Co wiecie na temat Audi Qattro z silnikiem diesla?
Moderator: Marcin-Kraków
Co wiecie na temat Audi Qattro z silnikiem diesla?
Witam jak w temacie interesują mnie szczegolnie modele do 1997r najbardziej podoba mi sie C4/A6 do jazdy codziennej i czasami zjazd z czarnego . Przyznam sie ze mysle tez o Jeep Grand ale disle slabe ?! Moze ktos z Was uzytkuje podobne auta i moze cos o nich blizej powiedziec . Pozdro Wszystkim
byle do przodu ale z rozwaga GG 4567396
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: czw sie 26, 2004 2:43 pm
- Lokalizacja: Szczodre okolice Wrocławia
sprecyzuj co Cie interesuje, ja używam audi quattro competition, u mnie jest stały napęd na 4 koła, w centralnym mechanizmie ruznicowym jest mechanizm torsena (przekazuje napęd na oś która ma większą przyczepność) w audi A6 jest sprzęgło wiskotyczne które dopina napęd tylnej osi w przypadku wystąpienia różnicy w prędkości między przednią a tylną osią. Audi A6 nadaje się do jazdy poza czarnym ale tylko tam gdzie jest równo (prześwit nie jest za duży). dużo informacji znajdziesz na forum Audi klubu: http://www.audiklub.org/phpBB2/
4x4 

Sorry ale wypowiedź ta jest mało precyzyjna i wprowadza w błąd.skarabeusz pisze:sprecyzuj co Cie interesuje, ja używam audi quattro competition, u mnie jest stały napęd na 4 koła, w centralnym mechanizmie ruznicowym jest mechanizm torsena (przekazuje napęd na oś która ma większą przyczepność) w audi A6 jest sprzęgło wiskotyczne które dopina napęd tylnej osi w przypadku wystąpienia różnicy w prędkości między przednią a tylną osią. Audi A6 nadaje się do jazdy poza czarnym ale tylko tam gdzie jest równo (prześwit nie jest za duży). dużo informacji znajdziesz na forum Audi klubu: http://www.audiklub.org/phpBB2/
Nie wiem skąd masz takie informacje, ale fakty są takie, że:
1. Z modeli Audi quattro wyłącznie model A3 (może też S3 - nie jestem pewien) ma Haldexa. Wszystkie pozostałe modele quattro mają Torsena ze stałym napędem na dwie osie.
2. Torsen nie jest W mechanizmie różnicowym tylko jest tym mechanizmem różnicowym.
3. Również stwierdzenie , że "Torsen przekazuje napęd na oś która ma większą przyczepność" sugeruje nieprawdę. Torsen płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie w zależności od przyczepności z dokładnością do wyjątków: opisane np tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Torsen
Rozumiem chęc pomocy innym i ją doceniam, jednak jak czegoś nie jestem w 100% to się nie wypowiadam, albo sprawdzam jak jest w rzeczywistości, albo zastrzegam że czegoś nie jestem pewnien.
Nie traktuje tego personalnie "Errare humanum est".
pozdr
Y
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: czw sie 26, 2004 2:43 pm
- Lokalizacja: Szczodre okolice Wrocławia
co do haldeksa to jest on montowany też w skodzie z napędem 4x4, w latach 94 do bodajże 98 były w audi były też sprzęgła wiskotyczne które były zamiast torsena. Pisałem że torsen rozdziela napęd na oś która ma większy opór (przyczepność) i jest to prawda, podczas gdy obie osie mają tą samą przyczepność rozdział mocy jest 50:50 podczas poślizgu rozdział mocy jest przekazywany na oś która ma większą przyczepność standartowo podzial może zostaćzmieniony 30:70 i odwrotnie w zależności od potrzeby. mechanizm znajduje się w skrzxyni biegów a nie przy tylnym moście. Audi V8 posiada tylny mechanizm roznicowy z torsenem i dodatkowym mechanizmem stałej blokady.
4x4 

o ile się nie mylę to
'95 - '97 jest C4 często opisywany właśnie C4/A6 tak zwana przejściówka
od '97 jest już pełnoprawna nazwa A6
przed '95 jest audi 100
w C4 jest 2,5 tdi całkiem przyjemny traktorek, ale bez rewelacji przyspieszeniowych, zresztą ten silnik o ile się orientuję był także wkładany do VW LT
spalanie 8-9 l/100 w automacie, w manualu ponoć 1l mniej
też coś tam można go podkręcać - nawet miałem taki zamiar ale nie zrealizowałem
a te całe szaleństwo z pompowtryskiwaczami, czipami i kręceniem to dopiero w A6 jest
przy rozrządzie obowiązkowa wymiana pompy wody - jak się nie chce zrobić sobie kuku
o quatro się nie wypowiadam bo miałem zwykły
http://www.audiforum.com.pl/
a i jeszcze jedna fajna rzecz: kupiłem go w zimie i coś kiepsko odpalał w mrozy - trza było trochę pokręcić
jak się okazało, żadna świeca żarowa nie robiła
a palił 
'95 - '97 jest C4 często opisywany właśnie C4/A6 tak zwana przejściówka
od '97 jest już pełnoprawna nazwa A6
przed '95 jest audi 100
w C4 jest 2,5 tdi całkiem przyjemny traktorek, ale bez rewelacji przyspieszeniowych, zresztą ten silnik o ile się orientuję był także wkładany do VW LT
spalanie 8-9 l/100 w automacie, w manualu ponoć 1l mniej
też coś tam można go podkręcać - nawet miałem taki zamiar ale nie zrealizowałem

a te całe szaleństwo z pompowtryskiwaczami, czipami i kręceniem to dopiero w A6 jest

przy rozrządzie obowiązkowa wymiana pompy wody - jak się nie chce zrobić sobie kuku
o quatro się nie wypowiadam bo miałem zwykły
http://www.audiforum.com.pl/
a i jeszcze jedna fajna rzecz: kupiłem go w zimie i coś kiepsko odpalał w mrozy - trza było trochę pokręcić
jak się okazało, żadna świeca żarowa nie robiła


LR Rendzi stajla 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz gru 30, 2007 10:59 am
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
Ja jeżdżę na codzień służbowym quattro A6 2,5 TDI i powiem szczerze że nie kupiłbym go do użytku prywatnie (spalanie o litr większe od zwykłego audi).
Na szutrze fajnie idzie ale tylko mała dziurka i już szoruje brzuchem, poza tym autko miękkie jest i ugina się strasznie.
Cały bajer za to jest zimą, przy nowych zimówkach jedzie jak przyklejone.
Na szutrze fajnie idzie ale tylko mała dziurka i już szoruje brzuchem, poza tym autko miękkie jest i ugina się strasznie.
Cały bajer za to jest zimą, przy nowych zimówkach jedzie jak przyklejone.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Jak się chce czasem zjechać z czarnego , to koniecznie allroad
!
Mam 100 c-4 Quattro ale z benzyną 2,8 , w pierwszą zimę zakopałem się z 10 razy - bo mam napęd na 4
Po prostu - auto idzie jak czołg przez śnieg do pewnego momentu a potem siada na brzuchu - i wtedy nie pomaga włączenie blokady tylnego mostu , jedyne wyjście to lewarek i deski pod koła .
W allroad jest podnoszone zawieszenie i myślę ,że w takiej sytuacji może to pomóc .

Mam 100 c-4 Quattro ale z benzyną 2,8 , w pierwszą zimę zakopałem się z 10 razy - bo mam napęd na 4

Po prostu - auto idzie jak czołg przez śnieg do pewnego momentu a potem siada na brzuchu - i wtedy nie pomaga włączenie blokady tylnego mostu , jedyne wyjście to lewarek i deski pod koła .
W allroad jest podnoszone zawieszenie i myślę ,że w takiej sytuacji może to pomóc .
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka
Re: Co wiecie na temat Audi Qattro z silnikiem diesla?
Miałem jakiś czas A4 quattro, ale benzynowe. Dobre auto, ale miewałem problem ten co u przedmówcy.
Co do Allroada - to chyba, wg mnie, sredni pomysł.
Po pierwsze - auto bardzo drogie, wg mnie duuuzo za drogie w porównaniu do tego co oferuje.
Po drugie, co moze nawet wazniejsze - nie ma sensownego silnika w nim. Jest 2.5 V6 Tdi, strasznie kosztowny w eksploatacji i lubiący się sypnać. Ostatnio znajomy w A6 w taki silnik włozył ponad 8 tys zł.
I drugi oferowany silnik to benzynowy bi-turbo, mocny ale straszny pijak, rownież nie pozbawiony wad i problemów, chocby z turbinami.
Najlepszy silnik do A4 lub A6 to chyba 1.9 Tdi.
Co do Allroada - to chyba, wg mnie, sredni pomysł.
Po pierwsze - auto bardzo drogie, wg mnie duuuzo za drogie w porównaniu do tego co oferuje.
Po drugie, co moze nawet wazniejsze - nie ma sensownego silnika w nim. Jest 2.5 V6 Tdi, strasznie kosztowny w eksploatacji i lubiący się sypnać. Ostatnio znajomy w A6 w taki silnik włozył ponad 8 tys zł.
I drugi oferowany silnik to benzynowy bi-turbo, mocny ale straszny pijak, rownież nie pozbawiony wad i problemów, chocby z turbinami.
Najlepszy silnik do A4 lub A6 to chyba 1.9 Tdi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości