VW Golf Country

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » ndz lut 10, 2008 8:25 pm

Napęd konstrukcyjnie podobny jest do LR freelandera, mitsubishi spacestar 4x4, hiundaia santa fe i innych "poprzecznosilnikowych" 4x4, więc nie ma obawy że po utracie przyczepności jednego z kół przednich tył nie będzie napędzany...

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lut 10, 2008 8:26 pm

Danio BB pisze:Napęd konstrukcyjnie podobny jest do LR freelandera, mitsubishi spacestar 4x4, hiundaia santa fe i innych "poprzecznosilnikowych" 4x4, więc nie ma obawy że po utracie przyczepności jednego z kół przednich tył nie będzie napędzany...
To juz sie wyjasnilo wczesniej ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:27 pm

zaraz wkleje opis ze strony producenta...musze tylko go poszukac...
Wszystko do tego momentu jest prawda, natomiast przyjmij, ze syncro to nie jest staly naped, chyba ze zamordowales wiskoze i spiela sie na stale
sprzęgło mam nowe,i auto zapala 4 kapcie ze startu.niema mowy o przypaleniu przodu i dołaczaniu tyłu.

wisco robi jako centralny róznicowy, stwierdzenie stały okresla ze w jakims procencie naped stale jest przekazywany na os tylna.Jezeli kogos to interesuje w jaki sposób VW to rozwiazal chetnie wytłumacze..
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lut 10, 2008 8:32 pm

To tak jak z lsd i blokada 100%. Jak masz 100% powiesz: mam blokade tylnego dyferencjalu. Jak masz lsd to powiesz...mam lsd!
A teraz analogicznie...przeczytaj co napisales i zrozum ze popelniles blad... EOT
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:35 pm

momencik...szukam tej stronki,jak znasz niemiecki to przeczytasz ze jest stały,jezeli nieznasz to poprosisz kolege...
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz lut 10, 2008 8:36 pm

Echh.... zdaje sie, ze nie chcesz zrozumiec.

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:38 pm

zaufaj mi zjadłem zęby na syncro i wiem co potrafi,jak DOKŁADNIE jest zbudowany.
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:49 pm

http://www.vw-golf-country.de/

kliknji w technik po lewej , a potem sprawdź ''antrieb''



dyskusja tocząca sie na forum Street Racing :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... =13451&hl=

Qbartx co z tymi głupotami??
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz lut 10, 2008 10:43 pm

Danio BB pisze:nie ma obawy że po utracie przyczepności jednego z kół przednich tył nie będzie napędzany...
To mnie wpuszczono w maliny :-?

Poprawię stary post, bo wprowadza zamieszanie...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz lut 10, 2008 10:54 pm

vwcorjacek pisze:http://www.vw-golf-country.de/

kliknji w technik po lewej , a potem sprawdź ''antrieb''



dyskusja tocząca sie na forum Street Racing :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... =13451&hl=

Qbartx co z tymi głupotami??
Permanent w tym przypadku znaczy - nie rozlaczalny przez uzytkownika.
Zbytnio sie podniecasz :)21
Na forum stree-racing pisza dokladnie to samo, co ja - tylna os jest dolaczna w przypadku uslizgu kol osi przedniej. To ze nie widzisz zwloki, nie znaczy, ze jej nie ma.
W przypadku visco w transporterze syncro wystarczy roznica 6% predkosci obrotowej kol. Dlatego cholernie wazne jest stosowanie opon o jednakowych wymiarach, zeby nie katowac sprzegla wiskotycznego niepotrzebnie.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lut 10, 2008 11:33 pm

Z tymi glupotami to tak jak napisal Misiek ( :)2 ), nie mam nic do dodania.
Widze ze jestes jednym z tych co im sie nie da przetlumaczyc wiec EndOfTransmission :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 11:56 pm

Niech wam bedzie,ja mam swoje i wiem swoje...
A tak poza tym to chyba nie przeczytałes (lub przeczytałeś bez zrozumienia) tematu ze Street Racing ? tam właśnie wyszło na to że syncro jest stałe...i chłopaki którzy na początku tematu twierdzili innaczej zmienili zdanie pod koniec.

opony te same- oczywiście...tyle ze tylne koła napompowane więcej.
z tad tez zostalo zastosowane wisco ktore ma za zadanie umozliwic nieznaczna roznice w predkosciach obrotowych kol poszczegolnych osi bez zbytniej straty momentu i dlatego tez zastosowano olej silikonowy ktorego dosyc duza lepkosc wraz ze wzrostem temperatury jeszce bardziej rosnie. dlatego tez nie mozna powiedziec ze naped syncro jest dolaczany bo jest napedem stalym w sensie przekazywania jakiegos procentu mocy na obie osie caly czas. procent ten zmienia sie w zaleznosci od uslizgu przedniej osi i na sprawnym wisco ( czytaj nowym lub dobrze zregenerowanym) potrafi przeniesc 98 procent mocy na tyl zaczynajac od wartosci 90 procent circa ( ten wzrost to wzrost lepkosci oleju)
Na forum stree-racing pisza dokladnie to samo, co ja - tylna os jest dolaczna w przypadku uslizgu kol osi przedniej. To ze nie widzisz zwloki, nie znaczy, ze jej nie ma
NIC SIE NIE DOLĄCZA!! Stały = stale przekazujący jakiś procent momentu.To zadanie ma wisco!! Im zdrowsze tym efekt " dołączania się"mniej odczuwalny.Nowe/wpełni sprawne wisco nie daje wogóle tego efektu.Otwórzcie swoje umysły zamiast konserwatywnie powtarzać mity na temat syncro!!
Quattro również stały,do 88 z trzema otwartymi dyframi (możliwe blokowanie dwóch), a po 88 roku torseny w kilku generacjach, i tam torsen przekazywał moment w zaleznosci od zapotrzebowania,ale to inna bajka.
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 11, 2008 11:40 am

Kolego a co nas chłopaki z forum Street Racing obchodzą?
Jakie ku.rwa mity powtarzamy?

Znamy budowę i zasadę działania sprzęgła wiskotycznego.

Tę szczególną aplikację sprzęgła wiskotycznego występującą w pojazdach marki VW pod nazwą Syncro, określamy mianem napędu osi przedniej z (automatycznie) dołączanym napędem osi tylnej (lub na odwrót). A Ty sobie to nazywaj jak chcesz. Jeżeli obie strony znają zasadę działania danego mechanizmu to nazwa jest mniej istotna.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn lut 11, 2008 3:28 pm

Rozumiem, ze kolega Evolution jest jakims twoim guru, ale:
http://www.syncro.org/VCTest.html

Poczytaj uwaznie. Obaj jezdzicie na zajechanym wisko i tyle :)21

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » pn lut 11, 2008 8:37 pm

nudzi mnie rozmowa z ludźmi odpornymi na wiedze... bayo.
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn lut 11, 2008 8:38 pm

....ufff... nareszcie. 8)

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » pn lut 11, 2008 8:50 pm

Jak zakonczyliście wiskodyskusje to wrócmy do tematu.
Spajda pisze: Podsuńcie jakąś alternatywę, bo naprawdę się zamotałem i nie wiem co czynić....
Chciałbym zostać softowym offroadowcem :)
( :/
Sprzedaj golfa kup vitarę. na asfalcie komfort, panienkom sie podoba, w zimie jestes gość i w teren nie taki soft wjedziesz.
Gorzej z wyjechaniem :wink:
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

evolution
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn lut 11, 2008 8:44 pm

Post autor: evolution » pn lut 11, 2008 8:58 pm

dobra panowie.. troche sie unosicie.. po raz kolejny opisze budowe syncro...
zacznijmy od tego ze naped syncro jest napedem ktory stale przenosi moc na wszystkie kola... jedyna sytuacja w ktorej kolo nie przenosi mocy jest w tedy gdy kolo wisi w powietrzu...
teraz tak.. wiskoza.. jak kazdy wie jest wypelniona olejem silikonowym o duzej lepkosci wlasnej ktora rosnie wraz ze wzrostem temperatury wiec sila rzeczy wisko przenosi moment caly czas a podczas obciazania sie "spina bardziej"
ale vw zrobil nam niespodzianke.. przewidzial ze podczas hamowania na luku moze dojsc do zblokowania jednego z kol przednich.. i wisko zmniejszyloby predkosc kol tylnich powodujac piekny poslizg spektakularnie zakonczony na przydrroznym drzewie...
wiec zalozyli sprzeglo jednokierunkowe, cos jak wolnobiezka w rowerze.. ktora w danej sytuacji sie rozpina.. ale w zwiazku z tym nalezy zastosowac trik ktory bedzie powodowal napiecie wolnobiezki jest to najprostsza rzecz pod sloncem.. zwiekszamy srednice kol tylnich zmniejszajac ich predkosc obrotowa a zwiekszajac obwod. daje to stale zapiecie tylnego napedu podczas jazdy do przodu.. podczas jazdy do tylu naped rozpinalby sie wiec zastosowano przesowke blokujaca wolnobiezke... podczas wbijania wstecznego biegu silownik dostaje podcisnienie i zapina blokade...
syncro ma w wiazce nawet kabelek ktroy po wpieciu wodpowiednie dla niego miejsce zapina blokade na stale...
syncro z powodu budowy ma tez zalete.. mozna pozbyc sie polosiek na jednej osi i auto dalej pojedzie:) to tyle

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 11, 2008 9:56 pm

evolution pisze:zacznijmy od tego ze naped syncro jest napedem ktory stale przenosi moc na wszystkie kola...
Używaj pojęcia moment obrotowy to będzie łatwiej... Chodzi o to, że my tutaj z kolegami układu, który w warunkach poprawności kinematycznej przenosi na jedną z osi 1-2% momentu obrotowego, nie uważamy za stały napęd na 4 koła.. Można to zresztą wywnioskować z poprzednich postów.
evolution pisze:jedyna sytuacja w ktorej kolo nie przenosi mocy jest w tedy gdy kolo wisi w powietrzu...
Doprecyzuj..
evolution pisze:teraz tak.. wiskoza.. jak kazdy wie jest wypelniona olejem silikonowym o duzej lepkosci wlasnej ktora rosnie wraz ze wzrostem temperatury wiec sila rzeczy wisko przenosi moment caly czas a podczas obciazania sie "spina bardziej"
Nie podczas obciążania tylko podczas zaistnienia różnicy prędkości między 'wejściem' a 'wyjściem'.

...

Co do wolnobiegu (sprzęgła jednokierunkowego) to rozumiem jego sens podczas opisanego przez Ciebie hamowania... Ale to założenie do tyłu większych kół to fakt bardzo szybko zabije wiskoze... i wtedy będzie stały (sztywny) napęd na 4 koła :)21
Ostatnio zmieniony pn lut 11, 2008 10:09 pm przez TomaszRT, łącznie zmieniany 1 raz.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pn lut 11, 2008 10:06 pm

dokładnie mówiąc -po ustaleniu róznicy
predkosci obrotowych wału wejsciowego i wyjsciowego
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » pn lut 11, 2008 10:11 pm

jak rozjebiesz visco to bedzie juz oska.
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 11, 2008 10:29 pm

vwcorjacek pisze:jak rozjebiesz visco to bedzie juz oska.
Jak rozszczelnisz to tak...

A jak ugotujesz/upieczesz to masz stały (sztywny) napęd na 4 koła.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » pn lut 11, 2008 10:32 pm

staly jest zawsze, w wypadku spieczenia/sklejenia tarczek bedzie tylko przekazywało identyczny procent co na przód
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 11, 2008 10:42 pm

vwcorjacek pisze:staly jest zawsze
Mnie na prawdę nie przeszkadza, że określasz Syncro stałym napędem na 4 koła ;)
vwcorjacek pisze:w wypadku spieczenia/sklejenia tarczek bedzie tylko przekazywało identyczny procent co na przód
... w warunkach poprawności kinematycznej.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
kamil1024
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lut 12, 2008 1:48 pm
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontaktowanie:

country

Post autor: kamil1024 » wt lut 12, 2008 3:35 pm

Mam takiego Country i jest on jak zwykly golf lecz ma 4x4 i jest wyzszy. Jak na taki samochód to ma wysoka cene bo wyprodukowano ich tylko 3000szt z czego kilkadziesiat to wersja chrom. W teren sie nie nadaje. Pozdrawiam 8)
N4X4D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości