KLT CAR w terenie i na drodze

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

KLT CAR w terenie i na drodze

Post autor: Paweł Cybulski » ndz mar 13, 2005 1:31 pm

Wpadlem na taki szalony pomysl (jak narazie nawet nie mysle o jego realizaci), zeby na bazie kit cara robic terenowke... Wazy toto 800 kg. i ma ok160km. z mocno wyżylowanego 2.0... Most dac od osobowki, bo przeciez nie ukreci tego przy tej wadze zaspawac go oczywiscie i do szybkosciowek samochodzik miodzio... A pomiedzy rajdami mozna kola zmieniac i po asfalcie sie pobawic. Co o tym sadzicie? Ma ktos moze jakies adresy stronek ze schematami budowy takiej ramy?

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » śr mar 16, 2005 4:15 pm

nikt nic nie wie...:/??????????????????????????

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » śr mar 16, 2005 4:21 pm

Libros Cup ci w głowie ?? :lol:

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr mar 16, 2005 4:48 pm

Mam rame

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » śr mar 16, 2005 5:38 pm

Nie mowie co mi w glowie, ale dobre rozwiazanie bo lekkie i mozne... A jakis schemat tej ramy, albo chociaz zdjecie i ile to wazy?

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr mar 16, 2005 9:41 pm

pytanie o jakiego Kit cara chodzi ??
w rozumieniu rajdowym jest to zazwyczaj A-grupowa mocna specyfikacja jakiesj oski, jak to w teren ma jechac ??
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » śr mar 16, 2005 11:10 pm

Chodzi mi o to ze bierzesz rame przestrzenna od kit cara, silnik traki jak do kit cara , dorzucasz reduktor od suki, mozt na przód dokładasz i masz lekki i mocny samochod :)2

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr mar 16, 2005 11:26 pm

kitcary sa chyba raczej robione na bazie seryjnego, wzmocnionego samonosnego nadwozia z dodana wewnetrzna klatka ?
chyba ze chodzi o jakies inne kitcary.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » czw mar 17, 2005 8:01 am

Panowie
Kit-car to idea a nie konkretne auto

Rama i tak musi być robiona pod konkretne podzespoły.
Rama przeztrzenna do offa waży około 160 kg.
Nie mylcie pojęc, a co do wyścigów u czechów to napęd na tył powinien wystarczyc.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » czw mar 17, 2005 10:44 am

Ale mi nie chodzi o czechów tylko tak poprostu... Ale jak tytle to wazy o chyba nie ma sensu, bo rama suki wazy 82 kg

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » czw mar 17, 2005 11:21 am

Paweł

Przerabialiśmy ten temat dośc mocno,istotna jest waga całego auta.
Jeżeli rama przestrzenna załatwia problem nadwozia i klatki to w sumie
bardziej się opłaca, niż rama ,nadwozie i klatka osobno
160 kg waży kratownica do podzespołów dużo mocniejszych niż suka.
Dla suki waga kratownicy powinna się zmieścić w 90 kg.
Ramy bóduje się pod konkretne podzespoły i ich parametry,moc moment.

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » wt mar 22, 2005 4:14 pm

WyRC pisze:160 kg wa¿y kratownica do podzespo³ów du¿o mocniejszych ni¿ suka.

Przed chwil± zwa¿y³em swoj± ramê. Wynik: 282 kg. Ale nie wiadomo co by wycinaæ, gdybym chcia³. Rama jest pomalowana i gotowa do monta¿u wszystkich podzespo³ów.

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » wt mar 22, 2005 7:11 pm

Moje pierwsze też ważyły około 250kg, ale z czasem zaczeły chudnąć.
Zoptymalizowana rama do super seven to 43 kg.Materiały nie kosmiczne.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 22, 2005 9:10 pm

WyRC pisze:Moje pierwsze też ważyły około 250kg, ale z czasem zaczeły chudnąć.
Zoptymalizowana rama do super seven to 43 kg.Materiały nie kosmiczne.

mhmmm robicie ramy do super seven? moze do cobry tez?

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » śr mar 23, 2005 9:42 am

WyRC pisze:Moje pierwsze te¿ wa¿y³y oko³o 250kg, ale z czasem zacze³y chudn±æ.
My¶my bardzo rozbudowali sam± klatkê bezpieczeñstwa robi±c celê. Poza tym rama jest do¶æ du¿a (rozstaw 2730mm). Same wyj¶cia do przodu i ty³u nie s± a¿ tak rozbudowane. Na pewno jest mniej rurek ni¿ w MPR10. Ale ca³y czas siê uczymy i dopiero kolejne ramy mam nadziejê, ¿e bêd± optymalne...

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » śr mar 23, 2005 9:11 pm

Zyczę Ci aby udało się poskładać autko na Hałde.
Co do dalszych ram , to coraz bardziej zastanawiam się nad rozwiazaniem typu TOYOTA Kozdry i Kaczmarczyka.Myślę że wyprzedzili czas. Odpada ogrom prac związanych z nadwoziem itp.
Wagowo nawet na sztywnych mostach powinno być przyzwoicie a i problem rejestracji odpada.Lancia Delta S4 w terenie? Zobaczymy

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » czw mar 24, 2005 11:24 am

WyRC pisze:Zyczê Ci aby uda³o siê posk³adaæ autko na Ha³de.
Mam nadziejê, ¿e siê uda, pytanie tylko jakie kwiatki bêd± wychodzi³y w gotowym aucie (ciekn±ca przek³adnia?, gotuj±cy siê silnik?, wibruj±ce wa³y?)... Auto przecie¿ ju¿ je¼dzi³o przez miesi±c. Rozebranie go zajê³o nam trzy dni. Najwiêcej czasu zajmuje teraz z³o¿enie nowego silnika, po tym jak poprzedni siê wysypa³. Oraz malowanie. Malowanie klatki zajê³o prawie 5 dni, razem z przygotowaniem, przej¶ciem przez wszystkie podk³ady itd. Strasznie pyli siê, gdy nie maluje siê p³askich powierzchni tylko sieæ rurek.
WyRC pisze:Co do dalszych ram , to coraz bardziej zastanawiam siê nad rozwiazaniem typu TOYOTA Kozdry i Kaczmarczyka.My¶lê ¿e wyprzedzili czas. Odpada ogrom prac zwi±zanych z nadwoziem itp.
Wagowo nawet na sztywnych mostach powinno byæ przyzwoicie a i problem rejestracji odpada.Lancia Delta S4 w terenie? Zobaczymy pozdrawiam
Oczywi¶cie, ¿e oni nas wyprzedzili, ale oni poszli zupe³nie inn± drog±. Do pomys³ów Toyota czy Lancia, podchodzê raczej sceptycznie, je¶li chodzi o nasze rajdy. Bo auto "zabudowane" musi byæ niesamowicie dopracowane, ¿eby by³o bezawaryjne. Trudno oczywi¶cie to porównywaæ, ale popatrzmy na najwy¿sz± pó³kê - tylko takiej firmie jak Porsche (model 959) uda³o siê dostosowaæ auto seryjne do rajdu Pary¿-Dakar. Ca³a reszta (Citroeny, Peugeoty, pierwsze Pajero T3, a pó¼niej wszystkie najnowsze modele Schlessera, BMW, Mitsu itd.) to by³y konstrukcje rurowe. A auta jak Seat WRC czy tym podobne, które tam startowa³y, poleg³y z kretesem.

Mnie na przyk³ad podoba siê w moim aucie to, ¿e ca³e nadwozie (trzyczê¶ciowe) mog± dwie osoby zdemontowaæ z ramy w oko³o 10 minut. Poza tym auto mo¿e jechaæ bez nadwozia, czyli to co pourywasz nie ma znaczenia dla mobilno¶ci. Nie wiem czy to jaki¶ super atut, ale dla czynno¶ci serwisowych i kontrolnych to bardzo komfortowe.

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » czw mar 24, 2005 9:12 pm

Był zbudowany Seat Baja , bardzo podobny konstrukcyjnie do Citroena
Silnik poprzeczny za plecami, ciekawe wahacze tylne(przeztrzenne)
To że projekt nie wypalił nie można zwalać na konstrukcje a raczej na budżet i politykę firmy.
Trzeba powiedzieć że ci co meldują się w Dakarze zawdzięczają to kasie a nie samej konstrukcji z rur.Oszczędnośc wagi na ramie i nadwoziu przenoszą na podzespoły i rozwiązania pozwalające dojechać do mety.

Awatar użytkownika
Patryk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Patryk » pt mar 25, 2005 9:40 am

WyRC pisze: Trzeba powiedzieæ ¿e ci co melduj± siê w Dakarze zawdziêczaj± to kasie a nie samej konstrukcji z rur.Oszczêdno¶c wagi na ramie i nadwoziu przenosz± na podzespo³y i rozwi±zania pozwalaj±ce dojechaæ do mety.
Tylko jakim¶ dziwnym trafem ci co doje¿d¿aj± w czubie maj± konstrukcje rurowe. W³a¶nie dlatego, ¿e oszczêdno¶ci wagowe przenosz± na wzmocnienie i dozbrojenie s³abych punktów. Ci co nie maj± takich konstrukcji wa¿± odpowiednio wiêcej co powoduje, ¿e jeszcze bardziej trzeba wzmacniaæ zawieszenia itd.

WyRC, przygotowa³e¶ jakie¶ auto na ten sezon? Pracujesz teraz nad czym¶ do rajdów terenowych?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt mar 25, 2005 9:46 am

Tak, nad zawieszeniem , ktore zamontuje u mnie w aucie.
ale co i jak, to juz musisz z WYRC rozmawiac, bo nie wiem czy jestem upowaniony :wink: zeby udzielac jakies info :)21

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » wt mar 29, 2005 6:07 am

Patryk zapytał.
WyRC, przygotowałeś jakieś auto na ten sezon? Pracujesz teraz nad czymś do rajdów terenowy


Powinienem się wyrobić na Rajd Mercedesa-będzie to replika MPR 10
czyli Pajero EVO. Dostosowany do polskich warunków-miejszy o 10%

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości