, nie ma sensu.
Dźwięk jest fabrycznym dodatkiem do reduktora, było o tym nie raz dyskutowane. Wynika to z konstrukcji, zalanie nowym olejem może trochę pomóc, ale ten odgłos startującego dżambodżeta będzie Ci towarzyszył zawsze i wszędzie ;) Ten typ tak ma.
Co do instrukcji, leniu, to spójrz trochę wyżej, w przyklejonych tematach jest chyba cała literatura techniczna do tego samochodu :)2

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: ndz mar 01, 2009 7:22 pm
autor: Johny_Szczecin
W takim razie szczęki żukersa założę, a dźwięk... no cóż - bywa, mi to przeszkadzać nie będzie, chciałem się tylko dowiedzieć czy reduktor jest w pierwszym stadium wybuchu czy nie :)21 / A co do instrukcji to uważam (nie obrażając nikogo oczywiście, a tym bardziej osób, które wykazały anielską cierpliwość umieszczając instrukcje w tej formie), że ściąganie pojedynczo tych jpegów jest marnotrawstwem nerwów i czasu, połowy obrazków nie ma w instrukcji napraw, ściąganie jest czasochłonne i uciążliwe. Jeżeli znajdzie się ktoś kto udostępni mi instrukcje w formie elektronicznej to wrzucę je od razu na serwer do siebie i podam link (serwer firmowy więc bardzo mała szansa, że zdechnie), jeżeli w formie papierowej to zdobędę się na skanowanie - może będą lepszej jakości niż są. Tylko niech ktoś się znajdzie i zapoda! - ułatwi to życie wszystkim uzytkownikom forum honkerowego 8)

Pozdrawiam
Janek

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: ndz mar 01, 2009 10:15 pm
autor: Wilki
Dla tych co diabelską mają cierpliwość jest alternatywa uzyskanie HonkerPack'a :)11

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: ndz mar 01, 2009 10:20 pm
autor: Johny_Szczecin
Ja tam bardzo chętnie 8) prosiłbym szczegóły... :)21

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: ndz mar 01, 2009 10:41 pm
autor: Krees
Wilki pisze:Dla tych co diabelską mają cierpliwość jest alternatywa uzyskanie HonkerPack'a :)11
A dla upierdliwych polowanie na papierzaki, nie? :)21

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: pn mar 02, 2009 7:50 am
autor: Darek...
najprościej będzie jak zajedziesz kiedyś do mnie, a po czteropaku Ci wszystko opowiem :)13

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 5:36 pm
autor: Johny_Szczecin
Zanim zajadę to mam pytanie jeszcze jedno - jakie są rozmiary simmeringów w przednim moście starego typu, przy wyjściach półosi i przy flanszy wału oraz w reduktorze przy wyjściach wszystkich walków? // w sprawie opowiadań odezwę sie na GG :)21

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 8:13 pm
autor: Chochol
a to ja sie tez podepne pod temat, moj mechanik stwierdzil ze mam luzy na kolach, prawdopodobnie zwrotnice, skierowal mnie to "specjalisty" ;) bo dla niego to (honker) jest za duze (czas zmienic mechanika)

pojechalem do "specjalisty" a ten stwierdzil ze mam do wymiany z przodu krzyzaki oraz brak gum przy resorach i ze za robote chce 1000zl :roll: :o :(

pytanie, czy to faktycznie taka ciezka robota, no i od czego tam sa czesci (te gumy, krzyzaki, i chyba koncowki jakies powiedzial)

a co do honkerPacka to juz jakis czas temu wyslalem do kogos zapytanie i cisza, wiec do kogo mam wyslac HeinekenPacka zeby sobie go zanabyc i poczytac (moze skoncza sie moje laickie pytania :) ) ?
I kolejne pytanie, kiedys ukazala sie taka broszura/ksiazka "SAMOCHÓD OSOBOWO TERENOWY TARPAN HONKER 4WD" wydawnictwa TBiU czy to jest tez w HonkerPacku, czy jest tam cos ciekawego?

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 8:27 pm
autor: A.F.
W tej broszurze to praktycznie nic nie ma :)21
Taka beletrystyka dla laików 8)
1000 zł za robotę przy resorach i krzyżakach to trochę :)21 dużo.
No, ale wolny rynek jest :wink:
A poza tym: co to za mieszanie ??
Luzy na zwrotnicach a luzy na przegubach to zdecydowanie nie to samo.
Podnieś koło i szarp w pionie, sam zobaczysz czy masz luz na zwrotnicy :-?

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 8:39 pm
autor: Chochol
jak zlapalem minimalnie czuc gora dol (maly luz), wiec to nie zwrotnice (najwidoczniej mojemu mechanikow sie nie chcialo sprawdzic) ale krecac kolem widac jak krzyzak po chwili "zabiera" a no i przy wcisnieciu sprzegla jak sie zmienia biegi slychac takie lekkie uderzenie, stuk, poprostu krzyzaki maja dosc :)

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 8:47 pm
autor: A.F.
To jeszcze jest pytanie, które krzyżaki.
Czy na półosiach, czy też na wałach.
Bo jak wszystko, to będzie trochę bolało :)16

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 8:48 pm
autor: Darek...
Johny_Szczecin pisze:Zanim zajadę to mam pytanie jeszcze jedno - jakie są rozmiary simmeringów w przednim moście starego typu, przy wyjściach półosi i przy flanszy wału oraz w reduktorze przy wyjściach wszystkich walków? // w sprawie opowiadań odezwę sie na GG :)21
zmieniałem uszczelniacze w mostach ,ale za cholerę wymiaru nie pamiętam :roll: odkręcisz flaszę - zbijesz i odczytasz :)2
Jak chcesz kupić przed rozebraniem to zajedź do Auto-truck na Szarotki - tam Ci odnajdą - jak będziesz wystarczająco upierdliwy :wink:

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 8:59 pm
autor: Wilki
Chochol pisze: a co do honkerPacka to juz jakis czas temu wyslalem do kogos zapytanie i cisza, wiec do kogo mam wyslac HeinekenPacka zeby sobie go zanabyc i poczytac (moze skoncza sie moje laickie pytania :) ) ?
I kolejne pytanie, kiedys ukazala sie taka broszura/ksiazka "SAMOCHÓD OSOBOWO TERENOWY TARPAN HONKER 4WD" wydawnictwa TBiU czy to jest tez w HonkerPacku, czy jest tam cos ciekawego?
Wyslałem ci info na priva. A ta bruszurka to dla kolekcjonerow maniakow - możesz sobie darować.

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 9:05 pm
autor: Darek...
@ chochoł, zacznij od spercyzowania - O co chodzi ?? Może opisz objawy :roll:
PS
Rozbieranie zapieczonych zwrotnic potrafi być upierdliwe :)16 ale następnym razem będzie już lepiej :wink:

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 9:14 pm
autor: Chochol
oki, juz precyzuje;)

jak pojechalem do tego "specjalisty" dzwignal przod wozu, zaczal narywac kolkiem trzymajac od gory i dolu, byl wyczuwalny luz, ale stwierdzil ze "w normie"
potem skrecil kola i oczom ukazaly sie krzyzaki (te przykolach) i ruszajac do przodu do tylu mozna bylo zauwazyc ze mialy nieco zwolnione reakcje, wiec stwierdzil ze to jest do wymiany.

potem przejzal resory z przodu i stwierdzil ze miedzy resorem a rama powinna byc jakas guma - bo sam resor jest chwycony sruba i nic wiecej.

takie to objawy - teraz co tam z czego pasuje, bo poszukam sobie tanszego mechanika, ale pewnie ulatwie mu zadanie jak powiem z czego co pasuje ;) - tacy to dzis mechaniki :)

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 9:52 pm
autor: A.F.
Znaczy się - nie ma silentbloka w resorze ?? :o
Różne cuda widziałem, ale tego jeszcze nie :)21

Tu mają tuleje do Honka:
http://www.iwetmot.pl
Tuleja stal-gum resoru Honker 33,00zł
Jakby kto znał wymiary, to pewnie da się dobrać od czegoś innego.

Ile tego luzu po obwodzie koła jest ??
Bo może to nie krzyżaki.

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 10:06 pm
autor: Darek...
Po kolei: te krzyżaki przy kołach są elementem przegubu, który z dwóch stron łączy się poprzez wielowypust więc zawsze jakiś luz będzie , pytanie tylko jaki on jest i czy jednak nie pochodzi on od rozwalonych krzyżaków – najlepiej unieść pojazd na skręconych koła wsadzić tam swoje paluszki i delikatnie poruszać kołem (uwaga na palce) jak wyczujesz jakiś to szykuj kasiorkę
Między resorami a ramą powinny być gumowe odbijaki – zależnie od wersji – mocowane do ramy lub na resorze
Co do części w powyższym temacie – po prostu kupuj do HONKERA

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 10:19 pm
autor: A.F.
Dokładnie tak.
Jeśli chodzi o ten odbojnik między ramą i resorem, to występuje czasem pod nazwą "resor gumowy".
Kupowałem oryginały do Honka po 40 zł w firmie na M.... :)23 której nie lubię :)21

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: wt mar 03, 2009 10:21 pm
autor: Krees
A co do tych zwrotnic - sprawdź jeszcze luzy na łożyskach piast - objaw jak się chwyci koło z góry i dołu taki sam - rusza się. Sprawdzenia dokonaj podnosząc przód, zdejmując zabieraki z piast i ruszając kołem, patrz, czy piasta nie rusza się względem czopa.

Re: Zapytanie do posiadaczy instrukcji oraz użytkowników

: czw mar 05, 2009 6:31 pm
autor: Chochol
w poniedzialek wjezdzam na warsztat do kolegi, wiec zobaczymy co i jak, porobie foty jak cos ciekawego znajde :)