Przebudowa jednego Honkera

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » wt kwie 20, 2010 12:22 pm

no niech bedzie. wiec zalozeniem projektu jest zrobienie samochodu na wyprawy nie zmieniajac bryly tego pieknego samochodu.
byl pomysl na zalozenie karoserii Honkera na rame z silnikiem i mostami od Nissana GR Y60. to by bylo dosyc nieskomplikowane ale poniewaz rama GRa nie jest prosta jak w Honkerze, zajela by miejsce tylnich lawek albo by trzeba podnies tylni przedzial, honker musial by sie obnizyc wzgledem srodka ramy i trzeba by bylo przedluzc maske lub dac fotele do tylu a glowa kierowcy wyladowala by na wysokosci slupka. podobne problemy byly by przy ramach innych samochodow.

zapadla decyzja ze zostawiamy karoserie i oryginalna rame a wylatuja silnik, reduktor i mosty.
wybor padl na Toyote HDJ 80 z nie wysilonym silnikiem 4.2 TD (167 KM, 360 Nm) z automatyczna skrzynia biegow, ze zintegrowanym reduktorem oraz mostami od tego samego samochodu. oba mosty maja blokady. resory zostaja zeby zachowac prostote konstrukcji.

niestety silnik Toyoty to rzedowa 6, jest ogromny i nie miesci sie pod maska. poniewaz caly kokpit i tak planowalem od 2 lat zbudowac od podstaw po swojemu, to zdecydowalismy sie na wjechanie z polowa silnika do kabiny wycinajac grodz. mosty szczesliwie wpasowaly sie do resorow co do centymetra. to tak w wielkim skrocie o poczatkowych problemach.

zdjecia i pierwszego pasowania silnika z rama i mostami. wszystko zostalo juz ponownie wyciagnete i przejdzie serwis oraz zostanie wyczyszczone i pomalowane.
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... CF8686.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... CF8684.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... G_5381.JPG

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: CrOOchy » wt kwie 20, 2010 12:33 pm

zarąbista sprawa :)2

gratuluje pomysłu i wykonania :)2

Czy HDJ 80 ma fabrycznie blokade w przednim moście czy to jakaś rzeźba? własna
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: Darek... » wt kwie 20, 2010 12:55 pm

:o nie zazdroszczę roboty ...
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: sebeks » wt kwie 20, 2010 1:34 pm

Trefl, tylko nie zapomnij o osłonie termicznej nad wydechem bo ja mam u siebie pociągnięty wydech jakieś 10 cm pod podłogą i nawet od ostatniego tłumika grzeje przez podłogę i 2 warstwy gumolitu :)21
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: trefl » wt kwie 20, 2010 2:56 pm

oba mosty maja fabryczne blokady.
sebeks, dzieki za rade. przyda sie zwlaszcza, ze nie uda sie raczej przeniesc klimatyzacji z Toyoty ze zwgledu na ograniczona ilosc miejsca.

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: Michał...G » wt kwie 20, 2010 6:14 pm

Jaka jest szerokość mostów? Chodzi mi dokładnie o różnice w szerokości między mostami honka i tojki :wink: ?
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: trefl » pt kwie 23, 2010 8:59 am

Zmierze mosty jak beda ponownie sciagniete. Ale sa prawie takie same. Roznica ok 1-2 cm.
Z ciekawostek: po ostatecznym osadzeniu w ramie silnika, skrzyni i mostow okazalo sie ze waly napedowe od Toyoty pasuja na dlugosc bez przerobek

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Post autor: CrOOchy » pt kwie 23, 2010 9:04 am

mosty fajne tylko z dupy przełozenia :)11
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » śr kwie 28, 2010 1:34 pm

Mostow wciaz nie zmiezylem bo nie sciagalem jeszcze kol, ale na oponach 31"x10,5" i felgach z ET = 0 wyglada tak:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0768.JPG

Poniewaz czescia zalozen jest przelozenie wszystkiego z Toyoty z minimalna iloscia przerobek, tak aby wszystkie pierdolniki byly od HDJ80 (lacznie ze wszystkimi podkladkami, uchwytami itd) aby bylo to mozna latwo serwisowac zagranica, chlodnica wypadla w miejscu ktore koliduje z rama. Wymagalo to przerobki o ktora najbardziej sie obawiam, zobaczymy w testach w terenie.
W przedniej czesci ramy trzeba bylo zrobic otwory na wlot powietrza dla chlodnicy skrzyni biegow. To akurat wrecz wzmacnia rame niz ja oslabia:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0770.JPG
Ale ta czesc juz trzeba bylo mocna oslabic zeby zmiescic chlodnice. Bedzie tak powzmacniane z zewnatrz zeby bylo dobrze. Trzymajcie kciuki :)
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0772.JPG

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: Michał...G » śr kwie 28, 2010 3:38 pm

Jest różnica w wysokości całego auta w porównaniu do orginału?
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » śr kwie 28, 2010 4:31 pm

w tej chwili jest wyzszy o 0,5 cm ze wzgledu na to ze most toyoty ma 1 cm wieksza srednice.
po pierwszych testach zobaczymy czy i ile bedzie trzeba dolozyc pior w resorach i wtedy dopiero wyjdzie finalna wysokosc.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: sebeks » śr kwie 28, 2010 5:43 pm

co do tej ramy, to zamiast tej blachy węzłowej w rogu mogłeś od spodu przyspawać profil jako węzeł :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » śr kwie 28, 2010 6:32 pm

spoko od dolu tez jest. i od boku tez bedzie. ale dzieki za uwagi. takiej pomocy oczekuje :)
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0773.jpg
ta blaha w rogu jest do mocowania samej chlodnicy

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: sebeks » śr kwie 28, 2010 6:54 pm

mnie chodziło dać profil na takiej zasadzie jak blacha węzłowa, pod kątem 45 stopni tak jakby pod tą blachę węzłową który chwyci ci prosty odcinek ramy z belką przednią tak jak tu zaznaczyłem na czerwono:

Obrazek
myślę że jak trochę pokombinujesz to jeszcze to tam upchniesz :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: Michał...G » czw kwie 29, 2010 11:15 pm

trefl pisze:w tej chwili jest wyzszy o 0,5 cm ze wzgledu na to ze most toyoty ma 1 cm wieksza srednice.
po pierwszych testach zobaczymy czy i ile bedzie trzeba dolozyc pior w resorach i wtedy dopiero wyjdzie finalna wysokosc.
a jakiej wysokości jest oryginał? Mój ma około 2 metrów wzrostu na 35"
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » pt kwie 30, 2010 12:56 am

wedlug specyfikacji 219cm. moj mial 218cm na 31" ze wzgledu na klapniete poduszki budy.

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: Michał...G » sob maja 01, 2010 5:27 pm

oo to mam niższego o około 20 cm :)16 ale jedno mnie zastanawia, skoro honker fabrycznie ma maksymalny przechył 20%, to ile będzie miał Twój skoro pewnie dodasz resory a co za tym idzie będzie bardziej sztywniejszy :roll:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » czw maja 06, 2010 3:09 pm

napewno tylko 20%? specyfikacja mowi 42%. dodatkowe piora usztywniaja ale ze wzgledu na duzo ciezszy silnik i skrzynie srodek ciezkosci sie obnizy wiec mam nadzieje ze bedzie ok.
to dopiero sie okaze w testach za kilka tygodni. teraz roboty utknely na najtrodniejszym etapie czyli adaptacji ukladu kierowniczego do zawieszenia na resorach. jak sie to uda to dalej poleci szybko.

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: Michał...G » czw maja 06, 2010 6:41 pm

hmm na stronce Tarmotu znalazłem maksymalny przechył 20 stopni http://www.tarmot.ig.pl/oferta.php?act=1&kat=18 :roll:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » czw maja 06, 2010 9:24 pm

poprawka. przeszperalem instrukcje uzytkownika mojego Honkera 4011 znalazlem dopuszczalny przechyl boczny: 35 stopni.
a wysokosc 4011 na fabrycznych oponach 8,40x15" to 215cm.
Obrazek

i przy okazji trafilem na cos takiego w instrukcji napraw Deawoo. Honker 2324 ma 219cm wzrostu:
Obrazek

a "Samochod transportowy 4x4" ma 200cm wzrostu. Michal, moze wcale nie masz Honkera? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: Michał...G » sob maja 08, 2010 9:16 pm

trefl pisze:
a "Samochod transportowy 4x4" ma 200cm wzrostu. Michal, moze wcale nie masz Honkera? :)
Obrazek

Może i nie mam sam nie wiem :)16 Oto wymiary tego czegoś mojego

Obrazek
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » wt cze 08, 2010 12:35 pm

Prace caly czas postepuja. Duze opoznienie spowodowal uklad kierowniczy. Przymiarki roznych drazkow, wasow i przekladni trwaly kilka tygodni. Ostateczne rozwiazanie nie jest najszczesliwsze ale nie ma innej opcji. Przekladnia wychodzi przed przedni zderzak:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1746.jpg

A pozatym kilka zdjec z reszty prac.
Pospawany juz na gotowo przedni most:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1747.jpg

Mocowanie skrzyni biegow i reduktora:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1749.jpg

Tunel na silnik, skrzynie oraz recznie wykonana nagrzewnica na bazie silnika i radiatora z HDJ'a:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1753.jpg

Juz blizej konca niz dalej :)

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: CrOOchy » wt cze 08, 2010 1:47 pm

jakś mocno mnie nie przekonuje ta przekładnai az tak wysunienta :roll:
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: trefl » wt cze 08, 2010 1:55 pm

Tez nie jestem z tego zadowolony ale niestety to jest jedyna mozliwosc. Wszystkie pozostale opcje zostaly przetestowane i z roznych wzgledow nie pasowaly. Nawet opcja z posrednia przekladnia na belce przedniej z Patrola 160/260.
W tym rozwiazaniu przekladnia bedzie mozliwie jak najmocniej oslonieta.

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Przebudowa jednego Honkera

Post autor: CrOOchy » wt cze 08, 2010 4:19 pm

a opcja z drązkami za mostem jak w honkerze?
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość