Ruskie motory

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Ruskie motory

Post autor: Jerry » pt lip 08, 2005 8:56 am

Wiem ze sa na forum uzytkownicy a w zasadzie posiadacze takowych ;-)
Otoż chodzi mi po glowie od dluzszego czasu cos takiego.
Prosze o porade czego szukac, czego unikac, i jakie sa obecnie ceny na rynku.
Mysle o czyms militarnym z wozkiem( bieg wsteczny ) w bardzo dobrym stanie czyli juz zrobionym.
Prosze tez o pare opinii o uzytkowaniu, jezdzie, dostepnosci czesci ewent zamiennikow.
Dzieki z gory.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2165
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt lip 08, 2005 9:16 am

Zajrzyj tu http://www.soviet.emka.prv.pl/ ja ruskiego moturu nie mam, ale trochę się tym interesowałem. Części są tanie i łatwo dostępne, niestety łatwiej kupić sprzęt do remontu, sporo tego ściągają ze wschodu po bardzo przystępnych cenach. Legalny i jeżdżący egzemplarz można nabyć za 2,5 kpln.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt lip 08, 2005 9:23 am

Strone znam i czytalem opisy. Interesuje mnie opinia uzytkowniow.
Wady i zalety. Jak sie jezdzi itp.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt lip 08, 2005 9:59 am

moj kolega jak wszedl w zakret M72 z koszem to sie blady zrobil z przerazenia, a na moturach rozbija sie od lat 12 :)21
nowe emocje, hehehe ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt lip 08, 2005 11:23 am

Jerry podesle Ci e-mail do Mrika właściela tego Dniepra ..on mocno siedzi w branzy motorowej :)21 Obrazek
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ruskie motory

Post autor: zu-tec » pt lip 08, 2005 12:45 pm

Jerry pisze:Wiem ze sa na forum uzytkownicy a w zasadzie posiadacze takowych ;-)
Otoż chodzi mi po glowie od dluzszego czasu cos takiego.
Prosze o porade czego szukac, czego unikac, i jakie sa obecnie ceny na rynku.
Mysle o czyms militarnym z wozkiem( bieg wsteczny ) w bardzo dobrym stanie czyli juz zrobionym.Prosze tez o pare opinii o uzytkowaniu, jezdzie, dostepnosci czesci ewent zamiennikow.
Dzieki z gory.
Dobropole k/Szczecina is the best - przeglądnij ostanie n-ry świata motocykli, chyba znajdziesz coś o nich, jak nie to póżniej poszukam namiaru.
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Re: Ruskie motory

Post autor: moralez » pt lip 08, 2005 2:41 pm

Jerry pisze:Wiem ze sa na forum uzytkownicy a w zasadzie posiadacze takowych ;-)
Otoż chodzi mi po glowie od dluzszego czasu cos takiego.
Prosze o porade czego szukac, czego unikac, i jakie sa obecnie ceny na rynku.
Mysle o czyms militarnym z wozkiem( bieg wsteczny ) w bardzo dobrym stanie czyli juz zrobionym.
Prosze tez o pare opinii o uzytkowaniu, jezdzie, dostepnosci czesci ewent zamiennikow.
Dzieki z gory.
w darlowie bylo stoisko z odnowionymi m750 wygladaly super :)2
wie ktos moze co to za firma byla
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Ruskie motory

Post autor: JaFuzz » pt lip 08, 2005 4:57 pm

moralez pisze: w darlowie bylo stoisko z odnowionymi m750 wygladaly super :)2
wie ktos moze co to za firma byla
Oldtimer Garage ze szczecina.... chłopaki fajnie robią... ale ceny to trochę czasami przygraniczne mają.... :] tu masz linkę do ich strony:

http://www.oldtimergarage.szn.pl

tylko uzbrój się w.... zasobny portfel :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » pt lip 08, 2005 5:00 pm

Jeżeli chodzi ci o motor, to ponoć najlepszą ruską maszyną jest MW 750, tak słyszałem i czytałem, ponoc jest najbardziej dopracowany, ale może się mylę ,niech się wypowiedzą fachowcy.

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Ruskie motory

Post autor: JaFuzz » pt lip 08, 2005 5:15 pm

Jerry pisze:Wiem ze sa na forum uzytkownicy a w zasadzie posiadacze takowych ;-)
Otoż chodzi mi po glowie od dluzszego czasu cos takiego....
!!Ciach!!

Określ się dokładnie o co ci chodzi.... czy chcesz upalać w terenie ?? czy sobie po prostu pyrkać...
Z upalaczem w terenie to ci niestety nie pomogę bo się nie zabierałem za dniepry... a ponoć one się do tego najbardziej nadają.... ja gustuję raczej w M72. I w tej kwestii służę informacją wszelaką. Co wiele gadać - bardziej zabytkowa... najbardziej zbliżona wyglądem do BMW'szki i jakaś taka... hmmm... bez obrazy ale późniejsze konstrukcje typu K750 Uralec i Dniepr to już nie to.... lecz emka ma jedną wadę: średnio się nadaje do czochrania w terenie...na pełnym gwizdku... można owszem pośmigać sobie po bezdrożach, ale dużo ostrożniej niżli K750.
Na dobrze wyremontowaną emkę z kibelkiem musisz przyszykować w okolicach 9tys. K750 to najczęściej wydatek rzędu 5-7tys. Ural i Dniepr... nie mam pojęcia :)21
Części do M72 jest już mniej niż kiedyś więc cena (zwłaszcza blacharskich) poszła w górę... graty do K750 są trochę tańsze ale już niedługo :]
i tyla... jak coś dokładniej to wal śmiało :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pt lip 08, 2005 5:19 pm

gutek pisze:Jeżeli chodzi ci o motor, to ponoć najlepszą ruską maszyną jest MW 750, tak słyszałem i czytałem, ponoc jest najbardziej dopracowany, ale może się mylę ,niech się wypowiedzą fachowcy.
tylko jeden z nimi problem: faktycznych kompletów MB750 jest niewiele... ja widziałem na oczy kilka... jeśli się nie siedzi dokładnie w tematyce sowieckich boxerów to na prawdę łatwo paść ofiarą podróby a'la MB750 ... bo co za problem numerować wszystkie części... itp... jak to ponoć było stosowane w oryginalnych MB750...
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pt lip 08, 2005 7:18 pm

W oldtimer garage stoją w tej chwili dwa MW750 odrestaurowane, w tym jeden 100% oryginał.....stoisko w Darłowie to ich właśnie było....
@Jerry - namiary OG daję na priv
pozdr. :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » sob lip 09, 2005 9:46 pm

Upalanie nie wchodzi w gre. Mysle raczej o tzw. pyr pyr :wink:
M- ka ladna jest 8)
Dzieki za namiary i linki
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
PrzemekP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 7:10 am
Lokalizacja: Bielsko i okolice... (a jednak znowu Polska;)

Post autor: PrzemekP » ndz lip 10, 2005 11:33 am

MW i M różnią się tym że MW ma napęd na kosz boczny. Jakosc wykonania jest ZNACZNIE lepsza od reszty sowietów.

MW to zręsztą rarytas, motocykl był objęty tajamnicą wojskową stąd powodzenia przy szukaniu oryginalnej instrukcji...

Na rynku motocykli używanych jest opinia że za jedną MW trzeba dac 2-3 Dniepry lub Kaśki.

Ogólnie motocykl robiony był jeszcze na linii produkcyjnej wywiezionej przez sowietów z Niemcowni po wojnie więc jakosc najbardziej zbliza sie w strone niemieckich protoplastów... zbliża bo sowieci swoje zmienili...

PS: wzięte z originalnej instrukcji MW: "do -20*C motocykl uruchamiać na ssaniu, poniżej tych temperatur w przypadku niemożności uruchomienia silnika, wziąść kij, owinąć go szmatą zamoczoną w benzynie. W ten sposób zrobioną pochodnią podrzac blok silnika oraz oba cylindry"...

nie skomentuje... :wink:
gg:3313260
SJ-413 "pchełka"
XT600Z '86 :D

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lip 10, 2005 10:21 pm

PrzemekP pisze:MW i M różnią się tym że MW ma napęd na kosz boczny. Jakosc wykonania jest ZNACZNIE lepsza od reszty sowietów.
<ziew> heheh

to teraz poproszę wytłumacz mnie ... ale tak łopatologicznie... co znaczy ta ZNACZNIE lepsza jakość wykonania ?? bo jak na razie to powielasz bardzo ciekawą teorię... a może też słyszałeś że "panie... junakiem to można by było orać pole" hehehe :)21 albo że "zawsze cieknie" heheh ciekawe ale moim nie szło orać a nie ciekł :)21

A K750 to kolega widział z napędem na kosz ??
PrzemekP pisze: PS: wzięte z originalnej instrukcji MW: "do -20*C motocykl uruchamiać na ssaniu, poniżej tych temperatur w przypadku niemożności uruchomienia silnika, wziąść kij, owinąć go szmatą zamoczoną w benzynie. W ten sposób zrobioną pochodnią podrzac blok silnika oraz oba cylindry"...
tam jeszcze było: uważając coby nie podpalić motocykla :)21 dla nieostrożnych dodając heheh
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
znachor80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 9:55 am
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: znachor80 » ndz wrz 11, 2005 2:43 pm

witam.moze by dało sie na tym forum popisac troche o takich motorach.czy byli by chetni?wiem ze to forum 4x4,no ale to są motory do jazdy w terenie.jakos nie ma nigdzie konkretnego forum o tej tematyce,chyba ze ja nie moge znalezc.
to co bendą chętni czy mam sie zamknąc?
pozdrawiam

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » sob wrz 17, 2005 9:28 pm

z tego co wiem dniepr:
ma słaby silnik ale zato ma skrzynię mocną.
ural ma zato mocną silnik asładszą skrzynię
m 72 jest najlepsze na prkanie wygląd w porzadku (sywaki a nie amory)
a jak cie interesuje coś wmiare łwdne i jeszcze że dy wmiarę jechało szukaj urala M63-M62 (rama fajnie wyprofilowana pochylona nie jak w tych nowszych modelach jak na desce . posiada sywaki to też daje urok .
silnik najlepiej że by był z nowego nodely (+ ,- 35 KM)niewiem jak jest w starszym modelu ale chyba ma tylko 24 KM.
POwiem ci jedno rub sam brykę długo pojeżdzisz bo czasem się zdziwisz
jak kupisz a zaraz ta nidy "dobra wyrematowana dryka padnie ), ajak sam zrobisz to uwiesz sprzęt się odwdzięczy pozdrawiam

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » sob wrz 17, 2005 9:31 pm

zapomniał bym silnik dniepra , urala, m72 ,k750 pasuje na rużne skrzynie .np skrzynia dniepra zachodzi bez żadnych przerubek na silnik urala pozdrawiam
na temat mw nie wypowiadam się do nieznam tej bryki dokładnie

wolly
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 20, 2005 9:11 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wolly » sob wrz 17, 2005 11:49 pm

tak ogolnie to m72 to jest dobra w niedziele na piwo pokazać sie gawiedzi , m 62 to prawie to samo ale o dobry orginał trudno no i sinik górny ale kregosłup bedziesz zbierał na dziurach ten co jezdził wie o co chodzi mw to teraz chora cenna predzej kupisz cherookasa niż dobrego mw jest moda i przerabiaja mt16 na mw a powiedza ze blokada była nie w kazdym mw taka alternatywa dobry sprzet i wmiare kaska to mt12 wiesz dolny silnik naped na wózek nie ma blokady ale to i moze lepiej tylko to tez jest sprzet poszukiwany i mało go taka cywina wersja mw ogolnie to jak chcesz troche motorem pojezdzic to proponuje cos zachodniego bo to zależy czy chcesz jezdzic czy naprawiać wszystko ma swoje uroki

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pn wrz 19, 2005 11:11 pm

pierwsze słysze żeby jakaś skrzynia był lipna, różnią się praktycznie niczym, poza wizualką (wsteczny lub brak), jeżdze jużpare ładnych latek tymi sprzętami i wszycho jest ok. na marginesie dolniak jest sympatyczniejszym motorkiem.

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » pn wrz 19, 2005 11:31 pm

moto a czym jeżdzisz teraz? fajnie jak się róznią tylko wyglądem i wstecznym to dlaczego nowsze modele rusków mają skrzynie zsynchronizowane?? a tak pozatym temu napisałem że skrzynia urala jest gorsza bo u mnie padała założyłem dniepra i gitez niedozajechania (pisałem to zwłasnej perspektywy!!)pozdrawiam

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » wt wrz 20, 2005 9:01 am

Siemano.ciskam emą,+ MW750(ze wstekiem),masz racje zasadnicza różnica jest w tym czy są synchro czy nie, ale technologicznego przełomu nie zrobili, można synch. od kaszalota ew. starego urala wrzucić do emuksji, i bedzie spok.

A tak w ogóle to chyba ktoś chciał kupić zasrzęg,:myślę ze jak któś jeżdzi 4x4, i kupi bez napedu na kolaske to sie zdziwi,ale i tak bedzie ok, M-72 nie dla nowicjuszy, restauruje te motoury i jest o zaj... roboty ze szczególami, / najlepsze rozwiązanie to dolniak 750, więc albo ładna K-750(nawet wyremontowana i tak bedzie tańsza niż mw) ale co militarnyj to militarnyj, ogólnie jazda z kolaską zajebista jest.

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » wt wrz 20, 2005 9:11 am

no własnie moto :D :)2

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt wrz 20, 2005 10:14 am

Moto gdzie ty te cuda składasz bo bym sobie popatrzył ?? Byłem kiedyś ostro napalony na K-750 ale jakoś kasy było brak i się rozeszło :)3 może znowu mi odbije :D
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » wt wrz 20, 2005 8:30 pm

cuda nie cuda na browar wpaśc możesz, toć w jednej wiosce żyjem, tylko że ja nie komercyjny, dla siebie i kumpli sładam, jako że na ruskich troszeczke trudno zarobić, / roboty tyle co z germańcem a kasiorka symboliczna,/ jak coś to daj cynk./

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości