Motanie hummera H1

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Motanie hummera H1

Post autor: mirokez » pn maja 21, 2007 4:00 pm

Witam mam takie pytanko czy mozna jakos zmotac hummera zeby podniesc jego walory terenowe?
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn maja 21, 2007 4:14 pm

zamontować wyrzutnie rakiet - czego sie nie da przejechać zawsze będzie można roz.... :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » pn maja 21, 2007 4:19 pm

a tak wogole to czym sie rozni H1 cywilny od H1 wersja wojskowa oprocze tego ze wojskowa nie ma zadnych luksusow w srodku
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn maja 21, 2007 4:28 pm

Nie ma takiego auta jak H1 wojskowy.

Auto wojskowe to popularny Humvee jest to z angielszczenie skrótu HMMWV ( High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle ). Nazwa Hummer jest nazwą komercyjną i tutaj moze paść określenie H1 czyli pojazd jakim sie poruszał Gubernator Arni :)21 - nie wątpliwy twórca komercyjnego sukcesu Hammera
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn maja 21, 2007 5:03 pm

W Hummerze możesz wymienić opony na bardziej terenowe i... to powoli wszystko. Aha możesz podrasować silnik
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » pn maja 21, 2007 5:28 pm

aha rozumiem, a czy ten pojazd w wersji cywilnej rozni sie czyms innym oprocz udogodnien w kabinie (klima, el szyby itd.) od wersji ktora uzywa amerykanskie wojsko i czy roznia sie one pod wzgledem wlasciwosci terenowych czy poprostu jest to jedno i to samo?
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn maja 21, 2007 5:32 pm

Wagą....
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn maja 21, 2007 5:36 pm

Eskapada pisze:...

czyli pojazd jakim sie poruszał Gubernator Arni :)21 - nie wątpliwy twórca komercyjnego sukcesu Hammera
Bo teraz jeździ hybrydowym "prjusem" :wink:
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn maja 21, 2007 5:37 pm

Kosiarz pisze:Wagą....
Która w najlepszej opcji i tak wyklucza ten pojazd z upalania bo miękin podłożu nie wspominając juz o gabarytach identycznych jak Star ( za wyjątkiem wysokości ) Zawieszenie motor to to samo. Praktycznie rzecz biorąc to bliźniacze auta. Aaa elektryka jest inna bo wojsko ma 24V a cywilne auta maja 12 V.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn maja 21, 2007 5:39 pm

lisiurski pisze:
Eskapada pisze:...

czyli pojazd jakim sie poruszał Gubernator Arni :)21 - nie wątpliwy twórca komercyjnego sukcesu Hammera
Bo teraz jeździ hybrydowym "prjusem" :wink:
Bo Arni byl trendy a Gubernator musi byc poprawny politycznie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn maja 21, 2007 5:43 pm

no dobra fakt faktem ze zawiecha dno bo w sumie hamvee to raczej samochody na piach i takie tam a nie w błoto. Waga tez kosmiczna do upalania w terenie. no ale jak by tam jakos sie naprodukowac i wsadzic mosty sztywne jakies np laplander (chyba tylko te by wytrzymały takiego kolosa :)21 ) przerobic zawieche itd.... to może jakas upalarka by z tego wyszła?
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » pn maja 21, 2007 5:47 pm

a czy w jakis sposob da sie podniesc zawieche w hummerze ??
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn maja 21, 2007 5:51 pm

mirokez pisze:a czy w jakis sposob da sie podniesc zawieche w hummerze ??
a po co? :o

jak domniemywam,tak sobie tylko teoretyzujesz...

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » pn maja 21, 2007 5:53 pm

LR_Olek pisze:
mirokez pisze:a czy w jakis sposob da sie podniesc zawieche w hummerze ??
a po co? :o

jak domniemywam,tak sobie tylko teoretyzujesz...
prowokacja :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn maja 21, 2007 6:19 pm

mirokez pisze:a czy w jakis sposob da sie podniesc zawieche w hummerze ??
jeszcze jedno pytanie w tym stylu to ten temat przerodzi w jedną wielką kpinę pod twoim adresem. To auto ma nie zależne zawieszanie 4 kół oparte na wahaczch –elementem resorującym są sprężyny . Zasada działania tego zawieszania nie obiega zasadniczo od tego co jest w takich autach jak Mitsubishi Pajero III czy tez Nissan Pathfinder – nie da się tego podnieść duzo. Auto i tak me relacyjny prześwit dzięki zwolnicom ale wydaje mi się ze o chyba nie masz bladego pojęcia o tym. Co druga osoba na tym forum chciała by mieć możliwości fabrycznych opon 37 cali i i mieć taki prześwit jak to auto po wyjechaniu z fabryki - jesli dobrze pamietam to Humvee miał 37 x12 MT/R
Ostatnio zmieniony pn maja 21, 2007 7:22 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn maja 21, 2007 6:22 pm

:)19
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn maja 21, 2007 6:24 pm

Humvee
Rodowód tego samochodu sięga roku 1903 kiedy firma Standard Wheel Company produkująca rowery postanowiła rozpocząć produkcję samochodów pod nazwą Overland Automotiv Division. W 1908 roku firmę przejął John North Willys. Dało to początek firmie Willys - Overland Company. Firma ta wyprodukowała w latach 40 ponad 350 tys. pojazdów typu jeep. W 1953 roku fimę kupił Kaiser Manufacturing Co. Połączone firmy od 1963 roku nosiły nazwę Kaiser Jeep Corp. Zakłady te stały się w 1970 częścią American Motors General.


konflikty zbrojne historia

W 1979 roku armia amerykańska ogłosiła konkurs na projekt wielozadaniowego pojazdu wojskowego. Konkurs wygrała firma AMG. Już w 1981 roku armia dostała do testów pierwsze modele somochodu HMMWV (pierwotna nazwa Hummera). W 1985 roku został podpisany kontrakt na 55 tys. samochodów. Hummer nie byłby taki znany gdyby nie operacja Pustynna Burza, ponieważ pojawiał się w licznych relacjach TV.

W roku 1992 Renco Group rozpoczęła produkcję samochodu w wersji cywilnej, której cena wynosi od 60 do 90 tys. dolarów, a na samochód czeka się parę miesięcy.


konflikty zbrojne historia


konflikty zbrojne historia

Konstrukcja Hummera wykonana jest z aluminium. Zawieszenie wszystkich kół jest niezależne na poprzecznych wahaczach i śrubowych sprężynach. Ciekawym rozwiązaniem jest centralny system kontroli ciśnienia w ogumieniu. Pozwala on zmieniać ciśnienie w oponach w trakcie jazdy. Wewnątrz opon są zamontowane pierścienie które umożliwiają przejechanie 50 km z przestrzelonymi oponami. Opony mają średnicę 92 cm, szerokości 31 cm i jedno waży około 100kg. Są to opony GoodYear Wrangler MT z głębokim bieżnikiem przeznaczone do jazdy terenowej. Samochód wyposażony jest w hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami i wspomaganiem. Mogą być wyposażone w 3 lub 4 biegową, automatyczną skrzynię biegów z możliwością zablokowania mechanizmu różnicowego. Hummer z silnikiem diesla może pokonać wodę głębokości 75 cm a w wersji benzynowej 60 cm. W wersji wojskowej posiada 24 woltową instalację elektryczną. Występuje w następujących wersjach nadwozia: dwudrzwiowej z dachem twardym, czterodrzwiowej z dachem miękkim oraz jako kombi.

Dane techniczne
Ilość miejsc: 5
Napęd: diesel 6200 cm3, o mocy 150 KM
Moc/masa: 12,54KM/1000kg
Masa: 2565 kg (pusty) / 3780 kg (max.)
Wymiary: długość : 457 cm, szerokość: 216 cm, wysokość: 176 cm, prześwit: 40 cm
Maksymalna prędkość jazdy: 105 km/h
Pojemność zbiornika: 95l + 64l rezerwy
Zużycie paliwa: 20l/100km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 21 sek


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 21, 2007 6:35 pm przez CrOOchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn maja 21, 2007 6:33 pm

Eskapada pisze: nie da się tego podnieść.
mylisz sie.

da sie
SUWNICĄ BRAMOWĄ

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn maja 21, 2007 6:35 pm

CrOOchy pisze:...
Dało to początek firmie Willys - Overland Company. Firma ta wyprodukowała w latach 40 ponad 350 tys. pojazdów typu jeep.
...
Produkowali również coś takiego
Obrazek
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn maja 21, 2007 6:42 pm

to taki filmik co go znalazłem i mozna go ogladnąc jak cos jeszcze znajde to zapodam

http://www.youtube.com/watch?v=zL9wFJN2vbE
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » pn maja 21, 2007 7:03 pm

to z masa nie jest tak zle jak 2,5T na psuto, LR D3 wazy 2,7 t :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn maja 21, 2007 7:07 pm

CrOOchy pisze:Humvee


Dane techniczne
Ilość miejsc: 5
Napęd: diesel 6200 cm3, o mocy 150 KM
Moc/masa: 12,54KM/1000kg
Masa: 2565 kg (pusty) / 3780 kg (max.)
Wymiary: długość : 457 cm, szerokość: 216 cm, wysokość: 176 cm, prześwit: 40 cm
Maksymalna prędkość jazdy: 105 km/h
Pojemność zbiornika: 95l + 64l rezerwy
Zużycie paliwa: 20l/100km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 21 sek

Motor 6500cm3 z automatyczną skrzynią biegów :)25 i pierwsze roczniki wszystkie miały klimę i centralny zamek oraz centralny system ciśnienia w kpciach
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » pn maja 21, 2007 7:46 pm

CrOOchy pisze:to taki filmik co go znalazłem i mozna go ogladnąc jak cos jeszcze znajde to zapodam

http://www.youtube.com/watch?v=zL9wFJN2vbE
o fruwa :) :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » pn maja 21, 2007 7:57 pm

wojskowy humvee ma jeszcze rure wydechowa i filtr powietzra w góre wyniesiony i instalacje elektryczna przygotowana do brodzenia 1,2m zamiast 76cm w wersji cywilnej :)21
Gaz 69

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn maja 21, 2007 8:00 pm

CrOOchy pisze: Dane techniczne
Ilość miejsc: 5
Napęd: diesel 6200 cm3, o mocy 150 KM
Moc/masa: 12,54KM/1000kg
Masa: 2565 kg (pusty) / 3780 kg (max.)
Wymiary: długość : 457 cm, szerokość: 216 cm, wysokość: 176 cm, prześwit: 40 cm
Maksymalna prędkość jazdy: 105 km/h
Pojemność zbiornika: 95l + 64l rezerwy
Zużycie paliwa: 20l/100km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 21 sek
To nie może być prawdą czyżby był tylk 10cm szerszy i o jednego grubasa cięższy od mojej Geli? A koła też prawie identyczne :P
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości