Dostawczak z rama i napedem 4x4

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Dostawczak z rama i napedem 4x4

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 12:23 pm

Juz troche wspomnialem wczesniej w temacie Iveco ale moze zaczne od poczatku. Potrzebuje auto dostawcze z rama pod zabudowe i kabina 3 osobowa - cos typu Boxer, Master, Mascott, Ducato itp. Sprawa o tyle bardziej jest skomplikowana ze auto to musi posiadac naped 4x4 do tego jeszcze PTO z wyjsciem na tyl i ewentualnie reduktor. Ponadto musi miec ladownosc kolo 1200kg i mase calkowita dopuszczalna 3490kg :lol: Wymagania stawiam duze ale niestety takie auto potrzebuje aby na nim posadzic wiertnice. Niestety jak narazie znalazlem tylko Fiata Ducato i Sprintera i Gazele. Ten pierwszy jakos mnie nie przekonuje (polosie na homikinetykach i viskoza) - mam obawy ze przy ciezkiej pracy bedzie mi sie to sypac. Drugi natomiast - oczywiscie powala cena. Trzeci - gazela ma wszystko co mi potrzeba tylko nie mam zamiaru sie przesiadac z 452 do Gazeli - chcialbym cos bardziej cywilizowanego :lol:
Wpadlem na opcje ze kupie Renaulta Mascotta i zapodam mu przedni i tylny most z Patrola + reduktor z Robura. Niestety wiaze sie to z usunieciem ABS-u (to akurat dla mnie nie problem) ale wiekszy problem jest z wasem przekladni kierowniczej. Wtajemniczeni zapewne wiedza ze w Mascocie uklad kierowniczy jest bardzo podobny do ukladu stosowanego w Uazie 452 i w Gazie 66 - tzn was przekladni nie chodzi na boki tylko przod tyl. To wymaga dorobienia nowej lapy zwrotnicy mostu- a jak wiadomo oryginalna kuta jest najlepsza i najbardziej wytrzymala. Moze ktos przerabial lape mosty patrolowego do takich celow :wink: - wiec prosze sie nie krepowac.

Druga sprawa - moze ktos podpowie jakie samochody dostawcze jeszcze produkuja w opcji 4x4 w tanazu do 3,49 tony
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz mar 05, 2006 12:29 pm

a SCAMy ?? tylko że nie pamiętam jaką mają masę.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz mar 05, 2006 12:33 pm

Gazela sprawia wrażenie auta zdecydowanie bardziej cywilizowanego od U-452. Dostęp do części łatwy. Bliżniaki z tyłu. Jednak jest coś co mnie od niej zdecydowanie odpycha ! Hałas w kabinie !
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz mar 05, 2006 12:34 pm

VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 12:38 pm

znalazlem nawet w Polsce firme ktora to sprowadza : http://www.amz.pl/amz_pl/index_pl.htm

obawiam sie jednak ze cena mnie powali na kolana :cry:

ale nie zaszkodzi do nich zadzwonic i popytac - dzieki Bartas za info - to moze byc niezle :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz mar 05, 2006 12:48 pm

Dwa tygodnie temu widziałem w Ostravie Daewoo Avię 4x4.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 1:01 pm

ale to juz chyba powyzej 3,5 tony
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz mar 05, 2006 1:10 pm

Przepraszam ! Zapomniałem. DMC do 7.5t.
Postaram się dowiedzieć czy produkują coś 4x4 do 3.5t.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Marrr
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn lut 14, 2005 9:11 pm
Lokalizacja: m.in. N51 E22

Post autor: Marrr » ndz mar 05, 2006 1:38 pm

Koniecznie musi być "cywilizowany"?
Bo ja to bym się przyjrzał Defenderom w wariancie Heavy Duty...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 2:48 pm

Marrr pisze:Koniecznie musi być "cywilizowany"?
Bo ja to bym się przyjrzał Defenderom w wariancie Heavy Duty...
Defender zbyt krotki
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Dostawczak z rama i napedem 4x4

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 05, 2006 2:49 pm

Bart03 pisze:Juz troche wspomnialem wczesniej w temacie Iveco ale moze zaczne od poczatku. Potrzebuje auto dostawcze z rama pod zabudowe i kabina 3 osobowa - cos typu Boxer, Master, Mascott, Ducato itp. Sprawa o tyle bardziej jest skomplikowana ze auto to musi posiadac naped 4x4 do tego jeszcze PTO z wyjsciem na tyl i ewentualnie reduktor. Ponadto musi miec ladownosc kolo 1200kg i mase calkowita dopuszczalna 3490kg :lol: Wymagania stawiam duze ale niestety takie auto potrzebuje aby na nim posadzic wiertnice. Niestety jak narazie znalazlem tylko Fiata Ducato i Sprintera i Gazele. Ten pierwszy jakos mnie nie przekonuje (polosie na homikinetykach i viskoza) - mam obawy ze przy ciezkiej pracy bedzie mi sie to sypac. Drugi natomiast - oczywiscie powala cena. Trzeci - gazela ma wszystko co mi potrzeba tylko nie mam zamiaru sie przesiadac z 452 do Gazeli - chcialbym cos bardziej cywilizowanego :lol:
Wpadlem na opcje ze kupie Renaulta Mascotta i zapodam mu przedni i tylny most z Patrola + reduktor z Robura. Niestety wiaze sie to z usunieciem ABS-u (to akurat dla mnie nie problem) ale wiekszy problem jest z wasem przekladni kierowniczej. Wtajemniczeni zapewne wiedza ze w Mascocie uklad kierowniczy jest bardzo podobny do ukladu stosowanego w Uazie 452 i w Gazie 66 - tzn was przekladni nie chodzi na boki tylko przod tyl. To wymaga dorobienia nowej lapy zwrotnicy mostu- a jak wiadomo oryginalna kuta jest najlepsza i najbardziej wytrzymala. Moze ktos przerabial lape mosty patrolowego do takich celow :wink: - wiec prosze sie nie krepowac.

Druga sprawa - moze ktos podpowie jakie samochody dostawcze jeszcze produkuja w opcji 4x4 w tanazu do 3,49 tony
defender 130
single cab chasiss
#noichuj

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 2:52 pm

ja potrzebuje dosyc dluga rame - mierzac od "pleców" szferki do konca ramy okolo 3500mm.

Najdłuzszy defender ile posiada??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 05, 2006 2:57 pm

130 ma rozstawu osi 3.3m
zwis przedni nie istnieje, z tyłu za osią jest 60-80cm ramy+ewentualna zabudowa
dmc 3500
ładowność 1500
cena w granicach 30k ojro brutto
#noichuj

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz mar 05, 2006 4:59 pm

Widziałem W Niemczech kilka lat temu VW LT (są do 3.5t) z napędem " na przód". Poszukaj na mobile.de. To jest prawdziwa ciężarówka bardzo jak wiesz popularna w Polsce, a nie wynalazek zbudowany np. na długim Patrolu czy LR.
My tu gadu gadu, ale za jaką kwotę chcesz kupić auto ? Trudno szukać jeśli nie bardzo wiadowo za ile ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 5:04 pm

interesuje mnie nowe auto - ewentualnie bardzo malo uzywane. liczylem sie z wydatkiem 80 000 zl ale ciezko cos nowego z 4x4 wyrwac za ta cene
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » ndz mar 05, 2006 5:09 pm

a ile kosztuje scam

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 5:11 pm

no wlasnie pieron wie ale licze ze bedzie kosztowal cos lolo 150 000 zł :cry: tyle wlasnie kosztuje sprinter 4x4 wiec watpie zeby scam byl tanszy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » ndz mar 05, 2006 5:25 pm

a czemu nie gazelle za 80 mozna juz takowa zanabyc 4x4 a w srodku juz cywilizowana

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 5:29 pm

znajomi maja na takiej zainstalowana wiertnice i owszem - w porownaniu do Uaza 452 to wypas ale jednak ta andoria w terenie troszke za slaba pozatym jednak troche tyl jest przeciazony- niby 1500 kg ma ladownosci ale piora juz dosyc mocno siedza. W ostatecznosci moze byc ale chce rozwazyc rozne alternatywy :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz mar 05, 2006 5:55 pm

kup uzywanego Unimoga
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 05, 2006 6:06 pm

wiesz ile kosztuje nawet uzywany unimog- pierwsza moja mysl to byl wlasnie Unimog :roll: tak sie napalilem jak male dziecko a potem sie okazalo ze ceny sa kosmiczne, pozatym znalezienie unimoga w miare nowego i dobrym stanie graniczy z cudem, nawet w raichu o nie ciezko
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz mar 05, 2006 6:10 pm

ale auto jako nosnik roznych urzadzen doskonale... wolalbym uzywanego i zrobic co trzeba... a nie dostawczaka z 4x4... Marek z Gliwic nie naprawial kiedys Twojego 452 ? (problem z PTO)
Ostatnio zmieniony ndz mar 05, 2006 6:14 pm przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz mar 05, 2006 6:11 pm

kurka nie wiem ile kosztuje ten Scam ale wydeje mi się najbardziej dobry po wiertnię, w MON-ie nie plują na niego tak jak na andorie w Honku :cry: tęsknią za silnikami iveco :)2
Defektor ?? zawsze chciałem ale to właśnie chłopaki z geofizyki z Krakowa mówili o nim źle i o słabym układzie napędowym, przereklamowany powiadali, tak samo źle mówili o Starze 744 który nigdy niedogoni starej konstrukcji mistrzowskiej jaką jest i chyba będzie Gazie 66 :)2
ARO ma ofertę jeszcze aut 4x4 pod zabudowę tańsze niż Defektor i pokrewne :)20 -> żart angielski he he
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz mar 05, 2006 7:16 pm

BABCIA I pisze:Widziałem W Niemczech kilka lat temu VW LT (są do 3.5t) z napędem " na przód".
No właśnie czy było LT 35 z 4x4 ?? nie wiem i nie słyszałem ale może było, na pewno było LT 45 4x4 i niestety dmc 4,5tony.

Tak na marginesie :D
Poza Unimogiem był jeszcze taki włoski jego odpowiednik czyt.: wynalazek jak Bremach GR 35 z 4x4 i dmc 3,5t, z silnikiem Iveco Diesel 2,5
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 05, 2006 7:21 pm

akurat lt 4x4 odbiega od zasady numer=dmc
ma symbol 45 ale parametry 28
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości