pomoc w wyborze samochodu
Moderator: Marcin-Kraków
Re: pomoc w wyborze samochodu
Tak. TD z Mazdy i HDI tak jak pisałeś z PSA .Ten z Mazdy niby trochę słabszy i mniej dynamiczny ale za to ciężki do popsucia
.

Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
Re: pomoc w wyborze samochodu
Nie jest taki zły.suziXL pisze: w rzeczywistosci 2.0HDI z PSA. Bardzo dobry, choc w tej wersji nie grzeszy nadmiarem mocy. Na szczescie da sie go zmapowac i sporo podciagnac.
Choć przyznaję że tak z 500Nm chciałbym, moc niech zostanie jak jest

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: pomoc w wyborze samochodu
Nie wiedzialem, ze te silniki byly jeszcze do gv pakowane. Tak czy inaczej oba sa spoko w kwestii niezawodnosci.Mieciu1 pisze:Tak. TD z Mazdy i HDI tak jak pisałeś z PSA .Ten z Mazdy niby trochę słabszy i mniej dynamiczny ale za to ciężki do popsucia.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: pomoc w wyborze samochodu
Nigdzie nie napisalem, ze zly. Troche malo mocy w standardzie, ale ma potencjal i po taniosci mozna z niego duzo wiecej uzyskac.suzi4WD pisze:Nie jest taki zły.suziXL pisze: w rzeczywistosci 2.0HDI z PSA. Bardzo dobry, choc w tej wersji nie grzeszy nadmiarem mocy. Na szczescie da sie go zmapowac i sporo podciagnac.
Choć przyznaję że tak z 500Nm chciałbym, moc niech zostanie jak jest
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: pomoc w wyborze samochodu
Dzisiaj przetestowałem jeszcze isuzu amigo (fronterę) z silnikiem 3.2 v6 150KM w automacie z 1999 roku i spodobał mi się. Trochę miejsca w bagażniku mało przez butlę ( ale jest ta mniejsza). Z racji, że będę tylko jeździł max 2 osoby to złoże tylną kanapę i się pomieszczę. Na początku szukania terenówki jednym z głównych założeń był automat, ale później z racji małego wybory sensownych samochodów jakoś to odpuściłem. Co możecie na ten pomysł powiedzieć?
Re: pomoc w wyborze samochodu
Witam wszystkich. Chciałem podłączyć się pod temat i delikatnie podbić stawkę 20-25k plus 5k na pakiet startowy.
Obecnie smigam pierwszym MLem na ramie z reduktorem. Autko całkiem nieźle daje rade w lekkim terenie, problemem jest prześwit. Ludziska zza wielkiej wody i germanii liftowali tył, podkręcali przód na drazku i ponoć 33" nawet wejdzie. W serii max 31". Zastanowilem się i doszedłem do wniosku ze nie tędy droga. Szkoda mi go bo to zadbana sztuka ktora smigam na kempingi i używam na codzień. Wiec szukam coś dedykowanego do zabawy i taplania w błocie (może nie po dach) ale żeby można było też rozbudować na wyjazd.
Celuje w pajero, co mnie martwi to wszechobecna korozja. Czy PIII to jeszcze terenowka? Szukam czegoś relatywnie młodego żeby z ruda jak najbardziej mniej walczyć na początku. PIII u nas to tylko klekot. Jak da rade wyrwać zdrowe PII V6 ZI to to chyba byłby ideal. Większość ma dołączany przód tylko do jazdy w terenie z blokada centralnego dyfra. Czy zawsze jest blokada tylnego mostu plus reduktor? Jak wygląda sprawa niezależnego zawieszenia z przodu i dzielność w terenie?
Przeglądałem wszystkie wątki auto do 10 15 20 a i do 50k zl, tyle że teraz mam jeszcze większy mętlik.
Obecnie smigam pierwszym MLem na ramie z reduktorem. Autko całkiem nieźle daje rade w lekkim terenie, problemem jest prześwit. Ludziska zza wielkiej wody i germanii liftowali tył, podkręcali przód na drazku i ponoć 33" nawet wejdzie. W serii max 31". Zastanowilem się i doszedłem do wniosku ze nie tędy droga. Szkoda mi go bo to zadbana sztuka ktora smigam na kempingi i używam na codzień. Wiec szukam coś dedykowanego do zabawy i taplania w błocie (może nie po dach) ale żeby można było też rozbudować na wyjazd.
Celuje w pajero, co mnie martwi to wszechobecna korozja. Czy PIII to jeszcze terenowka? Szukam czegoś relatywnie młodego żeby z ruda jak najbardziej mniej walczyć na początku. PIII u nas to tylko klekot. Jak da rade wyrwać zdrowe PII V6 ZI to to chyba byłby ideal. Większość ma dołączany przód tylko do jazdy w terenie z blokada centralnego dyfra. Czy zawsze jest blokada tylnego mostu plus reduktor? Jak wygląda sprawa niezależnego zawieszenia z przodu i dzielność w terenie?
Przeglądałem wszystkie wątki auto do 10 15 20 a i do 50k zl, tyle że teraz mam jeszcze większy mętlik.
W163 ML500
LJ78
LJ78
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pomoc w wyborze samochodu
Reduktor jest w każdej II.
Blokadę tylnego mostu nie miały wszystkie sztuki.
Niezależne zawieszenie - jakoś idzie pojeździć.
Jeepa XJ brałeś pod uwagę
Blokadę tylnego mostu nie miały wszystkie sztuki.
Niezależne zawieszenie - jakoś idzie pojeździć.
Jeepa XJ brałeś pod uwagę

Re: pomoc w wyborze samochodu
Cheerok w tej budzie zawsze mi się podobał. Na typowego SUV się nie nadaje i w sumie to bardziej komfortowa terenówka. Fajne mocne motory benzynowe, dobry automat, duże możliwości rozbudowy, tylko brak ramy i sztywność budy kuleje :/ Jak z rudą?
W163 ML500
LJ78
LJ78
-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: pomoc w wyborze samochodu
Furka ma być bardziej do zabawy, wiec rozważam napęd na tył i dołączany przód na sztywno. Minus to warunki zimowe, no ale coś za coś. Kiedy praktycznie można bezpiecznie spiąć przód jeśli nie ma centralnego dyfra? Chodzi mi o rodzaj nawierzchni, jak luźno musi być. Jestem praktycznie zielony w tej materii 

W163 ML500
LJ78
LJ78
Re: pomoc w wyborze samochodu
Nawierzchnia musi być raczej slizga. Bierz Xj za około 15 resztę kapusty wsadz w pakiet startowy i polatanie ewentualnych dziur do tego jakiś mt i w błoto. A tymi napędami się nie przejmuj ja jeździłem vitara na mt z zaspawanym mostem i dało rade to ogarnąć nawet w zimę.
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ
-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: pomoc w wyborze samochodu
Myślałem, że zastanawiasz się nad Pajero właśnie ze względu na Super Select. W kwestii nawierzchni najprościej mówiąc musi umożliwiać uślizg kół więc piasek, błoto, śnieg w zimie itd. Praktycznie zjeżdżasz z czarnego i możesz załączać aczkolwiek oczywiście nie zawsze jest taka potrzeba.hetmanek pisze:Furka ma być bardziej do zabawy, wiec rozważam napęd na tył i dołączany przód na sztywno.
Patrol Patrolowi Patrolem
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pomoc w wyborze samochodu
W XJ faktycznie nie ma ramy jako takiej. Myślisz że w Pajero znajdziesz
.
Ja mając teraz ok20tysi nie szukałbym niczego innego jak właśnie XJ. W terenie po lekkich modach daje to radę o wiele lepiej niż mój Hultaj czy inne podobne. Po zrobieniu liftu 4 cale taki XJ wygląda jakby można było pod nim przejść
. Po asfaltach latasz tym jak niejedna osobówka w ciszy i spokoju a nie jak w innych z dychawicznymi dieslami.
Kumpel ma takiego XJ, na początku wstawił koła 30cali. Później podniósł o 2 cale i wstawił MT31. Teraz dołożył blokady 100% na tył i przód, stalowe zderzaki i powiem szczerze że daje to radę
.
Do lekkiego weekendowego ciurania czy turystycznych przejażdżek niczego innego nie brałbym pod uwagę. Jak melasa po klamki to tylko jakiś Patrol, ale jak ma być teren okazyjnie i nie do klamek to tylko i wyłącznie XJ. Obejrzyj i przejedź się najpierw jakimś XJ, później jakimś Pajero wtedy zobaczysz o czym piszę
.
No ale to moje zdanie
.

Ja mając teraz ok20tysi nie szukałbym niczego innego jak właśnie XJ. W terenie po lekkich modach daje to radę o wiele lepiej niż mój Hultaj czy inne podobne. Po zrobieniu liftu 4 cale taki XJ wygląda jakby można było pod nim przejść

Kumpel ma takiego XJ, na początku wstawił koła 30cali. Później podniósł o 2 cale i wstawił MT31. Teraz dołożył blokady 100% na tył i przód, stalowe zderzaki i powiem szczerze że daje to radę

Do lekkiego weekendowego ciurania czy turystycznych przejażdżek niczego innego nie brałbym pod uwagę. Jak melasa po klamki to tylko jakiś Patrol, ale jak ma być teren okazyjnie i nie do klamek to tylko i wyłącznie XJ. Obejrzyj i przejedź się najpierw jakimś XJ, później jakimś Pajero wtedy zobaczysz o czym piszę

No ale to moje zdanie

-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: pomoc w wyborze samochodu
Dodatkowo jak będzie tam reduktor NP 242 to masz komplet funkcji i to przy obu sztywnych mostach.
Patrol Patrolowi Patrolem
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pomoc w wyborze samochodu
Przy moim stylu jazdy cokolwiek tam by nie było to i tak wystarczasokół wędrowny pisze:Dodatkowo jak będzie tam reduktor NP 242 to masz komplet funkcji i to przy obu sztywnych mostach.

Im więcej piszę tym większą mam ochotę sprzedać Gallopera i kupić XJ .
Re: pomoc w wyborze samochodu
No tak Pajero ma tą fajną opcję że może mieć SS, ale nie każdy go ma, więc chyba tym bardziej nie tak łatwo coś wyrwać fajnego. No i fakt, z ramą różnie to bywa. U mnie w MLu ma się dobrze, kawał porządnej stali, nadwozie sztywne a auto lekkie nie jest (2.2T), a Japończyka nigdy nie miałem.
Błota po klamki nie przewiduje
na Patrola trochę skromny budżet. Lubie ciężkie i duże auta ale szczerze, sugestia XJ trochę mnie zbiła z tropu i pomysł zaczyna mi się podobać Benzynka 4.0 + automat
Musze trochę poczytać jak one napędowo wyglądają. Czy takie roczniki jak 92-95 trzeba koniecznie z młotkiem od spodu oglądać? (w sensie dziur w podłodze
)
Lepiej szukać młodszej bazy czy cos strszego już delikatnie zmotanego? Np:
http://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-4-0- ... 18187.html
Błota po klamki nie przewiduje



Lepiej szukać młodszej bazy czy cos strszego już delikatnie zmotanego? Np:
http://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-4-0- ... 18187.html
W163 ML500
LJ78
LJ78
-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: pomoc w wyborze samochodu
Dopiero sobie namieszasz w głowiehetmanek pisze:Musze trochę poczytać jak one napędowo wyglądają.

Patrol Patrolowi Patrolem
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pomoc w wyborze samochodu
Patrola nawet i Y61 w zakładanym budżecie kupisz, bez problemu. Niestety za niską ceną podążać będzie i niski stan techniczny - krótko mówiąc blacharski. Za kolejne dwie, może trzy dychy jakoś sobie to ogarniesz a później zostaje tylko poprawienie/naprawienie mechaniki i za około pięć dych masz w mirę wyglądający "okaz. Choć nadal będzie to ulepiona z kawałków blaszek wydumka, w której istnieje ryzyko poderwania czapki ( 2.8 ) lub kompletnego wybuchu motoru ( 3.0 )hetmanek pisze:No tak Pajero ma tą fajną opcję że może mieć SS, ale nie każdy go ma, więc chyba tym bardziej nie tak łatwo coś wyrwać fajnego. No i fakt, z ramą różnie to bywa. U mnie w MLu ma się dobrze, kawał porządnej stali, nadwozie sztywne a auto lekkie nie jest (2.2T), a Japończyka nigdy nie miałem.
Błota po klamki nie przewidujena Patrola trochę skromny budżet. Lubie ciężkie i duże auta ale szczerze, sugestia XJ trochę mnie zbiła z tropu i pomysł zaczyna mi się podobać Benzynka 4.0 + automat
Musze trochę poczytać jak one napędowo wyglądają. Czy takie roczniki jak 92-95 trzeba koniecznie z młotkiem od spodu oglądać? (w sensie dziur w podłodze
)
Lepiej szukać młodszej bazy czy cos strszego już delikatnie zmotanego? Np:
http://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-4-0- ... 18187.html

Pajero z SS łatwo znaleźć. Myślę że i coś rokującego byś znalazł więc też nie ma co go skreślać. Ostatnio pojawił się "pompowany" na allegro i na niego miał kumpel chęć. Zadzwonił dzień później bo ogłoszenie znikło i okazało się że zabrał go pierwszy oglądający.
Wracając do XJ, ja brałbym dziewiczego, nietkniętego przez żadnego dłubacza garażowego. Wolałbym zrobić po swojemu, może też nie do końca zgodnie z poprawnością, ale po swojemu

Kumpel za swojego dał koło 20tysi, ale ogólnie cukierek. Jakiś czas temu byłem w komisach w Ostrowi Maz. gdzie oglądałem tak dla samego oglądania dwa XJ. Jednego z nich (tańszego

Re: pomoc w wyborze samochodu
Na początku myślałem o Patrolu, ale po poczytaniu forum go skreśliłem, właśnie dlatego że za tą kasę nic porządnego nie kupie, no chyba że okazja z zaufanego źródła. Ale każdy wie jak to z okazjami jest..
OK, mam target Pajero vs. XJ. Jeszcze pytanko, czy pajero III brać w ogóle pod uwagę czy tylko 2ka? Jeśli ktoś z okolic Warszawy by się organizował na lajtowy wypad po okolicy którymś z tych dwóch w siakiś weekend to może bym się podłączył obejrzeć furmanki.
OK, mam target Pajero vs. XJ. Jeszcze pytanko, czy pajero III brać w ogóle pod uwagę czy tylko 2ka? Jeśli ktoś z okolic Warszawy by się organizował na lajtowy wypad po okolicy którymś z tych dwóch w siakiś weekend to może bym się podłączył obejrzeć furmanki.
W163 ML500
LJ78
LJ78
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pomoc w wyborze samochodu
Pajero III w porównaniu z poprzednikiem jest dość mocno plastikowy - delikatniejszy. Do lajtowych wyjazdów jak najbardziej się nadaje, ale już zakopać przyznam szczerze bym się trochę obawiał.
No i "te problemy" z pompą wtryskową (i zbiornikiem) mogą przysporzyć znacznych problemów i kosztów. Chyba że 2.5 bo i takie bywały.
No i "te problemy" z pompą wtryskową (i zbiornikiem) mogą przysporzyć znacznych problemów i kosztów. Chyba że 2.5 bo i takie bywały.
Re: pomoc w wyborze samochodu
PIII to mina, ale ja nie uwazam go za plastikowy. Jest tez brzydki, zwlaszcza w srodku.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pomoc w wyborze samochodu
Lajtowo to MLem w ATkach dal bym radeMarcingalloper pisze:Pajero III w porównaniu z poprzednikiem jest dość mocno plastikowy - delikatniejszy. Do lajtowych wyjazdów jak najbardziej się nadaje, ale już zakopać przyznam szczerze bym się trochę obawiał.
No i "te problemy" z pompą wtryskową (i zbiornikiem) mogą przysporzyć znacznych problemów i kosztów. Chyba że 2.5 bo i takie bywały.


W163 ML500
LJ78
LJ78
-
-
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
- Lokalizacja: Centralna Polska
Re: pomoc w wyborze samochodu
Jeżeli chcesz coś ambitniej to P II jest oparte na ramie czyli typowo jak na terenówkę. Ten motor 3,0 benzyna też ma raczej dobre recenzje w przeciwieństwie do 3,5. Sam się rozglądałem za taką sztuką ale mało tego jest na rynku nawet bardzo. Zastanów się jakie są Twoje preferencje w kwestii zawieszenia, napędów, skrzyni biegów, paliwo itd. Szybko Ci się zawęzi krąg poszukiwań.
Patrol Patrolowi Patrolem
- alibia1112
- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Re: pomoc w wyborze samochodu
hetmanek pisze:Na początku myślałem o Patrolu, ale po poczytaniu forum go skreśliłem, właśnie dlatego że za tą kasę nic porządnego nie kupie, no chyba że okazja z zaufanego źródła. Ale każdy wie jak to z okazjami jest..
OK, mam target Pajero vs. XJ. Jeszcze pytanko, czy pajero III brać w ogóle pod uwagę czy tylko 2ka? Jeśli ktoś z okolic Warszawy by się organizował na lajtowy wypad po okolicy którymś z tych dwóch w siakiś weekend to może bym się podłączył obejrzeć furmanki.
Na ostatnim rajdzie wehikuła w łasku, na próbie przejazdu przez melasę długości 20m i głębokości ponad próg ale nie do klamek, ekip az łodzi 5 bardzo mocno zmotanych xj na simexsach, bliżej dojechało niż moje poczciwe pajero.

To ich zdolności terenowych tak bardzo bym nie przeceniał. Fajnie wygląda i brzmi, ale pożeraczami błota to to nie jest.
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości