Reduktor
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Reduktor
Żeliwny żeliwny...
BOA dobry motur.
raczej sie nie psujący, ale małym problememm jest brak jakichkolwiek czesci
BOA dobry motur.
raczej sie nie psujący, ale małym problememm jest brak jakichkolwiek czesci
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
Re: Reduktor
Fajne i nawet niedrogie V6 można znaleźć jeszcze u Mitsubishi:
- 6G73 - 2.5V6 24V - Galant;
- 6G72 - 3.0V6 - kilka wersji SOHC 12V, SOHC 24V, DOHC 24V, DOHC 24V TwinTurbo - był w Pajero 1 i 2, Pajero Sport, Eclipse, 3000GT;
- 6G74 - 3.5V6 SOHC lub DOHC - Pajero 2
- 6G73 - 2.5V6 24V - Galant;
- 6G72 - 3.0V6 - kilka wersji SOHC 12V, SOHC 24V, DOHC 24V, DOHC 24V TwinTurbo - był w Pajero 1 i 2, Pajero Sport, Eclipse, 3000GT;
- 6G74 - 3.5V6 SOHC lub DOHC - Pajero 2
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Reduktor
to nie jest żeliwo chybamarmoo pisze:Żeliwny żeliwny...
BOA dobry motur.
raczej sie nie psujący, ale małym problememm jest brak jakichkolwiek czesci

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=937643839
chyba jednak jest


Ostatnio zmieniony pt lut 26, 2010 4:48 pm przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Reduktor
co do niezajeblowości
nie ma porównania między fordem a oplem
opel tak jak by na tym polu nie istniał
ford jest ciężki leje się z nieko wszystkimi możliwymi uszczelniaczami a jeździ dalej, aaa i jeszcze jedna ważna rzecz nie zaciera się na przechyłach jak V6 z omegi
i tak blok nie jest aluminiowy to stop jest, głownie z żeliwa



ford jest ciężki leje się z nieko wszystkimi możliwymi uszczelniaczami a jeździ dalej, aaa i jeszcze jedna ważna rzecz nie zaciera się na przechyłach jak V6 z omegi

i tak blok nie jest aluminiowy to stop jest, głownie z żeliwa

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Reduktor
blok żeliwny
jak każde cologne
identyczny blok jak 2.9 12v
Wkładając BOA (195km) trzeba mieć świadomość o ABSOLUTNYM braku czesci. od uszcelek po dekle na czesciach rozrzadu koncząć
póżniejsza wersja BOB czyli 207km miała koszmarne problemy ze smarowaniem i zjebany rozrząd, ale czesci sa dostepne.
W tych pieniądzach co BOA osobiscie wolał bym 2.9 12v i paroma prostymi sztuczkami wydłubac z niego ze 170kuni
jak każde cologne
identyczny blok jak 2.9 12v
Wkładając BOA (195km) trzeba mieć świadomość o ABSOLUTNYM braku czesci. od uszcelek po dekle na czesciach rozrzadu koncząć
póżniejsza wersja BOB czyli 207km miała koszmarne problemy ze smarowaniem i zjebany rozrząd, ale czesci sa dostepne.
W tych pieniądzach co BOA osobiscie wolał bym 2.9 12v i paroma prostymi sztuczkami wydłubac z niego ze 170kuni
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
Re: Reduktor
Albo stare 4.0 OHV z Explorera - moc nieduża, ale moment spory i dostepny od dołu, a masa zblizona do 2.9 V12. Do "terenófki" powinien pasowaćmarmoo pisze: W tych pieniądzach co BOA osobiscie wolał bym 2.9 12v i paroma prostymi sztuczkami wydłubac z niego ze 170kuni

F150 302 V8
Re: Reduktor
2,9 v6 ma 220 Nm na wtrysku na gaźniku około 300Nm i o wiele niżej.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Mechanik 100% blokady Zwolnice
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
uff trochę mnie nie było bo czasu nie było, kurde byłem przekonany że ten 2,9 ma alu blok
co do rozrządu, problem tam jest taki że ślizgacze nie mają zaraz po rozruchu ciśnienia oleju i nie napinają do końca łańcucha, korci mnie ten silnik bo jak na swe parametry ma dosyć niskie zużycie paliwa
myślałem nad taką konfiguracją :
2,9 24V + skrzynia N9 + reduktor (jeszcze nie wiem jaki) + mosty z patrola (w późniejszym okresie)
jeszcze wiele dobrego słyszałem o bodaj 2,5 24V z probe (silnik chyba ten sam co mazda) jednak parametrami odstaje od coswortha

co do rozrządu, problem tam jest taki że ślizgacze nie mają zaraz po rozruchu ciśnienia oleju i nie napinają do końca łańcucha, korci mnie ten silnik bo jak na swe parametry ma dosyć niskie zużycie paliwa
myślałem nad taką konfiguracją :
2,9 24V + skrzynia N9 + reduktor (jeszcze nie wiem jaki) + mosty z patrola (w późniejszym okresie)
jeszcze wiele dobrego słyszałem o bodaj 2,5 24V z probe (silnik chyba ten sam co mazda) jednak parametrami odstaje od coswortha
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Reduktor
niema czegos takiego jak 2.9 na gaźnikuKrzysio pisze:2,9 v6 ma 220 Nm na wtrysku na gaźniku około 300Nm i o wiele niżej.
Co do skrzyni n9, to masz 2 wyjscia:
skrzynia n9 v6 z sierry mk1, wczesne scorpio mk1, capri, grania...
skrzynia z diesla 1.8/2.3 z dołożonym dzwonem v6 bedziesz miał dłuuuuga jedynke idealna do palenia kapcia

pamietaj ze aby złozyc 2.9 24v ze skrzynia n9 potzrebujesz zamachu z 2.8, albo musisz stoczyć zamach 2.9 12v
sprzegło transit 2.5 do tego. tanio i wytrzymale.
osobiscie polecał bym jednak mt75
jakby co to lezy mi mt75v6, zamach od 12v, i troche innych fordowskich gratów
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
spoko narazie jeszcze nie kupuję bo mi uczelnia w najbliższych dniach zje połowę zasobów przeznaczonych na dobrą skrzynię albo reduktor
jeszcze muszę się dowiedzieć jak z dostępem do takich części jak rozrząd do cosy bo ponoć nie ma z tym kolorowo
jeszcze w grę by wchodziło 3,0 V8 z bmw i do tego manualna skrzynia np jak w E34

jeszcze muszę się dowiedzieć jak z dostępem do takich części jak rozrząd do cosy bo ponoć nie ma z tym kolorowo

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Reduktor
Kolektor z gaźnikiem od 2,8 lekko błubniętymarmoo pisze:niema czegos takiego jak 2.9 na gaźnikuKrzysio pisze:2,9 v6 ma 220 Nm na wtrysku na gaźniku około 300Nm i o wiele niżej.
Co do skrzyni n9, to masz 2 wyjscia:
skrzynia n9 v6 z sierry mk1, wczesne scorpio mk1, capri, grania...
skrzynia z diesla 1.8/2.3 z dołożonym dzwonem v6 bedziesz miał dłuuuuga jedynke idealna do palenia kapcia![]()
pamietaj ze aby złozyc 2.9 24v ze skrzynia n9 potzrebujesz zamachu z 2.8, albo musisz stoczyć zamach 2.9 12v
sprzegło transit 2.5 do tego. tanio i wytrzymale.
osobiscie polecał bym jednak mt75
jakby co to lezy mi mt75v6, zamach od 12v, i troche innych fordowskich gratów

Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Re: Reduktor
letko dłubniety czyli zrobiony od nowa?
bo to jednak ciut inne bloki, i nie wróże z fusów bo kolonii mam 3 w garazu

bo to jednak ciut inne bloki, i nie wróże z fusów bo kolonii mam 3 w garazu

Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
ktoś robił blachę aluminiową ( dość gruba) przejściową między kolektor a blok z odpowiednio podfrezowanymi kanałami, było to na jakimś angielskim forum chyba
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Reduktor
Istnieje jakiś w świecie reduktor-skrzynia rozdzielcza która pozwala na załączenie napędu tylko na przód, tylko na tył i 4x4.Ew na przód jest stale a na tył załączany?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Reduktor
było kilka, jeden stosowany w jeepie wybierałeś co ma ciągnąć przód tył czy 4x4, a przód na stałe a tył dołączany miał naprzykład poldolot analog 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- goralski
-
- Posty: 10965
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor
@sebeks ja jedno chciałem jeszcze poruszyć:
silnik to nie tylko pojemność moment,spalanie i dostępność części, to także smarowanie
i nie wydaje mi się żeby można zrobić coś dobrze i bardzo tanio...można za to zrobić dobrze i nie za drogo,nie tylko w początkowej fazie (zakup) ale też eksploatacji...
i tak jak wcześniej pisali- zacznij od końca, czyli od mostów,do tego silnik i coś co to połączy.
P.S co to za zmota ma być? (do czego?)
kolo w szklarskiej kiedyś na ramie z osprzętem (silnik,napędy) rzucił budę tarpana,chciał żeby to humvee wyszedł...
technicznie nie można było się przyczepić ale w ASP to stypendystą by nie został
silnik to nie tylko pojemność moment,spalanie i dostępność części, to także smarowanie
i nie wydaje mi się żeby można zrobić coś dobrze i bardzo tanio...można za to zrobić dobrze i nie za drogo,nie tylko w początkowej fazie (zakup) ale też eksploatacji...
i tak jak wcześniej pisali- zacznij od końca, czyli od mostów,do tego silnik i coś co to połączy.
P.S co to za zmota ma być? (do czego?)
kolo w szklarskiej kiedyś na ramie z osprzętem (silnik,napędy) rzucił budę tarpana,chciał żeby to humvee wyszedł...
technicznie nie można było się przyczepić ale w ASP to stypendystą by nie został

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
co do smarowania to myślałem przerobić miskę olejową i zrobić płytszą a smok umieścić w takim jakby lejku który byłby wspawany poniżej poziomu miski, a do czego by to miało służyć ...
zawsze marzyło mi się zapakować auto, zabrać tyłek i pojechać przed siebie, Mongolia, Rumunia, Turcja, tylko czystymi bezdrożami, a jak już robić auto to do porządku a nie z gównolitu za przeproszeniem, już się przekonałem że nie ma sensu z czegoś robić co innego, lepiej jest zrobić od zera bo wychodzi relatywnie tanio i przy okazji można uniknąć błędów fabryki (chodzi mi tu o Tarpana)
Ma to być nie jako kopia Tarpana rolnika przy czym na pewno będzie lekko przestylizowany no i oczywiście jakieś konkretne wykonanie a nie słupki z 3 blach skręconych balchowkrętami
a po za konkursem zauważyłem że moje auto nie zostało wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną, czyli była wolna amerykanka podczas montażu ...
zawsze marzyło mi się zapakować auto, zabrać tyłek i pojechać przed siebie, Mongolia, Rumunia, Turcja, tylko czystymi bezdrożami, a jak już robić auto to do porządku a nie z gównolitu za przeproszeniem, już się przekonałem że nie ma sensu z czegoś robić co innego, lepiej jest zrobić od zera bo wychodzi relatywnie tanio i przy okazji można uniknąć błędów fabryki (chodzi mi tu o Tarpana)

Ma to być nie jako kopia Tarpana rolnika przy czym na pewno będzie lekko przestylizowany no i oczywiście jakieś konkretne wykonanie a nie słupki z 3 blach skręconych balchowkrętami

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- goralski
-
- Posty: 10965
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor
idea ciekawa 
tylko nie wiem czy taki silnik do wyprawówki się sprawdzi...
zastanów się nad najbardziej niezajebliwym silnikiem tego świata - mercedes 3.0d (OME 016 bodajże z w124),mało pali,mostów nie pourywa, bezawaryjny,dostępne części tanie (nawet w ASO),prostota eksploatacji...no i w terenie (w połączeniu ze skrzynią mesia) radzi sobie pomimo swojej wagi...
o ile rama to wytrzyma...

tylko nie wiem czy taki silnik do wyprawówki się sprawdzi...
zastanów się nad najbardziej niezajebliwym silnikiem tego świata - mercedes 3.0d (OME 016 bodajże z w124),mało pali,mostów nie pourywa, bezawaryjny,dostępne części tanie (nawet w ASO),prostota eksploatacji...no i w terenie (w połączeniu ze skrzynią mesia) radzi sobie pomimo swojej wagi...
o ile rama to wytrzyma...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
rama też będzie najprawdopodobniej robiona od zera, potem cynkowana 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- goralski
-
- Posty: 10965
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor
no to nie wiem czy to po taniości będzie....
pomijam koszty zrobienia ramy (w zależności czy to ma być rama cząstkowa pod zmote czyli trochę tańsza czy pod wyprawówkę...droższa oczywiście) ale do tego dochodzą mosty,skrzynie,silnik i zestrojenie tego ustrojstwa
żeby się nie rozpisywać to taniej jest kupić dół i go zaadoptować niż zbudować samochód od podstaw...
ameryki drugi raz raczej nie odkryjesz,taniej na pewno nie będzie,narobisz się a efekt końcowy może cię zawieźć...
nie mam zamiaru podcinać ci skrzydeł,ale na tym forum są osoby które robiły i robią świetne samochody 4x4 do rajdów,powiedzą ci jakie koszty to generuje i ile problemów się pojawia po drodze...a przy tym niezawodność (pożądana do wyprawówki) może być daleka od założeń.
Nie lepiej/taniej/prościej kupić dół od parcha/gelendy/tojki i na tym postawić jakąś budę?przelicz to sobie
pomijam koszty zrobienia ramy (w zależności czy to ma być rama cząstkowa pod zmote czyli trochę tańsza czy pod wyprawówkę...droższa oczywiście) ale do tego dochodzą mosty,skrzynie,silnik i zestrojenie tego ustrojstwa
żeby się nie rozpisywać to taniej jest kupić dół i go zaadoptować niż zbudować samochód od podstaw...
ameryki drugi raz raczej nie odkryjesz,taniej na pewno nie będzie,narobisz się a efekt końcowy może cię zawieźć...
nie mam zamiaru podcinać ci skrzydeł,ale na tym forum są osoby które robiły i robią świetne samochody 4x4 do rajdów,powiedzą ci jakie koszty to generuje i ile problemów się pojawia po drodze...a przy tym niezawodność (pożądana do wyprawówki) może być daleka od założeń.
Nie lepiej/taniej/prościej kupić dół od parcha/gelendy/tojki i na tym postawić jakąś budę?przelicz to sobie
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
liczyłem i wiem że to będą masakryczne koszta, liczę się z docelowym wydatkiem rzędu 40 tyś, dlaczego nie chce kupić Patrola lub czegoś innego ? odpowiedź jest prosta... bo ja już taki jestem, że zawsze idę pod górę
mam tak od małego, po za tym podoba mi się bryła rolnika, a co do projektu, nie zakładam czasu kiedy będę go robił, jak zajmie 5 lat to 5, jak 10 to 10, takie hobby, a jak ja nie skończę to może dzieciak się za to weźmie, o ile będzie 


Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- goralski
-
- Posty: 10965
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor
to niezłą spuściznę synowi przekażesz.... 
jak chcesz coś od zera zrobić to ci gazika sprzedam

jak chcesz coś od zera zrobić to ci gazika sprzedam

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Reduktor
W którym jeepie był taki reduktor ? A te kilka innych?lbl78 pisze:było kilka, jeden stosowany w jeepie wybierałeś co ma ciągnąć przód tył czy 4x4, a przód na stałe a tył dołączany miał naprzykład poldolot analog
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Reduktor
gaz.... ehh myślałem swego czasu o tym, a co do dzieciaka, jeśli będzie, to już ja się postaram żeby nie zmarnował mojego zmarnowanego czasu
już ja mu powiem co i jak i będzie motał dalej, tylko nie dam mu się pochłonąć do tego stopnia co ja bo to już było przesadą jak odmawiałem sobie jedzenia w akademiku tylko po to żeby zalać auto 


Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości