Subaru Libero/ Vw T3 syncro

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Subaru Libero

Post autor: paranoic_killer » śr mar 11, 2009 7:34 pm

Dzięki za masę informacji :)2 Jesli chodzi o silniczek- to wstępnie planuję zanabyć 1.6td i jeździć jak długo się da. Jak się skończy- wstawić 1.9td AAZ. Może nie jest to demon mocy, ale jest w miarę niezniszczalny i dość tani w zakupie. Blokady byłyby mile widziane! W przyszłości przeróbka z visco na normalny rozłączany napęd- są podobno w Polsce magicy co to robią. Bo w de to tylko problem ceny (1.5k euro). Do tego mt-ki- 30X9.5X15 i zabudowa środka. Tyle na początek. Później kombinowałbym dalej bo to autko to świetna baza na wyprawy. Oczywiście jakieś bagażniczek wyprawowy tez by się przydał, ale nie jest to najważniejszy szpej na początek.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Subaru Libero

Post autor: Misiek Bielsko » śr mar 11, 2009 11:43 pm

Dobre visco nie jest złe, regenerację już powoli chłopaki rozpracowują. Przód na sztywno ma swoje zalety i wady - kwestia wyboru, sam nie wiem, co zrobię, jak się wiskoza skończy. Myślę, że temat do opanowania za 1-2 tysiące, nie drożej, kwestia zlecenia obróbki paru elementów.
Z tymi 30/9,5 to podchodziłbym ostrożnie - to już spore koła i dość ciężkie, pomijam, że trzeba by zrobić lift zawiasu, co nie jest zbyt korzystne z wielu względów i pociąga pewne koszty za sobą (np. mocniejsze przeguby dostosowane do pracy pod większym kątem), ale pozostaje jeszcze kwestia wyhamowania takiego zestawiku. W serii nieumęczonej wchodzą 205/16, 225/70/15, 215/70/16, 235/75/15 chyba też, choć to już prawie 30 cali. Na razie postawiłem na 215/70/16 MT/R i jest fajnie. Prześwit i tak dużo większy, niż w "normalnej" terenówce.

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Subaru Libero

Post autor: paranoic_killer » czw mar 12, 2009 12:16 am

Fakt faktem- na szutry i lekki teren visco jest super! Problem zaczyna się w trudniejszym terenie, z tego co wyczytałem (śledzę tematy o syncro już od paru lat). Z kółkami rozsądnie mówisz- zasugerowałem się kilkoma opisami z de, gdzie nie wspominali o przeróbce zawiasu. Raczej w takim razie postawię na mniejszy rozmiar, tym bardziej że z tego co czytałem przeguby są słabszą stroną t3.
Czy miałeś do czynienia z hienownikiem z Lublina?? Bo to u niego będę autka oglądał, a na forum t3 zdania o nim są podzielone. Albo może znasz kogoś z okolic Lublina kto ma pojęcie o syncro i mógłby mi pomóc przy oględzinach? Kilka samochodów w życiu kupiłem i nigdy się nie wpakowałem na minę, ale syncro to szczególne autko, więc wolałbym zasięgnąć porady kogoś kto ma temat obcykany.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Subaru Libero

Post autor: Misiek Bielsko » czw mar 12, 2009 12:46 am

Co do trudniejszego terenu - tyle, co jeździłem syncro w terenie "trudniejszym", to nie mam prawa na ten system narzekać - działa idealnie i nic się nie dzieje w sensie przegrzewania. Niemcy jeżdżą na pustynie przeładowanymi westfaliami na dużych laciach - dlatego pewnie wymyślili spięcie na stałe. W naszych warunkach - błoto, glina to działa super, naprawdę można się zdziwić. Inna sprawa to trwałość wiskozy, ale przy dbaniu na co dzień (pilnowanie zużycia opon itd.) to jest rzędu stu kilkudziesięciu tysięcy km. Regeneracja, jak pisałem już opanowana w kraju.
Co do Lublina - pojęcia nie mam... Tu na forum jest Domel, może coś się wypowie, ja jak na razie mam doświadczenia z guru kanciakowym z Wawy (Dreg) i jakoś na kolana nie padam, a wręcz mam co najmniej mieszane odczucia. Tak, że daleko posunięta ostrożność zalecana w każdym środowisku, jak się okazuje :)21

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: paranoic_killer » czw mar 12, 2009 2:03 pm

Hmmm no cóż- w takim razie będe próbował sam zakupić syncro. Widziałem zdjęcia i filmiki Domela- naprawdę robi wrażenie co taki busik potrafi! Orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji visco? Bo to chyba najdroższy element t3. Reszta jest raczej dość prosta- blokady to system podciśnieniowy prawda?
Z tego co widziałem to fajnie zrobiony jest busik Tygrysacb. Coś podobnego chciałbym zmotać.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: busz » czw mar 12, 2009 2:40 pm

Wy tu wszyscy o T3, a jak by się sprawdzał T4? Dużo słabszy od T3? (szczególnie chodzi mi o przód, zderzak, zwis przedni)
GG 2626465

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: paranoic_killer » czw mar 12, 2009 2:59 pm

Z tego co udało mi się odnaleźć w sieci to t4 jest o wiele bardziej delikatne i nie bardzo sie sprawdza. Najlepszym dowodem na to jest to że wszyscy upalają t3 a nie t4. Nie widziałem jeszcze pomotanej t4ki.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: busz » czw mar 12, 2009 3:32 pm

paranoic_killer pisze:Nie widziałem jeszcze pomotanej t4ki.
T5 przerabia seikel, pewnie t4 też:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ln_uZ5HFk

Pytanie jest, czy da się to przerobić bardziej "przyziemnymi" kwotami, i jaki byłby efekt tych przeróbek?
GG 2626465

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: domel_syncro » czw mar 12, 2009 3:33 pm

no kurcze taki temat mnie ominął ...gdzie ja byłem?.. :roll:
Nie wiem od czego zaczac...ale jak juz sie zdecydowałes na kupno,,T3 Syncroto gadac wiecej o tym nie musze...
Co do decuplera czyli centralnej blokady... bede robic...koszt od 500 do 1000zl.. swoja bede mial zrobina za jaies 3 miechy... juz dekiel odkrecilem....poczekamy zobaczymy:)
Jak jestes zainteresowany.. z Tygrysem własnie skladany jedno syncro, Blaszak, po blacharce, 1,6td, 2 blokady,.. mozemy sprzedac takiego golego na chodzie...lub tez mozemy przelozyc calego kempinga z westfali.... czyli wyrko ..pawlacz,szafki...itd....ale wtedy cena bedzie wieksza.. za golego 9 kzl a za weste syncro (tylko bez dachu) 12kzl....
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: paranoic_killer » czw mar 12, 2009 3:43 pm

Dzięki za propozycję!! Może jakieś fotki na @?? korgul.mm@gmail.com I jeszcze jedna rzecz- zarejestrowany czy do opłat? Jutro będe u tego hienowanika- zobaczę co ma do zaoferowania. Decuplerem jestem jak najbardziej zainteresowany!! Tym bardziej w takich pieniądzach!
Jeszcze jedno pytanie- dużo motania jakbym chciał do tego blaszaka okna powstawiać?
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: tybero » czw mar 12, 2009 3:48 pm

busz pisze:
paranoic_killer pisze:Nie widziałem jeszcze pomotanej t4ki.
T5 przerabia seikel, pewnie t4 też:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ln_uZ5HFk

Pytanie jest, czy da się to przerobić bardziej "przyziemnymi" kwotami, i jaki byłby efekt tych przeróbek?

ooo, a jaka ma idealna plyte od spodu...super sie przysysa :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: domel_syncro » czw mar 12, 2009 4:22 pm

Jak bedziesz chcial okna..mozemy wstawic normalne...a najlepiej termicze..od kempinga...otwierane za zewnatrz... dryndnij do mnie .. numer masz na priva... albo sms..pusc..pzdr6set
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: Albert_N » ndz mar 15, 2009 1:30 pm

zamieszczam zdjecie porownawcze mojego autobusa i subarynki :
Obrazek
swoja droga, w japonii wystepuje tez mitsubishi podobnego rozmiaru - ktos z kanadyjskiego forum sobie takie kupil na wyprawy do supermarketu :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Subaru Libero/ Vw T3 syncro

Post autor: paranoic_killer » ndz mar 15, 2009 3:27 pm

Fajna fotka- subarynka wygląda jakby się skurczyła w praniu :lol:
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości