SsangYong Kyron i kola?

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: lamina » pn lut 21, 2011 9:51 am

lift na zawiasie, amorki koni sport, sprezyny dobinson i 3x12mm podkladek na zamowinie, sprezyny daja tylko 1-2cm, podkladki sa w w niecalej polowie dlugosci wachacza 36mm wiec z prawa Talesa na koncu wachacza daje 72mm :) plus to "niecala polowa wachacza" ze zwyklego poniaru metrowka wychodzilo 98mm teraz jest jakies 85-90 bo doszly blachy pod silnik.
przy lifcie z podkladkami jest o tyle fajnie ze zostaje zachowany fabryczny zakres pracy zawieszenia.... wada.... nie poprawia sie nam zbytnio wykrzyz.

fabrycznie polosie przednei ida do gory do kola pod katem nawet 10 stopni (wachacze podobnie), lift 2" powoduje dopiero ze sa w poziomie a lift 3-4" powoduje ugiecie polosi do kata odwrotnego jak fabryczny. :)...
to tak wyglada jak by koreanczycy fabrycznie zrobili dla tego auta glebe jak w sportowym aucie :).
lift z przed kilku postow przeszedl kilka zmian i poprawek i efekty koncowe drastycznie sie zmienily :)

skrzynia manual, silnik dlubniety na 172 konie (z hamowni) srednia w trasie 100-120km/h. dla 150-160km/h spalanie robi sie jak w miescie.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: Masmo » pn lut 21, 2011 10:21 am

lamina pisze:lift na zawiasie, amorki koni sport, sprezyny dobinson i 3x12mm podkladek na zamowinie, sprezyny daja tylko 1-2cm, podkladki sa w w niecalej polowie dlugosci wachacza 36mm wiec z prawa Talesa na koncu wachacza daje 72mm :)..... lift 2" powoduje dopiero ze sa w poziomie ....
:o :o To jaki masz prześwit minimalny (pewnie najniższy punkt to osłona pod przodem) a jaki był fabryczny ?? Co ogranicza skok przodu? Amor czy odboje ? Koni były dłuższe od fabrycznych (szczególnie tył byłoby dobrze dać dłuższy)?
lamina pisze: ....przy lifcie z podkladkami jest o tyle fajnie ze zostaje zachowany fabryczny zakres pracy zawieszenia.... wada.... nie poprawia sie nam zbytnio wykrzyz.....
Wykrzyż przy takiej konstrukcji (IFS+most z tyłu) powinien robić tył. Żadne auto z IFS nie powala skokiem przodu.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: alfik » pn lut 21, 2011 10:41 am

Z tym liftem to jest tak - konstukcja przedniego zawieszenia Ssangyonga nie zawiera sztywnych ograniczników. Fabrycznie zawias jest "klapnięty" - półosie wygięte są do góry. Jeśli się połączy dwie techniki liftu - sprężyny i podkładki to można sporo w bezpieczny sposób uzyskać - sprężyną wystarczy podnieśc kilka cm (np. 40 mm zestawem Dobinsona), tak jak u mnie, wtedy mamy dobry zapas skoku amorka w dół, a dodatkowo można dać (jak u Laminy) podkładkę, która obniża jednocześnie amortyzator, sprężynę i górny odbój. 4cm podkładki dają 6cm liftu bo jest dźwignia na wachaczu. Półosie nadal nie będą dramatycznie wygięte - u mnie, to 40mm są poziome.

W moim Kyronie (i według rosyjskiego forum dotyczy to Actyona) praktyczny prześwit pod belką między przednimi kołami to ok 17cm. 40 mm liftu daje 21 cm plus opony 32" - 23 cm, a Rosjanie ( i pewnie lamina) osiągają ponad 27 cm bez wielkich akcji, typu obniżanie mostu.

Tył - może wymagac dystansu przedłużającego wał (u mnie, przy 70mm pojawiały się drgania wału i wróciłem do 40, Lamina ma dystans). Niektórzy obniżają mocowanie Panharda, ale znów - jak auto fabrycznie siedzi niżej, niż wynika z projektu, to podniesienie o 50 mm nie przesuwa mostu w bok, a pewnie więcej się da bez dramatu. Tylne amortyzatory są nadal dobre przy dwóch calach i Dobinson daje do liftu tą samą długość, co fabryka, ale można dobrać dłuższe.

EDIT - Lamina odpowiedział równolegle - dodam, że amorki zarówno koni, jak i Dobinsona, mają niżej położoną oporę spręzyny - więc obniżaja auto - Dobinson na tę okoliczność dodaje podkładkę na tę oporę, która kompensuję przesunięcie rożnicę. Fabryczne anorki Actyona mają jeszcze wyżej oporę i Dobinson ma do tego odpowiedni amor, a koni nie i wówczas koni obniży wóz o 20 mm.

Tak czy inaczej da się uzyskać ludzki prześwit.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: Masmo » pn lut 21, 2011 10:53 am

alfik pisze:....W moim Kyronie (i według rosyjskiego forum dotyczy to Actyona) praktyczny prześwit pod belką między przednimi kołami to ok 17cm. 40 mm liftu daje 21 cm plus opony 32" - 23 cm, a Rosjanie ( i pewnie lamina) osiągają ponad 27 cm bez wielkich akcji, typu obniżanie mostu..
No zaczynam rozumieć... Fabryczny Terracan na 29" też miał gdzieś 17 cm, po podkręceniu drążków wyszedłem na jakieś 21 cm co po dodaniu koła 31" daje jakieś 23 cm....
alfik pisze:Z tym liftem to jest tak - konstukcja przedniego zawieszenia Ssangyonga nie zawiera sztywnych ograniczników. .... sprężyną wystarczy podnieśc kilka cm (np. 40 mm zestawem Dobinsona), tak jak u mnie, wtedy mamy dobry zapas skoku amorka w dół, a dodatkowo można dać (jak u Laminy) podkładkę, która obniża jednocześnie amortyzator, sprężynę i górny odbój. 4cm podkładki dają 6cm liftu bo jest dźwignia na wachaczu. Półosie nadal nie będą dramatycznie wygięte - u mnie, to 40mm są poziome.....
:roll: To przód jest na jakimś McPersonie ? Czyli długość amortyzatora ogranicza skok? Macie jakieś zdjęcia?
Przedłużanie amorów czy zwiększnie skoku w dół to ryzykowna zabawa. Taki sposób liftowania jest obowiązujący dla Vitar i odbija się to ostro na półosiach... Chyba że jakoś bardzo lajtowo typu 2 cm. Chyba że połączyć to z obniżeniem mostu ale to już hardkor do auta cywilnego bym nie stosował.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: alfik » pn lut 21, 2011 11:23 am

Masmo pisze:To przód jest na jakimś McPersonie ? Czyli długość amortyzatora ogranicza skok? Macie jakieś zdjęcia?
Przedłużanie amorów czy zwiększnie skoku w dół to ryzykowna zabawa. Taki sposób liftowania jest obowiązujący dla Vitar i odbija się to ostro na półosiach... Chyba że jakoś bardzo lajtowo typu 2 cm. Chyba że połączyć to z obniżeniem mostu ale to już hardkor do auta cywilnego bym nie stosował.
Przód ma coś, co wygląda jak McPherson - ale nim nie jest, bo zawieszenie ma normalne podwójne wachacze. Po prostu sprężyna oparta jest na amorze jak w coiloverach albo w LC120 i można wyjąć amor z naprężoną sprężyną jako jeden element (rozbieralny). Na tłoczysko amortyzatora wlożony jest szaszłykowaty górny odbój a ograniczeniem w dół też jest amortyzator (zakładam, że ma jakąś gumę w środku). Jak się da podkładkę nad taki amor, to wszystko przesunie się w dół, a zakres pracy amorka nie zmieni. Skok amora przedniego to ok 120mm, co uwzględniając dźwignię deje 180mm skoku koła (przy założeniu kompletnego zgniecenia odbojnika).
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: Masmo » pn lut 21, 2011 12:01 pm

Jeszcze jedno pytanko: w tylnym dyfrze jest jakieś LSD czy coś?

BTW znalazłem fajny test zrobiony przez sąsadów ze wschodu:
http://www.youtube.com/watch?v=kUYttUCS ... re=related

Ciekawe są ujęcia podwozia. Podwozie nie imponuje solidnością, kąt natarcia, zderzak itp też wygląda słabo. Chłodnica automatu podobnie jak w terracanie zamontowana z dołu. Ja swoją przeniosłem wyżej. I dodałem osłony. Widzę że Action będzie wymagał jeszcze większej pracy a i efekt może być słabszy.....

Jakoś mi się odechciewa wymienić Terracana na Actiona, tylko ten VAT :)11 .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: SsangYong Kyron i kola?

Post autor: lamina » pn lut 21, 2011 12:43 pm

alfik pisze:......
W moim Kyronie (i według rosyjskiego forum dotyczy to Actyona) praktyczny prześwit pod belką między przednimi kołami to ok 17cm. 40 mm liftu daje 21 cm plus opony 32" - 23 cm, a Rosjanie ( i pewnie lamina) osiągają ponad 27 cm bez wielkich akcji, typu obniżanie mostu.
tak mniej wiecej to wyglada, po wszystkich akcjach a przodu bylo 28cm, po zalozeniu oslony silnika i skrzyni zmniejszylo sie o okolo 1,5-2cm
dla przykladu auto oryginalnie ma w najwyzszym miejscu 1,75 metra wysokosci, teraz ma 186cm.... i w niektorych parkingach 1,9m trzeba uwazac :)

alfik... napisz jak ten 3 zestaw sprezyn sie spisuje? juz jest oki?
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości