Przebudowa jednego Honkera
Moderator: Marcin-Kraków
Przebudowa jednego Honkera
no niech bedzie. wiec zalozeniem projektu jest zrobienie samochodu na wyprawy nie zmieniajac bryly tego pieknego samochodu.
byl pomysl na zalozenie karoserii Honkera na rame z silnikiem i mostami od Nissana GR Y60. to by bylo dosyc nieskomplikowane ale poniewaz rama GRa nie jest prosta jak w Honkerze, zajela by miejsce tylnich lawek albo by trzeba podnies tylni przedzial, honker musial by sie obnizyc wzgledem srodka ramy i trzeba by bylo przedluzc maske lub dac fotele do tylu a glowa kierowcy wyladowala by na wysokosci slupka. podobne problemy byly by przy ramach innych samochodow.
zapadla decyzja ze zostawiamy karoserie i oryginalna rame a wylatuja silnik, reduktor i mosty.
wybor padl na Toyote HDJ 80 z nie wysilonym silnikiem 4.2 TD (167 KM, 360 Nm) z automatyczna skrzynia biegow, ze zintegrowanym reduktorem oraz mostami od tego samego samochodu. oba mosty maja blokady. resory zostaja zeby zachowac prostote konstrukcji.
niestety silnik Toyoty to rzedowa 6, jest ogromny i nie miesci sie pod maska. poniewaz caly kokpit i tak planowalem od 2 lat zbudowac od podstaw po swojemu, to zdecydowalismy sie na wjechanie z polowa silnika do kabiny wycinajac grodz. mosty szczesliwie wpasowaly sie do resorow co do centymetra. to tak w wielkim skrocie o poczatkowych problemach.
zdjecia i pierwszego pasowania silnika z rama i mostami. wszystko zostalo juz ponownie wyciagnete i przejdzie serwis oraz zostanie wyczyszczone i pomalowane.
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... CF8686.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... CF8684.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... G_5381.JPG
byl pomysl na zalozenie karoserii Honkera na rame z silnikiem i mostami od Nissana GR Y60. to by bylo dosyc nieskomplikowane ale poniewaz rama GRa nie jest prosta jak w Honkerze, zajela by miejsce tylnich lawek albo by trzeba podnies tylni przedzial, honker musial by sie obnizyc wzgledem srodka ramy i trzeba by bylo przedluzc maske lub dac fotele do tylu a glowa kierowcy wyladowala by na wysokosci slupka. podobne problemy byly by przy ramach innych samochodow.
zapadla decyzja ze zostawiamy karoserie i oryginalna rame a wylatuja silnik, reduktor i mosty.
wybor padl na Toyote HDJ 80 z nie wysilonym silnikiem 4.2 TD (167 KM, 360 Nm) z automatyczna skrzynia biegow, ze zintegrowanym reduktorem oraz mostami od tego samego samochodu. oba mosty maja blokady. resory zostaja zeby zachowac prostote konstrukcji.
niestety silnik Toyoty to rzedowa 6, jest ogromny i nie miesci sie pod maska. poniewaz caly kokpit i tak planowalem od 2 lat zbudowac od podstaw po swojemu, to zdecydowalismy sie na wjechanie z polowa silnika do kabiny wycinajac grodz. mosty szczesliwie wpasowaly sie do resorow co do centymetra. to tak w wielkim skrocie o poczatkowych problemach.
zdjecia i pierwszego pasowania silnika z rama i mostami. wszystko zostalo juz ponownie wyciagnete i przejdzie serwis oraz zostanie wyczyszczone i pomalowane.
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... CF8686.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... CF8684.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... G_5381.JPG
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy
zarąbista sprawa
gratuluje pomysłu i wykonania
Czy HDJ 80 ma fabrycznie blokade w przednim moście czy to jakaś rzeźba? własna

gratuluje pomysłu i wykonania

Czy HDJ 80 ma fabrycznie blokade w przednim moście czy to jakaś rzeźba? własna
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy
Trefl, tylko nie zapomnij o osłonie termicznej nad wydechem bo ja mam u siebie pociągnięty wydech jakieś 10 cm pod podłogą i nawet od ostatniego tłumika grzeje przez podłogę i 2 warstwy gumolitu 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy
oba mosty maja fabryczne blokady.
sebeks, dzieki za rade. przyda sie zwlaszcza, ze nie uda sie raczej przeniesc klimatyzacji z Toyoty ze zwgledu na ograniczona ilosc miejsca.
sebeks, dzieki za rade. przyda sie zwlaszcza, ze nie uda sie raczej przeniesc klimatyzacji z Toyoty ze zwgledu na ograniczona ilosc miejsca.
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy
Jaka jest szerokość mostów? Chodzi mi dokładnie o różnice w szerokości między mostami honka i tojki
?

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy
Zmierze mosty jak beda ponownie sciagniete. Ale sa prawie takie same. Roznica ok 1-2 cm.
Z ciekawostek: po ostatecznym osadzeniu w ramie silnika, skrzyni i mostow okazalo sie ze waly napedowe od Toyoty pasuja na dlugosc bez przerobek
Z ciekawostek: po ostatecznym osadzeniu w ramie silnika, skrzyni i mostow okazalo sie ze waly napedowe od Toyoty pasuja na dlugosc bez przerobek
Re: Mocowanie silnika 4C90 do ramy
mosty fajne tylko z dupy przełozenia 

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Przebudowa jednego Honkera
Mostow wciaz nie zmiezylem bo nie sciagalem jeszcze kol, ale na oponach 31"x10,5" i felgach z ET = 0 wyglada tak:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0768.JPG
Poniewaz czescia zalozen jest przelozenie wszystkiego z Toyoty z minimalna iloscia przerobek, tak aby wszystkie pierdolniki byly od HDJ80 (lacznie ze wszystkimi podkladkami, uchwytami itd) aby bylo to mozna latwo serwisowac zagranica, chlodnica wypadla w miejscu ktore koliduje z rama. Wymagalo to przerobki o ktora najbardziej sie obawiam, zobaczymy w testach w terenie.
W przedniej czesci ramy trzeba bylo zrobic otwory na wlot powietrza dla chlodnicy skrzyni biegow. To akurat wrecz wzmacnia rame niz ja oslabia:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0770.JPG
Ale ta czesc juz trzeba bylo mocna oslabic zeby zmiescic chlodnice. Bedzie tak powzmacniane z zewnatrz zeby bylo dobrze. Trzymajcie kciuki :)
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0772.JPG
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0768.JPG
Poniewaz czescia zalozen jest przelozenie wszystkiego z Toyoty z minimalna iloscia przerobek, tak aby wszystkie pierdolniki byly od HDJ80 (lacznie ze wszystkimi podkladkami, uchwytami itd) aby bylo to mozna latwo serwisowac zagranica, chlodnica wypadla w miejscu ktore koliduje z rama. Wymagalo to przerobki o ktora najbardziej sie obawiam, zobaczymy w testach w terenie.
W przedniej czesci ramy trzeba bylo zrobic otwory na wlot powietrza dla chlodnicy skrzyni biegow. To akurat wrecz wzmacnia rame niz ja oslabia:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0770.JPG
Ale ta czesc juz trzeba bylo mocna oslabic zeby zmiescic chlodnice. Bedzie tak powzmacniane z zewnatrz zeby bylo dobrze. Trzymajcie kciuki :)
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0772.JPG
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Przebudowa jednego Honkera
Jest różnica w wysokości całego auta w porównaniu do orginału?
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: Przebudowa jednego Honkera
w tej chwili jest wyzszy o 0,5 cm ze wzgledu na to ze most toyoty ma 1 cm wieksza srednice.
po pierwszych testach zobaczymy czy i ile bedzie trzeba dolozyc pior w resorach i wtedy dopiero wyjdzie finalna wysokosc.
po pierwszych testach zobaczymy czy i ile bedzie trzeba dolozyc pior w resorach i wtedy dopiero wyjdzie finalna wysokosc.
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Przebudowa jednego Honkera
co do tej ramy, to zamiast tej blachy węzłowej w rogu mogłeś od spodu przyspawać profil jako węzeł 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Przebudowa jednego Honkera
spoko od dolu tez jest. i od boku tez bedzie. ale dzieki za uwagi. takiej pomocy oczekuje :)
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0773.jpg
ta blaha w rogu jest do mocowania samej chlodnicy
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_0773.jpg
ta blaha w rogu jest do mocowania samej chlodnicy
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Przebudowa jednego Honkera
mnie chodziło dać profil na takiej zasadzie jak blacha węzłowa, pod kątem 45 stopni tak jakby pod tą blachę węzłową który chwyci ci prosty odcinek ramy z belką przednią tak jak tu zaznaczyłem na czerwono:

myślę że jak trochę pokombinujesz to jeszcze to tam upchniesz

myślę że jak trochę pokombinujesz to jeszcze to tam upchniesz

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Przebudowa jednego Honkera
a jakiej wysokości jest oryginał? Mój ma około 2 metrów wzrostu na 35"trefl pisze:w tej chwili jest wyzszy o 0,5 cm ze wzgledu na to ze most toyoty ma 1 cm wieksza srednice.
po pierwszych testach zobaczymy czy i ile bedzie trzeba dolozyc pior w resorach i wtedy dopiero wyjdzie finalna wysokosc.
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: Przebudowa jednego Honkera
wedlug specyfikacji 219cm. moj mial 218cm na 31" ze wzgledu na klapniete poduszki budy.
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Przebudowa jednego Honkera
oo to mam niższego o około 20 cm
ale jedno mnie zastanawia, skoro honker fabrycznie ma maksymalny przechył 20%, to ile będzie miał Twój skoro pewnie dodasz resory a co za tym idzie będzie bardziej sztywniejszy 


gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: Przebudowa jednego Honkera
napewno tylko 20%? specyfikacja mowi 42%. dodatkowe piora usztywniaja ale ze wzgledu na duzo ciezszy silnik i skrzynie srodek ciezkosci sie obnizy wiec mam nadzieje ze bedzie ok.
to dopiero sie okaze w testach za kilka tygodni. teraz roboty utknely na najtrodniejszym etapie czyli adaptacji ukladu kierowniczego do zawieszenia na resorach. jak sie to uda to dalej poleci szybko.
to dopiero sie okaze w testach za kilka tygodni. teraz roboty utknely na najtrodniejszym etapie czyli adaptacji ukladu kierowniczego do zawieszenia na resorach. jak sie to uda to dalej poleci szybko.
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Przebudowa jednego Honkera
hmm na stronce Tarmotu znalazłem maksymalny przechył 20 stopni http://www.tarmot.ig.pl/oferta.php?act=1&kat=18 

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: Przebudowa jednego Honkera
poprawka. przeszperalem instrukcje uzytkownika mojego Honkera 4011 znalazlem dopuszczalny przechyl boczny: 35 stopni.
a wysokosc 4011 na fabrycznych oponach 8,40x15" to 215cm.

i przy okazji trafilem na cos takiego w instrukcji napraw Deawoo. Honker 2324 ma 219cm wzrostu:

a "Samochod transportowy 4x4" ma 200cm wzrostu. Michal, moze wcale nie masz Honkera? :)

a wysokosc 4011 na fabrycznych oponach 8,40x15" to 215cm.

i przy okazji trafilem na cos takiego w instrukcji napraw Deawoo. Honker 2324 ma 219cm wzrostu:

a "Samochod transportowy 4x4" ma 200cm wzrostu. Michal, moze wcale nie masz Honkera? :)

- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Przebudowa jednego Honkera
trefl pisze:
a "Samochod transportowy 4x4" ma 200cm wzrostu. Michal, moze wcale nie masz Honkera?
Może i nie mam sam nie wiem


gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: Przebudowa jednego Honkera
Prace caly czas postepuja. Duze opoznienie spowodowal uklad kierowniczy. Przymiarki roznych drazkow, wasow i przekladni trwaly kilka tygodni. Ostateczne rozwiazanie nie jest najszczesliwsze ale nie ma innej opcji. Przekladnia wychodzi przed przedni zderzak:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1746.jpg
A pozatym kilka zdjec z reszty prac.
Pospawany juz na gotowo przedni most:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1747.jpg
Mocowanie skrzyni biegow i reduktora:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1749.jpg
Tunel na silnik, skrzynie oraz recznie wykonana nagrzewnica na bazie silnika i radiatora z HDJ'a:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1753.jpg
Juz blizej konca niz dalej :)
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1746.jpg
A pozatym kilka zdjec z reszty prac.
Pospawany juz na gotowo przedni most:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1747.jpg
Mocowanie skrzyni biegow i reduktora:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1749.jpg
Tunel na silnik, skrzynie oraz recznie wykonana nagrzewnica na bazie silnika i radiatora z HDJ'a:
http://files.fbob.pl/zdjecia/trefl/honk ... C_1753.jpg
Juz blizej konca niz dalej :)
Re: Przebudowa jednego Honkera
jakś mocno mnie nie przekonuje ta przekładnai az tak wysunienta 

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Przebudowa jednego Honkera
Tez nie jestem z tego zadowolony ale niestety to jest jedyna mozliwosc. Wszystkie pozostale opcje zostaly przetestowane i z roznych wzgledow nie pasowaly. Nawet opcja z posrednia przekladnia na belce przedniej z Patrola 160/260.
W tym rozwiazaniu przekladnia bedzie mozliwie jak najmocniej oslonieta.
W tym rozwiazaniu przekladnia bedzie mozliwie jak najmocniej oslonieta.
Re: Przebudowa jednego Honkera
a opcja z drązkami za mostem jak w honkerze?
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość