Strona 1 z 3
PZInż 303 i inne polskie terenowki
: pn sty 31, 2005 11:06 pm
autor: czarny bielsko
Wlasnie niedawno znalazlem ksiazke wydana w 1990 roku w Warszawie dotyczaca polskiej motoryzacji wojskowej do roku 1939. I znalazlem tam kilka naprawde fajnych pojazdow i trafilem na auto z napedem na 4 kolka wyprodukowane w Polsce w okresie przedwojennym. Jednym z tych aut jest PZInż 303, a drugie wyprodukowane tez jako PZInż ma jakies dziwne oznaczenie. NA temat 303 znalazlem troche info na stronie
http://old.timer.w.interia.pl/4x4.html.. Czy sa jeszcze na necie gdzies jakies info o tych autach? i jeszcze jedno pytanie - zna ktos dokladny tytul tej ksiazki o ktorej wspomnialem na poczatku? jak sobie przypomne wczesniej to dam znac

: pn sty 31, 2005 11:23 pm
autor: moralez
ja mam ksiazke Pojazdy w wojsku polskim 1918-1939 Jana Tarczyńskiego wydana w 1995 roku. PZInż 303 tez jest
za pare minut moge napisac troche danych i historie
: pn sty 31, 2005 11:30 pm
autor: czarny bielsko
No jakbys mogl Wojtku napisac cos i moze zeskanowac i wrzucic jakies fotki,a ja sie postaram zalatwic ta ksiazke co ostatnio ogladalem tylko nie wiem kiedy mi sie to uda zrobic... w kazdym razie fajnie jest zobaczyc polskie przedwojenne wynalazki

: pn sty 31, 2005 11:32 pm
autor: moralez
skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty

: pn sty 31, 2005 11:53 pm
autor: czarny bielsko
Nie spieszy sie

Poki co sesja jest wazniejsza

tak, ze powodzenia na egzamach

: wt lut 01, 2005 12:21 am
autor: moralez
PZInz. 303
samochód terenowy, osobowy i ciężarowy 0.8 t
producent: państwowe zakłady inżynierii Warszawa
Dane techniczne:
nadwozie specjalne, otwarte, 5 osobowe lub ze skrzynia ładunkową osadzone na ramie wykonanej z kształtowników stalowych o zmiennym profilu.
Silnik PZInż 157 / polski fiat 118 A, gaźnikowy, rzędowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą umieszczony z przodu, napędzający kierowane koła obu osi.
Średnica cylindra x skok tłoka 82x92 mm
Pojemność 1944 cm3
Stopień sprężania 6,1:1
Moc 45 KM przy 3600 obr./min.
Sprzęgło suche, jednotarczowe.
Skrzynia biegów o 4 przełożeniach do jazdy w przód i jednym do jazdy do tylu. Reduktor. Blokada mechanizmów różnicowych obu osi.
Zawieszenie przednie i tylne niezależne – wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne
Hamulce hydrauliczne, bębnowe, ręczny ( pomocniczy) na wal napędowy tylnej osi. Dodatkowa tzw. zapadka górska (ostroga).
Ogumienie – 7.00 x 18
Rozstaw kół / osi 1450/ 2600 mm
Prześwit (pod obciążeniem) 250 mm
Masa własna - 2050 kg (model ciężarowy)
Obciążenie dopuszczalne – 800 kg lub 500 kg + przyczepa o masie 500 kg
Szybkość maksymalna 60 km/h ( model osobowy – 70 km/h)
Zużycie paliwa - 22l/100 km
Wyposażenie dodatkowe - specjalny hak holowniczy, wciągarka, nośne koła zapasowe
opis bardzo podobny do tego w linku
widac ze pomysl hummera pochodzi sprzed wojny

: wt lut 01, 2005 12:23 am
autor: Mag69
wojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty

Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć

: wt lut 01, 2005 12:26 am
autor: moralez
narazie to h......owo daleko do pkt 1 ale jutro sie wezme

: wt lut 01, 2005 12:29 am
autor: czarny bielsko
Mag69 pisze:wojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty

Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć

Najlepszy i wyprobowany przez rzesze studentow pomysl
Wracajac do PZInż - znalazlem jeszcze cos takiego:
http://motoswiat.pl/?site=dzialy/historia/index... tylko bardziej to mi na schemacie albo fotakch tego zalezy
no

: wt lut 01, 2005 12:40 am
autor: Silvestr
Mag69 pisze:wojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty

Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć

Heh... Bez tej zasady życie nie miałoby sensu...

: wt lut 01, 2005 12:44 am
autor: Dragunov
: wt lut 01, 2005 6:36 am
autor: moralez
fiat 118 to oznaczenie silnika

: wt lut 01, 2005 7:56 am
autor: RudeBoy
Mag69 pisze:wojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty

Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć

kurrr... to dla tego mialem problemy ze studiami...
Zawsze zaczynalem od punktu 3

: wt lut 01, 2005 8:21 am
autor: JaFuzz
Mag69 pisze:
Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć
Heheheh... teraz coraz więcej studencciaków stosuje metodę 5Z
1. Zarzucić
2. Zakuć
3. Zdać
4. Zdrzemnąć
5. Zapomnieć

: wt lut 01, 2005 10:46 am
autor: czarny bielsko
RudeBoy pisze:Mag69 pisze:wojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty

Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć

kurrr... to dla tego mialem problemy ze studiami...
Zawsze zaczynalem od punktu 3

RudeBoy to miales zdrowe podejscie do studiow
Dragunow dzieki za adresy - zaraz posprawdzam

: wt lut 01, 2005 1:07 pm
autor: Dragunov
ja wlasnie koncze poczatek mojej pracy licencjackiej...plan juz jest
a co do adresow to zacznij od ostatniego..
: wt lut 01, 2005 1:26 pm
autor: Żuczek
Z opisu i zdjęć podobny do jednego z modeli BMW. Też obie osie kierowane i napędzane, podobny wygląd, O ile pamiętam to polski był wcześniej...
: wt lut 01, 2005 1:29 pm
autor: leszek
czarny a co cię tak wzieło na zabytki
[cenzura] że w tym naszym kraju nic się nie opłaca, a takie ładne auta mieliśmy, ach szkoda się denerwować

: wt lut 01, 2005 5:03 pm
autor: leon zet
[quote="czarny bielsko
Wracajac do PZInż - znalazlem jeszcze cos takiego:
http://motoswiat.pl/?site=dzialy/historia/index... tylko bardziej to mi na schemacie albo fotakch tego zalezy
no

[/quote]
Mam gdzieś zdjęcie tego cuda z profilu. Poszukam i zeskanuję, tylko nie mam jak zamieścić
: wt lut 01, 2005 5:05 pm
autor: czarny bielsko
leszek pisze:czarny a co cię tak wzieło na zabytki

leszek ostatnio ogladalem taka jedna ksiazke o historii polskiej motoryzacji przedwojennej, a dokladniej o pojazdach wojskowych i wciagnela mnie bardzo, a szczegolnie opisy polskich terenowek...
leszek pisze:[cenzura] że w tym naszym kraju nic się nie opłaca, a takie ładne auta mieliśmy, ach szkoda się denerwować

Msz racje... po wojnie zamiast zabrac sie za produkcje to nasi inzynierowie dali dupy i jedyne co pozostalo po tych samochodach to zdjecia i opisy

bo nie widzialem jeszcze nigdzie zadnego ocalalego egzemplarza...
: wt lut 01, 2005 5:07 pm
autor: czarny bielsko
leon zet pisze:
Mam gdzieś zdjęcie tego cuda z profilu. Poszukam i zeskanuję, tylko nie mam jak zamieścić
leon to wez zeskanuj i przeslij mi na maila... wrzuce gdzies u siebie na konto i zapodam linkiem na forum

: wt lut 01, 2005 5:07 pm
autor: Dragunov
obawiam sie ze juz ocalalych egzemplarzy nie ma

: wt lut 01, 2005 5:18 pm
autor: Marek Glinka
Miały kilka fajnych rozwiążań: cały samochód rozbierało się i składało kluczem 10 i 17, a głowica składana była bez uszczelki.
: wt lut 01, 2005 5:27 pm
autor: leon zet
czarny bielsko pisze:leon zet pisze:
Mam gdzieś zdjęcie tego cuda z profilu. Poszukam i zeskanuję, tylko nie mam jak zamieścić
leon to wez zeskanuj i przeslij mi na maila... wrzuce gdzies u siebie na konto i zapodam linkiem na forum

OKI. Ale obawiam się, że zdjęcie to niewiele wniesie... chyba gdzieś je już w sieci widziałem. Poza tym jeszcze w chałupie internetu nie mam więc może to potrwać
: wt lut 01, 2005 5:27 pm
autor: czesław&jarząbek
o PZInż jako o fabryce i o ich konstrukcjach też jest sporo w książce Witolda Rychtera
"moje dwa i cztery kółka"
WKiŁ Warszawa 1985,wznowienie 2003
poza tym tego samego autora "dzieje samochodu"
WKiŁ 1962, 1979, 1983, 1987
no i warto też poszukać w rocznikach "automobilisty"