Transit Romka... :D

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » pt paź 24, 2014 5:02 pm

Ale Lublin to jest normalna ciężarówka pokroju powiedzmy 207, C25 (i bliźniaczych) czy powiedzmy ... a niech tam Transita...
Tylko że Tamte wozy były zastępowane nowszymi konstrukcjami a Lublin tylko modernizowany, zresztą w większości przypadków udanie. I jestem przekonany że eksploatując 80 konnego Lublina tak jak 80 konnego Mercedesa 208, efekt będzie ten sam przez taki sam okres... Ale dzisiaj, szczególnie młody Kierowiec przyzwyczajony jest do tego że dostawczak ma 160 koni i ma zapierdalać jak jego golfczy conajmniej bo firmowy Crafter z chłodnią tak lata... Ale ten Crafter nie zrobi miliona km, a po wymianie blacharki następnego miliona, tylko umrze technicznie i nikt go ratował nie będzie z przyczyn ekonomicznych. Świat jest szybszy i wszystko jest relatywnie tańsze... Czy to dobrze czy nie... w sumie to nie wiem.
Nie mniej jednak Lublin przy odpowiednim traktowaniu to dobry wóz, nie gorszy niz "konkurenci z epoki"...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » pt paź 24, 2014 6:48 pm

Nie idealizuję Lublina.
Po prostu idealnie wpisuje się w nasze potrzeby (ten konkertny model), wpisuje z nutką dekadencji.

Prawdą jest też, że Lublin powoli będzie znikał z polskich dróg.

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: suzi4WD » pt paź 24, 2014 7:29 pm

Darek
nic się nie wpisuje.
Ten pomysł jest tak samo z doopy jak legendy o kultowym Junaku co go komuna spłodziła.
Poza tym że był 4-suwowy był zepsuty już w sklepie.
Wykorzystaj siły i środki na coś normalnego i nie trać życia na bzdury.
W Rejtana się nie baw.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

wojtekza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 12, 2011 9:01 am
Lokalizacja: 3city

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: wojtekza » pt paź 24, 2014 8:11 pm

to jest jedyny bus do 3,5T (poza tfu IVECO) z ramą , która jest łatwa do tzw adaptacji i to tyle

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » pt paź 24, 2014 8:56 pm

wojtekza pisze:to jest jedyny bus do 3,5T (poza tfu IVECO) z ramą , która jest łatwa do tzw adaptacji i to tyle
Tak jest.
suzi4WD pisze:Darek... Wykorzystaj siły i środki na coś normalnego i nie trać życia na bzdury.
W Rejtana się nie baw.
W Rejtana, to tylko, jak leżę pod Lublinem... ;)

Mój ulubiony fragment:
http://www.youtube.com/watch?v=23V2V87QyEE#t=409
do 9:15... Zajebisty kilmat.

P.S.
Suzi, co Ty wiesz o Junaku...? ;)

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » pt paź 24, 2014 11:14 pm

Korekta.
Ostatnio zmieniony sob lis 01, 2014 8:34 am przez Darek Elwood, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: suzi4WD » sob paź 25, 2014 9:21 am

Darek Elwood pisze:Suzi, co Ty wiesz o Junaku...?
Ano co nie co.
Małe.
Miałem to goowno, nawet kilka w czasach kiedy nie odbiegały specjalnie od stanu sklepowego.
Gorsza była tylko pannonia.

Zostaw tego lublina i jedź na wycieczkę.
Nawet rowerem.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » sob paź 25, 2014 9:34 am

Wiesz, człek, który nie wie, że w Żuku trzeba co dwa tygodnie regulować przedni zawias, bęzie z tej fury wiecznie niezadowolony.
Lublin, to jednak nie Żuk. Z przodu jest sztywna belka i resor.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: sebeks » sob paź 25, 2014 2:46 pm

Co też ma swoje minusy, ale w sumie, zapodać 4x4 i ogień . W serwisowaniu proste na byle zadupiu :)
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » sob paź 25, 2014 4:08 pm

Dla mnie to same plusy.
Pisałem już o tym: 4x4 nie będzie. Wystarczy zredukowany napęd na tył.

ElMundek ma dodatkowa nagrzewnicę. Muszę rozkminić ten układ chłodzenia, bo jeździ teraz niedogrzany na krótkich dystansach (po trzykrotnym płukaniu z kamienia całego układu).

Jaka jest normalna pozycja wskaźnika temperatury dla silnika 4CT90-1?
I wiecie, jak się rozkładają temperatury w zakresie ograniczonym białym polem (znaczy białymi liniami)?

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: sebeks » sob paź 25, 2014 4:34 pm

Przypuszczam, że ta biała to będzie 50, a krańce zielonego pola od około 60 do 95/100. W sumie mógłbyś podmienić sam wskaźnik z Polonezowskim bo będzie taki sam, tyle, że tam jest normalnie skalowany temperaturowo. Wskazówka pionowo to 90 stopni.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » sob paź 25, 2014 5:08 pm

Ale jaja... Mówisz/piszesz zielone pole jakieś... Kurde, jam dalton klasyczny, wrobiony przez niewiastę.
Na moim wskażniku/desce wyodrębnione są dwa pola na szczęście i bez koloru wiem, że to po lewej: to be. W ogóle jego nie sięgam. Nie sięgam nawet środka bezpiecznego teraz (temperatura poniżej 5st. za dnia).
Musi być otwarty termostat non stop (do wymiany) albo nie kminię obiegu.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » sob paź 25, 2014 10:28 pm

Dizla będzie ciężko dogrzać idealnie, kombinuj z termostatami o różnych parametrach.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » ndz paź 26, 2014 10:08 pm

No dobra.
W zasadzie na ten moment wszystko jasne.
W sumie to Suzi mnie (pośrednio) przekonał. Lublin pójdzie do ludzi.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 26, 2014 10:15 pm

Darek, to co jak nie Lublin? Na Zuka sie przesiadasz?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » pn paź 27, 2014 8:19 am

Konia se kupię.
Ma fabryczny napęd 4x4.
Lublinek nie na to forum. Nie nadaje się.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: apede » pn paź 27, 2014 2:53 pm

Kaczkę 4x4. Raz prawie taką wyrwałem 2,3b po straży, 1500 km przebiegu :o
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: sebeks » pn paź 27, 2014 3:02 pm

Darek Elwood pisze:Konia se kupię.
Ma fabryczny napęd 4x4.
Lublinek nie na to forum. Nie nadaje się.

E no weź chłopie nie pękaj. Tyle czasu na tym forum siedzisz, i byle paroma postami cię utemperowali ? :roll: Mnie też cały czas wszyscy mówią, że mnie popier...o z tym Tarpanem. 5k zł wsadzić w remont silnika i ugotować go pierwszego dnia w Alpach.. I co z tego? Było ekstremalnie i tyle. Weź się ogarnij i rób swoje :)2
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » pn paź 27, 2014 3:22 pm

Co się martwisz? Nie tylko Ty podejmujesz irracjonalne decyzje co do swoich pojazdów :)21

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: sebeks » pn paź 27, 2014 3:52 pm

ale drzwi to ci myszy ładnie wygryzły :)21
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » pn paź 27, 2014 4:11 pm

Pfff... drzwi... 8)


Obrazek

Obrazek
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » pn paź 27, 2014 4:32 pm

Korekta.
Ostatnio zmieniony sob lis 01, 2014 8:36 am przez Darek Elwood, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: apede » pn paź 27, 2014 5:01 pm

Se życia zmarnowałeś... nie lepiej było kupić wiadro baranka? :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » pn paź 27, 2014 5:08 pm

A ja tam jestem dobrej myśli. Baza jest nawet nie zła, po 2 latach eksploatacji nie udało mi się go zajechać a takie nie wiele lepsze kosztują dla mnie za dużo, decyzje o naprawie wyśniłem w bólach. Po systematycznym dokopywaniu się znalazłem tu i tam trochę żelaza do którego można się dospawać. Na tyle żeby wóz popracował jeszcze ze 3 lata to spokojnie "moimi" technologiami ogarniam. Troszkę mnie zima tylko zaskoczyła :)12
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: suzi4WD » pn paź 27, 2014 5:11 pm

PiRoman pisze:Baza jest nawet nie zła
:)16 :)16 :)16
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości