KLT CAR w terenie i na drodze
Moderator: Marcin-Kraków
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
KLT CAR w terenie i na drodze
Wpadlem na taki szalony pomysl (jak narazie nawet nie mysle o jego realizaci), zeby na bazie kit cara robic terenowke... Wazy toto 800 kg. i ma ok160km. z mocno wyżylowanego 2.0... Most dac od osobowki, bo przeciez nie ukreci tego przy tej wadze zaspawac go oczywiscie i do szybkosciowek samochodzik miodzio... A pomiedzy rajdami mozna kola zmieniac i po asfalcie sie pobawic. Co o tym sadzicie? Ma ktos moze jakies adresy stronek ze schematami budowy takiej ramy?
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
Paweł
Przerabialiśmy ten temat dośc mocno,istotna jest waga całego auta.
Jeżeli rama przestrzenna załatwia problem nadwozia i klatki to w sumie
bardziej się opłaca, niż rama ,nadwozie i klatka osobno
160 kg waży kratownica do podzespołów dużo mocniejszych niż suka.
Dla suki waga kratownicy powinna się zmieścić w 90 kg.
Ramy bóduje się pod konkretne podzespoły i ich parametry,moc moment.
Przerabialiśmy ten temat dośc mocno,istotna jest waga całego auta.
Jeżeli rama przestrzenna załatwia problem nadwozia i klatki to w sumie
bardziej się opłaca, niż rama ,nadwozie i klatka osobno
160 kg waży kratownica do podzespołów dużo mocniejszych niż suka.
Dla suki waga kratownicy powinna się zmieścić w 90 kg.
Ramy bóduje się pod konkretne podzespoły i ich parametry,moc moment.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Patryk
-
- Posty: 173
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków / Warszawa
- Kontaktowanie:
My¶my bardzo rozbudowali sam± klatkê bezpieczeñstwa robi±c celê. Poza tym rama jest do¶æ du¿a (rozstaw 2730mm). Same wyj¶cia do przodu i ty³u nie s± a¿ tak rozbudowane. Na pewno jest mniej rurek ni¿ w MPR10. Ale ca³y czas siê uczymy i dopiero kolejne ramy mam nadziejê, ¿e bêd± optymalne...WyRC pisze:Moje pierwsze te¿ wa¿y³y oko³o 250kg, ale z czasem zacze³y chudn±æ.
Zyczę Ci aby udało się poskładać autko na Hałde.
Co do dalszych ram , to coraz bardziej zastanawiam się nad rozwiazaniem typu TOYOTA Kozdry i Kaczmarczyka.Myślę że wyprzedzili czas. Odpada ogrom prac związanych z nadwoziem itp.
Wagowo nawet na sztywnych mostach powinno być przyzwoicie a i problem rejestracji odpada.Lancia Delta S4 w terenie? Zobaczymy
pozdrawiam
Co do dalszych ram , to coraz bardziej zastanawiam się nad rozwiazaniem typu TOYOTA Kozdry i Kaczmarczyka.Myślę że wyprzedzili czas. Odpada ogrom prac związanych z nadwoziem itp.
Wagowo nawet na sztywnych mostach powinno być przyzwoicie a i problem rejestracji odpada.Lancia Delta S4 w terenie? Zobaczymy
pozdrawiam
- Patryk
-
- Posty: 173
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków / Warszawa
- Kontaktowanie:
Mam nadziejê, ¿e siê uda, pytanie tylko jakie kwiatki bêd± wychodzi³y w gotowym aucie (ciekn±ca przek³adnia?, gotuj±cy siê silnik?, wibruj±ce wa³y?)... Auto przecie¿ ju¿ je¼dzi³o przez miesi±c. Rozebranie go zajê³o nam trzy dni. Najwiêcej czasu zajmuje teraz z³o¿enie nowego silnika, po tym jak poprzedni siê wysypa³. Oraz malowanie. Malowanie klatki zajê³o prawie 5 dni, razem z przygotowaniem, przej¶ciem przez wszystkie podk³ady itd. Strasznie pyli siê, gdy nie maluje siê p³askich powierzchni tylko sieæ rurek.WyRC pisze:Zyczê Ci aby uda³o siê posk³adaæ autko na Ha³de.
Oczywi¶cie, ¿e oni nas wyprzedzili, ale oni poszli zupe³nie inn± drog±. Do pomys³ów Toyota czy Lancia, podchodzê raczej sceptycznie, je¶li chodzi o nasze rajdy. Bo auto "zabudowane" musi byæ niesamowicie dopracowane, ¿eby by³o bezawaryjne. Trudno oczywi¶cie to porównywaæ, ale popatrzmy na najwy¿sz± pó³kê - tylko takiej firmie jak Porsche (model 959) uda³o siê dostosowaæ auto seryjne do rajdu Pary¿-Dakar. Ca³a reszta (Citroeny, Peugeoty, pierwsze Pajero T3, a pó¼niej wszystkie najnowsze modele Schlessera, BMW, Mitsu itd.) to by³y konstrukcje rurowe. A auta jak Seat WRC czy tym podobne, które tam startowa³y, poleg³y z kretesem.WyRC pisze:Co do dalszych ram , to coraz bardziej zastanawiam siê nad rozwiazaniem typu TOYOTA Kozdry i Kaczmarczyka.My¶lê ¿e wyprzedzili czas. Odpada ogrom prac zwi±zanych z nadwoziem itp.
Wagowo nawet na sztywnych mostach powinno byæ przyzwoicie a i problem rejestracji odpada.Lancia Delta S4 w terenie? Zobaczymy pozdrawiam
Mnie na przyk³ad podoba siê w moim aucie to, ¿e ca³e nadwozie (trzyczê¶ciowe) mog± dwie osoby zdemontowaæ z ramy w oko³o 10 minut. Poza tym auto mo¿e jechaæ bez nadwozia, czyli to co pourywasz nie ma znaczenia dla mobilno¶ci. Nie wiem czy to jaki¶ super atut, ale dla czynno¶ci serwisowych i kontrolnych to bardzo komfortowe.
Był zbudowany Seat Baja , bardzo podobny konstrukcyjnie do Citroena
Silnik poprzeczny za plecami, ciekawe wahacze tylne(przeztrzenne)
To że projekt nie wypalił nie można zwalać na konstrukcje a raczej na budżet i politykę firmy.
Trzeba powiedzieć że ci co meldują się w Dakarze zawdzięczają to kasie a nie samej konstrukcji z rur.Oszczędnośc wagi na ramie i nadwoziu przenoszą na podzespoły i rozwiązania pozwalające dojechać do mety.
Silnik poprzeczny za plecami, ciekawe wahacze tylne(przeztrzenne)
To że projekt nie wypalił nie można zwalać na konstrukcje a raczej na budżet i politykę firmy.
Trzeba powiedzieć że ci co meldują się w Dakarze zawdzięczają to kasie a nie samej konstrukcji z rur.Oszczędnośc wagi na ramie i nadwoziu przenoszą na podzespoły i rozwiązania pozwalające dojechać do mety.
- Patryk
-
- Posty: 173
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków / Warszawa
- Kontaktowanie:
Tylko jakim¶ dziwnym trafem ci co doje¿d¿aj± w czubie maj± konstrukcje rurowe. W³a¶nie dlatego, ¿e oszczêdno¶ci wagowe przenosz± na wzmocnienie i dozbrojenie s³abych punktów. Ci co nie maj± takich konstrukcji wa¿± odpowiednio wiêcej co powoduje, ¿e jeszcze bardziej trzeba wzmacniaæ zawieszenia itd.WyRC pisze: Trzeba powiedzieæ ¿e ci co melduj± siê w Dakarze zawdziêczaj± to kasie a nie samej konstrukcji z rur.Oszczêdno¶c wagi na ramie i nadwoziu przenosz± na podzespo³y i rozwi±zania pozwalaj±ce dojechaæ do mety.
WyRC, przygotowa³e¶ jakie¶ auto na ten sezon? Pracujesz teraz nad czym¶ do rajdów terenowych?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości