Strona 1 z 1

terenowka z wartburga

: sob cze 11, 2005 3:25 pm
autor: wally
witam wszystkich na forum :D

mam zamiar stworzyc jakas mala terenowke wykorzystujac rame wartburga 1.3 z silnikiem golfa, plan jest taki zeby ogolocic go troche z czesci karoserii i wlozyc do tego silnik vw pochodzacy z trabanta polo (silnik 1.3 pujdzie do trabanta) i podniesc go troche, no i wlasnie mam problem z tym zawieszeniem, jak je podniesc i jakie modyfikacje zastosowac ?

ps. jestem laikiem w sprawach terenowych wiec nie smiejcie sie ze mnie :D po prostu kupilem wartburga dla silnika 1.3 i teraz chcialbym cos wykombinowac z nadwoziem ktore mi po nim zostalo :D

pozdro

: sob cze 11, 2005 3:37 pm
autor: marcinsokol
raczej chcesz stworzyc buggy tylko ze z przednim napedem duzo nie nadzialasz a jesli juz to zostaw silnik 1.3 bo 1 1 jest za maly pozatym hamulce warbiego bez serwa to porazka a tak an amrginesie jak wsadziles silnik 1.3 do trabiego sam silnik czy ze skrzynia?

: sob cze 11, 2005 4:11 pm
autor: wally
no takie pol buggy :D chodzi mi po prostu o wykorzystanie tego nadwozia, a ze jeszcze nie probowalem swoich sil w terenie dlatego pomyslalem o takim pojezdzie, chodzi mi o cos co mozna by ujezdzac po lesie czy po lakach bo w ciezki teren sie tym nie wybieram :) zalezy mi tez na tym zeby nie bylo to zbyt kosztowne i dlatego praktycznie wszystko mam zamiar zrobic we wlasym zakresie, tylko mam problem z tym zawieszeniem, jak je podniesc?

ps. silnik z wartburga ma 58 km a z trabika 40 ale te silniki maja ten sam blok, mocowania sa takie same i skrzynia chyba tez(nie mam pewnosci co do dlugoscie przelozen) a w trabantach widzialem tez silniki 1.8 16V :D

: ndz cze 12, 2005 10:07 am
autor: wally
wydaje mi sie ze trzeba by bylo przerabiac cale zawieszenie( inne wachacze sprezyny........ itp) wiec wymyslilem tylko podniesienie go poprzez zamontowanie jakis duzych kolek :D jesli jest kais inny tani sposob na podniesienie zawieszenia to piszcie :D
myslalem tez o zalozeniu pelg na lewa strone ale nie wiem jak by to wplynelo na trwalosc zawieszeni ?

: ndz cze 12, 2005 8:34 pm
autor: klucz13
Miałem warbiego na polowania na felach 14" zapier...ł że aż miło popatrzeć bardzo przyjemnie wspominam ten wynalazek mój był dwutakt jeździł na ekstrakcyjnej i dawał radę. Daj do wytoczenia flansze tak żeby pasowały do wartbiego i do felg np.żuk(ogólnie dostępne za grosze) wprawdzie to 15 cali zakładaj a blachy gumówką, wyjdzie fajny pojazd który dużo może tylko motorek trochę słabawy

: ndz cze 12, 2005 10:19 pm
autor: tiger
Koła i zawieszenie zostaw w spokoju. Mozesz ewentualnie zalozyc opony z dosyc wysokim profilem a bude calkiem wyrzuc ewetualnie zostaw kawalek podlogi na siedzenia zrob jakas klatke z rur i bedzie zapierniczac. Mamy takie cos zrobione silnik 900 dwusow hamulce bez serwa piszcza na asfalcie odrazu a przy ruszaniu zostawai z 10 metrow paski na asfalcie wiec mocy chyba mu nie brakuje. Zostawilismy tylko przednie nadkola i kawalek podlogi no i klatka i smiga i po bagnie ale tylko z rozpedem. Aha i pod spodem zrobilismy aluminiowa plyte ale w czterosowie musi byc a dwusow nie ma miski ale nie chcielismy silnika o kamien urwas :D. to by bylo na tyle jak jakies pytania to wal.

: pn cze 13, 2005 5:28 pm
autor: wally
i taki tez mam plan :D tylko szkoda ze bede mial tylko 40 kucy w czterosuwie, miec 50 w dwusuwie to juz cos hehe ale nie bedeprzeciez kasy na nowy silnik tracic (no chyba ze mnie to wciagnie :D )

: śr lip 13, 2005 4:29 pm
autor: golony
odwrocenie felg wplynie tylko na skrocenie zycia lozysk piast ale przy ich cenach to drobiazg...natomiast nie wyobrazam sobie bugi na ramie wartburga bo dlugawa strasznie...

: śr lip 13, 2005 7:19 pm
autor: tiger
Pozatym buggy ma zazwyczaj tyl naped.

teren

: czw lip 14, 2005 8:18 am
autor: Piotrul
buggy ma zazwyczaj tyl naped
No to zostaje duży fiat :)21

: pt lip 15, 2005 2:54 pm
autor: golony
albo go odwroc tylem do przodu...:)widzialem kiedys takiego kredensa co mail dwa przody:)

: pt lip 15, 2005 3:24 pm
autor: Didymos
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana :)21 ), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.

: sob lip 16, 2005 9:43 am
autor: golony
fejny wszedolazik....:)smiechowy

: sob lip 16, 2005 9:52 am
autor: BABCIA I
Piszcie do Mistrza Polski ( Paweł Oleszczak ). Może Wam coś podpowie ?

: ndz lip 17, 2005 5:58 pm
autor: wrc
ja widzialem w miedzyzdrojach wartburga kombi zmotanego zdaje sie z uazem
fajnie to wygladalo

ja mam opracowany system na wargeburga ale 4x4 :)

: czw sie 18, 2005 4:26 pm
autor: tymon4x4
Wyglada to tak przednie zawieszenie wraz ze skrzynia biegów x2 czyli odcinamy poł ramy z zawiecha i skrzynia i łaczymy dwa przody do siebie skrzyniami od strony sprzegła . w miejsce sprzegła dorabiamy kryzy z podparciem na łozysko i do tego uchwyty pod połośki ktore łącza sie na przeniesieniu napedu na przystawce ktora skonstruowałem na bazie reduktora od muscela . Nad skrzynia biegów z przodu jest silnik 2.0 z opla ze skzrynia 4 -ka i krotki wałek do tej przystawki . Przystawka jest odwrucona o 180stopni i podaje albo naped na 4 koła na raz albo wcale :D Co do zawieszenia to wydłuzone wachacze na rurach ze wzmocnieniami dłuzsze sprezyny z ''beczki'' połoski krotkie wychodza ze skrzyni biegów i sa podparte na specjalnym uchwycie na stałe a dopiero do nich sa przykrecone normalne z przegubami dłuzsze ,co daje lepszy przeswit i zachowane katy koł amory od zuka , skrzynie zblokowane te wartburga na 2 biegu z tym ze w jednej obrucony jest o 180stopni mechanizm roznicowy a w drugiej skrzni go niema wogule jest 100% naped tył , układ kierowniczy jest orginalny bo jak wiadomo wartburg ma orginalnie maglownice . Całosc jest orurowana posiada obecnie 2 kubły z pasami i jezdzi na 225x16 MT . Zdjecc niemam bo obecnie pojazd został wyporzyczony :D ale jak ktos chce cos takie zrobic słuze pomoca :)

: śr mar 15, 2006 12:09 pm
autor: TOMMY79
Didymos pisze:http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana :)21 ), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.
Mnie to wyglada raczej na rame wartburga jeśli juz-syrena w obu zawiasach miala poprzeczny resor u góry coś w stylu malucha

: śr mar 15, 2006 1:15 pm
autor: Didymos
TOMMY79 pisze:
Didymos pisze:http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/zlot_ ... c00563.jpg
To moim zdaniem dość ciekawy pomysł na buggy. Rama chyba z syreny (nieco zmodyfikowana :)21 ), cały zespół napędowy przeniesiony do tyłu.
Mnie to wyglada raczej na rame wartburga jeśli juz-syrena w obu zawiasach miala poprzeczny resor u góry coś w stylu malucha
Może być i warczyburg. Ostatni raz ramę syreny widziałem jak chodziłem do podstawówki :)21

: śr mar 15, 2006 1:56 pm
autor: tiger
To jest wartburg a rzynajmniej przednie zawieszenie jest od niego widac po felgach i ich rozstawie mocowania.