Jak nie koni to co?

czyli ogólnie rozumiane wyposażenie w klatki, zderzaki, siedzenia, pasy itp.

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » wt sty 15, 2019 7:22 pm

Obecnie nie ma dobrej oferty na koni heavy track a i dostepność to tak na marzec, w związku z tym, ku czemu warto zwrócić uwage?
Blistein b6 jeszcze gorzej z dostepnością a ceny wyższe.
Lovells są w niezłej cenie, podobno rdzewieją.
Ironmann jw.
Profender, świetna cena a jak z wykonaniem i trwałością?
John red jw.
Coś innego?

Do P4, liftu nie będzie ale chciałbym zmienić fabryczne amory, zostawiając sprężyny. Wylecą też tuleje na rzecz deutera albo superpro.
Cel? Poprawa jakości prowadzenia na czarnym. Mam niskie mniemanie o fabrycznym zawisie, mocno rozczarowuje.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: PiRoman » wt sty 15, 2019 7:31 pm

Bo to zawias do wywrotki a nie do komfortowego przemieszczania dupy.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 15, 2019 7:51 pm

Generalnie to masz wybór między kioskiem Ruchu lub Kolportera :)21 zwinność i sprawność aerodynamiczna ta sama
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: lbl78 » wt sty 15, 2019 8:01 pm

Misiek Cypr pisze:
wt sty 15, 2019 7:51 pm
Generalnie to masz wybór między kioskiem Ruchu lub Kolportera :)21 zwinność i sprawność aerodynamiczna ta sama
ale fundamenty mogą być inne a to zmienia postać na poleżeć ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » wt sty 15, 2019 8:03 pm

A tu nie chodzi o komfort, to jest fabrycznie takie goofniane, ze mam wrażenie, że pod tą masą rozciga sie jak gumka z majtek.

W PII mam koni ht i drm, pracuje nieporownywalnie lepiej, jest precyzyjniejsze a i przydupić po czymś można a w PIV... no cóż, nie nadąża za masą, mocą i hamulcami.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: lbl78 » wt sty 15, 2019 8:06 pm

w koni jest totalnie ciulowa obsługa klienta :)3 pękło tłoczysko to stwierdzą że Twoja wina boś pewnie pneumatem amory dokręcał :)3
amory jak amory fajne ale znowu nie jakaś technologia kosmiczna, w montku wysrały się szybciej niż oryginalne :)21
w sumie najfajniej mi się na dobinsonie jeździło :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 15, 2019 8:13 pm

Videlec pisze:
wt sty 15, 2019 8:03 pm
A tu nie chodzi o komfort, to jest fabrycznie takie goofniane, ze mam wrażenie, że pod tą masą rozciga sie jak gumka z majtek.

W PII mam koni ht i drm, pracuje nieporownywalnie lepiej, jest precyzyjniejsze a i przydupić po czymś można a w PIV... no cóż, nie nadąża za masą, mocą i hamulcami.
Ohlins :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » wt sty 15, 2019 8:48 pm

O, i to ma sens, coś jak mycie zębów czekoladą :)21

Generalnie wybór jest i go nie ma, najłatwiej o zestaw +2" ale na sprężynach mi nie zależy.

Ktoś coś powie o profenderze? To ta sama półka co ironmann czy mniej rdzewieją?
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 15, 2019 8:50 pm

Irinmana sobie odpusc, rdza nie jest najwiekszym problemem tego producenta...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » wt sty 15, 2019 8:58 pm

No ironmann to tak z dobrego serca umieściłem na liście, koło domu mam dystrybutora jesli nie importera :roll: ale zawsze mogło się coś zmienić, dawno nie interesowalem sie tym tematem, ome podobno podupadło.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 15, 2019 9:02 pm

OME nie wiem, ale IRONMAN to nie :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » wt sty 15, 2019 9:20 pm

Coraz trudniej o opinie, coraz trudniej o graty.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: alibia1112 » wt sty 15, 2019 9:32 pm

ja mam p2 całość lovellsa od 6 wiosen i nie źle sobie radzi.
Nie zauważyłem rudej. na tych elementach a o innych nie wspomnę :)21
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: purti » śr sty 16, 2019 7:37 am

Ja mam Profendery w Disco już 4 rok. Nic nie rdzewieje, trzymają cały czas jak na początku.
To są najmocniejsze amory jakie kiedykolwiek miałem w aucie. Gablota Ci się zdecydowanie usztywni.
W zakrętach jest poezja i można zadupczać po wyjebach bez obaw, że się kółka oderwią od podłoża.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » śr sty 16, 2019 8:33 am

Kilka opinii na ich temat znalazłem tu na forum, raczej pozytywnych. Produkcja Tajlandia, cena mocno przystępna, rozważam.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Adamo » śr sty 16, 2019 9:26 am

To chyba zależy od szczęścia :roll:
Kiedyś miałem Ironmana i był super. Kupiłem ponownie... i syf jakich mało.
Założyłem sprężyny Lovellsa i po kilku miesiącach jedna siadła tak, że się zwoje stykały.
OME robiło ok ... ale to dawno było...
Teraz mam EFS. Jeździ się na tym super, nie rdzewieje... ale właśnie po 1,5 roku jeden resor siadł tak, że jest 5 cm różnicy między stronami :)11
Teraz już nie ma powtarzalności produkcji. To ruletka czy trafimy na takie z dobrego dnia wytwórcy :)16

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Zibi » śr sty 16, 2019 9:33 am

Jesli spręzyna jest wadliwa siądzie szybko. Ale po to jest gwarancja ( a lovells daje 5 lat i wymienia bez problemu) aby to poprawić. Tyle, że ( jestem o tym przekonany) 90% reklamacji wynika z innych powodów niż wadliwość sprezyny.

1, Brak odbojów co przy przeładowaniu pozwoli się styknać sprezynie zwojami. Jak raz to zrobi to już tak zostanie
2. ponadnormatywnych kól na klapach tylnych często jeszcze wzocnione obcenością skrzynki narzędziowej dokładnie po stronie koła. Efekt - nacisk na jedną spręzynę większy o kilkadziesiat kilogramów. A wystarczy pomyśleć i dać z tej strony wyższą sprezynę.

wg, mnie do pajero 3-4 nie ma lepszego zestawy niż lovells/profender. Przednie amory są tam regulowane.

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: piotrck » śr sty 16, 2019 9:52 am

purti pisze:
śr sty 16, 2019 7:37 am
Ja mam Profendery w Disco już 4 rok. Nic nie rdzewieje, trzymają cały czas jak na początku.
To są najmocniejsze amory jakie kiedykolwiek miałem w aucie. Gablota Ci się zdecydowanie usztywni.
W zakrętach jest poezja i można zadupczać po wyjebach bez obaw, że się kółka oderwią od podłoża.
Fakt po serpentynach jedzie jak po szynach. ...........ale komfort mały.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Videlec » śr sty 16, 2019 10:13 am

Z tym największy problem bo komfort to mocno subiektywna rzecz. Jak mechanik jechał moim PII to rzekł: " ale to jest qrewsko twarde" ja nie zuważyłem :)21

Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowym :)21 Wybite miał chyba wszystko co może się w zawieszeniu wybić, następny etap to już wypadanie elementów, ale był zadowolony :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Adamo » śr sty 16, 2019 10:21 am

Zibi pisze:
śr sty 16, 2019 9:33 am
Jesli spręzyna jest wadliwa siądzie szybko. Ale po to jest gwarancja ( a lovells daje 5 lat i wymienia bez problemu) aby to poprawić. Tyle, że ( jestem o tym przekonany) 90% reklamacji wynika z innych powodów niż wadliwość sprezyny.

1, Brak odbojów co przy przeładowaniu pozwoli się styknać sprezynie zwojami. Jak raz to zrobi to już tak zostanie
2. ponadnormatywnych kól na klapach tylnych często jeszcze wzocnione obcenością skrzynki narzędziowej dokładnie po stronie koła. Efekt - nacisk na jedną spręzynę większy o kilkadziesiat kilogramów. A wystarczy pomyśleć i dać z tej strony wyższą sprezynę.
Pewnie w dużym stopniu masz rację... ale jak mamy w aucie mcphersony to koszt wymiany jest zbliżony do kosztu zakupu sprężyn, a tego gwarancja nie obejmuje.
Chyba się łapię w tych 10% za każdym razem, bo sprężyna mi siadła z przodu w aucie, które nigdy nie było przeładowane i nie ma stalowego zderzaka.
Resor siadł podczas stania na pusto przez 3 miesiące :roll:
Niemniej gwarancja Lovellasa :)2

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: purti » śr sty 16, 2019 10:44 am

Videlec pisze:
śr sty 16, 2019 10:13 am
Z tym największy problem bo komfort to mocno subiektywna rzecz. Jak mechanik jechał moim PII to rzekł: " ale to jest qrewsko twarde" ja nie zuważyłem :)21

Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowym :)21 Wybite miał chyba wszystko co może się w zawieszeniu wybić, następny etap to już wypadanie elementów, ale był zadowolony :wink:
Kabal prowadził moje Disco i porównując do jego P2 okazywało się miększe. Nie wiem jakie zawieszenie ma Kabal....
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Zibi » śr sty 16, 2019 10:52 am

Ale takie porównania są trochę bezsensowne.

Załóżmy że masz miękkiego.

:D

Doładuj sprzęt na wyprawę i hamuj awaryjnie w zakręcie.

Dobre prowadzenie auta ma być zapewnione w parametrach, na które zawieszenie zostało obliczone - czyli dla auta wyprawowego - po załądowaniu.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: purti » śr sty 16, 2019 11:21 am

Spoko to wiem, chodzi o to, że wydawać by się mogło, że jest twardo jak .... a jednak bywają twardsze. Rozumiesz ? :)21
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: piotrck » śr sty 16, 2019 11:50 am

Poduszki w sprężyny z tyłu załatwiły u mnie problem miękko/twardo .



PS.Zibi miałeś sprawdzić czy są amory Profender na przód do mojego Montka. Bo ding-dong się u mnie z przodu robi

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak nie koni to co?

Post autor: Kabal » śr sty 16, 2019 7:59 pm

purti pisze:
śr sty 16, 2019 10:44 am
Videlec pisze:
śr sty 16, 2019 10:13 am
Z tym największy problem bo komfort to mocno subiektywna rzecz. Jak mechanik jechał moim PII to rzekł: " ale to jest qrewsko twarde" ja nie zuważyłem :)21

Właściciel terrakana raz do mnie rzekł: "ja w zawieszeniu nic nie robię i wszystko hula". Tyle, że ja jechałem jego autem, przy 80km/h ledwo trafiało w pas a po wjechaniu w dziurę, auto poruszało się w kierunku zupełnie przypadkowym :)21 Wybite miał chyba wszystko co może się w zawieszeniu wybić, następny etap to już wypadanie elementów, ale był zadowolony :wink:
Kabal prowadził moje Disco i porównując do jego P2 okazywało się miększe. Nie wiem jakie zawieszenie ma Kabal....
Seryjne, pierwszy montaż mitsu :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość