Taki se temat
Moderator: Misiek Bielsko
Taki se temat
Silnik rakietowy , który kiedyś uważano za niemożliwy , przetestowano w warunkach laboratoryjnych. Inżynierowie utworzony z powodzeniem przetestowane prototyp tak zwanym wirującym silnikiem detonacji , który generuje ciąg przez falę uderzeniową , odbywa się w pętli bez końca.
Działanie silnika rakietowego z detonacją obrotową wymaga znacznie mniej paliwa niż silnik spalinowy stosowany obecnie w rakietach. Oznacza to, że w przyszłości pojawią się bardziej skuteczne i tańsze sposoby dostarczania statków kosmicznych w kosmos.
Tak więc, w eksperymencie przeprowadzonym przez inżyniera kosmicznego Karima Ahmeda z University of Central Florida i jego współpracowników, po raz pierwszy przedstawiono dowody na bezpieczną i skuteczną detonację wodoru i tlenu w wirującym silniku rakietowym z detonacją.
Pomysł obracającego się silnika detonacyjnego pojawił się w latach 50. Istotą tej technologii jest zapętlona komora spalania umieszczona między dwoma cylindrami, które są jedne w drugich.
Paliwo gazowe i utleniacz są wtryskiwane do komory przez małe otwory (dysze), po czym są zapalane. Tworzy to pierwszą detonację, która emituje naddźwiękową falę uderzeniową przemieszczającą się przez pierścieniową komorę spalania. Po jednym obrocie i powrocie do dysz podpala następną porcję paliwa i utleniacza - eksplozja tworzy kolejną falę naddźwiękową i tak dalej. Seria wybuchów wytwarza przyczepność.
Zaletą tej technologii jest niższe zużycie paliwa (o 25%) przy tym samym ciągu, więc wojsko amerykańskie aktywnie inwestuje w rozwój silnika z obrotową detonacją, mając nadzieję zaoszczędzić około 400 milionów dolarów rocznie na wystrzeliwaniu rakiet.
Ale nowy silnik ma ważne cechy: detonacja jest chaotyczna i trudniejsza do kontrolowania. Oznacza to, że silnik wymaga starannej kalibracji. Ważne jest nie tylko użyte paliwo i jego stosunek do utleniacza, ale także rozmiar dysz, średnica i grubość komory, rozmiar i kształt reaktora, miejsce i czas wtrysku paliwa. Ahmed i jego zespół zajmują się dokładnie ustawieniami silnika i jego kalibracją. Stworzyli mały prototyp silnika o średnicy 7,6 centymetra i pomyślnie przetestowali go w pracy.
Działanie silnika rakietowego z detonacją obrotową wymaga znacznie mniej paliwa niż silnik spalinowy stosowany obecnie w rakietach. Oznacza to, że w przyszłości pojawią się bardziej skuteczne i tańsze sposoby dostarczania statków kosmicznych w kosmos.
Tak więc, w eksperymencie przeprowadzonym przez inżyniera kosmicznego Karima Ahmeda z University of Central Florida i jego współpracowników, po raz pierwszy przedstawiono dowody na bezpieczną i skuteczną detonację wodoru i tlenu w wirującym silniku rakietowym z detonacją.
Pomysł obracającego się silnika detonacyjnego pojawił się w latach 50. Istotą tej technologii jest zapętlona komora spalania umieszczona między dwoma cylindrami, które są jedne w drugich.
Paliwo gazowe i utleniacz są wtryskiwane do komory przez małe otwory (dysze), po czym są zapalane. Tworzy to pierwszą detonację, która emituje naddźwiękową falę uderzeniową przemieszczającą się przez pierścieniową komorę spalania. Po jednym obrocie i powrocie do dysz podpala następną porcję paliwa i utleniacza - eksplozja tworzy kolejną falę naddźwiękową i tak dalej. Seria wybuchów wytwarza przyczepność.
Zaletą tej technologii jest niższe zużycie paliwa (o 25%) przy tym samym ciągu, więc wojsko amerykańskie aktywnie inwestuje w rozwój silnika z obrotową detonacją, mając nadzieję zaoszczędzić około 400 milionów dolarów rocznie na wystrzeliwaniu rakiet.
Ale nowy silnik ma ważne cechy: detonacja jest chaotyczna i trudniejsza do kontrolowania. Oznacza to, że silnik wymaga starannej kalibracji. Ważne jest nie tylko użyte paliwo i jego stosunek do utleniacza, ale także rozmiar dysz, średnica i grubość komory, rozmiar i kształt reaktora, miejsce i czas wtrysku paliwa. Ahmed i jego zespół zajmują się dokładnie ustawieniami silnika i jego kalibracją. Stworzyli mały prototyp silnika o średnicy 7,6 centymetra i pomyślnie przetestowali go w pracy.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Taki se temat
I druga ciekawostka:
2 дня назад
Stworzono nowy typ silnika, który nie potrzebuje paliwa
Urządzenie odbiera energię dosłownie z powietrza.Zespół naukowców opracował prototypowy silnik lotniczy, który działa bez użycia paliw kopalnych. Mechanizm ściska powietrze i jonizuje je za pomocą mikrofal, generując plazmę - wprawia je w ruch. Zostało to zgłoszone w artykule opublikowanym w czasopiśmie AIP Advances.
Dzięki tej technologii samoloty będą mogły latać bez konwencjonalnego paliwa, ponieważ niezbędna energia zostanie pobrana z otaczającego powietrza. Do tej pory prototypowi udało się unieść w powietrze kilogramową metalową kulę o średnicy 24 milimetrów. Jest jeszcze długa droga do pełnej pracy nad samolotami nowej technologii.
„Nasze badania wykazały, że silnik na bazie plazmy może być realnym zamiennikiem tradycyjnych silników lotniczych napędzanych paliwem”, powiedział Zhau Tan, starszy badacz i inżynier z Uniwersytetu Wuhan.
Zmiana samolotu na nowy typ silnika może pomóc zmniejszyć wpływ człowieka na środowisko. We wrześniu The New York Times napisał, że loty komercyjne odpowiadają za 2,5% całkowitej emisji gazów cieplarnianych.
Autorzy projektu podkreślają, że ich rozwój powinien pomóc w rozwiązywaniu problemów związanych ze zmianami klimatu. „Nasz projekt nie wymaga paliw kopalnych, a zatem nie ma emisji dwutlenku węgla powodującej efekt cieplarniany”, powiedział Tan.
2 дня назад
Stworzono nowy typ silnika, który nie potrzebuje paliwa
Urządzenie odbiera energię dosłownie z powietrza.Zespół naukowców opracował prototypowy silnik lotniczy, który działa bez użycia paliw kopalnych. Mechanizm ściska powietrze i jonizuje je za pomocą mikrofal, generując plazmę - wprawia je w ruch. Zostało to zgłoszone w artykule opublikowanym w czasopiśmie AIP Advances.
Dzięki tej technologii samoloty będą mogły latać bez konwencjonalnego paliwa, ponieważ niezbędna energia zostanie pobrana z otaczającego powietrza. Do tej pory prototypowi udało się unieść w powietrze kilogramową metalową kulę o średnicy 24 milimetrów. Jest jeszcze długa droga do pełnej pracy nad samolotami nowej technologii.
„Nasze badania wykazały, że silnik na bazie plazmy może być realnym zamiennikiem tradycyjnych silników lotniczych napędzanych paliwem”, powiedział Zhau Tan, starszy badacz i inżynier z Uniwersytetu Wuhan.
Zmiana samolotu na nowy typ silnika może pomóc zmniejszyć wpływ człowieka na środowisko. We wrześniu The New York Times napisał, że loty komercyjne odpowiadają za 2,5% całkowitej emisji gazów cieplarnianych.
Autorzy projektu podkreślają, że ich rozwój powinien pomóc w rozwiązywaniu problemów związanych ze zmianami klimatu. „Nasz projekt nie wymaga paliw kopalnych, a zatem nie ma emisji dwutlenku węgla powodującej efekt cieplarniany”, powiedział Tan.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Taki se temat
No i? Bo nie łapię zamysłu 

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Taki se temat
jakieś nie zrozumiałe uprzedzenia
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Taki se temat
Karim Ahmed !
I need more pointy .
I need more pointy .
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Taki se temat
Kilogramowa kula o średnicy 24 mm .
Z osmu by ważyła 160g.
Z osmu by ważyła 160g.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Taki se temat
Ale fi 44mm już jest kilo.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości