4x4 Volvo C303 TGB 11

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

4x4 Volvo C303 TGB 11

Post autor: Igor V8 » czw lis 08, 2007 5:59 pm

Co koledzy myślą i wiedzą na temat tego wozidła :wink:
http://moto.allegro.pl/item261650403_4x ... z_vat.html
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw lis 08, 2007 6:14 pm

Auto legenda. Przedmiotem pożądania sa zwłąszcza mosty. W tym przypadku cena mocno wygórowana. Znalazłem kiedyś na forum link do szwedzkiej strony z ogłoszeniami i tam sporo tych aut . Ceny przystępne. Był tam tez adres gościa specjalizujacego sie w tych wózkach. Jeśli nie znajdziesz to mogę ci podesłać, ale dopiero w piątek wieczorem, bo mam te namiary w kompie na wsi.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » czw lis 08, 2007 6:15 pm

Ryszard Giedrojć pisze: Jeśli nie znajdziesz to mogę ci podesłać, ale dopiero w piątek wieczorem, bo mam te namiary w kompie na wsi.
Jak możesz to podeślij :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Bosman
Posty: 513
Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: Bosman » czw lis 08, 2007 6:26 pm

Ja też chcę. :P

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lis 08, 2007 7:46 pm

LJ 70

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » czw lis 08, 2007 7:51 pm

Mag69 pisze:
:)21
Żyj wiecznie :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
4x4free
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: 4x4 Volvo C303 TGB 11

Post autor: 4x4free » czw lis 08, 2007 8:05 pm

Igor909 pisze:Co koledzy myślą i wiedzą na temat tego wozidła :wink:
http://moto.allegro.pl/item261650403_4x ... z_vat.html
Przyjechałem takim w zeszłym roku ze Szwecji na kołach. Zapewniam, że wieksze przeżycie niż w terenie :roll:
Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » czw lis 08, 2007 8:09 pm

A jak ogólnie z dostępnością części ??
Jak wygląda import ze Szwecji ??
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
4x4free
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: 4x4free » czw lis 08, 2007 8:23 pm

Import jak napisalem na PW
Czesci wszyskie sa dostepne oprocz przegubow i przelozen w mostach.
Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt lis 09, 2007 6:41 pm

Igor pamiętaj, że części to jedno, a znający się warsztat drugie(zrób wywiad środowiskowy, kto by się serwisowania podoił)... o ASO zapomnij :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » pt lis 09, 2007 7:00 pm

Tapeworm pisze:a znający się warsztat drugie(zrób wywiad środowiskowy, kto by się serwisowania podoił)
Jest
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt lis 09, 2007 7:42 pm

:)2 to git, bo uwierz mi dobry serwis to podstawa 8)
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
4x4free
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: 4x4free » pt lis 09, 2007 10:50 pm

@Igor909

Extrem
1. silnik benzynowy volvo 3,0 za słaby do tego samochodu
2. brak widoczności do tyłu, na boki.
3. brak wspomagania, koła za kierowcą
4. przy pionowych zjazdach w dół zaje--ste przeżycie gdyz najpierw dotykasz wąwóz przednią szybą, a potem nagle sie podnosi w górę
5. hamulce nie działaja do tyłu, czyli nie zatrzymujemy sie pod górę :o
6. 24v instalacja - mozna założyć extra wyciągare np warn 12000
7. istnieją modele z mechanikiem
8. bardzo wywrotne / 3 dachowania/

Turystyka
1. Dojedzie w każde miejsce - chyba że sie nie zmieści
2. jazda z V max 85 km/h ze wzgledu na zwolnice
3. zaje--ste auto do zabawy w niedzielę i na niedalekie wycieczki od domu
4. jazda porównywalna do jazdy starym żukiem, hałas, zapach
5. mimo resorów doskonale prowadzi sie po drodze, jest wygodnu - nie trzepie na wozie drabiniastym
Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » sob lis 10, 2007 12:25 am

4x4free pisze: 3. zaje--ste auto do zabawy w niedzielę i na niedalekie wycieczki od domu
O to właśnie mi chodzi :wink:
Zacznę nowe doświadczenia z C303 i zobaczę
W przyszłości może na tych mostach zbuduję sobie zmotę 8)
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » śr lis 14, 2007 12:26 am

Cena duża czy mała--zależy w jakim stanie auto.
Wojskowe miały wymienianą karoserię na aluminiową i dobry serwis, generalnie stan lepszy niż cywilne.
Ja mam c303/tgb1111 i to świetny model. Super klatka, świetna widoczność, przednia zabawa. Oryginalne 10,000km (dziesięć tyś) z wojska, bo model służył w tajnej jednostce niszczycieli czołgów. Przyjechał na kołach ze Szwecji. Kosztował 90,000 koron, ale warto. Stan lepszy niż roczny włoch. Do tego kupiłem wyciągarkę wojskową Sepson-przenośna tył/ przód. Osiąga lekko 100km/h. Czy silnik za słaby...? To zależy, na reduktorze i jedynce ma moment obrotowy na kole taki sam jak moja 280GE. Oba wjadą prawie wszędzie, ale powoli. Dobra jest ta strona:
http://www.c303.de/c303-de/index.htm

Awatar użytkownika
4x4free
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: 4x4free » śr lis 14, 2007 9:37 am

G-man pisze:... Osiąga lekko 100km/h...
a powinien jeździć 85 km/h - prawie tyle samo. Jak wiemy z reklamy - robi dużą różnicę :)25
Nie kupujcie aut budowanych na nizinach bo w górach nie robią ...

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Jureq » pt lis 16, 2007 5:32 pm

TGB1111 bez działka jest niższy i ma lepszą aerodynamikę bo bardziej przypomina imadło niż wielki młotek ;-)

"Szmaciak" jest szerszy i cięższy z przodu przez co tył często ucieka a las staje się zbyt wąski. Moim zdaniem wersja blaszana jest bardziej funkcjonalna a już na pewno zdecydowanie tańsza.

Części nowe są dostępne poprzez ciężarowy serwis Volvo (oczywiście nie wszystkie od ręki) - wystarczy podać numer katalogowy
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » sob lis 17, 2007 1:31 am

Jeśli przez "szmaciaka" masz na myśli tgb1111, to jesteś w "mylnym błędzie" jeśli chodzi o rozkład mas.
Tył to luki amunicyjne, które są lekko opancerzone. Pomimo braku dachu auto waży 2560kg, i te tylne luki-blachy to chyba z 500kg.

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Jureq » sob lis 17, 2007 9:30 am

Wybacz ale ja nie chybam tylko stwierdzam fakt - mam oględnie mówiąc trochę doświadczeń z tymi pojazdami ;-)

"Szmaciak" został tak policzony by rozkład mas był rownomierny w stanie uzbrojonym i załadowanym.
Puste luki amunicyjne TGB1111 nie równoważą wagi przedniego "zderzaczka" z mocowaniem klatki oraz silnika który nie jest zamontowany zupełnie centralnie - ciężko jest nim ruszyć z miejsca bez zerwania przyczepności o ile nie jest dołączony przód :lol:
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn lis 19, 2007 2:40 am

Podtrzymywanie swojej wiarygodności handlowej wymyślonymi historiami to nie jest dobry pomysł. Proszę wypowiadaj się na tematy inne niż tgb1111/c303/4151 ...i Szwecja.
Aerodynamika kowadła kontra zgrabność młotka?? Dobre...
Zderzaczek 1111 jest taki sam jak w tgb11/c303/4141, "blaszaku" jak go nazywasz), mocowania klatki ważą może 20kg, a silnik jest w tym samym miejscu we wszystkich c303. TGB1111 ma tylko inne nadwozie, zbudowane przez Hagglunda.
"Zerwanie przyczepności przy ruszaniu"? Wolne żarty, 206Nm/2500rpm na tylnych kołach obciążonych ponad toną żelaza i przy takich kołach... Może na reduktorze, jedynce i z piaszczystej górki, ale nie próbowałem.
A porównania, który model jest "praktyczniejszy", blaszak czy szmaciak, to już wciskanie kitu. Potencjalny kupiec musi wiedzieć, że żaden. Są to zabawki do jazdy z kumplami w weekend, a nie żadne praktyczne pojazdy. Nawet na żadne rajdy terenowe się nie nadają ze względu na ergonomię.
Tylko trzeba nimi naprawdę pojeździć, żeby to uczciwie stwierdzić.
Różne Skorpiony, orki, EVO etc, to przy nich luksusowe dupowozy.
"I taki jest rzeczy stan, sprawdziłeem to całkiem sam..."

ObrazekĻ

ObrazekĻ

ObrazekĻ
ObrazekĻ
ObrazekĻ
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 9:42 am przez G-man, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Jureq » pn lis 19, 2007 9:33 am

Obawiam się że uraziłem miłośnika orurowanej wersji "samobieżnego imadła" ;-)
Przykro mi z tego powodu ale to co piszę to fakty podawane na podstawie własnych doświadczeń z tymi pojazdami a nie wymyślone historie i mądrości wyczytane w necie.
Zderzak przedni w TGB 1111 jest większy, szerszy i cięższy niż w TGB 11 - jesli tego nie widzisz to, bez obrazy, proponuję zweryfikować zdolności postrzegania.
Obrazki podpowiedzi na stronie: http://web.comhem.se/~u18337636/mi-tgbbil.html
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 10:01 am przez Jureq, łącznie zmieniany 1 raz.
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn lis 19, 2007 9:47 am

Niczym mnie nie uraziłeś, tylko jak napisał moderator, nie buduj tu swojego "handełesu".
Jak widzisz na "moich" zdjęciach, "normalne" 1111 nie mają tego czegoś na zderzaku, na "twoim" zderzak jest za tymi pontonami. Swoją drogą ciekawe co to jest. Ten 1111 nie jest nośnikiem działa, bo brak otworu na działo. A jeśli nie działo, to do czego służył?

Będę wdzięczny za informację Jureq.
To moje zabawki, pokaż czym ty się bawisz. I wyluzuj.

http://youtube.com/watch?v=9UvEkUwHwfQ
http://youtube.com/watch?v=wiDVO-AxPF8

ObrazekĻ

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn lis 19, 2007 10:51 am

...głośno myślę: jeżeli ten 1111 nie nosi działa, to może jest późną wersją do przewozu pocisków sterowanych TOW? jeżeli tak, to "pontony" mogą być podpórkami obracanymi i wysuwanymi w dół do stabilizacji optoelektroniki namierzającej? Tylko zgaduję. Jakiś wojskowy powinien się tu wymądrzyć.
Ciekaw jestem czy 1111 dla TOW są już przesuwane do demobilu? To by było chyba za wcześnie...

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Jureq » pn lis 19, 2007 11:18 am

G-man pisze:Swoją drogą ciekawe co to jest. Ten 1111 nie jest nośnikiem działa, bo brak otworu na działo. A jeśli nie działo, to do czego służył?
Tej wersji TGB1111 z obrazka wykonano podobno jedynie 10szt - do czego służył Obrazek tego nie wiem a na obrazku dokładnie nie widać:
Obrazek

Nawet jak pominiesz "pontony" to zderzak nadal jest większy.
Osobiście miałem wersje "typową" taką jak Twój TGB1111 ale wolę jeździć "blaszakiem" :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 2:31 pm przez Jureq, łącznie zmieniany 1 raz.
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn lis 19, 2007 11:36 am

...i też fajny. Ja miałem już Gelendę, więc wolałem coś przewiewnego na lato.
Z ciekawostek ten facet
www.tatanka.nu
produkował wspomagania do c303,
ale jak zamówiłem u niego pół roku temu, to zamknął interes. Tak wyglądał zestaw:
ObrazekĻ

A tak wygląda wyciągarka Sepson z BV zaadoptowana
do mojego 1111 i przekładalna przód/tył.
ObrazekĻ

po podaniu adresu obrazka [img] musisz wcisnąć alt-p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość