- inne samochody terenowe
Moderator: Marcin-Kraków
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » śr sie 13, 2008 6:15 pm
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » śr sie 13, 2008 6:21 pm
You can now buy a 126 replica like this for around £7,000.
-
lbl78
-

- Posty: 12649
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » śr sie 13, 2008 6:45 pm
chiquito83 pisze:
You can now buy a 126 replica like this for around £7,000.
za tyle to ja im orginała sprzedam

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » śr sie 13, 2008 6:49 pm
na tym dysku co mi go wysrało w kosmos miałem namiary na polską część tej fabryczki i zaproszenie do zwiedzenia.
robią to pod zamówienia ludzie z dawnego obr-fsm, a firmuje firma zarejestrowana w szwajcarii.
w ostatnim rajdzie monte-carlo classic startował taki kaszel z polską załogą i ukończył z tego co pamiętam. było opisane w classic auto.
#noichuj
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » śr sie 13, 2008 7:06 pm
artykuł w najnowszym topgear
maluszki robi Michał Kumięga w Bielsku-Białej
standard kosztuje 9800 ojro
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » czw sie 14, 2008 7:32 am
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw sie 14, 2008 8:05 am
Fajny sposób na zredukowanie wibracji silnika

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » czw sie 14, 2008 8:35 am
pezet pisze:Fajny sposób na zredukowanie wibracji silnika
Wręcz przeciwnie. Przez ten drążek nadwozie drży jeszcze bardziej. W sporcie silnik musi się sztywno trzymać.
Widoczne na zdjęciu mocowanie drążka do tylnego pasa wygląda licho. To chyba maluch "tuningowy", a nie sportowy.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw sie 14, 2008 9:57 am
PaveL pisze:pezet pisze:Fajny sposób na zredukowanie wibracji silnika
Wręcz przeciwnie. Przez ten drążek nadwozie drży jeszcze bardziej. W sporcie silnik musi się sztywno trzymać.
Widoczne na zdjęciu mocowanie drążka do tylnego pasa wygląda licho. To chyba maluch "tuningowy", a nie sportowy.
No ale sam motór mniej wibruje, przenosząc część wibracji na budę

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
piotr oskwarek
-

- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: piotr oskwarek » czw sie 14, 2008 9:03 pm
i poduchy od skrzyni dłużej pobędą,
a i biegi lepiej się zmienia...

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » czw sie 14, 2008 9:51 pm
zdarzają się i takie:

-
piotr-stihl

- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Post
autor: piotr-stihl » czw sie 14, 2008 9:53 pm
powiem , napiszę krótko - sam syf [ nie było tygodnia żeby czegoś nie naprawiać , więc nie podniecajcie się kaszlakiem ]
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » czw sie 14, 2008 10:12 pm
dla mnie to prawie kultowy samochód (bo z pewnością za parę lat takim będzie), wychowałem się na nim i dzięki temu, że czasem się psuł mogłem coś sam pogrzebać
większość wózków uważanych za kultowe psuły się jak jasna cholera

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » czw sie 14, 2008 10:27 pm
Dla mnie do niedawna też był kultowy. Moje pierwsze 3 samochody, to maluchy. Niedawno zasiadłem za sterami takiego samochodu, odpaliłem silnik, zacząłem jechać...i...przeszło mi. To nie samochód, to kibel. Nawet nie chodzi o ciasnotę. Maluch nie ma żadnych zalet. Ani jednej.
Tylko wspomnienia z młodości.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
hanaa
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: hanaa » czw sie 14, 2008 10:35 pm
Ten drążek to właśnie po to aby poduszki skrzyni wytrzymały więcej nisz tylko jedno ostre ruszenie ale jego wykonanie mało fachowe na popularkach chłopaki majom dużo lepsze wykonanie . gaźnik ze stożkiem kiepski pomysł zadurza temperatura zasysanego powietrza . maluszek pod maskom ma za gorąco . a poza tym oryginalnie maluszek wykorzystuje nadciśnienie z dmuchawy silnika coś ala pseudo doładowanie .po małych przeróbkach można to fajnie wykorzystać. Ale za to ładne spawy elementów ,oryginalne zgrzewy przy ostrej jeździe się rozchodziły .
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » czw sie 14, 2008 10:53 pm
No właśnie - jak szanowni przedmówcy zauważyli, kupa ludzi ma wspomnienia związane z maluchem i to podsyca ową kultowość. Np. w mojej rodzinie nikt nigdy nie miał kaszlaka i ja tam nie czuję do niego żadnego sentymentu. Natomiast mieliśmy trochę dwusuwów i jak najbardziej miło je wspominam.
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw sie 14, 2008 11:44 pm
hanaa pisze:Ten drążek to właśnie po to aby poduszki skrzyni wytrzymały więcej nisz tylko jedno ostre ruszenie ale jego wykonanie mało fachowe na popularkach chłopaki majom dużo lepsze wykonanie . gaźnik ze stożkiem kiepski pomysł zadurza temperatura zasysanego powietrza . maluszek pod maskom ma za gorąco . a poza tym oryginalnie maluszek wykorzystuje nadciśnienie z dmuchawy silnika coś ala pseudo doładowanie .po małych przeróbkach można to fajnie wykorzystać. Ale za to ładne spawy elementów ,oryginalne zgrzewy przy ostrej jeździe się rozchodziły .
och miszczu...rallyart natychmiast powinien cie zatrudnić, albo któryś team formuły jeden. natychmiast.
to nie jest jakieś tam osrane mitasubiszi evo srewo ani subaru dla lesbijek.
to replika b-grupowej rajdówki z przed zyliona lat.
takie rzeczy robi się po to zeby sprawiały radość. tylko tyle i aż tyle.
#noichuj
-
hanaa
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: hanaa » czw sie 14, 2008 11:53 pm
To czemu ma alternator i najnowszy model wydechu .
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw sie 14, 2008 11:59 pm
z tego co pamiętam to alternator wynaleziono w latach dwudziestych ubiegłego wieku a układ wydechowy znacznie wcześniej...
#noichuj
-
hanaa
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: hanaa » pt sie 15, 2008 12:00 am
I stożek nie z epoki powinien być raczej lejek z siatkom. a i tak najpiękniejszy jest fiat abarth 1000 TC .
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » pt sie 15, 2008 12:04 am
miszczu...poczytaj specyfikację, a jak czegoś nie będziesz rozumiał to napisz do producenta...być może ci odpowiedzą...
Kod: Zaznacz cały
Technical Specification
Chassis preperation
Officially regarded as restored cars, all the 126 donner car chassis are from 1978 till 1983.
Starting with a bare chassis
Completely sandblast chassis
Chassis alignment verification on marble plate.
Modified wheel arches to allow for the wider 5.5 inch steel rims.
Standard tire: Fulda 145 /70 / 12
Optional tire: Yokohama 165 / 55 / 12 Type A048
Complete seem welded chassis, with re-enforced sections.
6 point chassis stiffening custom fit roll over bar, welded. FIA specifications.
Standard safety equipment
2 racing seats, steel tube frame.
Period Monte Carlo steering wheel.
4 point race harness 2 inch.
FIA approved 2 Kg hand held fire extinguisher
Interior & Exterior electric cut off switch.
Front & rear tow hooks.
Optional FIA approved parts package includes:
2 race seats fiberglass composite, sizes Medium & Large.
Adjustable aluminum seat seat rails
6 point race harness 3 inch.
FIA papers for Group 1 with dispensation to run in Group 2.
Suspension
Harder front leaf spring and rear coil springs. (3 specs) Gravel, Tarmac & Race.
Shock absorbers developed by Bilstein exclusively for the FSM-OBR Works team.
Brakes
Front disc brakes where developed on the Group 2 cars.
Used only for circuit racing & deemed unnecessary for rallying.
On offer as an option.
Engine
650 cc Balanced & blue printed.
Bing Type 54, 36 mm carburator
Maximum modification cylinder head 38 mm inlet, 33 mm exhaust valve.
Works Pistons. 11:1 CR.
Works camshaft (2 Specs) Rally & Race.
Modified & balanced crankshaft.
Group 2 exhaust in stainless steel.
Max speed with short ratio gearbox = 135 KPH @ 7000 RPM.
Max Speed with original gearbox = 160 KPH @ 7000 RPM.
Gearbox
Shorter 3rd & 4th gears. several variations available.
Larger modified clutch ( Fiat 127 type)
#noichuj
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » pt sie 15, 2008 12:09 am
PaveL pisze:To nie samochód, to kibel. Nawet nie chodzi o ciasnotę. Maluch nie ma żadnych zalet. Ani jednej.
Tylko wspomnienia z młodości.
Dokładnie tak.

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
hanaa
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: hanaa » pt sie 15, 2008 12:33 am
Ma podstawową zaletę ładnie zrobiony klasyk przeniesie cię w czasie i da tyle frajdy z jazdy co żaden współczesny .
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » pt sie 15, 2008 11:50 am
A ja wczoraj widzialem wloska 600, zolta, pieknie utrzymana z szyberdachem szmacianym, wygladal na orginala. Stal sobie w Lizbonie, na ulicy, sliczny swiecacy z bialymi kierunkami
Nie mialem fotoaparatu

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości