Tylnonapędowce rurowce.
Moderator: Marcin-Kraków
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Jak ktoś słusznie zauważył, rurowiec musi być lekki. Mam pewną propozycję, o której nikt nie mówił, która jest prosta do wykonania i co najważniejsze coś takiego jeździ (lata) całkiem sympatycznie.
Napęd rurowca można zrobić z układu napędowego (silnik i skrzynia) jakiegoś małego przednionapędowego auta. Może być na przykład Fiat Uno z silnikiem 1100. Silnik wraz ze skrzynią i półosiami montujemy w ramie z tyłu, robimy z profili wahacze (poprzeczne) + McPherson. Można też żywcem prznieść całą belkę przedniego zawieszenia, tylko trzeba zablokować zwrotnice co by się tylne koła nie skręcały. Mały problem może być z wyprowadzeniem drążka zmiany biegów. Może się zdarzyć z powodu, że silnik i skrzynia są z tyłu, że lewarek biegów będzie działać odwrotnie. W wypadku Uno takiego problemu nie będzie, bo skrzynia z lewarkiem połączona jest 2 linkami, a nie cięgnem, wystarczy je przedłużyć.
Coś takiego jeździ w Szczecinie na 1 litrowym WV. Smiga pięknie, mocy aż nadto biorąc pod uwagę, że cały pojazd waży ok 250 - 300 kilo.
Napęd rurowca można zrobić z układu napędowego (silnik i skrzynia) jakiegoś małego przednionapędowego auta. Może być na przykład Fiat Uno z silnikiem 1100. Silnik wraz ze skrzynią i półosiami montujemy w ramie z tyłu, robimy z profili wahacze (poprzeczne) + McPherson. Można też żywcem prznieść całą belkę przedniego zawieszenia, tylko trzeba zablokować zwrotnice co by się tylne koła nie skręcały. Mały problem może być z wyprowadzeniem drążka zmiany biegów. Może się zdarzyć z powodu, że silnik i skrzynia są z tyłu, że lewarek biegów będzie działać odwrotnie. W wypadku Uno takiego problemu nie będzie, bo skrzynia z lewarkiem połączona jest 2 linkami, a nie cięgnem, wystarczy je przedłużyć.
Coś takiego jeździ w Szczecinie na 1 litrowym WV. Smiga pięknie, mocy aż nadto biorąc pod uwagę, że cały pojazd waży ok 250 - 300 kilo.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Jestem za 4x4 a mój przepis to:
Silnik ze skrzynią od osobówki np. ASTRA VW itp. zamontowany podłużnie za plecami załogi,silnik do tyłu skrzynia do przodu. Półosie jako wały napędowe do dyrów od Omegi Subaru BMW lub Merca .Zawias na kolumnach McPerson od dostawczaka.Wahacze dolne trójkątne.50 metrów
rury fi 50x2 i mamy materiał na porządną rajdówkę
Można stworzyć klase w rmpst
Silnik ze skrzynią od osobówki np. ASTRA VW itp. zamontowany podłużnie za plecami załogi,silnik do tyłu skrzynia do przodu. Półosie jako wały napędowe do dyrów od Omegi Subaru BMW lub Merca .Zawias na kolumnach McPerson od dostawczaka.Wahacze dolne trójkątne.50 metrów
rury fi 50x2 i mamy materiał na porządną rajdówkę
Można stworzyć klase w rmpst
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:

Boze - widzisz to i nie grzmisz....
Najlepszy samochod - a wg jakich kryteriow?
Jakie masz doswiadczenie w konstruowaniu samochodow, ze sie tak autorytatywnie wypowiadasz? Bo ja na przyklad nie mam zadnego, ale nie zabieram glosu co 5 minut w dyskusji, na temat ktorego nie mam bladego pojecia, jedynie mgliste wyobrazenia...
Misiek Bielsko pisze:
Boze - widzisz to i nie grzmisz....
Najlepszy samochod - a wg jakich kryteriow?
Jakie masz doswiadczenie w konstruowaniu samochodow, ze sie tak autorytatywnie wypowiadasz? Bo ja na przyklad nie mam zadnego, ale nie zabieram glosu co 5 minut w dyskusji, na temat ktorego nie mam bladego pojecia, jedynie mgliste wyobrazenia...


najlepszy samochod


- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
jest tylko jeden problem w takim samochodzie jest /15/ pietnaście przegubów i jak wyytrzymają to rajd kończymy czasem nawet na dobrym miejscu a jak nie to wracamy do domu stawiamy pod płotem i nie chce nam się nawet tego naprawiaćWyRC pisze:Jestem za 4x4 a mój przepis to:
Silnik ze skrzynią od osobówki np. ASTRA VW itp. zamontowany podłużnie za plecami załogi,silnik do tyłu skrzynia do przodu. Półosie jako wały napędowe do dyrów od Omegi Subaru BMW lub Merca .Zawias na kolumnach McPerson od dostawczaka.Wahacze dolne trójkątne.50 metrów
rury fi 50x2 i mamy materiał na porządną rajdówkę
Można stworzyć klase w rmpst
jezdzilem tym pojazdem i uwazam ze przedni naped jest zbedny a tylko niepotrzebnie zwiekszy wage calosci.jest w szczecinie taka gorka dosc stroma na ktorej testujemy sobie nieraz nasze terenowki i przy pierwszej probie podjazdu doslownie wskoczyl na sam szczyt.wystarcza tylko porzadne opony z tylu i mozna niezle polatac.silnik pochodzi od zwyklego vw polo,zawieszenie tyl to samoroba a z przodu wachacze od kaszlaka.lsd team pisze:Jak ktoś słusznie zauważył, rurowiec musi być lekki. Mam pewną propozycję, o której nikt nie mówił, która jest prosta do wykonania i co najważniejsze coś takiego jeździ (lata) całkiem sympatycznie.
Napęd rurowca można zrobić z układu napędowego (silnik i skrzynia) jakiegoś małego przednionapędowego auta. Może być na przykład Fiat Uno z silnikiem 1100. Silnik wraz ze skrzynią i półosiami montujemy w ramie z tyłu, robimy z profili wahacze (poprzeczne) + McPherson. Można też żywcem prznieść całą belkę przedniego zawieszenia, tylko trzeba zablokować zwrotnice co by się tylne koła nie skręcały. Mały problem może być z wyprowadzeniem drążka zmiany biegów. Może się zdarzyć z powodu, że silnik i skrzynia są z tyłu, że lewarek biegów będzie działać odwrotnie. W wypadku Uno takiego problemu nie będzie, bo skrzynia z lewarkiem połączona jest 2 linkami, a nie cięgnem, wystarczy je przedłużyć.
Coś takiego jeździ w Szczecinie na 1 litrowym WV. Smiga pięknie, mocy aż nadto biorąc pod uwagę, że cały pojazd waży ok 250 - 300 kilo.
calosc jest troche za krotka bo przy jezdzie na wykreconej dwojce po czolgowce zaczyna skakac jak pilka.czworka i piatka wogole nie sa uzywane bo na trojce juz idzie ponad paczke.dla tych co chca budowac polecam na poczatek nie za duzy silnik bo przy tak zmniejszonej wadze nawet zwykly silnik od malucha moze nie jednego zadziwic.
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Ja mam zrobionego cos w rodzaju rurowca na podzespolach fiata 126p i na poczatku to moc bylo duza co do wagi ale jak wiadomo czlowiekowi zawsze bedzie malo teraz chce wsadzic 1,3 od golfa.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość