Transit Romka... :D
Moderator: Marcin-Kraków
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Transit Romka... :D
Zwajniam miejsce da Piromka.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2014 1:46 am przez Darek Elwood, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Lublin III i skrzynia KIA
Skrzynia Kia typ PD97 występuje chyba tylko w Lublinach.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i inne takie
Dzięki.
Drugie pytanie:
Z jakim reduktorem (zewnętrznym) mogłaby dobrze współpracować w Lublinie?
Drugie pytanie:
Z jakim reduktorem (zewnętrznym) mogłaby dobrze współpracować w Lublinie?
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Pewnie z każdym łączonym wałem ze skrzynią
Ale podobno te skrzynie są marne, mają plastikowe koszyki łożysk i nie wytrzymują wyższej temperatury.
Ktoś/gdzieś tu opisywał motanie Lublina 4x4, nie pamiętam z jaką skrzynią.

Ale podobno te skrzynie są marne, mają plastikowe koszyki łożysk i nie wytrzymują wyższej temperatury.
Ktoś/gdzieś tu opisywał motanie Lublina 4x4, nie pamiętam z jaką skrzynią.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Nie idzie o 4x4 jeno o redukcję, aczkolwiek...
Opinie o tych skrzyniach podzielone.
Przejrzę dział i wrócę do tematu.
Edit:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p7785774
Opinie o tych skrzyniach podzielone.
Przejrzę dział i wrócę do tematu.
Edit:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p7785774
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Więcej pytań będzie z czasem. Temat rozwojowy.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Skrzynia TS5-21 z Lublina wydaje się solidniejsza, fabrycznie była zestawiana z reduktorem honkera i są do niej fabryczne przystawki PTO.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
-
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Jak mam normalny układ biegów, tzn wsteczny w linii z piątką to mam tczewską czy kii?
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
KiaDamiankulak pisze:Jak mam normalny układ biegów, tzn wsteczny w linii z piątką to mam tczewską czy kii?
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Tczewska ma jedynkę w linii ze wstecznym. Wstawiłem taką do żuka 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Zrobiłeś żuka 5b?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Tak. Dzięki temu lepiej się łoi dłuższe trasy z andorią. Za rok złombol 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
To jeszcze turbo motaj, gra warta świeczki, szczególnie na podjazdach 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Od którego roku honker zyskał cichy reduktor?
I jak jest z jego wytrzymałością?
P.S.
A.F.
masz jakiś namiar na manuala tej kijowskiej skrzyni, coby te łozyska namierzyć z plastikowymi koszami, ewentualnie numery tych łożysk. Nomen omen takie są znacznie cichsze od metalowych.
I jak jest z jego wytrzymałością?
P.S.
A.F.
masz jakiś namiar na manuala tej kijowskiej skrzyni, coby te łozyska namierzyć z plastikowymi koszami, ewentualnie numery tych łożysk. Nomen omen takie są znacznie cichsze od metalowych.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
W książce "Naprawa samochodów Lublin" z 1997 jest tylko przekrój skrzyni Kia, bez podania symboli łożysk.
Mój Honker byl z 1998 i miał nowy reduktor.
W układzie skrzynia + reduktor + tylny napęd bardziej bym się obawiał wytrzymałości tylnego mostu niż głośności łożysk w skrzyni.
Mój Honker byl z 1998 i miał nowy reduktor.
W układzie skrzynia + reduktor + tylny napęd bardziej bym się obawiał wytrzymałości tylnego mostu niż głośności łożysk w skrzyni.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Jeśli trafisz na reduktor z sześciootworowymi flanszami wałów to jest raczej nowego typu.
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Takowąż instrukcję posiadam i ja i nie obawiam się tego, czego Ty się obawiasz.A.F. pisze:W książce "Naprawa samochodów Lublin" z 1997 jest tylko przekrój skrzyni Kia, bez podania symboli łożysk.
Mój Honker byl z 1998 i miał nowy reduktor.
W układzie skrzynia + reduktor + tylny napęd bardziej bym się obawiał wytrzymałości tylnego mostu niż głośności łożysk w skrzyni.
Zastosowanie nie te, o które obawiasz się. Ma tylko wspomóc auto na długich i stromych podjazdach, oraz ostrych wyjebach, gdzie wskazany spokój, nie but.
Już wiem, że skrzynia jest kijowska. Już wiem, że jej nie chcę. Ma być tczewska skrzynka z farbycznym podejściem do reduktora honkera i tu kolejne pytanie:
- czy taka konwersja jest prosta?
Znaczy podmiana wspomnianych skrzyń z kijowskiej na tczewską?
Silnik klasyk - 4ct90. Lublin III - wersja autobus:
http://galeria.pestka.info/details.php? ... ma224ppd23
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Chyba tylko kwestia długości wałów, bo te skrzynie mają różne wymiary.Darek Elwood pisze: wiem, że jej nie chcę. Ma być tczewska skrzynka z farbycznym podejściem do reduktora honkera i tu kolejne pytanie:
- czy taka konwersja jest prosta?
Znaczy podmiana wspomnianych skrzyń z kijowskiej na tczewską?
No ale jest taki problem, że skrzynia rozdzielcza Honkera ma dyferencjał międzosiowy.
Będziesz jeździł stale na włączonej blokadzie dyfra ?

VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Znaczy honker ma stały napęd na cztery koła?
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Nie każdy, ale może warto to też przemyśleć...?
http://sprzedajemy.pl/sprzedam-lublina- ... a,12399667
http://sprzedajemy.pl/sprzedam-lublina- ... a,12399667
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Były wersje z przodem dołączanym na sztywno, z reduktorem bodajże Borg-Warner, ale rzadko spotykane.Darek Elwood pisze:Znaczy honker ma stały napęd na cztery koła?
Kiedyś przemyśliwałem nad implantacją przedniego mostu i reduktora z Honkera do Lublina, ale na przemyśleniach się skończyło

Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2014 10:01 am przez A.F., łącznie zmieniany 1 raz.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Najczęściej w sanitakach z budą chyba. Takie konfigurację ja znam. Zwykłe z naszą skrzynką rozdzielczą i blokowanym centralnym dyferencjałem, a sanitarki z dołączanym przodem w skrzynce właśnie borga, nie pamiętam tylko czy były sprzęgiełka manualne bo to było dawno.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Komplet do zrobienia dużej wyprawówki za 10 000:
http://olx.pl/oferta/lublin-iii-3-6-oso ... 5kiKn.html
http://olx.pl/oferta/tarpan-honker-4x4- ... 53d651b914
http://olx.pl/oferty/q-most-Honker/
http://olx.pl/oferta/lublin-iii-3-6-oso ... 5kiKn.html
http://olx.pl/oferta/tarpan-honker-4x4- ... 53d651b914
http://olx.pl/oferty/q-most-Honker/
VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Panowie, ten ze zdjęcia (z linku ode mnie) - Lublin III wersja 358417, przebudowana przez AMZ Kutno, jest już w posiadaniu.
Znaczy nie dokładnie ten, ale podobny, zarejestrowany na 9 osób.
Chcielibyśmy do niego reduktor bez mechanizmu różnicowego. Z mojej praktyki 4x4 wolę dołączane mechanicznie sprzęgiełka. Możliwość napędu na jedną oś, to spore oszczędności w paliwie.
Romek, ten Lublin 4x4 z Twojego linku do wersja fabryczna?
P.S.
A.F. dzięki za linki. Ten reduktor, to już kolega namierzył. Swoją drogą w cenie cholery ale z mechanizmem różnicowym - i tak odpada.
Znaczy nie dokładnie ten, ale podobny, zarejestrowany na 9 osób.
Chcielibyśmy do niego reduktor bez mechanizmu różnicowego. Z mojej praktyki 4x4 wolę dołączane mechanicznie sprzęgiełka. Możliwość napędu na jedną oś, to spore oszczędności w paliwie.
Romek, ten Lublin 4x4 z Twojego linku do wersja fabryczna?
P.S.
A.F. dzięki za linki. Ten reduktor, to już kolega namierzył. Swoją drogą w cenie cholery ale z mechanizmem różnicowym - i tak odpada.
Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii
Nie było fabrycznych Lublinów pędzonych na dwie osie, przynajmniej nie seryjnych. To pewnie konwersja z uaza lub właśnie Honkera, ewentualnie Patrol. Co do takiego zestawienia z bambetlami z Patrola to mi samemu cos tam kiedyś po głowie chodziło.
Patrol byłby ok tylko nie tanio w zakresie podzespołów. Pytaj Patryka, z nim o tym dyskutowałem. Przeróbka nie była by trudna. Oba masty sztywne na resorach piurowych. Kwestia spięcia skrzynki biegów z redukcyjną. Auto wysokie z prostą ramą, przaktycznie dźwigać by tego nie trzeba było, prześwit poprzeczny też mocno nie ucierpi.
Patrol byłby ok tylko nie tanio w zakresie podzespołów. Pytaj Patryka, z nim o tym dyskutowałem. Przeróbka nie była by trudna. Oba masty sztywne na resorach piurowych. Kwestia spięcia skrzynki biegów z redukcyjną. Auto wysokie z prostą ramą, przaktycznie dźwigać by tego nie trzeba było, prześwit poprzeczny też mocno nie ucierpi.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości