Problem z Musso. Bardzo proszę o pomoc!

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Problem z Musso. Bardzo proszę o pomoc!

Post autor: _CaShu_ » czw paź 05, 2006 10:21 pm

Witam, jak już napisałem w temacie posiadam problem z Daewoo Musso. Sprawę komplikuje to, że samochodem tym pojechał moj tata do Anglii, do pracy.

Objawy usterki są następujące:
przy przyspieszaniu przy predkosci np około 110 km/h wskazówka prędkościomierza przyspiesza znacznie bardziej niż samochód... mianowicie na około 130 i zaczyna się szarpanie i dlawienie do tego stopnia, że niejednokrotnie utrudnia lub uniemozliwia to kontynuacje jazdy. Sytuacja ma miejsce przy każdej prędkości i na każdym biegu lecz przy wyższych prędkościach zdarza sie znacznie częściej. Takie zachowanie samochodu ma miejsce bardzo często lecz zdarzają się momenty przyspieszenia kiedy wszystko chodzi jak należy.

Problem polega na tym, że żaden warsztat nie wie o co chodzi, bo z tym samochodem nie mieli nigdy do czynienia i często niechcą się podejmować nawet otworzenia maski... W jednym z warsztatów poprosili o wypięcie instalacji gazowej, co zostało zrobione lecz nie przyniosło żadnych rezultatów...

Jeżeli ktoś ma jakikolwiek pomysł co to może być (może z prędkościomierza dochodzi do komputera błąd ponieważ "prędkość" w ciągu ułamka sekundy skacze o za dużą wartość i np komputer odcina dopływ paliwa albo zmienia jakieś parametry zapłonu...). Jeżeli nie wiecie w czym tkwi problem, może macie jakieś namiary na wachowców z Daweoo/SsyangYong lub właścicieli musso którzy mogli by mi pomóc?

Z góry dziękuje za pomoc... ba bardzo niechciałbym ściągać samochodu na lawecie...

Pozdrawiam
Lukasz

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » czw paź 05, 2006 10:23 pm

Oczywiście dla "szczęśliwego znalazcy problemu" nagroda w postaci porzadnej(!) flachy!!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw paź 05, 2006 10:35 pm

Jaki motor w tym dewaście ??
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » czw paź 05, 2006 10:36 pm

3.2 benzyniak (niby na licencji MB...)

a masz jakis pomysl? ;)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw paź 05, 2006 10:39 pm

_CaShu_ pisze: a masz jakis pomysl? ;)
Szukać przyczyny :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw paź 05, 2006 10:43 pm

Sprawdzić:
1 filtry paliwa i powietrza
2 regler jakie daje napięcie
3 pompa paliwa
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » czw paź 05, 2006 11:03 pm

klucz13 pisze:Sprawdzić:
1 filtry paliwa i powietrza
powietrze sprawdzone, filtr paliwa też... poza tym na gazie tak samo sie zachowuje
2 regler jakie daje napięcie
sprawdzone...
3 pompa paliwa
jak w punkcie pierwszym :/ na gazie tak samo sie pier..

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » czw paź 05, 2006 11:54 pm

Wypalone platynki, palec i kopułka do wymiany, mozna sie pokusic na kable i swiece . 8)
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt paź 06, 2006 5:46 am

Kolego dokładnie takie same objawy miałem swego czasu w Vectrze. I również było tysiąc wersji : komputer, EGR, sonda lambda, przepływomierz, pompa paliwa - a efekt zerowy. Koniec końców sam znalazłem przyczynę. Z jednego kabla od świec było przebicie na blok silnika ( głowica ). Przy samym kapturku, który się zakłada na świecę. O dziwo, tylko przy wysokich obrotach, normalnie było widać jak iskra bije w głowicę. Po wymianie kabli wszystko wróciło do normy.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » wt paź 10, 2006 10:36 pm

No i jest coraz gożej... samochód zachowuje się gożej jak się rozgrzeje i na podjazdach pod górki...

Tata zamówił świece, kopułkę, palec rozdzielacza, przewody...

Samochód jest koło New Caslte w Darlington, bo parę osób będących w anglii mnie pytało i chciało pomóc.

Kurcze za transport do polski tego zlomu chcą tyle co ja dałem za jezdzącego uaza :-/

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pn paź 16, 2006 6:59 pm

Jesli nie masz garażu to wjeź gdzieś gdzie jest ciemno i podnieś maskę. W ciemnościach widac przebicia. Iskry pomykaja po kablach i wyglada to pieknie. Robiłem cos takiego z Patrolem. Dopiero po tym teście przystapiłem do wymiany kabli. Z tym, że u mnie auto było wrazliwe na wilgość.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » pt lut 02, 2007 10:15 pm

EGR wpiety ?
jak u mnie w Tyranie po wymianie filtra powietrza odpialem i nie wpialem z powrotem to mi sie wydawalo ze mocy mi brakuje...

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » pt lut 02, 2007 10:46 pm

grzes pisze:EGR wpiety ?
jak u mnie w Tyranie po wymianie filtra powietrza odpialem i nie wpialem z powrotem to mi sie wydawalo ze mocy mi brakuje...
ja się nie znam, ale przy filtrze to możesz nie wpiąć
wtyczki do przepływomierza :wink:

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » pt lut 02, 2007 10:55 pm

a co tam jest zaraz za filtrem ? wtyczka i ja mozna rozpiac francuzi uparcie twierdza ze to egr jakis tam przeplywomierz...

w sumie tez sie nie znam :) nie moja dzialka...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość