126p - Wielka Legenda

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

126p - Wielka Legenda

Post autor: jpi » śr sie 13, 2008 6:15 pm

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr sie 13, 2008 6:21 pm

You can now buy a 126 replica like this for around £7,000.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12649
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr sie 13, 2008 6:45 pm

chiquito83 pisze:
You can now buy a 126 replica like this for around £7,000.
za tyle to ja im orginała sprzedam :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr sie 13, 2008 6:49 pm

na tym dysku co mi go wysrało w kosmos miałem namiary na polską część tej fabryczki i zaproszenie do zwiedzenia.
robią to pod zamówienia ludzie z dawnego obr-fsm, a firmuje firma zarejestrowana w szwajcarii.
w ostatnim rajdzie monte-carlo classic startował taki kaszel z polską załogą i ukończył z tego co pamiętam. było opisane w classic auto.
#noichuj

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr sie 13, 2008 7:06 pm

artykuł w najnowszym topgear

maluszki robi Michał Kumięga w Bielsku-Białej

standard kosztuje 9800 ojro
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw sie 14, 2008 7:32 am

udało mi się znaleźć

http://www.126group2.com/

Obrazek
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw sie 14, 2008 8:05 am

Fajny sposób na zredukowanie wibracji silnika :)

Obrazek
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » czw sie 14, 2008 8:35 am

pezet pisze:Fajny sposób na zredukowanie wibracji silnika :)
Wręcz przeciwnie. Przez ten drążek nadwozie drży jeszcze bardziej. W sporcie silnik musi się sztywno trzymać.
Widoczne na zdjęciu mocowanie drążka do tylnego pasa wygląda licho. To chyba maluch "tuningowy", a nie sportowy.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw sie 14, 2008 9:57 am

PaveL pisze:
pezet pisze:Fajny sposób na zredukowanie wibracji silnika :)
Wręcz przeciwnie. Przez ten drążek nadwozie drży jeszcze bardziej. W sporcie silnik musi się sztywno trzymać.
Widoczne na zdjęciu mocowanie drążka do tylnego pasa wygląda licho. To chyba maluch "tuningowy", a nie sportowy.
No ale sam motór mniej wibruje, przenosząc część wibracji na budę ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » czw sie 14, 2008 9:03 pm

i poduchy od skrzyni dłużej pobędą,
a i biegi lepiej się zmienia... :)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw sie 14, 2008 9:51 pm

zdarzają się i takie:

Obrazek

:)20

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » czw sie 14, 2008 9:53 pm

powiem , napiszę krótko - sam syf [ nie było tygodnia żeby czegoś nie naprawiać , więc nie podniecajcie się kaszlakiem ]
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw sie 14, 2008 10:12 pm

dla mnie to prawie kultowy samochód (bo z pewnością za parę lat takim będzie), wychowałem się na nim i dzięki temu, że czasem się psuł mogłem coś sam pogrzebać
większość wózków uważanych za kultowe psuły się jak jasna cholera :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » czw sie 14, 2008 10:27 pm

Dla mnie do niedawna też był kultowy. Moje pierwsze 3 samochody, to maluchy. Niedawno zasiadłem za sterami takiego samochodu, odpaliłem silnik, zacząłem jechać...i...przeszło mi. To nie samochód, to kibel. Nawet nie chodzi o ciasnotę. Maluch nie ma żadnych zalet. Ani jednej.
Tylko wspomnienia z młodości.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » czw sie 14, 2008 10:35 pm

Ten drążek to właśnie po to aby poduszki skrzyni wytrzymały więcej nisz tylko jedno ostre ruszenie ale jego wykonanie mało fachowe na popularkach chłopaki majom dużo lepsze wykonanie . gaźnik ze stożkiem kiepski pomysł zadurza temperatura zasysanego powietrza . maluszek pod maskom ma za gorąco . a poza tym oryginalnie maluszek wykorzystuje nadciśnienie z dmuchawy silnika coś ala pseudo doładowanie .po małych przeróbkach można to fajnie wykorzystać. Ale za to ładne spawy elementów ,oryginalne zgrzewy przy ostrej jeździe się rozchodziły .

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » czw sie 14, 2008 10:53 pm

No właśnie - jak szanowni przedmówcy zauważyli, kupa ludzi ma wspomnienia związane z maluchem i to podsyca ową kultowość. Np. w mojej rodzinie nikt nigdy nie miał kaszlaka i ja tam nie czuję do niego żadnego sentymentu. Natomiast mieliśmy trochę dwusuwów i jak najbardziej miło je wspominam.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw sie 14, 2008 11:44 pm

hanaa pisze:Ten drążek to właśnie po to aby poduszki skrzyni wytrzymały więcej nisz tylko jedno ostre ruszenie ale jego wykonanie mało fachowe na popularkach chłopaki majom dużo lepsze wykonanie . gaźnik ze stożkiem kiepski pomysł zadurza temperatura zasysanego powietrza . maluszek pod maskom ma za gorąco . a poza tym oryginalnie maluszek wykorzystuje nadciśnienie z dmuchawy silnika coś ala pseudo doładowanie .po małych przeróbkach można to fajnie wykorzystać. Ale za to ładne spawy elementów ,oryginalne zgrzewy przy ostrej jeździe się rozchodziły .
och miszczu...rallyart natychmiast powinien cie zatrudnić, albo któryś team formuły jeden. natychmiast.
:)21

to nie jest jakieś tam osrane mitasubiszi evo srewo ani subaru dla lesbijek.
to replika b-grupowej rajdówki z przed zyliona lat.
takie rzeczy robi się po to zeby sprawiały radość. tylko tyle i aż tyle.
#noichuj

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » czw sie 14, 2008 11:53 pm

To czemu ma alternator i najnowszy model wydechu .

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw sie 14, 2008 11:59 pm

z tego co pamiętam to alternator wynaleziono w latach dwudziestych ubiegłego wieku a układ wydechowy znacznie wcześniej...
#noichuj

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » pt sie 15, 2008 12:00 am

I stożek nie z epoki powinien być raczej lejek z siatkom. a i tak najpiękniejszy jest fiat abarth 1000 TC .

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt sie 15, 2008 12:04 am

miszczu...poczytaj specyfikację, a jak czegoś nie będziesz rozumiał to napisz do producenta...być może ci odpowiedzą...

Kod: Zaznacz cały

Technical Specification                   
Chassis preperation 

Officially regarded as restored cars, all the 126 donner car chassis are from 1978 till 1983.

Starting with a bare chassis  

Completely sandblast chassis

Chassis alignment verification on marble plate.

Modified wheel arches to allow for the wider 5.5 inch steel rims. 

Standard tire: Fulda 145 /70 / 12 

Optional tire: Yokohama 165 / 55 / 12  Type A048

Complete seem welded chassis, with re-enforced sections.

6 point chassis stiffening custom fit roll over bar, welded. FIA specifications. 

 

Standard safety equipment 

2 racing seats, steel tube frame.

Period Monte Carlo steering wheel.

4 point race harness 2 inch.  

FIA approved 2 Kg hand held fire extinguisher

Interior & Exterior electric cut off switch.

Front & rear tow hooks. 

 

Optional FIA approved parts package includes: 

2 race seats fiberglass composite, sizes Medium & Large. 

Adjustable aluminum seat seat rails

6 point race harness 3 inch. 


FIA papers for Group 1 with dispensation to run in Group 2.  

 

Suspension

Harder front leaf spring and rear coil springs. (3 specs) Gravel, Tarmac & Race.    

Shock absorbers developed by Bilstein exclusively for the FSM-OBR Works team.

 

Brakes

Front disc brakes where developed on the Group 2 cars. 

Used only for circuit racing & deemed unnecessary for rallying.

On offer as an option.

 

Engine 

650 cc Balanced  & blue printed. 

Bing Type 54, 36 mm carburator 

Maximum modification cylinder head 38 mm inlet, 33 mm exhaust valve.

Works Pistons. 11:1 CR. 

Works camshaft (2 Specs) Rally & Race. 

Modified & balanced crankshaft. 

Group 2 exhaust in stainless steel.  


Max speed with short ratio gearbox = 135 KPH @ 7000 RPM.

Max Speed with original gearbox = 160 KPH @ 7000 RPM.

  

Gearbox

Shorter 3rd & 4th gears. several variations available.

Larger modified clutch ( Fiat 127 type)
#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pt sie 15, 2008 12:09 am

PaveL pisze:To nie samochód, to kibel. Nawet nie chodzi o ciasnotę. Maluch nie ma żadnych zalet. Ani jednej.
Tylko wspomnienia z młodości.
Dokładnie tak.
:)2
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » pt sie 15, 2008 12:33 am

Ma podstawową zaletę ładnie zrobiony klasyk przeniesie cię w czasie i da tyle frajdy z jazdy co żaden współczesny .

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt sie 15, 2008 11:50 am

A ja wczoraj widzialem wloska 600, zolta, pieknie utrzymana z szyberdachem szmacianym, wygladal na orginala. Stal sobie w Lizbonie, na ulicy, sliczny swiecacy z bialymi kierunkami :)22

Nie mialem fotoaparatu :evil:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości