Pomoc przy wyborze woła roboczego
Moderator: Marcin-Kraków
Pomoc przy wyborze woła roboczego
Witam wszystkich!
Trafiłem na to forum bo od dłuższego czasu prowadzę sam ze sobą jałową dyskusję na temat wybory "woła roboczego" który sprosta moim oczekiwaniom.
Samochód będzie miał proste zastosowanie, wyciągnąć jacht z jeziora zaciągnąć go X kilometrów dalej wrzucić do jeziora i powtórzyć to wielokrotnie.
Oprócz tego ma dojechać w miejsca słabo dostępne z czterema osobami i nie nastręczać zbytnio problemów eksploatacyjnych.
Nie żądam wielkich wygód. Ma mieć radio, klimę i elektryczne szyby.
Oczywiście jak łatwo się domyśleć pojazd będzie wykorzystywany w firmie ale nie przeze mnie lecz przez pracowników ta wybuchowa mieszanka powoduje, że padła decyzja zakupu używanego pickupa.
Dla mnie pickup czy ogólnie samochód terenowy= diesel.
Niestety po przykrych przeprawach z silnikiem D4D od toyoty pickup do pracy= stary diesel.
Tzn. wg mnie taki który nie posiada dwu masy, kosztujących majątek wtrysków i DPFa.
W tym miejscu powinienem dodać, że z jachty wrzucane są do wody w bardzo różnych warunkach.
Nie raz zanim przyczepa się zanurzy musimy brodzić 10-15m od brzegu bo na danym akwenie nie ma slipu. Wszystko to wymusza pewne przeróbki pojazdu:
-lift
-snoorek
-przeniesienie odpowietrzenia mostów do góry.
Wszystko to powoduje pewien problem znalezienia pojazdu który spełni te oczekiwania, pozwoli się przerobić i do tego będzie dobrze rokować w momencie zakupu (głównie mowa o blacharce).
Śledzę rynek pickupów i mam poważny problem z wyborem porządnego auta.
Amerykańce (F150 i RAM) odpadaj z powodu potężnych benzynowych silników i problemu z częściami
Navara ma słynne wyskakujące korbowody
Hilux jest praktycznie niedostępny a jak jest to padaka (oczywiście mówię o starym nie o tym z D4D)
Został L200 II, III lub IV generacji (ten niestety ma już dwu masę, ale nie wiem jak wygląda kwestia DPF i wtrysków w rocznikach 2006-2009)
i ford Ranger również w dwóch generacjach.
No i chodzi mi po głowie ISUZU D-Max ale informacji o nim jest jak na lekarstwo.
Bardzo proszę o opinię i pomoc. A może macie inny pomysł?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i konstruktywną krytykę mojego toku rozumowania.
Trafiłem na to forum bo od dłuższego czasu prowadzę sam ze sobą jałową dyskusję na temat wybory "woła roboczego" który sprosta moim oczekiwaniom.
Samochód będzie miał proste zastosowanie, wyciągnąć jacht z jeziora zaciągnąć go X kilometrów dalej wrzucić do jeziora i powtórzyć to wielokrotnie.
Oprócz tego ma dojechać w miejsca słabo dostępne z czterema osobami i nie nastręczać zbytnio problemów eksploatacyjnych.
Nie żądam wielkich wygód. Ma mieć radio, klimę i elektryczne szyby.
Oczywiście jak łatwo się domyśleć pojazd będzie wykorzystywany w firmie ale nie przeze mnie lecz przez pracowników ta wybuchowa mieszanka powoduje, że padła decyzja zakupu używanego pickupa.
Dla mnie pickup czy ogólnie samochód terenowy= diesel.
Niestety po przykrych przeprawach z silnikiem D4D od toyoty pickup do pracy= stary diesel.
Tzn. wg mnie taki który nie posiada dwu masy, kosztujących majątek wtrysków i DPFa.
W tym miejscu powinienem dodać, że z jachty wrzucane są do wody w bardzo różnych warunkach.
Nie raz zanim przyczepa się zanurzy musimy brodzić 10-15m od brzegu bo na danym akwenie nie ma slipu. Wszystko to wymusza pewne przeróbki pojazdu:
-lift
-snoorek
-przeniesienie odpowietrzenia mostów do góry.
Wszystko to powoduje pewien problem znalezienia pojazdu który spełni te oczekiwania, pozwoli się przerobić i do tego będzie dobrze rokować w momencie zakupu (głównie mowa o blacharce).
Śledzę rynek pickupów i mam poważny problem z wyborem porządnego auta.
Amerykańce (F150 i RAM) odpadaj z powodu potężnych benzynowych silników i problemu z częściami
Navara ma słynne wyskakujące korbowody
Hilux jest praktycznie niedostępny a jak jest to padaka (oczywiście mówię o starym nie o tym z D4D)
Został L200 II, III lub IV generacji (ten niestety ma już dwu masę, ale nie wiem jak wygląda kwestia DPF i wtrysków w rocznikach 2006-2009)
i ford Ranger również w dwóch generacjach.
No i chodzi mi po głowie ISUZU D-Max ale informacji o nim jest jak na lekarstwo.
Bardzo proszę o opinię i pomoc. A może macie inny pomysł?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i konstruktywną krytykę mojego toku rozumowania.
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
wszystko ma swoje wady ... znajomy po G-klasie kupił do ciorania w górskim terenie takowe auto: -> http://en.wikipedia.org/wiki/Iveco_Massif
dozbroił w winde i snorkla i pracuje tym w górach gdzie nie zawsze dojedzie skoda octavia 4x4
może to jest myśl. ...
dozbroił w winde i snorkla i pracuje tym w górach gdzie nie zawsze dojedzie skoda octavia 4x4

może to jest myśl. ...
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
mały pikap do slipowania
chyba że canu



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Ile musi mieć na haku? To ograniczy wybór...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Dwie tony spokojnie wystarczą.
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
primo - do takich zastosowań auto w Automacie to podstawa
najsensowniej wg mnie zwykłego jeepa cherokee z 4,0 benzyną, standardowe kółka i będzie pan zadowolony
wybór pickaupa jest dla mnie nie zrozumiały - choć sam mam takiego jak szukasz ale mój ma benzynkę i automat
najsensowniej wg mnie zwykłego jeepa cherokee z 4,0 benzyną, standardowe kółka i będzie pan zadowolony
wybór pickaupa jest dla mnie nie zrozumiały - choć sam mam takiego jak szukasz ale mój ma benzynkę i automat

TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Tak niedawno wpadł mi w oko.
http://allegro.pl/nissan-navara-2-7-td- ... 75640.html
Wyeliminowana wada usterkowego silnika, snork, lift...Może to jest to, czego szukasz?
http://allegro.pl/nissan-navara-2-7-td- ... 75640.html
Wyeliminowana wada usterkowego silnika, snork, lift...Może to jest to, czego szukasz?
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
pikap z lekką dupą to kompletny bez sens
, z tego co pisze to 32 cale najmniej i AT-ki minimum , większość przyczep pod łodziowych stoi na 13, przyczepa 400-700kg plus 2000 kg łajba i słaby grunt , powodzenia węglarką



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
A balans ładunkiem na dyszel nie pomaga? Czy łodzi tak nie można?
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
przedni most średnio znosi opony 33cale, a wyciąganie przyczepy zabije przy tych kołach sprzęgło
naprawdę szukaj auta w automacie, ruszenie z łajbą z wody lub nawet na twardej pochylni z manualem szybko zabija sprzęgło
naprawdę szukaj auta w automacie, ruszenie z łajbą z wody lub nawet na twardej pochylni z manualem szybko zabija sprzęgło
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
balans ładunkiem to w przyczepie towarowej zrobisz
łajba jak wleci tak musi jechać - a przesunięcie 1,5 tony na podporach nie jest łatwe
łajba jak wleci tak musi jechać - a przesunięcie 1,5 tony na podporach nie jest łatwe
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
W Nissanie nie mosty słabo znoszą spore koła ale przeguby na przedzie jeżeli już i to nie tyle z powodu rozmiaru koła co kąta pod jakim muszą pracować przy lifcie na drążkach skrętnych Konradzie
.
Sprzęgło może mieć problemy o ile nie zmieniono przełożeń do tych sporych kapci.

Sprzęgło może mieć problemy o ile nie zmieniono przełożeń do tych sporych kapci.
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
i oczywiście zakładasz że użytkownik wraz założeniem większych kół zmienił przełożenia?
wyciąganie łajby to nie ciągnięcie zwykłej przyczepy tylko duży ciężar zwielokrotniony oporem wody
a kopnięcie ze sprzęgła tu za bardzo nie pomoże
wyciąganie łajby to nie ciągnięcie zwykłej przyczepy tylko duży ciężar zwielokrotniony oporem wody
a kopnięcie ze sprzęgła tu za bardzo nie pomoże
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Możesz mieć tu rację ale z tym jeepem wiesz....jak się spitoli to go jacht po asfalcie nie pociągnie.
Raczej pewny ten holownik powinien być.

Raczej pewny ten holownik powinien być.
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
nikłej jesteś wiary, jeepy się nie psują jeśli zaś to części tanie i od ręki dostępne
nissan zaś jak padnie to kaplica na miesiące
nissan zaś jak padnie to kaplica na miesiące
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Ja bym ameryki nie odkrywał, do tego właśnie oni stworzyli Pick-upy.
Dodge,Ford
w Jeppie nawet ramy nie ma.... a tu trzeba 3t.ciągnąć po trudnym terenie. Pogodził bym się z gorszym dostępem do części Europejczyka tu nie widzę na dłuższą metę. Można się bawić jakimś Nissanem czy Toyotą jak się jest właścicielem,ale jak dasz to pracownikom to szybko taki sprzęt zamordują.
Dodge,Ford

PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
amerykany jak najbardziej ale dupę i tak trzeba trochę dociążyćssslavo pisze:Ja bym ameryki nie odkrywał, do tego właśnie oni stworzyli Pick-upy.
Dodge,Fordw Jeppie nawet ramy nie ma.... a tu trzeba 3t.ciągnąć po trudnym terenie. Pogodził bym się z gorszym dostępem do części Europejczyka tu nie widzę na dłuższą metę. Można się bawić jakimś Nissanem czy Toyotą jak się jest właścicielem,ale jak dasz to pracownikom to szybko taki sprzęt zamordują.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Nie myl Toyoty z Nissanemkpeugeot pisze: nissan zaś jak padnie to kaplica na miesiące

- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
drogi misiu - Toyota dowolną część ma w ciągu 7 dni w serwisie


TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
ssslavo pisze:Ja bym ameryki nie odkrywał, do tego właśnie oni stworzyli Pick-upy.
Dodge,Fordw Jeppie nawet ramy nie ma.... a tu trzeba 3t.ciągnąć po trudnym terenie. Pogodził bym się z gorszym dostępem do części Europejczyka tu nie widzę na dłuższą metę. Można się bawić jakimś Nissanem czy Toyotą jak się jest właścicielem,ale jak dasz to pracownikom to szybko taki sprzęt zamordują.
ale żadne auto za sensowne pieniądze nie ma takich silników i skrzyń jak jeep, łódkę wyciąga się po płaskim a nie po dołach więc rama średnio potrzeba
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Nie przeczę, a potem siądź i płacz, znaczy płaćkpeugeot pisze:drogi misiu - Toyota dowolną część ma w ciągu 7 dni w serwisie

Nissan tego tak na półkach nie trzyma bo rzadko zachodzi potrzeba wymiany.
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Człowiek pójdzie na jedno piwo, a lektury ma na cała noc.
Dlaczego pojazd musi być przemyślany. Prowadzę agencję żeglarską i to nie jest tak, że ciągnę raz na miesiąc jedną kabinę.
Naszym zadaniem jest np. zabranie 20 jachtów klasy omega z przystani wyciągniecie ich z betonowego slipu przewiezienie 30km dalej wrzucenie z nieumocnionego brzegu do jeziora o bardzo niskim poziomie wody i trzy dni później odwiezienie tego na miejsce.
Dlaczego pickup? Bo posiadamy również flotę zaawansowanych i potężnych jednostek klasy optimist. Często wozimy jedną, dwie sztuki i wtedy zamiast na busa to ładnie się je ląduję na pakę.
Wozimy też sporo sprzętu tupu boje pneumatyczne czy zestawy 8x40kg betonowych prosiaków wszystko to po wyciągnięciu z wody ma iść na pakę. I znowu zamiast bus i traktora jedzie jeden pojazd.
Co do jeepa to nie wątpię, że on sobie poradzi. Często korzystamy z Disco na lifcie 2" i one bezproblemowemu wyciągają wszystko z wody, tyle, że nie mają paki.
Co do automatu to też mam wątpliwości chodź nie poparte wiedzą a doświadczeniem. Czasem ciągam subarynką w automacie riba na lekkiej przyczepie i wtedy nie ma problemu za to kiedy pojawi się rzeczona omega na przyczepie ciężarowej to czuję jak przy każdym hamowaniu skrzynia błaga o litość.
Poza tym mam wrażenie, że manual + reduktor daje krótsze przełożenie czyli więcej mocy żeby wyciągnąć jacht wraz z przyczepą zanurzony w wodzie, ale tak jak mówiłem nie mam dużej wiedzy w tym zakresie.
Co do opon to z mojego doświadczenia do jazdy po jeziorze AT w okolicach 30" dają radę.
Widziałem tego nissana z silnikiem 2.7 niby wszystko fajnie, ale mimo to jest to pojazd po przekładce z silnikiem od innego modelu i budzi to moje obawy.
Co do takich wynalazków jak Toyota Tundra, Nissan Titan, RAM1500 czy Ford 150 wszystko fajnie, tyle, że szkoda ich do takiej pracy i w cudze ręce
Dlaczego pojazd musi być przemyślany. Prowadzę agencję żeglarską i to nie jest tak, że ciągnę raz na miesiąc jedną kabinę.
Naszym zadaniem jest np. zabranie 20 jachtów klasy omega z przystani wyciągniecie ich z betonowego slipu przewiezienie 30km dalej wrzucenie z nieumocnionego brzegu do jeziora o bardzo niskim poziomie wody i trzy dni później odwiezienie tego na miejsce.
Dlaczego pickup? Bo posiadamy również flotę zaawansowanych i potężnych jednostek klasy optimist. Często wozimy jedną, dwie sztuki i wtedy zamiast na busa to ładnie się je ląduję na pakę.
Wozimy też sporo sprzętu tupu boje pneumatyczne czy zestawy 8x40kg betonowych prosiaków wszystko to po wyciągnięciu z wody ma iść na pakę. I znowu zamiast bus i traktora jedzie jeden pojazd.
Co do jeepa to nie wątpię, że on sobie poradzi. Często korzystamy z Disco na lifcie 2" i one bezproblemowemu wyciągają wszystko z wody, tyle, że nie mają paki.
Co do automatu to też mam wątpliwości chodź nie poparte wiedzą a doświadczeniem. Czasem ciągam subarynką w automacie riba na lekkiej przyczepie i wtedy nie ma problemu za to kiedy pojawi się rzeczona omega na przyczepie ciężarowej to czuję jak przy każdym hamowaniu skrzynia błaga o litość.
Poza tym mam wrażenie, że manual + reduktor daje krótsze przełożenie czyli więcej mocy żeby wyciągnąć jacht wraz z przyczepą zanurzony w wodzie, ale tak jak mówiłem nie mam dużej wiedzy w tym zakresie.
Co do opon to z mojego doświadczenia do jazdy po jeziorze AT w okolicach 30" dają radę.
Widziałem tego nissana z silnikiem 2.7 niby wszystko fajnie, ale mimo to jest to pojazd po przekładce z silnikiem od innego modelu i budzi to moje obawy.
Co do takich wynalazków jak Toyota Tundra, Nissan Titan, RAM1500 czy Ford 150 wszystko fajnie, tyle, że szkoda ich do takiej pracy i w cudze ręce

Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Jak już więc ogarniasz psychicznie LR i jedynym problemem jest brak paki to Def 130 - masz mosty,blokadę,siedzeń na 5os.i pakę. I 33" wchodzi i 3500kg na haku.
PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
Re: Pomoc przy wyborze woła roboczego
Tego typu /nie koniecznie cenowo/
http://otomoto.pl/land-rover-defender-1 ... 38749.html
http://otomoto.pl/land-rover-defender-1 ... 38749.html
PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości