Jak nie koni to co?
Moderator: Misiek Bielsko
Jak nie koni to co?
Obecnie nie ma dobrej oferty na koni heavy track a i dostepność to tak na marzec, w związku z tym, ku czemu warto zwrócić uwage?
Blistein b6 jeszcze gorzej z dostepnością a ceny wyższe.
Lovells są w niezłej cenie, podobno rdzewieją.
Ironmann jw.
Profender, świetna cena a jak z wykonaniem i trwałością?
John red jw.
Coś innego?
Do P4, liftu nie będzie ale chciałbym zmienić fabryczne amory, zostawiając sprężyny. Wylecą też tuleje na rzecz deutera albo superpro.
Cel? Poprawa jakości prowadzenia na czarnym. Mam niskie mniemanie o fabrycznym zawisie, mocno rozczarowuje.
Blistein b6 jeszcze gorzej z dostepnością a ceny wyższe.
Lovells są w niezłej cenie, podobno rdzewieją.
Ironmann jw.
Profender, świetna cena a jak z wykonaniem i trwałością?
John red jw.
Coś innego?
Do P4, liftu nie będzie ale chciałbym zmienić fabryczne amory, zostawiając sprężyny. Wylecą też tuleje na rzecz deutera albo superpro.
Cel? Poprawa jakości prowadzenia na czarnym. Mam niskie mniemanie o fabrycznym zawisie, mocno rozczarowuje.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Jak nie koni to co?
Bo to zawias do wywrotki a nie do komfortowego przemieszczania dupy.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jak nie koni to co?
Generalnie to masz wybór między kioskiem Ruchu lub Kolportera
zwinność i sprawność aerodynamiczna ta sama

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Jak nie koni to co?
ale fundamenty mogą być inne a to zmienia postać na poleżećMisiek Cypr pisze: ↑wt sty 15, 2019 7:51 pmGeneralnie to masz wybór między kioskiem Ruchu lub Kolporterazwinność i sprawność aerodynamiczna ta sama

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Jak nie koni to co?
A tu nie chodzi o komfort, to jest fabrycznie takie goofniane, ze mam wrażenie, że pod tą masą rozciga sie jak gumka z majtek.
W PII mam koni ht i drm, pracuje nieporownywalnie lepiej, jest precyzyjniejsze a i przydupić po czymś można a w PIV... no cóż, nie nadąża za masą, mocą i hamulcami.
W PII mam koni ht i drm, pracuje nieporownywalnie lepiej, jest precyzyjniejsze a i przydupić po czymś można a w PIV... no cóż, nie nadąża za masą, mocą i hamulcami.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Jak nie koni to co?
w koni jest totalnie ciulowa obsługa klienta
pękło tłoczysko to stwierdzą że Twoja wina boś pewnie pneumatem amory dokręcał
amory jak amory fajne ale znowu nie jakaś technologia kosmiczna, w montku wysrały się szybciej niż oryginalne
w sumie najfajniej mi się na dobinsonie jeździło


amory jak amory fajne ale znowu nie jakaś technologia kosmiczna, w montku wysrały się szybciej niż oryginalne

w sumie najfajniej mi się na dobinsonie jeździło

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jak nie koni to co?
OhlinsVidelec pisze: ↑wt sty 15, 2019 8:03 pmA tu nie chodzi o komfort, to jest fabrycznie takie goofniane, ze mam wrażenie, że pod tą masą rozciga sie jak gumka z majtek.
W PII mam koni ht i drm, pracuje nieporownywalnie lepiej, jest precyzyjniejsze a i przydupić po czymś można a w PIV... no cóż, nie nadąża za masą, mocą i hamulcami.

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Jak nie koni to co?
O, i to ma sens, coś jak mycie zębów czekoladą
Generalnie wybór jest i go nie ma, najłatwiej o zestaw +2" ale na sprężynach mi nie zależy.
Ktoś coś powie o profenderze? To ta sama półka co ironmann czy mniej rdzewieją?

Generalnie wybór jest i go nie ma, najłatwiej o zestaw +2" ale na sprężynach mi nie zależy.
Ktoś coś powie o profenderze? To ta sama półka co ironmann czy mniej rdzewieją?
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jak nie koni to co?
Irinmana sobie odpusc, rdza nie jest najwiekszym problemem tego producenta...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Jak nie koni to co?
No ironmann to tak z dobrego serca umieściłem na liście, koło domu mam dystrybutora jesli nie importera
ale zawsze mogło się coś zmienić, dawno nie interesowalem sie tym tematem, ome podobno podupadło.

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jak nie koni to co?
OME nie wiem, ale IRONMAN to nie 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Jak nie koni to co?
Coraz trudniej o opinie, coraz trudniej o graty.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- alibia1112
- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Re: Jak nie koni to co?
ja mam p2 całość lovellsa od 6 wiosen i nie źle sobie radzi.
Nie zauważyłem rudej. na tych elementach a o innych nie wspomnę
Nie zauważyłem rudej. na tych elementach a o innych nie wspomnę

CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
Re: Jak nie koni to co?
Ja mam Profendery w Disco już 4 rok. Nic nie rdzewieje, trzymają cały czas jak na początku.
To są najmocniejsze amory jakie kiedykolwiek miałem w aucie. Gablota Ci się zdecydowanie usztywni.
W zakrętach jest poezja i można zadupczać po wyjebach bez obaw, że się kółka oderwią od podłoża.
To są najmocniejsze amory jakie kiedykolwiek miałem w aucie. Gablota Ci się zdecydowanie usztywni.
W zakrętach jest poezja i można zadupczać po wyjebach bez obaw, że się kółka oderwią od podłoża.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Jak nie koni to co?
Kilka opinii na ich temat znalazłem tu na forum, raczej pozytywnych. Produkcja Tajlandia, cena mocno przystępna, rozważam.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Jak nie koni to co?
To chyba zależy od szczęścia
Kiedyś miałem Ironmana i był super. Kupiłem ponownie... i syf jakich mało.
Założyłem sprężyny Lovellsa i po kilku miesiącach jedna siadła tak, że się zwoje stykały.
OME robiło ok ... ale to dawno było...
Teraz mam EFS. Jeździ się na tym super, nie rdzewieje... ale właśnie po 1,5 roku jeden resor siadł tak, że jest 5 cm różnicy między stronami
Teraz już nie ma powtarzalności produkcji. To ruletka czy trafimy na takie z dobrego dnia wytwórcy

Kiedyś miałem Ironmana i był super. Kupiłem ponownie... i syf jakich mało.
Założyłem sprężyny Lovellsa i po kilku miesiącach jedna siadła tak, że się zwoje stykały.
OME robiło ok ... ale to dawno było...
Teraz mam EFS. Jeździ się na tym super, nie rdzewieje... ale właśnie po 1,5 roku jeden resor siadł tak, że jest 5 cm różnicy między stronami

Teraz już nie ma powtarzalności produkcji. To ruletka czy trafimy na takie z dobrego dnia wytwórcy

Re: Jak nie koni to co?
Jesli spręzyna jest wadliwa siądzie szybko. Ale po to jest gwarancja ( a lovells daje 5 lat i wymienia bez problemu) aby to poprawić. Tyle, że ( jestem o tym przekonany) 90% reklamacji wynika z innych powodów niż wadliwość sprezyny.
1, Brak odbojów co przy przeładowaniu pozwoli się styknać sprezynie zwojami. Jak raz to zrobi to już tak zostanie
2. ponadnormatywnych kól na klapach tylnych często jeszcze wzocnione obcenością skrzynki narzędziowej dokładnie po stronie koła. Efekt - nacisk na jedną spręzynę większy o kilkadziesiat kilogramów. A wystarczy pomyśleć i dać z tej strony wyższą sprezynę.
wg, mnie do pajero 3-4 nie ma lepszego zestawy niż lovells/profender. Przednie amory są tam regulowane.
1, Brak odbojów co przy przeładowaniu pozwoli się styknać sprezynie zwojami. Jak raz to zrobi to już tak zostanie
2. ponadnormatywnych kól na klapach tylnych często jeszcze wzocnione obcenością skrzynki narzędziowej dokładnie po stronie koła. Efekt - nacisk na jedną spręzynę większy o kilkadziesiat kilogramów. A wystarczy pomyśleć i dać z tej strony wyższą sprezynę.
wg, mnie do pajero 3-4 nie ma lepszego zestawy niż lovells/profender. Przednie amory są tam regulowane.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Jak nie koni to co?
Fakt po serpentynach jedzie jak po szynach. ...........ale komfort mały.purti pisze: ↑śr sty 16, 2019 7:37 amJa mam Profendery w Disco już 4 rok. Nic nie rdzewieje, trzymają cały czas jak na początku.
To są najmocniejsze amory jakie kiedykolwiek miałem w aucie. Gablota Ci się zdecydowanie usztywni.
W zakrętach jest poezja i można zadupczać po wyjebach bez obaw, że się kółka oderwią od podłoża.
Re: Jak nie koni to co?
Z tym największy problem bo komfort to mocno subiektywna rzecz. Jak mechanik jechał moim PII to rzekł: " ale to jest qrewsko twarde" ja nie zuważyłem
Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowym
Wybite miał chyba wszystko co może się w zawieszeniu wybić, następny etap to już wypadanie elementów, ale był zadowolony 

Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowym


PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Jak nie koni to co?
Pewnie w dużym stopniu masz rację... ale jak mamy w aucie mcphersony to koszt wymiany jest zbliżony do kosztu zakupu sprężyn, a tego gwarancja nie obejmuje.Zibi pisze: ↑śr sty 16, 2019 9:33 amJesli spręzyna jest wadliwa siądzie szybko. Ale po to jest gwarancja ( a lovells daje 5 lat i wymienia bez problemu) aby to poprawić. Tyle, że ( jestem o tym przekonany) 90% reklamacji wynika z innych powodów niż wadliwość sprezyny.
1, Brak odbojów co przy przeładowaniu pozwoli się styknać sprezynie zwojami. Jak raz to zrobi to już tak zostanie
2. ponadnormatywnych kól na klapach tylnych często jeszcze wzocnione obcenością skrzynki narzędziowej dokładnie po stronie koła. Efekt - nacisk na jedną spręzynę większy o kilkadziesiat kilogramów. A wystarczy pomyśleć i dać z tej strony wyższą sprezynę.
Chyba się łapię w tych 10% za każdym razem, bo sprężyna mi siadła z przodu w aucie, które nigdy nie było przeładowane i nie ma stalowego zderzaka.
Resor siadł podczas stania na pusto przez 3 miesiące

Niemniej gwarancja Lovellasa

Re: Jak nie koni to co?
Kabal prowadził moje Disco i porównując do jego P2 okazywało się miększe. Nie wiem jakie zawieszenie ma Kabal....Videlec pisze: ↑śr sty 16, 2019 10:13 amZ tym największy problem bo komfort to mocno subiektywna rzecz. Jak mechanik jechał moim PII to rzekł: " ale to jest qrewsko twarde" ja nie zuważyłem![]()
Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowymWybite miał chyba wszystko co może się w zawieszeniu wybić, następny etap to już wypadanie elementów, ale był zadowolony
![]()
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Jak nie koni to co?
Ale takie porównania są trochę bezsensowne.
Załóżmy że masz miękkiego.
Doładuj sprzęt na wyprawę i hamuj awaryjnie w zakręcie.
Dobre prowadzenie auta ma być zapewnione w parametrach, na które zawieszenie zostało obliczone - czyli dla auta wyprawowego - po załądowaniu.
Załóżmy że masz miękkiego.

Doładuj sprzęt na wyprawę i hamuj awaryjnie w zakręcie.
Dobre prowadzenie auta ma być zapewnione w parametrach, na które zawieszenie zostało obliczone - czyli dla auta wyprawowego - po załądowaniu.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Jak nie koni to co?
Spoko to wiem, chodzi o to, że wydawać by się mogło, że jest twardo jak .... a jednak bywają twardsze. Rozumiesz ? 

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Jak nie koni to co?
Poduszki w sprężyny z tyłu załatwiły u mnie problem miękko/twardo .
PS.Zibi miałeś sprawdzić czy są amory Profender na przód do mojego Montka. Bo ding-dong się u mnie z przodu robi
PS.Zibi miałeś sprawdzić czy są amory Profender na przód do mojego Montka. Bo ding-dong się u mnie z przodu robi
Re: Jak nie koni to co?
Seryjne, pierwszy montaż mitsupurti pisze: ↑śr sty 16, 2019 10:44 amKabal prowadził moje Disco i porównując do jego P2 okazywało się miększe. Nie wiem jakie zawieszenie ma Kabal....Videlec pisze: ↑śr sty 16, 2019 10:13 amZ tym największy problem bo komfort to mocno subiektywna rzecz. Jak mechanik jechał moim PII to rzekł: " ale to jest qrewsko twarde" ja nie zuważyłem![]()
Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowymWybite miał chyba wszystko co może się w zawieszeniu wybić, następny etap to już wypadanie elementów, ale był zadowolony
![]()

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość