POMOCY!! Żuk laweta 3osiowy DMC 3460kg!!

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

POMOCY!! Żuk laweta 3osiowy DMC 3460kg!!

Post autor: SZKLARZYK » czw gru 15, 2005 7:32 pm

Witam.
Jest żuk, samochód specjalny laweta,DMC 3460kg i problem :
W dowodzie sa 2 OSIE ,a rzeczywiscie sa 3OSIE !!
Poprzedni gosc przerobił go i tak sobie jezdził.Nie wiem jak mu przechodziły przeglady :o
Mam pytanie :
Jak zrobic DOBRZE,zeby w dowodzie były 3 zamiast 2 osi ??
W tej chwili jest nacisk na os 18kN

Mile widziane wszelkie pomysły,spostrzezenia i doswiadczenia !!

Chyba ze ktos chce takiego sprzeta... :wink:
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » czw gru 15, 2005 8:14 pm

Daj jakieś fotki :)2

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » czw gru 15, 2005 8:38 pm

A wyglada to tak :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/x6d ... 4y7px.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/agk ... w3swl.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19d ... a9pvy.html

wciągarka jest reczna i na rozrusznik.
najazdy ukradli

Tylnie osie sa na niezaleznych resorach

na wszystkich hamulce

Tylko co z tym dowodem ?? :-?
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw gru 15, 2005 9:00 pm

a jaka jest odleglosc miedzy 2 a 3 osia, bo to wazne .

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » czw gru 15, 2005 9:13 pm

Hmm..W tej chwili trudno mi powiedziec.
musiałbym jutro zmierzyc.
Ale na oko bedie ok 75-85 cm

A jakie to ma znaczenie ??

jak co to moge rozciągnąc !! 8)
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw gru 15, 2005 9:55 pm

to sie liczy jako jedna
tzw oś złożona czy jakoś tak
#noichuj

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw gru 15, 2005 9:59 pm

dokladnie tak

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw gru 15, 2005 10:17 pm

Bodajże musi być poniżej 1000mm odległości miedzy osiami.
Przyczepy /np lawety/popularnie zwane dwuosiowymi,sa w istocie wg rozumienia przepisów przyczepami jednoosiowymi.
Przyczepa dwuosiowa to taka od traktora,albo cieżarówki.Osie w nich są rozsuniete na ponad metr.
Jeżeli odnieść to do owego zuka-to jest on dwuosiowy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw gru 15, 2005 10:18 pm

A skoro sie liczy jako jedna os to nacisk osi jak jest liczony jako na dwie osie czy na 3??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw gru 15, 2005 10:23 pm

Sądzę,że na dwie.
A on złamany to nie jest?
Rama na bazie oryginału? :)3
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw gru 15, 2005 10:26 pm

No wlasnie wyglada tak jakos dziwnie. Opisz jak to wogole jest zrobione.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw gru 15, 2005 10:27 pm

A ile on by chciał za te zwłoki? :lol:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
rtrwoga
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: ze skarpy

Post autor: rtrwoga » czw gru 15, 2005 10:30 pm

SZKLARZYK pisze:A wyglada to tak :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/x6d ... 4y7px.html


normalnie perła czy igła jestem pod wrażeniem :)27

a teraz poważnie kiedyś miałem czołowe zderzenie z żukiem któremu jakiś baran założył pakę wystajacą za obres kabiny prawie metr !! kużwa dobrze że żyje i tu klikam po latach , sprawę przegrałem w sądzie bo sąd uznał mnie winnym gdyż
1. ZUK MIAŁ WAZNY PRZEGLĄD WIEC KU,RWA JEST DOBRY
2.JA BYLEM MLODY I MIALEM PARE MANDATÓW ZA PRĘDKOSCwiec pirat ze mnie a panowie z zuka powiedzieli ze prułem szybko i tyle


zastanów sie poważnie czy nie zrobisz komuś krzywdy tym sprzetem

bez urazy
bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » czw gru 15, 2005 10:33 pm

tyl jest traktowany jako zespol osi czyli jedna to jest tak jak w lawecie.po zdjeciach widac ze jest teraz tyle warty ile wazy i to jego niezniszczalne przednie zawieszenie :)2

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw gru 15, 2005 10:36 pm

hajdi pisze:.....................................
po zdjeciach widac ze jest teraz tyle warty ile wazy i to jego niezniszczalne przednie zawieszenie :)2
Chyba nie masz na myśli DMC :)20 ?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
rtrwoga
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: ze skarpy

Post autor: rtrwoga » czw gru 15, 2005 10:36 pm

bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...

Awatar użytkownika
Doktor-Granat
Posty: 733
Rejestracja: sob gru 03, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Gdańsk

żuk laweta

Post autor: Doktor-Granat » czw gru 15, 2005 10:40 pm

Jeżeli rozszerzone badanie techniczne nie wystarczy to musisz powołać rzeczoznawcę który opisze to monstrum z tyloma osiami ile ma teraz i jeżeli on uzna że można tym jeżdzić to dadzą ci przegląd i z\dokonają zmiany w dowodzie.koszt takiego rzeczoznawcy to myślę około 200 złotych. Generalnie to trochę zachodu jak na ten egzemplarz.Chcesz tym jeżdzić? Czy sprzedać?
Nigdy nie mów Będę , bo Nie Będziesz. Zawsze mów Jestem! "GRANAT"

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » czw gru 15, 2005 10:41 pm

no i oto mi własnie Szanowni Panowie chodziło !!

A jakby moze ktos znał paragraf na to,lub podsunął pomył gdzie szukac to wogole wszystkiego najlepszego :)21

Zakładam,ze os napedzana nie ma tu nic do znaczenia.

czyli przedna os ma max dop.nacisk 18kN i tylnia,czyli dwie tez ma 18kN.
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » czw gru 15, 2005 10:55 pm

pokolei

1 Mam zamiar ty jezdzic
2 faktycznie nie wyglada najlepiej,ale to kwestia pracy nad min.
3 Wartosc...ja dałem za niego 1600pln duzo,mało dla mnie dobra cena !!
Zuk w tej cenie ma oplacone OC do marca i ma przeglad do czerwca.
Potzrebiowałem własnier takiego sprzetu co mi bedzie osobowe i gazki wozic,a ładowność 1600 w zupełnosci na to pozwala.
4 nie nie jest złamany !! wiem ze tak wyglada,ale konstukcja jest naprwade solidna
żuk ma dwie ramy pospawane razem plus jakies wzmocnienia.ogolnie jest to sztywne wszysko !!
Przednie zawieszenie...hmm...docelowo planuje wrzucic cały wypatroszony przedni mosc do niego od muscela(widziałem fotki,jak gosc wrzucił przedno naped od uaza to ja tez moge !! :wink: )
Silnik oryginał na gazie,planuje dieselka.
ogolnie jeszcze sporo zmian mam w perspektywie.

Szukałem przyczepy lawety,ale na nia musiałem nmiec 3 razy tyle co na tego zuka !!

czyli moge jezdzic z tym dowodem takim zukiem z 3 osiami ??
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
rtrwoga
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: ze skarpy

Post autor: rtrwoga » czw gru 15, 2005 11:13 pm

spoko tylko nie poszeżaj !! jak przód dasz z napedem to na przeprawówkach możesz za serwis mena smigać :wink: tylko napis pomocy zamień na off road serwis czy cus ale daleko od komina to się nie puszczaj :D i foty daj cos z tego uczynił :)18 bo narazie to rozpacz
bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw gru 15, 2005 11:14 pm

Myślę,ze tak
A propos ramy-to za sztywna tez nie powinna być,ale jak gościu jezdził i nie rozpirzył...
A przód to koniecznie wymień,bo ta zawiecha to jest zawsze zepsuta.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » czw gru 15, 2005 11:24 pm

Znam podobny wynalazek zrobiony na bazie Uaza 452.
Trzy osie, silnik MB 300D, cała kolumna kierownicza z Mesia wraz ze wspomaganiem. Laweta podnoszona jest chydraulicznie. Koła-14 z Wołgi.
Poprawnie wszystko wykonane. Sprzedany prawie dwa lata temu za 5000zł.
Dzisiaj za 5000zł można kupić starego VW LT lub np. Mesia 407. Oryginał to jednak oryginał.
Bardzo dużo pracy jest przed Tobą i kasy do wydania. Czy to ma sens ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » czw gru 15, 2005 11:40 pm

O napedzie na przod tez myslałem(jeszcze sie zdziwisz jak Cie bede z bagna wyciągac !! :wink: ),ale na razie dam sama odudowe od muscela ze zwrotnicami etc.
fakt.Przednie zawieszanie po wyjechaniu z naprawy juz ma luzy :wink:
Silnik diesla to i tak raczej wrzuce dosc szybko,bo ekonomia na s-21 przy 1,5t ładunku to marna raczej.
No wiem ze wyglad ma nie za ciekawy,ale nie jeden z nas z gorszego szrotu obiekty porzadnia robił !!
Oczywiscie wszystkie postepy prac będą dokumentowane w powyzszym temacie zamieszczane .

dla mnie ma to sens.
Cos takiego jak ten uaz planuje,ale bez hydrauliki.
trafiło mi sie taki wynalazek i w pełni mi to odpowiada.
Puki co planuje go do porzadku doprowadzic,a co do reszty to czas pokaze...

To raz jeszcze !!

Moge jezdzic takim zukiem z 3 osiami jak w dowodzie mam 2 ?? bo to zespolone !! ??
Bo nie chciał bym,zeby smerf odrazu mnie na parking odstawił :-?
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw gru 15, 2005 11:54 pm

100%-owo mozesz tym jezdzic, z wpisem liczba osi "2", wyzej juz wszystko zostalo powiedziane.

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » pt gru 16, 2005 12:06 am

Ok.
Dziekuje bardzo !! Tyle własnie chcialem wiedziec !! Jestem niezmiernie rad ze tak szybko i wyczerpująco mi pomogło szanowne grono !! :)2 :)2

dzieki !!
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość