VW Golf Country

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
mela
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

VW Golf Country

Post autor: mela » pn sie 14, 2006 12:00 am

Witam wszystkich!!

Pytanie szybkie i proste: kumpela chce kupić powyższą maszynę - czy ktoś zna stronę , jakieś wypowiedzi , cokolwiek... Ale chodzi tylko o Country (starałem się ją namówić na syfa ale to nie to - jak twierdzi) Proszę o cokolwiek a jeżeli coś to nawet auto podobnew cenie i parametrach. Ja nie wiem nic na temat tego auta a chcę , żeby nie wtopiła z góry dzięki

pozdrawiam.
Nie ma nic niezniszczalnego w terenie...

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pn sie 14, 2006 7:32 am

Oglądałem z bliska tylko jednego VW Golfa II Country, więc moja wiedza na ten temat jest raczej niewielka.
Najpierw trzeba sobie powiedzieć, że to nie jest i nigdy nie będzie TERENÓWKA.
Oglądany przeze mnie egzemplarz miał ramę, reduktora brak, napęd na koła przednie, tył załączany automatycznie przez wisko w momencie poślizgu tylnych kół (teoretycznie).
Wisko w aucie 12-15 letnim może działać kiepsko, albo wcale i nie wiem jak jest z dostępnością części.
Silnik benzynowy 4R 1,8 8V 100 KM - silnik względnie tani w utrzymaniu, bo bardzo popularny, części dostępne, ceny przyzwoite.
Po oglądnięciu tego jednego egzemplarza przeszło mi całkowicie.
Pamiętam, że kiedyś na Allegro (chyba) był jeszcze Golf III Country, ale to chyba była jakaś zmota.
Może ktoś jeszcze wypowie się na ten temat ?
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn sie 14, 2006 7:40 am

Wybryk VW od którego lepiej trzymać się z daleka.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » pn sie 14, 2006 9:47 am

mazurkas007 pisze:Wybryk VW od którego lepiej trzymać się z daleka.
:)2 tak jest,lepiej juz golfa syncro, który jest calkiem plaskaty a ma naped podobny jak stare audi quatro :)2 w terenie tez nie robi ale po twardym jest super :)2

Awatar użytkownika
243 win
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 06, 2006 12:52 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: 243 win » pn sie 14, 2006 10:30 am

Trzymać się z daleka od tego
Dwa wyjazdy w lekki teren dwa razy rozwalona skrzynia rozdzielcza a to nie tania sprawa. Nie polecam.
Chuda Gela

Awatar użytkownika
mela
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 02, 2006 12:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mela » pn sie 14, 2006 10:44 am

Ok wielkie dzięki! Tak więc będę przekonywał kumpele do syfa...
jeszcze raz dzięki za odpowiedzi / pozdrawiam
Nie ma nic niezniszczalnego w terenie...

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » pn sie 14, 2006 10:47 am

jak ma to byc cos z glofa
to moze lepiej takie na dobrej ramce - ostatecznie
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... oss.ch.jpg
MUTSY

Spajda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw lip 20, 2006 9:04 am
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Post autor: Spajda » pn sie 14, 2006 2:02 pm

Hej!
Chciałebym przerobić mojego VW golf III kombi na terenówkę.
Polecacie jakieś roziązania?
Robił/widział już ktoś z was takie coś ?
Opłaca się, czy strata czasu/kasy ?

Nie potrzebuję auta na ciężki teren, chcę go podnieść, pomalować i wystroic na rozgrywki militarne (ASG) na poligonie.

Poradźcie koledzy :)

Z góry dzięki
:)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn sie 14, 2006 5:14 pm

strata czasu i kasy...ktorej kupe wydasz na zmote zawiechy no i kolejna kupe na zmote napedu ..a pozatym kto to pozniej kupi

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pn sie 14, 2006 6:17 pm

Proponuję, żebyś przejrzał:
http://www.rajdy4x4.pl/gielda/index.php ... +Z+U+K+A+J+
Jest tu taka zmota z nadwoziem VW Golfa.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Spajda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw lip 20, 2006 9:04 am
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Post autor: Spajda » śr sie 16, 2006 10:16 am

Kurcze, rzeczywiście zmotany ten Golf....

Czyli lepiej nie babrać się w to, bo szkoda nerwów....

W takim razie opchnę mojego golfa, ale nie wiem co zakupić ?

Autko do lekkiego terenu po poligonie, wygodnego i przestrzennego
(odpowiednik mojego KOMBI) , silnik diesel tdi max 2.0,
żeby się w koleinach błotnych nie zawiesił.
Podsuńcie jakąś alternatywę, bo naprawdę się zamotałem i nie wiem co czynić....
Moim golfem jeździ mi się zajefajnie, jestem z niego niesamowicie zadowolony, a jednak chciałbym w teren wjechac i się nie wykrzaczyć.
Co jest jego najlepszym odpowiednikiem (wygoda+funkcjonalność) ?

Chciałbym zostać softowym offroadowcem :)
(na hardcorowy narazie mnie nie stać, ale plany są)

Przepraszam za offtopa, ale to powiązane z VW, zresztą nie znalazłem na forum tematu dla początkujacych :/
:)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr sie 16, 2006 6:10 pm

ja bym sportaga zanabyl spory i tani i juz w teren gotowy albo witare

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » śr sie 16, 2006 8:31 pm

golony pisze:ja bym sportaga zanabyl spory i tani i juz w teren gotowy albo witare
Proponuję poczytać dział "Kia" na tym forum - ochota na Sportage sama przechodzi.
Na pewno Vitara byłaby lepszym wyborem, ale nie wiem czy była produkowana wersja z dieslem.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Spajda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw lip 20, 2006 9:04 am
Lokalizacja: Jaworzno
Kontaktowanie:

Post autor: Spajda » czw sie 17, 2006 7:30 am

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1406835

Czyli cosik takiego i powinno mi odpowiadać :)

Dzięki za podpowiedzi, będę poszukiwał najtańszej opcji i zbierał na nią pieniążki :)

Pozdrawiam
:)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw sie 17, 2006 9:38 am

sam musisz sobie odpowiedziec na pytanie `czy to mi odpowiada ` , bo ile userow tyle odpowiedzi :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Re: VW Golf Country

Post autor: margabr » czw sie 17, 2006 10:17 am

mela pisze:Witam wszystkich!!

Pytanie szybkie i proste: kumpela chce kupić powyższą maszynę - czy ktoś zna stronę , jakieś wypowiedzi , cokolwiek... Ale chodzi tylko o Country (starałem się ją namówić na syfa ale to nie to - jak twierdzi) Proszę o cokolwiek a jeżeli coś to nawet auto podobnew cenie i parametrach. Ja nie wiem nic na temat tego auta a chcę , żeby nie wtopiła z góry dzięki

pozdrawiam.
No to spokój 8) , powrót do tematu przewodniego:
- ten "kraj" to niech nie liczy że będzie taki tani i pospolity w utrzymaniu jak VW II
-dziewczyny moim zdaniem lepiej się prezentuja w szybkich płaskaczach
(najlepiej czerwonych :)22 )
Frontera 2.2 DTI
Samurai Santana 1.3

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw sie 17, 2006 6:08 pm

Jeśli koleżanka chce terenówkę to oczywiście tylko krótka Vitara się nadaje :)21 (ewentualnie Samurai jeśli koleżanka jest hardcorowa :wink: )

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr sie 30, 2006 10:11 pm

mazurkas007 pisze:Wybryk VW od którego lepiej trzymać się z daleka.
Znam leśnika w lubuskim, który załozył wachacze i amory od pasata do Golfa II-ki. Nie wiem, ile czasu stracił na przymiarki, ale prześwit miał przyzwoity, a na czarnym do 100 km/h bez problemów...
Jednak nie zamienił bym się z nim nawet z dopłatą 8)
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 10:44 pm przez Piotr Karcz, łącznie zmieniany 1 raz.

lortprodisz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 1:44 am
Lokalizacja: legnica

Post autor: lortprodisz » ndz lut 10, 2008 2:18 am

Napęd tego wynalazku ma zaskakującą cechę-gdy jedno przednie koło straci przyczepność, to nie ciągnie też cały tył - drogi kolego bardzo sie mylisz , w countrym naped przedni jest głownym napędem a gdy zachodzi różnica predkości obrotowych koł jezdnych załacza sie tył -w moście jest sprzegiełko jednokierunkowe {tak jak w rowerze górskim-do tyłu możesz pedałowac ile chcesz i nie pojedziesz ale do przodu bedzie ciągło}dodatkowo na tym znajduje sie sprzegło kłowe do blokady sprzegiełka jednokierunkowego{podczas jazdy do tyłu tylko naped przedni by był} w praktyce tylko z wyglądu skrzyni biegów mozna stwierdzić ze naped tylni jest brany z półośki-i to jest błąd , w przystawce tylnego napędu znajduje sie tuleja która łączy przekladnie głowną z przekładnią kątową do tylnego napędu- od 2 lat jestem posiadaczem golfa country i powiem wam ze to autko daję radę w razie pytan gg 8485597

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:10 pm

tak jest,lepiej juz golfa syncro, który jest calkiem plaskaty a ma naped podobny jak stare audi quatro
Po pierwsze QUATTRO !!

Napęd w golfi syncro jak i w country jest IDENTYCZNY.
Poprostu Country jest posadzonym na ramie Syncro.
Trzymać się z daleka od tego
Dwa wyjazdy w lekki teren dwa razy rozwalona skrzynia rozdzielcza a to nie tania sprawa. Nie polecam.
Albo nieumiesz obchodzić się z autem 4x4 albo dwa razy miałeś klinicznie niezywe napędy,zajechane przez użytkownika bądź zmeczone najechanymi km.
Tak sie składa że mam przerobione VW Corrado na 4x4 (jako jedyne w Polsce Corrado Syncro zreszta), i dzielnine wytrzymuje to co zada przeszło 250 konny turbodoładowany silnik...tak że jest to dość wytrzymały napęd.
Napęd tego wynalazku ma zaskakującą cechę-gdy jedno przednie koło straci przyczepność, to nie ciągnie też cały tył (wał przekazuje napęd na tylną oś właśnie od jednej z przednich półosi)

Znam leśnika w lubuskim, który załozył wachacze i amory od pasata do Golfa II-ki. Nie wiem, ile czasu stracił na przymiarki, ale prześwit miał przyzwoity, a na czarnym do 100 km/h bez problemów...
Jednak nie zamienił bym się z nim nawet z dopłatą
Większej bzdury o tym napędzie nie słyszałem !!
Świadczy to jedynie o tym że nigdy niemiałeś doczynienia-czytaj nie widziałes ,z tym napędem !!!
Moment jest NIEZALEŻNIEprzekazywany na każdą oś!!
Powiem więcej...Jezeli zdejmiesz którekolwiek z kól,teoretycznie mozesz jechać,wlasciwosci syncro na to pozwolą!!

I teraz najciekawsze...
napęd na koła przednie, tył załączany automatycznie przez wisko w momencie poślizgu tylnych kół (teoretycznie).
Wisko w aucie 12-15 letnim może działać kiepsko, albo wcale
SYNCRO TO STAŁY NAPĘD,nic się tam nie dołacza...
Głupoty pleciecie...
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lut 10, 2008 8:15 pm

Ty tez pleciesz glupoty bo jezeli moment jest przekazywany niezaleznie, czytaj: ma międzyosiowy mechanizm roznicowy, to jezeli zdejmiesz jedno kolo z ktorejkolwiek osi to pojedziesz...ale jak go popchniesz :)23
Chyba ze ma wisko tak jak ktos wyzej pisal...wiec sie zdecyduj bo Twoje wersje sie nie zgadzaja...
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 8:17 pm przez Qbartx, łącznie zmieniany 1 raz.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:17 pm

jestes w bledzie...moment jest rozdzielany juz w przednim mechaniżmie róznicowym
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

vwcorjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: vwcorjacek » ndz lut 10, 2008 8:19 pm

tak ma wisco 8)
Terrano I 3.0 V6
VW Corrado 4X4 2.0 16vTurbo

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz lut 10, 2008 8:20 pm

vwcorjacek pisze: SYNCRO TO STAŁY NAPĘD,nic się tam nie dołacza...
Głupoty pleciecie...
Wszystko do tego momentu jest prawda, natomiast przyjmij, ze syncro to nie jest staly naped, chyba ze zamordowales wiskoze i spiela sie na stale - dzieje sie tak czesto po jej przegrzaniu.
Syncro - wiskoza,
Quattro - dyfry zwykle lub torseny.
Ile jeszcze razy mozna pisac o tym samym....

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lut 10, 2008 8:20 pm

między tylną a przednią osią, znajduje się sprzęgło lepkościowe. Jest ono umieszczone w obudowie przedniej przekładni. Jest to sprzęgło wiskozowe zbudowane podobnie do sprzęgła wielotarczowego ciernego
No wlasnie... wiec costam sie jednak dolacza kolego...nie pisz wiec ze ktos plecie glupoty skoro robisz to sam ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości