VW Golf Country
Moderator: Marcin-Kraków
To juz sie wyjasnilo wczesniejDanio BB pisze:Napęd konstrukcyjnie podobny jest do LR freelandera, mitsubishi spacestar 4x4, hiundaia santa fe i innych "poprzecznosilnikowych" 4x4, więc nie ma obawy że po utracie przyczepności jednego z kół przednich tył nie będzie napędzany...

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
zaraz wkleje opis ze strony producenta...musze tylko go poszukac...
wisco robi jako centralny róznicowy, stwierdzenie stały okresla ze w jakims procencie naped stale jest przekazywany na os tylna.Jezeli kogos to interesuje w jaki sposób VW to rozwiazal chetnie wytłumacze..
sprzęgło mam nowe,i auto zapala 4 kapcie ze startu.niema mowy o przypaleniu przodu i dołaczaniu tyłu.Wszystko do tego momentu jest prawda, natomiast przyjmij, ze syncro to nie jest staly naped, chyba ze zamordowales wiskoze i spiela sie na stale
wisco robi jako centralny róznicowy, stwierdzenie stały okresla ze w jakims procencie naped stale jest przekazywany na os tylna.Jezeli kogos to interesuje w jaki sposób VW to rozwiazal chetnie wytłumacze..
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
http://www.vw-golf-country.de/
kliknji w technik po lewej , a potem sprawdź ''antrieb''
dyskusja tocząca sie na forum Street Racing :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... =13451&hl=
Qbartx co z tymi głupotami??
kliknji w technik po lewej , a potem sprawdź ''antrieb''
dyskusja tocząca sie na forum Street Racing :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... =13451&hl=
Qbartx co z tymi głupotami??
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Permanent w tym przypadku znaczy - nie rozlaczalny przez uzytkownika.vwcorjacek pisze:http://www.vw-golf-country.de/
kliknji w technik po lewej , a potem sprawdź ''antrieb''
dyskusja tocząca sie na forum Street Racing :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... =13451&hl=
Qbartx co z tymi głupotami??
Zbytnio sie podniecasz

Na forum stree-racing pisza dokladnie to samo, co ja - tylna os jest dolaczna w przypadku uslizgu kol osi przedniej. To ze nie widzisz zwloki, nie znaczy, ze jej nie ma.
W przypadku visco w transporterze syncro wystarczy roznica 6% predkosci obrotowej kol. Dlatego cholernie wazne jest stosowanie opon o jednakowych wymiarach, zeby nie katowac sprzegla wiskotycznego niepotrzebnie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
Niech wam bedzie,ja mam swoje i wiem swoje...
A tak poza tym to chyba nie przeczytałes (lub przeczytałeś bez zrozumienia) tematu ze Street Racing ? tam właśnie wyszło na to że syncro jest stałe...i chłopaki którzy na początku tematu twierdzili innaczej zmienili zdanie pod koniec.
opony te same- oczywiście...tyle ze tylne koła napompowane więcej.
Quattro również stały,do 88 z trzema otwartymi dyframi (możliwe blokowanie dwóch), a po 88 roku torseny w kilku generacjach, i tam torsen przekazywał moment w zaleznosci od zapotrzebowania,ale to inna bajka.
A tak poza tym to chyba nie przeczytałes (lub przeczytałeś bez zrozumienia) tematu ze Street Racing ? tam właśnie wyszło na to że syncro jest stałe...i chłopaki którzy na początku tematu twierdzili innaczej zmienili zdanie pod koniec.
opony te same- oczywiście...tyle ze tylne koła napompowane więcej.
z tad tez zostalo zastosowane wisco ktore ma za zadanie umozliwic nieznaczna roznice w predkosciach obrotowych kol poszczegolnych osi bez zbytniej straty momentu i dlatego tez zastosowano olej silikonowy ktorego dosyc duza lepkosc wraz ze wzrostem temperatury jeszce bardziej rosnie. dlatego tez nie mozna powiedziec ze naped syncro jest dolaczany bo jest napedem stalym w sensie przekazywania jakiegos procentu mocy na obie osie caly czas. procent ten zmienia sie w zaleznosci od uslizgu przedniej osi i na sprawnym wisco ( czytaj nowym lub dobrze zregenerowanym) potrafi przeniesc 98 procent mocy na tyl zaczynajac od wartosci 90 procent circa ( ten wzrost to wzrost lepkosci oleju)
NIC SIE NIE DOLĄCZA!! Stały = stale przekazujący jakiś procent momentu.To zadanie ma wisco!! Im zdrowsze tym efekt " dołączania się"mniej odczuwalny.Nowe/wpełni sprawne wisco nie daje wogóle tego efektu.Otwórzcie swoje umysły zamiast konserwatywnie powtarzać mity na temat syncro!!Na forum stree-racing pisza dokladnie to samo, co ja - tylna os jest dolaczna w przypadku uslizgu kol osi przedniej. To ze nie widzisz zwloki, nie znaczy, ze jej nie ma
Quattro również stały,do 88 z trzema otwartymi dyframi (możliwe blokowanie dwóch), a po 88 roku torseny w kilku generacjach, i tam torsen przekazywał moment w zaleznosci od zapotrzebowania,ale to inna bajka.
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo
Kolego a co nas chłopaki z forum Street Racing obchodzą?
Jakie ku.rwa mity powtarzamy?
Znamy budowę i zasadę działania sprzęgła wiskotycznego.
Tę szczególną aplikację sprzęgła wiskotycznego występującą w pojazdach marki VW pod nazwą Syncro, określamy mianem napędu osi przedniej z (automatycznie) dołączanym napędem osi tylnej (lub na odwrót). A Ty sobie to nazywaj jak chcesz. Jeżeli obie strony znają zasadę działania danego mechanizmu to nazwa jest mniej istotna.
Jakie ku.rwa mity powtarzamy?
Znamy budowę i zasadę działania sprzęgła wiskotycznego.
Tę szczególną aplikację sprzęgła wiskotycznego występującą w pojazdach marki VW pod nazwą Syncro, określamy mianem napędu osi przedniej z (automatycznie) dołączanym napędem osi tylnej (lub na odwrót). A Ty sobie to nazywaj jak chcesz. Jeżeli obie strony znają zasadę działania danego mechanizmu to nazwa jest mniej istotna.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Rozumiem, ze kolega Evolution jest jakims twoim guru, ale:
http://www.syncro.org/VCTest.html
Poczytaj uwaznie. Obaj jezdzicie na zajechanym wisko i tyle
http://www.syncro.org/VCTest.html
Poczytaj uwaznie. Obaj jezdzicie na zajechanym wisko i tyle

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Jak zakonczyliście wiskodyskusje to wrócmy do tematu.
Gorzej z wyjechaniem
Sprzedaj golfa kup vitarę. na asfalcie komfort, panienkom sie podoba, w zimie jestes gość i w teren nie taki soft wjedziesz.Spajda pisze: Podsuńcie jakąś alternatywę, bo naprawdę się zamotałem i nie wiem co czynić....
Chciałbym zostać softowym offroadowcem![]()
( :/
Gorzej z wyjechaniem

Samurai - seria
- na serio 
Pacierza i piwa nie odmawiam!


Pacierza i piwa nie odmawiam!
dobra panowie.. troche sie unosicie.. po raz kolejny opisze budowe syncro...
zacznijmy od tego ze naped syncro jest napedem ktory stale przenosi moc na wszystkie kola... jedyna sytuacja w ktorej kolo nie przenosi mocy jest w tedy gdy kolo wisi w powietrzu...
teraz tak.. wiskoza.. jak kazdy wie jest wypelniona olejem silikonowym o duzej lepkosci wlasnej ktora rosnie wraz ze wzrostem temperatury wiec sila rzeczy wisko przenosi moment caly czas a podczas obciazania sie "spina bardziej"
ale vw zrobil nam niespodzianke.. przewidzial ze podczas hamowania na luku moze dojsc do zblokowania jednego z kol przednich.. i wisko zmniejszyloby predkosc kol tylnich powodujac piekny poslizg spektakularnie zakonczony na przydrroznym drzewie...
wiec zalozyli sprzeglo jednokierunkowe, cos jak wolnobiezka w rowerze.. ktora w danej sytuacji sie rozpina.. ale w zwiazku z tym nalezy zastosowac trik ktory bedzie powodowal napiecie wolnobiezki jest to najprostsza rzecz pod sloncem.. zwiekszamy srednice kol tylnich zmniejszajac ich predkosc obrotowa a zwiekszajac obwod. daje to stale zapiecie tylnego napedu podczas jazdy do przodu.. podczas jazdy do tylu naped rozpinalby sie wiec zastosowano przesowke blokujaca wolnobiezke... podczas wbijania wstecznego biegu silownik dostaje podcisnienie i zapina blokade...
syncro ma w wiazce nawet kabelek ktroy po wpieciu wodpowiednie dla niego miejsce zapina blokade na stale...
syncro z powodu budowy ma tez zalete.. mozna pozbyc sie polosiek na jednej osi i auto dalej pojedzie:) to tyle
zacznijmy od tego ze naped syncro jest napedem ktory stale przenosi moc na wszystkie kola... jedyna sytuacja w ktorej kolo nie przenosi mocy jest w tedy gdy kolo wisi w powietrzu...
teraz tak.. wiskoza.. jak kazdy wie jest wypelniona olejem silikonowym o duzej lepkosci wlasnej ktora rosnie wraz ze wzrostem temperatury wiec sila rzeczy wisko przenosi moment caly czas a podczas obciazania sie "spina bardziej"
ale vw zrobil nam niespodzianke.. przewidzial ze podczas hamowania na luku moze dojsc do zblokowania jednego z kol przednich.. i wisko zmniejszyloby predkosc kol tylnich powodujac piekny poslizg spektakularnie zakonczony na przydrroznym drzewie...
wiec zalozyli sprzeglo jednokierunkowe, cos jak wolnobiezka w rowerze.. ktora w danej sytuacji sie rozpina.. ale w zwiazku z tym nalezy zastosowac trik ktory bedzie powodowal napiecie wolnobiezki jest to najprostsza rzecz pod sloncem.. zwiekszamy srednice kol tylnich zmniejszajac ich predkosc obrotowa a zwiekszajac obwod. daje to stale zapiecie tylnego napedu podczas jazdy do przodu.. podczas jazdy do tylu naped rozpinalby sie wiec zastosowano przesowke blokujaca wolnobiezke... podczas wbijania wstecznego biegu silownik dostaje podcisnienie i zapina blokade...
syncro ma w wiazce nawet kabelek ktroy po wpieciu wodpowiednie dla niego miejsce zapina blokade na stale...
syncro z powodu budowy ma tez zalete.. mozna pozbyc sie polosiek na jednej osi i auto dalej pojedzie:) to tyle
Używaj pojęcia moment obrotowy to będzie łatwiej... Chodzi o to, że my tutaj z kolegami układu, który w warunkach poprawności kinematycznej przenosi na jedną z osi 1-2% momentu obrotowego, nie uważamy za stały napęd na 4 koła.. Można to zresztą wywnioskować z poprzednich postów.evolution pisze:zacznijmy od tego ze naped syncro jest napedem ktory stale przenosi moc na wszystkie kola...
Doprecyzuj..evolution pisze:jedyna sytuacja w ktorej kolo nie przenosi mocy jest w tedy gdy kolo wisi w powietrzu...
Nie podczas obciążania tylko podczas zaistnienia różnicy prędkości między 'wejściem' a 'wyjściem'.evolution pisze:teraz tak.. wiskoza.. jak kazdy wie jest wypelniona olejem silikonowym o duzej lepkosci wlasnej ktora rosnie wraz ze wzrostem temperatury wiec sila rzeczy wisko przenosi moment caly czas a podczas obciazania sie "spina bardziej"
...
Co do wolnobiegu (sprzęgła jednokierunkowego) to rozumiem jego sens podczas opisanego przez Ciebie hamowania... Ale to założenie do tyłu większych kół to fakt bardzo szybko zabije wiskoze... i wtedy będzie stały (sztywny) napęd na 4 koła

Ostatnio zmieniony pn lut 11, 2008 10:09 pm przez TomaszRT, łącznie zmieniany 1 raz.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
Mnie na prawdę nie przeszkadza, że określasz Syncro stałym napędem na 4 kołavwcorjacek pisze:staly jest zawsze

... w warunkach poprawności kinematycznej.vwcorjacek pisze:w wypadku spieczenia/sklejenia tarczek bedzie tylko przekazywało identyczny procent co na przód
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- kamil1024
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 1:48 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń
- Kontaktowanie:
country
Mam takiego Country i jest on jak zwykly golf lecz ma 4x4 i jest wyzszy. Jak na taki samochód to ma wysoka cene bo wyprodukowano ich tylko 3000szt z czego kilkadziesiat to wersja chrom. W teren sie nie nadaje. Pozdrawiam 

N4X4D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości