dodg durango
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
dodg durango
witam wszystkich czy ktos ma jakiąs widz na tmat napedow dodga durango 2001 4,7
Chodzi oto ze jak na suchym skrecam z napede 4hi to tak sie zachowuje jak by go szarpało takie rwania sa czy to znaczy ze przedni most jest do wymiany?
Chodzi oto ze jak na suchym skrecam z napede 4hi to tak sie zachowuje jak by go szarpało takie rwania sa czy to znaczy ze przedni most jest do wymiany?
-
- jestem tu nowy...
DODGE DURANGO
No wlaśnie nie jestem pewien ale dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ze mozna ale im niewieze ale nie uzywam go na suchym tylko przypatkowo jak zjechalem ze sniegu na suchy i skrecilem na maksa kierownice ui jak ruszałem to to poczułem
-
- jestem tu nowy...
DODGE DURANGO
niemam pojecia bo jestem początkujący wtych sprawach 

-
-
Re: dodg durango
W DD były dwa rodzaje skrzynek rozdzielczych. Zazwyczaj przy mniejszym
silniku była ta prostsza (przód tylko na sztywno, albo wcale, na dźwigni 2h - 4h - N - 4L). W większych (5,2 i 5,9) jest mech różnicowy m osiowy i możliwość jego zablokowania ( na dźwigni 2h - 4pt - 4ft - n - 4L) Ta pierwsza nazywa się NV231, ta druga NV242.
4PT - part time 4 wheel drive - spięte wszystko na sztywno, do jazdy tylko na śliskim i byle jakim. Kontrolka na tablicy żółta
4FT - full time ... - Spięte "na miękko" , z otwatrym dyfrem międzyosiowym. Kontrolka zielona. Możesz jechać nawet po suchym.
4x4 można zapinać i rozpinać w czasie jazdy przy każdej rozsądnej prędkości. Do zapięcia reduktora trzeba się prawie (lub całkiem, ale wtedy lubi zgrzytnąć) zatrzymać i dźwignię sterowania skrzynią ( tę przy kierownicy) dać na N. Dopiero wtedy można wrzucić 4L.
Tyle instrukcja. Można trafić wersje fabrycznie wyp w LSD. Można też ściągnąć pełne blokady, lifty i zrobić se potwora, ale wtedy trzeba malnąć na burtach płomienie i wydechy przespawać pod drzwi.
Poza tym bardzo lubię ten samochód:)