terenowka z wartburga

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

wally
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

terenowka z wartburga

Post autor: wally » sob cze 11, 2005 3:25 pm

witam wszystkich na forum :D

mam zamiar stworzyc jakas mala terenowke wykorzystujac rame wartburga 1.3 z silnikiem golfa, plan jest taki zeby ogolocic go troche z czesci karoserii i wlozyc do tego silnik vw pochodzacy z trabanta polo (silnik 1.3 pujdzie do trabanta) i podniesc go troche, no i wlasnie mam problem z tym zawieszeniem, jak je podniesc i jakie modyfikacje zastosowac ?

ps. jestem laikiem w sprawach terenowych wiec nie smiejcie sie ze mnie :D po prostu kupilem wartburga dla silnika 1.3 i teraz chcialbym cos wykombinowac z nadwoziem ktore mi po nim zostalo :D

pozdro

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » sob cze 11, 2005 3:37 pm

raczej chcesz stworzyc buggy tylko ze z przednim napedem duzo nie nadzialasz a jesli juz to zostaw silnik 1.3 bo 1 1 jest za maly pozatym hamulce warbiego bez serwa to porazka a tak an amrginesie jak wsadziles silnik 1.3 do trabiego sam silnik czy ze skrzynia?

wally
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Post autor: wally » sob cze 11, 2005 4:11 pm

no takie pol buggy :D chodzi mi po prostu o wykorzystanie tego nadwozia, a ze jeszcze nie probowalem swoich sil w terenie dlatego pomyslalem o takim pojezdzie, chodzi mi o cos co mozna by ujezdzac po lesie czy po lakach bo w ciezki teren sie tym nie wybieram :) zalezy mi tez na tym zeby nie bylo to zbyt kosztowne i dlatego praktycznie wszystko mam zamiar zrobic we wlasym zakresie, tylko mam problem z tym zawieszeniem, jak je podniesc?

ps. silnik z wartburga ma 58 km a z trabika 40 ale te silniki maja ten sam blok, mocowania sa takie same i skrzynia chyba tez(nie mam pewnosci co do dlugoscie przelozen) a w trabantach widzialem tez silniki 1.8 16V :D

wally
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Post autor: wally » ndz cze 12, 2005 10:07 am

wydaje mi sie ze trzeba by bylo przerabiac cale zawieszenie( inne wachacze sprezyny........ itp) wiec wymyslilem tylko podniesienie go poprzez zamontowanie jakis duzych kolek :D jesli jest kais inny tani sposob na podniesienie zawieszenia to piszcie :D
myslalem tez o zalozeniu pelg na lewa strone ale nie wiem jak by to wplynelo na trwalosc zawieszeni ?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz cze 12, 2005 8:34 pm

Miałem warbiego na polowania na felach 14" zapier...ł że aż miło popatrzeć bardzo przyjemnie wspominam ten wynalazek mój był dwutakt jeździł na ekstrakcyjnej i dawał radę. Daj do wytoczenia flansze tak żeby pasowały do wartbiego i do felg np.żuk(ogólnie dostępne za grosze) wprawdzie to 15 cali zakładaj a blachy gumówką, wyjdzie fajny pojazd który dużo może tylko motorek trochę słabawy
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz cze 12, 2005 10:19 pm

Koła i zawieszenie zostaw w spokoju. Mozesz ewentualnie zalozyc opony z dosyc wysokim profilem a bude calkiem wyrzuc ewetualnie zostaw kawalek podlogi na siedzenia zrob jakas klatke z rur i bedzie zapierniczac. Mamy takie cos zrobione silnik 900 dwusow hamulce bez serwa piszcza na asfalcie odrazu a przy ruszaniu zostawai z 10 metrow paski na asfalcie wiec mocy chyba mu nie brakuje. Zostawilismy tylko przednie nadkola i kawalek podlogi no i klatka i smiga i po bagnie ale tylko z rozpedem. Aha i pod spodem zrobilismy aluminiowa plyte ale w czterosowie musi byc a dwusow nie ma miski ale nie chcielismy silnika o kamien urwas :D. to by bylo na tyle jak jakies pytania to wal.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

wally
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Post autor: wally » pn cze 13, 2005 5:28 pm

i taki tez mam plan :D tylko szkoda ze bede mial tylko 40 kucy w czterosuwie, miec 50 w dwusuwie to juz cos hehe ale nie bedeprzeciez kasy na nowy silnik tracic (no chyba ze mnie to wciagnie :D )

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr lip 13, 2005 4:29 pm

odwrocenie felg wplynie tylko na skrocenie zycia lozysk piast ale przy ich cenach to drobiazg...natomiast nie wyobrazam sobie bugi na ramie wartburga bo dlugawa strasznie...

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr lip 13, 2005 7:19 pm

Pozatym buggy ma zazwyczaj tyl naped.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

teren

Post autor: Piotrul » czw lip 14, 2005 8:18 am

buggy ma zazwyczaj tyl naped
No to zostaje duży fiat :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pt lip 15, 2005 2:54 pm

albo go odwroc tylem do przodu...:)widzialem kiedys takiego kredensa co mail dwa przody:)

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt lip 15, 2005 3:24 pm

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana :)21 ), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » sob lip 16, 2005 9:43 am

fejny wszedolazik....:)smiechowy

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lip 16, 2005 9:52 am

Piszcie do Mistrza Polski ( Paweł Oleszczak ). Może Wam coś podpowie ?

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Post autor: wrc » ndz lip 17, 2005 5:58 pm

ja widzialem w miedzyzdrojach wartburga kombi zmotanego zdaje sie z uazem
fajnie to wygladalo

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

ja mam opracowany system na wargeburga ale 4x4 :)

Post autor: tymon4x4 » czw sie 18, 2005 4:26 pm

Wyglada to tak przednie zawieszenie wraz ze skrzynia biegów x2 czyli odcinamy poł ramy z zawiecha i skrzynia i łaczymy dwa przody do siebie skrzyniami od strony sprzegła . w miejsce sprzegła dorabiamy kryzy z podparciem na łozysko i do tego uchwyty pod połośki ktore łącza sie na przeniesieniu napedu na przystawce ktora skonstruowałem na bazie reduktora od muscela . Nad skrzynia biegów z przodu jest silnik 2.0 z opla ze skzrynia 4 -ka i krotki wałek do tej przystawki . Przystawka jest odwrucona o 180stopni i podaje albo naped na 4 koła na raz albo wcale :D Co do zawieszenia to wydłuzone wachacze na rurach ze wzmocnieniami dłuzsze sprezyny z ''beczki'' połoski krotkie wychodza ze skrzyni biegów i sa podparte na specjalnym uchwycie na stałe a dopiero do nich sa przykrecone normalne z przegubami dłuzsze ,co daje lepszy przeswit i zachowane katy koł amory od zuka , skrzynie zblokowane te wartburga na 2 biegu z tym ze w jednej obrucony jest o 180stopni mechanizm roznicowy a w drugiej skrzni go niema wogule jest 100% naped tył , układ kierowniczy jest orginalny bo jak wiadomo wartburg ma orginalnie maglownice . Całosc jest orurowana posiada obecnie 2 kubły z pasami i jezdzi na 225x16 MT . Zdjecc niemam bo obecnie pojazd został wyporzyczony :D ale jak ktos chce cos takie zrobic słuze pomoca :)
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

TOMMY79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: TOMMY79 » śr mar 15, 2006 12:09 pm

Didymos pisze:http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana :)21 ), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.
Mnie to wyglada raczej na rame wartburga jeśli juz-syrena w obu zawiasach miala poprzeczny resor u góry coś w stylu malucha
Samurai w domu to radość w domu! Tylko czemu kobietom tak trudno to zrozumieć)-;

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr mar 15, 2006 1:15 pm

TOMMY79 pisze:
Didymos pisze:http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana :)21 ), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.
Mnie to wyglada raczej na rame wartburga jeśli juz-syrena w obu zawiasach miala poprzeczny resor u góry coś w stylu malucha
Może być i warczyburg. Ostatni raz ramę syreny widziałem jak chodziłem do podstawówki :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr mar 15, 2006 1:56 pm

To jest wartburg a rzynajmniej przednie zawieszenie jest od niego widac po felgach i ich rozstawie mocowania.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość