Musso-instrukcja obsługi

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Daltel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:55 am
Lokalizacja: Mysłowice

Musso-instrukcja obsługi

Post autor: Daltel » pn mar 03, 2008 4:17 pm

Witam wszystkich. Poszukuję instrukcji obsługi lub informacje serwisowe do Daewoo Musso 2,9 TD 2001 rok. Wszyscy piszą że to silnik od mesia sprintera a kupując części okazuje się że to ulepszona wersja z beczki. Będę wdzięczny za wszelkie info. Pozdrawiam
Daro

Awatar użytkownika
msch00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sty 16, 2008 2:25 pm
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: msch00 » czw mar 06, 2008 7:20 am

Witam

Faktycznie to są silniki MB Sprintera. Osprzęt jest tylko do zbierany od różnych MB.

Instrukcja obsługi do ściągnięcia pod tym adresem:

http://www.smotor.com/en/events/owners.jsp

Instrukcje serwisowe:

http://www.ssangyongkorando.nl/download ... _Musso.pdf

http://ssangyongklub.net/forum/download/file.php?id=4

http://ssangyongklub.net/forum/download/file.php?id=2

Pod adresem ssangyong.net funkcjonuje forum dotyczące modeli m.in. Musso.

Pozdrawiam

Daltel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:55 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Daltel » czw mar 06, 2008 3:51 pm

msch00 ! Jesteś WIELKI ! Dzięki. Pozdrawiam
Daro

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » czw mar 06, 2008 5:25 pm

a co Ci trzeba do Musso ?

Daltel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:55 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Daltel » sob mar 08, 2008 4:29 pm

Mnie interesują jakiekolwiek materiały, informacje czy instrukcje serwisowe. Spalili mi Terrano(2000r) i przesiadłem się na ten wynalazek ze względu na niską cenę(takie teraz są moje mozliwości finansowe). Autko jest z grudnia 2001 roku i kosztowało śmieszne pieniądze :lol: . Przejechałem 6 tys. km i wszystko jest narazie ok-wdzięczna szosowa terenówka. Brak centralnego mechanizmu różnicowego powoduje że napęd na cztery można załączyć tylko na śliskiej nawierzchni. Poza tym podzespoły mesia(silnik -sprinter, reduktor G-klasa, tylny most-amerykański) sprawiają ze ceny części sa tanie. jedyny wynalazek koreanski to sprzęgiełka załączane podciśnieniem-podobno nawalają?!. Napewno nie jest to auto w trudny teren ale lajcikowo mozna pojeżdzić. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy nosorożców jak również zagorzałych oponentów. :)2
Daro

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » sob mar 08, 2008 7:55 pm

SPrzegielka zamien na Warny 29091 reczne i bedzie ok.
Co do tylnego mostu to nie badz taki hop sipu - bo on niby jest amerykanski, ale mnie kleknal przy 46kkm i wymieniali go na gwarancji.
Auto w miare udane w lekki teren bez problemu na dobrych oponach mozna wjezdzac :)

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » sob mar 08, 2008 9:12 pm

Najsłabszym elementem tego zestawu jest skrzynia biegów. To jest Tremec czyli robiony w meksyku Borg Warner T5. Dwa razy robili mi ten gównolit i ciagle się sypało. Części u nas trudne do zdobycia i drogie. W końcu się poddałęm i zasadziliśmy skrzynię od Merca. Szybko pozbyłem się tego wynalazku, ale auto było ok. Silnik rewelacja. Mój był 2,9 bez turbo.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Daltel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:55 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Daltel » ndz mar 09, 2008 11:09 pm

Rysiek ja mam 2,9 z turbiną a skrzynka jest automatyczna. Brak przyjemności wajchowania ale jak narazie wszystko działa bez zarzutu. Na budziku ma 165 tys km i to jest chyba jego faktyczny przebieg. Silniczek naprawdę rewela. Jedyny mankament to wykończenie (trzeszczące plastiki) i korozja na tylnej klapie ale to w większości aut (w ekspllorerze miałem to samo).
Daro

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pn mar 10, 2008 3:08 pm

A to dobra wiadomość, bo skrzynia w automacie jest od merca. Nie wiem co ich porąbało, że w manualu wsadzili Trmeca. Sprzęgiełka zapinane automatycznie lubią zastrajkować, ale to przypadłość nie tylko Musso. Bez problemu można kupić zapinane ręcznie.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Daltel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:55 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Daltel » pn mar 10, 2008 5:54 pm

Rysiek może wiesz gdzie lub znasz kogoś kto ma dane serwisowe(oleje, płyny jakie i ile itp.). A może odezwie się posiadacz nosorożca w okolicy Mysłowic czy Katowic. Pozdrawiam
Daro

Bzyku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bzyku » pt mar 28, 2008 1:50 pm

A podchodzi Ci użytkownik Musso z Oświęcimia :oops: Jeżdżę Musso 3.2 Automat, benzyna+gaz - jak na razie chodzi nieźle. Oleje i płyny (w automacie też) wymieniałem w serwisie Daewoo w Oświęcimiu. Służę również serwisówką po angielsku w pdf.

Daltel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:55 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Daltel » pt mar 28, 2008 3:29 pm

Bzyku jeśli możesz to prześlij mi na meila tę serwisówkę. Do Oświęcimia jeżdżę do Starej poczty więc chętnie się spotkam by wymienić uwagi. Pozdrawiam
Daro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości