Tylnonapędowce rurowce.

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » ndz paź 24, 2004 4:47 pm

Zrobienie napędu na cztery koła nie stanowi problemu,co do wagi to wszystko zależy od dawcy podzespołów

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz paź 24, 2004 5:34 pm

Narazie tylko teoretyzuje, ale dać jakiś leciutki silnik z turbosprężarką, podzespoły od zuzi i powstaje zaje.bista konstrukcja, a i podzespoły powinny wytrzywać. Wiem że rurowce powinny być an łamanym moście ale czemu nie dać sztywnego... A w ostateczności 124 z blokadą :)2

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » ndz paź 24, 2004 8:16 pm

czterema mnie troche zaskoczyłeś/sztywny zły zawias dobry może byyć od mercedesa z blokadą most sprawdza się/

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz paź 24, 2004 8:49 pm

Czemu zaskoczyłem? ja tylko tak teoretyzuje, ale czemu by nie dac sztywnego-lepsiejszy wykrzyz.. Ale 124 tez nie glupia opcja, tylko ja jakl cos kiedys motal rurkowego bede to napewno 4x4 :)2 Wtedy kazda przeprawowke mozna objechac i to z dobrym skutkiem

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » pn paź 25, 2004 8:53 am

mosty od toyoty LC sie nie nadają nie ? za ciężkie ? czy jak sądzicie ?

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » pn paź 25, 2004 9:42 am

WyRC pisze:Pomysł nie umarł,wszyscy motają rurowce.Ja wiem conajmiej o czterech
Następny sezon pod hasłem rury i niezależny zawias oj będzie się działo w RMPST
oczywiście chodziło mi o tą odpowiedż ,nie o cztery napędy :)21

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn paź 25, 2004 8:38 pm

uwazam ze od lc sa za ciezkie - rurowiec z zalozenia ma byc lekki, a te mosty do takich nei naleza. Zreszta nei wiem czy nie wiem czy nie lepiej cos na ramie od suki zmotac... mozt sztywny to od suki a lamany od 124-tkaie jast m9oje zdanie

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » pn paź 25, 2004 9:03 pm

Paweł nie kombinuj.
Do czego ten wynalazek miałby służyć -do wyścigów to niezależne a do
przepraw może być sztywne.Trzeba pamiętać że RMPST startował Kozdra
na niezależnym i dobrze mu szło.
Wygrywa MERCEDESA .

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt paź 26, 2004 4:16 pm

rmpst powinno być szybkie w końcu to rajd

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » wt paź 26, 2004 4:42 pm

Nom ale ja mysle o przeprawowym rurowcu.. Ale racja RMPST-124

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » wt paź 26, 2004 6:44 pm

W nr. 10/2004 OFF-Road PL na stronie 42 są pokazane idealne przeprawówki z rur, nic tylko robić. Co do ceny to na pewno wyjdą taniej niż odbudowa trupa który nie jeżdził w terenie. Optuje za mostami portalowymi i hydraulicznym zawieszeniem.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » wt paź 26, 2004 9:58 pm

Zawieszenie-kwestia gustu, a co do ceny to nie wiem

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt paź 26, 2004 11:46 pm

Jak ktoś słusznie zauważył, rurowiec musi być lekki. Mam pewną propozycję, o której nikt nie mówił, która jest prosta do wykonania i co najważniejsze coś takiego jeździ (lata) całkiem sympatycznie.
Napęd rurowca można zrobić z układu napędowego (silnik i skrzynia) jakiegoś małego przednionapędowego auta. Może być na przykład Fiat Uno z silnikiem 1100. Silnik wraz ze skrzynią i półosiami montujemy w ramie z tyłu, robimy z profili wahacze (poprzeczne) + McPherson. Można też żywcem prznieść całą belkę przedniego zawieszenia, tylko trzeba zablokować zwrotnice co by się tylne koła nie skręcały. Mały problem może być z wyprowadzeniem drążka zmiany biegów. Może się zdarzyć z powodu, że silnik i skrzynia są z tyłu, że lewarek biegów będzie działać odwrotnie. W wypadku Uno takiego problemu nie będzie, bo skrzynia z lewarkiem połączona jest 2 linkami, a nie cięgnem, wystarczy je przedłużyć.
Coś takiego jeździ w Szczecinie na 1 litrowym WV. Smiga pięknie, mocy aż nadto biorąc pod uwagę, że cały pojazd waży ok 250 - 300 kilo.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr paź 27, 2004 8:02 am

lsd team pisze:Można też żywcem prznieść całą belkę przedniego zawieszenia, tylko trzeba zablokować zwrotnice co by się tylne koła nie skręcały.
A moze nie blokowac i miec jak we 'wscieklym maluchu' skretne wszystkie 4 kola? :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr paź 27, 2004 11:52 am

No można, tylko to zbyt dużo motania. Buggy ma być lekki, wytrzymały i prosty w budowie. Taka konstrukcja, na pewno nie była by mocna i prosta. :)3
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr paź 27, 2004 5:08 pm

Jestem za 4x4 a mój przepis to:

Silnik ze skrzynią od osobówki np. ASTRA VW itp. zamontowany podłużnie za plecami załogi,silnik do tyłu skrzynia do przodu. Półosie jako wały napędowe do dyrów od Omegi Subaru BMW lub Merca .Zawias na kolumnach McPerson od dostawczaka.Wahacze dolne trójkątne.50 metrów
rury fi 50x2 i mamy materiał na porządną rajdówkę


Można stworzyć klase w rmpst

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » śr paź 27, 2004 7:32 pm

teraz ja sie dozuce-silnik z tyłu, skrzynia s przodu, mosty (wedle uznania) suza, lub 124, silnik 1.1 od np. citroena AX, odprężony, turbodoładowany-w ten sposob powstaje najlepszy samochód w polskim O-R :)2

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr paź 27, 2004 7:52 pm

:)20


Boze - widzisz to i nie grzmisz....

Najlepszy samochod - a wg jakich kryteriow?
Jakie masz doswiadczenie w konstruowaniu samochodow, ze sie tak autorytatywnie wypowiadasz? Bo ja na przyklad nie mam zadnego, ale nie zabieram glosu co 5 minut w dyskusji, na temat ktorego nie mam bladego pojecia, jedynie mgliste wyobrazenia...

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr paź 27, 2004 7:54 pm

Misiek Bielsko pisze::)20


Boze - widzisz to i nie grzmisz....

Najlepszy samochod - a wg jakich kryteriow?
Jakie masz doswiadczenie w konstruowaniu samochodow, ze sie tak autorytatywnie wypowiadasz? Bo ja na przyklad nie mam zadnego, ale nie zabieram glosu co 5 minut w dyskusji, na temat ktorego nie mam bladego pojecia, jedynie mgliste wyobrazenia...
:)2 :)2

najlepszy samochod :)20
Obrazek

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » śr paź 27, 2004 8:33 pm

te nowomechaniczne koncepcje mnie rozbrajają :)21
paweł mała rada jak sie na czymś nie znasz to sie nie wypowiadaj :)2 nie musisz zabierac glosu w każdym temacie :)21
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » śr paź 27, 2004 8:55 pm

WyRC pisze:Jestem za 4x4 a mój przepis to:

Silnik ze skrzynią od osobówki np. ASTRA VW itp. zamontowany podłużnie za plecami załogi,silnik do tyłu skrzynia do przodu. Półosie jako wały napędowe do dyrów od Omegi Subaru BMW lub Merca .Zawias na kolumnach McPerson od dostawczaka.Wahacze dolne trójkątne.50 metrów
rury fi 50x2 i mamy materiał na porządną rajdówkę


Można stworzyć klase w rmpst
jest tylko jeden problem w takim samochodzie jest /15/ pietnaście przegubów i jak wyytrzymają to rajd kończymy czasem nawet na dobrym miejscu a jak nie to wracamy do domu stawiamy pod płotem i nie chce nam się nawet tego naprawiać

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » śr paź 27, 2004 9:15 pm

lsd team pisze:Jak ktoś słusznie zauważył, rurowiec musi być lekki. Mam pewną propozycję, o której nikt nie mówił, która jest prosta do wykonania i co najważniejsze coś takiego jeździ (lata) całkiem sympatycznie.
Napęd rurowca można zrobić z układu napędowego (silnik i skrzynia) jakiegoś małego przednionapędowego auta. Może być na przykład Fiat Uno z silnikiem 1100. Silnik wraz ze skrzynią i półosiami montujemy w ramie z tyłu, robimy z profili wahacze (poprzeczne) + McPherson. Można też żywcem prznieść całą belkę przedniego zawieszenia, tylko trzeba zablokować zwrotnice co by się tylne koła nie skręcały. Mały problem może być z wyprowadzeniem drążka zmiany biegów. Może się zdarzyć z powodu, że silnik i skrzynia są z tyłu, że lewarek biegów będzie działać odwrotnie. W wypadku Uno takiego problemu nie będzie, bo skrzynia z lewarkiem połączona jest 2 linkami, a nie cięgnem, wystarczy je przedłużyć.
Coś takiego jeździ w Szczecinie na 1 litrowym WV. Smiga pięknie, mocy aż nadto biorąc pod uwagę, że cały pojazd waży ok 250 - 300 kilo.
jezdzilem tym pojazdem i uwazam ze przedni naped jest zbedny a tylko niepotrzebnie zwiekszy wage calosci.jest w szczecinie taka gorka dosc stroma na ktorej testujemy sobie nieraz nasze terenowki i przy pierwszej probie podjazdu doslownie wskoczyl na sam szczyt.wystarcza tylko porzadne opony z tylu i mozna niezle polatac.silnik pochodzi od zwyklego vw polo,zawieszenie tyl to samoroba a z przodu wachacze od kaszlaka.
calosc jest troche za krotka bo przy jezdzie na wykreconej dwojce po czolgowce zaczyna skakac jak pilka.czworka i piatka wogole nie sa uzywane bo na trojce juz idzie ponad paczke.dla tych co chca budowac polecam na poczatek nie za duzy silnik bo przy tak zmniejszonej wadze nawet zwykly silnik od malucha moze nie jednego zadziwic.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » śr paź 27, 2004 9:29 pm

że najlapszy to moze przegiolem, ale bedzie lekki i bezie mial duza moc w stosunku do wagi. Poprostu na logike-lekke i mocne-musi działać.
A tak an marginesie to ile waży taa "rama" rurowca i czy ktos wie gdzie jest schemat czegos takiego?

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw paź 28, 2004 10:56 am

Ja mam zrobionego cos w rodzaju rurowca na podzespolach fiata 126p i na poczatku to moc bylo duza co do wagi ale jak wiadomo czlowiekowi zawsze bedzie malo teraz chce wsadzic 1,3 od golfa.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » czw paź 28, 2004 2:49 pm

I pewnie na tym sie nei skonczy.. a ile to dokładnie waży?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość