- inne samochody terenowe
Moderator: Marcin-Kraków
-
wally
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
- Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka
Post
autor: wally » sob cze 11, 2005 3:25 pm
witam wszystkich na forum
mam zamiar stworzyc jakas mala terenowke wykorzystujac rame wartburga 1.3 z silnikiem golfa, plan jest taki zeby ogolocic go troche z czesci karoserii i wlozyc do tego silnik vw pochodzacy z trabanta polo (silnik 1.3 pujdzie do trabanta) i podniesc go troche, no i wlasnie mam problem z tym zawieszeniem, jak je podniesc i jakie modyfikacje zastosowac ?
ps. jestem laikiem w sprawach terenowych wiec nie smiejcie sie ze mnie

po prostu kupilem wartburga dla silnika 1.3 i teraz chcialbym cos wykombinowac z nadwoziem ktore mi po nim zostalo
pozdro
-
marcinsokol
-

- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: marcinsokol » sob cze 11, 2005 3:37 pm
raczej chcesz stworzyc buggy tylko ze z przednim napedem duzo nie nadzialasz a jesli juz to zostaw silnik 1.3 bo 1 1 jest za maly pozatym hamulce warbiego bez serwa to porazka a tak an amrginesie jak wsadziles silnik 1.3 do trabiego sam silnik czy ze skrzynia?
-
wally
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
- Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka
Post
autor: wally » sob cze 11, 2005 4:11 pm
no takie pol buggy

chodzi mi po prostu o wykorzystanie tego nadwozia, a ze jeszcze nie probowalem swoich sil w terenie dlatego pomyslalem o takim pojezdzie, chodzi mi o cos co mozna by ujezdzac po lesie czy po lakach bo w ciezki teren sie tym nie wybieram

zalezy mi tez na tym zeby nie bylo to zbyt kosztowne i dlatego praktycznie wszystko mam zamiar zrobic we wlasym zakresie, tylko mam problem z tym zawieszeniem, jak je podniesc?
ps. silnik z wartburga ma 58 km a z trabika 40 ale te silniki maja ten sam blok, mocowania sa takie same i skrzynia chyba tez(nie mam pewnosci co do dlugoscie przelozen) a w trabantach widzialem tez silniki 1.8 16V

-
wally
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
- Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka
Post
autor: wally » ndz cze 12, 2005 10:07 am
wydaje mi sie ze trzeba by bylo przerabiac cale zawieszenie( inne wachacze sprezyny........ itp) wiec wymyslilem tylko podniesienie go poprzez zamontowanie jakis duzych kolek

jesli jest kais inny tani sposob na podniesienie zawieszenia to piszcie
myslalem tez o zalozeniu pelg na lewa strone ale nie wiem jak by to wplynelo na trwalosc zawieszeni ?
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz cze 12, 2005 8:34 pm
Miałem warbiego na polowania na felach 14" zapier...ł że aż miło popatrzeć bardzo przyjemnie wspominam ten wynalazek mój był dwutakt jeździł na ekstrakcyjnej i dawał radę. Daj do wytoczenia flansze tak żeby pasowały do wartbiego i do felg np.żuk(ogólnie dostępne za grosze) wprawdzie to 15 cali zakładaj a blachy gumówką, wyjdzie fajny pojazd który dużo może tylko motorek trochę słabawy
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
tiger

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tiger » ndz cze 12, 2005 10:19 pm
Koła i zawieszenie zostaw w spokoju. Mozesz ewentualnie zalozyc opony z dosyc wysokim profilem a bude calkiem wyrzuc ewetualnie zostaw kawalek podlogi na siedzenia zrob jakas klatke z rur i bedzie zapierniczac. Mamy takie cos zrobione silnik 900 dwusow hamulce bez serwa piszcza na asfalcie odrazu a przy ruszaniu zostawai z 10 metrow paski na asfalcie wiec mocy chyba mu nie brakuje. Zostawilismy tylko przednie nadkola i kawalek podlogi no i klatka i smiga i po bagnie ale tylko z rozpedem. Aha i pod spodem zrobilismy aluminiowa plyte ale w czterosowie musi byc a dwusow nie ma miski ale nie chcielismy silnika o kamien urwas

. to by bylo na tyle jak jakies pytania to wal.
-
wally
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 3:16 pm
- Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka
Post
autor: wally » pn cze 13, 2005 5:28 pm
i taki tez mam plan

tylko szkoda ze bede mial tylko 40 kucy w czterosuwie, miec 50 w dwusuwie to juz cos hehe ale nie bedeprzeciez kasy na nowy silnik tracic (no chyba ze mnie to wciagnie

)
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » śr lip 13, 2005 4:29 pm
odwrocenie felg wplynie tylko na skrocenie zycia lozysk piast ale przy ich cenach to drobiazg...natomiast nie wyobrazam sobie bugi na ramie wartburga bo dlugawa strasznie...
-
tiger

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tiger » śr lip 13, 2005 7:19 pm
Pozatym buggy ma zazwyczaj tyl naped.
-
Piotrul
-

- Posty: 2824
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
- Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby
Post
autor: Piotrul » czw lip 14, 2005 8:18 am
buggy ma zazwyczaj tyl naped
No to zostaje duży fiat

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » pt lip 15, 2005 2:54 pm
albo go odwroc tylem do przodu...

widzialem kiedys takiego kredensa co mail dwa przody:)
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » pt lip 15, 2005 3:24 pm
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana

), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » sob lip 16, 2005 9:43 am
fejny wszedolazik....

smiechowy
-
BABCIA I
-

- Posty: 1335
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: BABCIA I » sob lip 16, 2005 9:52 am
Piszcie do Mistrza Polski ( Paweł Oleszczak ). Może Wam coś podpowie ?
-
wrc
-

- Posty: 237
- Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
- Lokalizacja: szczecin
Post
autor: wrc » ndz lip 17, 2005 5:58 pm
ja widzialem w miedzyzdrojach wartburga kombi zmotanego zdaje sie z uazem
fajnie to wygladalo
-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » czw sie 18, 2005 4:26 pm
Wyglada to tak przednie zawieszenie wraz ze skrzynia biegów x2 czyli odcinamy poł ramy z zawiecha i skrzynia i łaczymy dwa przody do siebie skrzyniami od strony sprzegła . w miejsce sprzegła dorabiamy kryzy z podparciem na łozysko i do tego uchwyty pod połośki ktore łącza sie na przeniesieniu napedu na przystawce ktora skonstruowałem na bazie reduktora od muscela . Nad skrzynia biegów z przodu jest silnik 2.0 z opla ze skzrynia 4 -ka i krotki wałek do tej przystawki . Przystawka jest odwrucona o 180stopni i podaje albo naped na 4 koła na raz albo wcale

Co do zawieszenia to wydłuzone wachacze na rurach ze wzmocnieniami dłuzsze sprezyny z ''beczki'' połoski krotkie wychodza ze skrzyni biegów i sa podparte na specjalnym uchwycie na stałe a dopiero do nich sa przykrecone normalne z przegubami dłuzsze ,co daje lepszy przeswit i zachowane katy koł amory od zuka , skrzynie zblokowane te wartburga na 2 biegu z tym ze w jednej obrucony jest o 180stopni mechanizm roznicowy a w drugiej skrzni go niema wogule jest 100% naped tył , układ kierowniczy jest orginalny bo jak wiadomo wartburg ma orginalnie maglownice . Całosc jest orurowana posiada obecnie 2 kubły z pasami i jezdzi na 225x16 MT . Zdjecc niemam bo obecnie pojazd został wyporzyczony

ale jak ktos chce cos takie zrobic słuze pomoca

UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
TOMMY79
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:09 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: TOMMY79 » śr mar 15, 2006 12:09 pm
Mnie to wyglada raczej na rame wartburga jeśli juz-syrena w obu zawiasach miala poprzeczny resor u góry coś w stylu malucha
Samurai w domu to radość w domu! Tylko czemu kobietom tak trudno to zrozumieć)-;
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » śr mar 15, 2006 1:15 pm
TOMMY79 pisze:
Mnie to wyglada raczej na rame wartburga jeśli juz-syrena w obu zawiasach miala poprzeczny resor u góry coś w stylu malucha
Może być i warczyburg. Ostatni raz ramę syreny widziałem jak chodziłem do podstawówki

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
tiger

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tiger » śr mar 15, 2006 1:56 pm
To jest wartburg a rzynajmniej przednie zawieszenie jest od niego widac po felgach i ich rozstawie mocowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość