Czy warto to naprawiać?

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Czy warto to naprawiać?

Post autor: Jabar » ndz mar 25, 2007 9:00 pm

Witam mam pytanie. Kupiłem honde CRV, nie jest idealna. Niestety pojawił się większy problem niż rysy na lakierze i łyse opony. Mianowicie przy załączaniu się tylnego napędu słychać wycie takie jak pojawia się przy kończącym się sprzęgle, czyli odgłos ocierających się o siebie blach ( ale koła tylne kręcą czyli działa tzn napęd działa ). To chyba sprzęgło lepkościowe czy wiskoza o której czytałem że jest delikatna w hondach. Czy naprawiać to? Wiadomo że chodzi mi o pieniądze. Przy jeździe po czarnym samochód jest idealny, naprawde dobrze chodzi. Samochód kupiłem dla jego większego prześwitu, większego niż w osobówkach. Nie chce go męczyć w terenie więc obyło by się bez tego napedu, ale boje się że w zimie będzie mi to wyło na okrągło.
Generalnie pytanie jest takie?
- co padło?
- czy to droga naprawa?
- czy jeśli tego nie zrobie to się pogorszy i stanie kiedyś w trasie?

Jeśli ktoś przerabiał takie problemy w innych autach prosze o podzielenie się wiedzą.
Z góry dziękuje.

Darek70
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 11:57 am
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek70 » ndz mar 25, 2007 9:13 pm

Nie wiem jaki masz przebieg ale znam trochę ten samochód i pomaga płukanie tylnego mostu tz. najlepiej udaj sie do serwisu hondy oni wiedzą co zrobic płucze się olejem specjalnym do tego mostu chociaż niektórzy stosowali ATF nie polecam może zaszkodzic , fajne autko mam nadzieję że nie z gazem.
300tdi

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » pn mar 26, 2007 5:28 pm

Przede wszystkim dzięki za odpowiedz. Auto bez gazu prawdopodobnie z przebiegiem 140tyś. Sprowadzony więc trudno mieć pewność, ale środek ma ładny i opony prawdopodobnie oryginalne bo takie jak widzę w innych CRV i łyse jak cholera. Co do tego napędu to jest on sprawny tyle że słychać wycie jak ono się włącza. Myślisz że taki prosty zabieg jak wymian oleju może pomóc? Czy wiesz może jaki to olej ten do płukania a puźniej jaki do zalania? Mam wręcz genialnych mechaników choć nie 4x4 i chciałbym zrobić to u nich. Po pierwsze żeby obniżyć koszta, po drugie jak się nie uda to będą robic dalej a serwis nie. Byłem już u nich mają patent że o może być jakaś główka. Nawet mają taką na składzie (warsztat w Wołominie) i powiedzieli mi 500pl ale mam wątpliwość czy robić to u nich czy szukać jednak serwisu. Mam jeszcze pytanie odnośnie gazu bo chcę tu założyć. Właśnie sprzedałem honde Accord by kupić CRV i miałem w niej gaz sekwencyjny. Zrobiłem 40tys bez dotykania. W CRV-ce się nie sprawdzi taki gaz? Accord był z 98r model 96-98 a CRV jest 97r to nie będą podobne silniki.
Jak byś miał chwile to skrobnij coś na ten temat

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn mar 26, 2007 7:35 pm

podaj lepiej jakie to sa jednostki, pojemnosc i tak dalej, bo tak po roczniku to ciezko cokolwiek powiedziec
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » wt mar 27, 2007 2:09 pm

Accord był z 98r model 96-98 a naprawde 93-98. Silnik w nim to 1,8l 16Vo mocy 116KM który zastapił w 96r silnik 2,0l 16V o mocy również 116KM. W tym samym okresie w Accordach były montowane silniki 2,0 16V o mocy 132KM. Obecnie w CRV mam silnik 2,0l 16V o mocy 128KM. CRV debiutował w japoni w 1995r właśnie z takim silnikiem więc to chyba nie jest bardziej zaawansowany silnik niż ten co miałem w Accordzie. Accordy miałem 2 jeden z 97r 18l 16V z gazem zwykłym plus komputer - chodził idealnie, drugi z 98r też 1,8l 16V z sekwencyjnym gazem chodził ni lepiej ni gorzej od tego co miał zwykły gaz. Myslicie że ta sekwencja w CRV-ce się nie sprawdzi?

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt mar 27, 2007 10:25 pm

hmmm w sumie powinna sie sprawdzic, wiekszych zastrzeżeni brak, mozna zakładac. No ale nie moge odiecac ze sie sprawdzi, bo nie miałem doczynienia, z CRv jako zagazowańcem, ale tak z technicznego punktu widzenia powinien jezdzic normalnie, noi oczywiście nie bedzie miał oddciecia.
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » śr mar 28, 2007 7:10 am

Ta Accoerd też nie miał ale te samochody - Hondy lubią obroty

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » śr mar 28, 2007 7:46 am

każdy samochód z gazem nie ma odciecia, kreci sie ile może oporu, kumpel kiedys tak przekrecił silnik, ale to inna historia
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr mar 28, 2007 12:32 pm

CrOOchy pisze:każdy samochód z gazem nie ma odciecia,
ciekawa teoria :lol:

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » śr mar 28, 2007 2:18 pm

jeśli chodzi o mnie to nie wiem czy wszystkie auta nie mają odcięcia, na pewno moje nie miały ale nie była to sekwencja z najwyższej półki, ale myślę że gaz Princa czy inny równie drogi w sekwencji ma coś takiego. Zresztą to chyba nie najważniesze. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy wymiana płynu w moście zlikwiduje upierdliwe wycie sprzęgła?
Czy szukać innych rozwiązań?

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » śr mar 28, 2007 2:57 pm

LR_Olek pisze:
CrOOchy pisze:każdy samochód z gazem nie ma odciecia,
ciekawa teoria :lol:
chyba ze silnik posiada bezpośredni wtrysk gazu, ale to bardzo żadko spotykane
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob mar 31, 2007 7:59 am

CrOOchy pisze:
LR_Olek pisze:
CrOOchy pisze:każdy samochód z gazem nie ma odciecia,
ciekawa teoria :lol:
chyba ze silnik posiada bezpośredni wtrysk gazu, ale to bardzo żadko spotykane
czyli nie kazdy...

:roll:

Darek70
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 11:57 am
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek70 » śr kwie 04, 2007 7:14 pm

sorki że dopiero teraz ale nie miałem dostępu przez parę dni do internetu a więc tak olej do mostu tylko orginał honda o nazwie DPS-F napewno przy tym przebiegu nic się nie powinno dziać z jakąś główką wystarczy dwa litry tego oleju do wypłukania jest do tego procedura ileś tam minut na ręcznym ale tak aby działał tylny napęd do przodu a następnie do tyłu i znowu do przodu spóścic zagrzany olej zalać nowy i znowu to samo następnie wystudzić olej znowu zlać i wlać nowy i jeżdżic następne 90 tyś.
Co do gazu jeśli jest to silnik ten DOHC na pasku a nie na łańcuchu to stanowczo nie polecam gazu głowica się nie nadaje do tego bez względu na rodzaj systemu zasilania gazem. Średnio wytrzymuje 60 do 80 tyś a potem koniec regulacji zaworów koszt nowej nieopłacalny a naprawa graniczy z cudem znam tylko dwa warsztaty, które podjeły się regeneracji gniazd zaworów ale tylko pierwszy i ostatni raz decyzja nalezy do Ciebie osobiście nie polecam same problemy. Jak masz jeszcze jakieś pytania dotyczące Hondzi to chętnie służę poradą .
300tdi

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » czw kwie 05, 2007 7:54 am

Dziekuję za odpowiedz.
Jak już pisze to może powiesz czym smarować prowadnicę szyb. W Accordzie naprawiałem 2 razy podnosnik w CRV prawy przedni chodzi jak by zaraz miał paść. Czym ja nasmarować, jak posmaruję zwykłą oliwą do maszyń to nie pogorsze zamiast pomóc?
Wiesz może dlaczego w CRV rocznik 97-99 tył samochodu lekko siedzi a przod jest w górze? Podnieść jej tył na podkładkach pod sprężyny czy trzeba je wymienić?

Na wymiane oleju już się zapisałem do serwisu Hondy koszt : 105 olej + 120 robocizna.

Darek70
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 11:57 am
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek70 » sob kwie 07, 2007 7:45 am

Prowadnice to jest tą uszczelkę najlepiej wyciągnąć umyć benzyną i posypać talkiem a i przy okazji sprawdż silnik szyby bo lubi się zacierać.
Co do tyłu to nie miałem takiej potrzeby ale podnosiłem na podkładkach jak dokładaliśmy 18to calowe koła tył chyba 1.5 cm ale juz dokładnie nie pamiętam wszystko zależy od tego co sie chce osiągnąć. :)2
300tdi

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » sob kwie 07, 2007 4:34 pm

Dzięki na razie uszczelki posmarowałem oliwą do maszyn przy następnej okazji zrobię jak mówisz. Dwa dni spędziłem pod samochodem, rozebrałem co się dało wyczyściłem ogniska korozji i obleciałem wszystko biteksem, oczywiście poza silnikiem, skrzynią i mostem. Co do siedzącego tyłu to przy okazji obejrzałem sprężyny z przodu są nowe z tyłu stare więc chyba z stąt ta różnica. Niestety przy okazji urwałem dwie szpilki w jednym kole. Raz że chyba od nowości były nie odkręcane, drugie że skorodowały a ja chciałem to siłowo rozwiązać. Moja wina. Ale chyba da się rozwiercić ułamane końce i wsadzić nowe? Co do opon to będę kupował nowe myślałem o fabrycznym rozmiarze 205/70 i oponach Fulda Tramp 4x4, ale chętnie bym wsadził 205/80, jak myślisz nie będą obcierać.

A i pytanko o talk. Czy nie powoduje on tarcia zamiast poślizgu. Czy prowadnicę tą rynienkę od mechanizmu można zwykły smarem przeciągnąć. Zwykle jest tam jakaś brunatna maź

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob kwie 07, 2007 4:56 pm

CrOOchy pisze:chyba ze silnik posiada bezpośredni wtrysk gazu, ale to bardzo żadko spotykane
do cylindra ? znasz taki ? gdzie to mozna to cudo zamontowac ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Darek70
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 11:57 am
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek70 » sob kwie 07, 2007 10:07 pm

talk wetrzeć w uszczelkę, szpilki się wymienia tył łatwo z przodem trochu gorzej ale nie ma strachu. Co do oponek to już Twoja decyzja większa opona to większe opory ale i lepsza jazda w terenie honda aby jeżdziła musi mieć obroty silnika wysokie, dół ma słaby sam wiesz majac już doświadczenia z accorda. :wink: 80 będzie dobrym wymiarem jak nie masz chlapaczy będzie ok.
300tdi

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » ndz kwie 08, 2007 6:56 am

Jabar pisze:Co do opon to będę kupował nowe myślałem o fabrycznym rozmiarze 205/70 i oponach Fulda Tramp 4x4
(...)
Poczytaj sobie dział "opony" na tym forum.
Fulda Tramp nie cieszy się dobrą opinią.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » ndz kwie 08, 2007 10:14 am

Szpilki urwałem w tylnym kole więc jak piszesz nie będzie problemu. Nie będę męczyć auta w terenie ale większy prześwit był by wskazany. Myślę o oponach 205/80 zamiast 205/70 więc oporów większych nie bedzię. Jesli chodzi o opony to rozważam BF Goodrich Long Trail T/A, Dunlop Grandtrek, Fulda Tramp 4x4 MIX i Goodyear Wrangler ATR OWL. Co z tego towarzystwa byście polecili?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość