Transit Romka... :D

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Transit Romka... :D

Post autor: Darek Elwood » wt wrz 23, 2014 10:12 pm

Zwajniam miejsce da Piromka.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2014 1:46 am przez Darek Elwood, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA

Post autor: A.F. » śr wrz 24, 2014 7:21 am

Skrzynia Kia typ PD97 występuje chyba tylko w Lublinach.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i inne takie

Post autor: Darek Elwood » śr wrz 24, 2014 8:07 am

Dzięki.
Drugie pytanie:
Z jakim reduktorem (zewnętrznym) mogłaby dobrze współpracować w Lublinie?

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: A.F. » śr wrz 24, 2014 8:14 am

Pewnie z każdym łączonym wałem ze skrzynią :wink:
Ale podobno te skrzynie są marne, mają plastikowe koszyki łożysk i nie wytrzymują wyższej temperatury.
Ktoś/gdzieś tu opisywał motanie Lublina 4x4, nie pamiętam z jaką skrzynią.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » śr wrz 24, 2014 8:27 am

Nie idzie o 4x4 jeno o redukcję, aczkolwiek...
Opinie o tych skrzyniach podzielone.
Przejrzę dział i wrócę do tematu.

Edit:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p7785774

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » śr wrz 24, 2014 9:01 am

Więcej pytań będzie z czasem. Temat rozwojowy.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: KSikorski » czw wrz 25, 2014 10:45 am

Skrzynia TS5-21 z Lublina wydaje się solidniejsza, fabrycznie była zestawiana z reduktorem honkera i są do niej fabryczne przystawki PTO.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Damiankulak » sob wrz 27, 2014 7:12 pm

Jak mam normalny układ biegów, tzn wsteczny w linii z piątką to mam tczewską czy kii?

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: A.F. » sob wrz 27, 2014 8:17 pm

Damiankulak pisze:Jak mam normalny układ biegów, tzn wsteczny w linii z piątką to mam tczewską czy kii?
Kia
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: KSikorski » pn wrz 29, 2014 11:13 am

Tczewska ma jedynkę w linii ze wstecznym. Wstawiłem taką do żuka :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: apede » pn wrz 29, 2014 5:11 pm

Zrobiłeś żuka 5b?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: KSikorski » pn wrz 29, 2014 9:41 pm

Tak. Dzięki temu lepiej się łoi dłuższe trasy z andorią. Za rok złombol ;-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: sebeks » wt wrz 30, 2014 5:34 am

To jeszcze turbo motaj, gra warta świeczki, szczególnie na podjazdach :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » pt paź 03, 2014 9:31 pm

Od którego roku honker zyskał cichy reduktor?
I jak jest z jego wytrzymałością?

P.S.
A.F.
masz jakiś namiar na manuala tej kijowskiej skrzyni, coby te łozyska namierzyć z plastikowymi koszami, ewentualnie numery tych łożysk. Nomen omen takie są znacznie cichsze od metalowych.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: A.F. » sob paź 04, 2014 8:18 am

W książce "Naprawa samochodów Lublin" z 1997 jest tylko przekrój skrzyni Kia, bez podania symboli łożysk.
Mój Honker byl z 1998 i miał nowy reduktor.
W układzie skrzynia + reduktor + tylny napęd bardziej bym się obawiał wytrzymałości tylnego mostu niż głośności łożysk w skrzyni.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: wieprzowina » pn paź 06, 2014 5:38 am

Jeśli trafisz na reduktor z sześciootworowymi flanszami wałów to jest raczej nowego typu.

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » śr paź 08, 2014 1:46 am

A.F. pisze:W książce "Naprawa samochodów Lublin" z 1997 jest tylko przekrój skrzyni Kia, bez podania symboli łożysk.
Mój Honker byl z 1998 i miał nowy reduktor.
W układzie skrzynia + reduktor + tylny napęd bardziej bym się obawiał wytrzymałości tylnego mostu niż głośności łożysk w skrzyni.
Takowąż instrukcję posiadam i ja i nie obawiam się tego, czego Ty się obawiasz.
Zastosowanie nie te, o które obawiasz się. Ma tylko wspomóc auto na długich i stromych podjazdach, oraz ostrych wyjebach, gdzie wskazany spokój, nie but.

Już wiem, że skrzynia jest kijowska. Już wiem, że jej nie chcę. Ma być tczewska skrzynka z farbycznym podejściem do reduktora honkera i tu kolejne pytanie:
- czy taka konwersja jest prosta?
Znaczy podmiana wspomnianych skrzyń z kijowskiej na tczewską?
Silnik klasyk - 4ct90. Lublin III - wersja autobus:
http://galeria.pestka.info/details.php? ... ma224ppd23

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: A.F. » śr paź 08, 2014 6:46 am

Darek Elwood pisze: wiem, że jej nie chcę. Ma być tczewska skrzynka z farbycznym podejściem do reduktora honkera i tu kolejne pytanie:
- czy taka konwersja jest prosta?
Znaczy podmiana wspomnianych skrzyń z kijowskiej na tczewską?
Chyba tylko kwestia długości wałów, bo te skrzynie mają różne wymiary.
No ale jest taki problem, że skrzynia rozdzielcza Honkera ma dyferencjał międzosiowy.
Będziesz jeździł stale na włączonej blokadzie dyfra ? :o
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » śr paź 08, 2014 9:36 am

Znaczy honker ma stały napęd na cztery koła?

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » śr paź 08, 2014 9:46 am

Nie każdy, ale może warto to też przemyśleć...?

http://sprzedajemy.pl/sprzedam-lublina- ... a,12399667
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: A.F. » śr paź 08, 2014 9:54 am

Darek Elwood pisze:Znaczy honker ma stały napęd na cztery koła?
Były wersje z przodem dołączanym na sztywno, z reduktorem bodajże Borg-Warner, ale rzadko spotykane.
Kiedyś przemyśliwałem nad implantacją przedniego mostu i reduktora z Honkera do Lublina, ale na przemyśleniach się skończyło :wink:
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2014 10:01 am przez A.F., łącznie zmieniany 1 raz.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » śr paź 08, 2014 9:59 am

Najczęściej w sanitakach z budą chyba. Takie konfigurację ja znam. Zwykłe z naszą skrzynką rozdzielczą i blokowanym centralnym dyferencjałem, a sanitarki z dołączanym przodem w skrzynce właśnie borga, nie pamiętam tylko czy były sprzęgiełka manualne bo to było dawno.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: A.F. » śr paź 08, 2014 10:06 am

VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: Darek Elwood » śr paź 08, 2014 10:28 am

Panowie, ten ze zdjęcia (z linku ode mnie) - Lublin III wersja 358417, przebudowana przez AMZ Kutno, jest już w posiadaniu.
Znaczy nie dokładnie ten, ale podobny, zarejestrowany na 9 osób.

Chcielibyśmy do niego reduktor bez mechanizmu różnicowego. Z mojej praktyki 4x4 wolę dołączane mechanicznie sprzęgiełka. Możliwość napędu na jedną oś, to spore oszczędności w paliwie.

Romek, ten Lublin 4x4 z Twojego linku do wersja fabryczna?

P.S.
A.F. dzięki za linki. Ten reduktor, to już kolega namierzył. Swoją drogą w cenie cholery ale z mechanizmem różnicowym - i tak odpada.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin III i skrzynia KIA i pare innych kwestii

Post autor: PiRoman » śr paź 08, 2014 10:36 am

Nie było fabrycznych Lublinów pędzonych na dwie osie, przynajmniej nie seryjnych. To pewnie konwersja z uaza lub właśnie Honkera, ewentualnie Patrol. Co do takiego zestawienia z bambetlami z Patrola to mi samemu cos tam kiedyś po głowie chodziło.
Patrol byłby ok tylko nie tanio w zakresie podzespołów. Pytaj Patryka, z nim o tym dyskutowałem. Przeróbka nie była by trudna. Oba masty sztywne na resorach piurowych. Kwestia spięcia skrzynki biegów z redukcyjną. Auto wysokie z prostą ramą, przaktycznie dźwigać by tego nie trzeba było, prześwit poprzeczny też mocno nie ucierpi.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości