Strona 1 z 2

ANGIELSKA WERSJA AUTA TERENOWEGO

: ndz cze 06, 2004 7:51 pm
autor: o'handy
Witam,
Mam zarezerwowane ładne autko w Anglii.(Isuzu Trooper) Wszystko jest w porządku włącznie z ceną. Jedyny problem to kierownica nie z tej strony co zwykle, u nas w kraju. Chciałbym poznać Waszą opinię nt przekładania kierownicy i na co powinienem zwrócić uwagę. A przede wszystkim czy jest sens i nie ma technicznych trudności.Pozdrawiam...

: ndz cze 06, 2004 8:02 pm
autor: trojkat
latwiej znalezc auto w niemcach.......przeca troper to nie bialy kruk :roll:

: ndz cze 06, 2004 8:34 pm
autor: o'handy
[quote="trojkat"]latwiej znalezc auto w niemcach.......przeca troper to nie bialy kruk :roll:[/quote]
racja....
ale nadal nie znam odpowiedzi....

: ndz cze 06, 2004 8:35 pm
autor: lamina
z przekladka kierownicy i deski rozdzielczej to przejebka :( przerabialem to z kumplem w fordzie capri.... makabra, na dobra sprawe trzeba kupic wiekszosc czesci od normalnego auta, a i tak moze sie okazac ze bez ingerencji w konstrukcje auta (mocowania np przekladni) sie nie obejdzie, musialo by byc na prawde prawie za darmo zebym np ja sie skusil na takie autko..... i to i tak po namysle, bardzo przekichane jest zamocowanie pedalow..... trzeba w przegrodzie wzmocnienia robic zeby np pompe hamulcowa zalozyc a i to wszystko trza tak spasowac zeby sie tym dalo jezdzic a to juz nie takie proste, takie duperele zeby np po 100km noga od gazu nie bolala bo jest nieergonomicznie. moim zdaniem kicha i nie warto

: ndz cze 06, 2004 8:37 pm
autor: lamina
aaa no i wiazka przewodow jest praktycznie do wymiany na nowa, starej nie starczy, a zapomnij o jej zdemontowaniu bez jakis uszkodzen, latwiej po prostu polozyc nowa :(

: ndz cze 06, 2004 8:59 pm
autor: M-461
no i jeszcze chyba byłby problem z rejestracją może ktoś ma większą wiedzę na ten temat to niech się wypowie

: pn cze 07, 2004 12:57 am
autor: vandall1
M-461 pisze:no i jeszcze chyba byłby problem z rejestracją może ktoś ma większą wiedzę na ten temat to niech się wypowie
Cuś mnie się zdaje,że z odwrotną kierką to się nie da zarejestrować :)3
Jeszcze:układ kierowniczy,przekładnia,sprzęgło może....oj nieee

: pn cze 07, 2004 5:14 am
autor: Wojtek
A co nie nauczysz sie jeździc z prawej? Zawsze przecież łatwiej wysiadać prosto na chodnik a nie pod koła wariata z tyłu :lol:
A poza tym pomyśl o minach ludzi jak widzą auto jadące bez kierowcy, tylko z pasażerem :)6
I ponadto prawe przeszkody bierze się "o p..czy kłak"

: pn cze 07, 2004 5:48 am
autor: RudeBoy
Mielam kiedys nieprzyjemnosc jezdzic przez miesiac MiniMorissem z fajera po prawej.
DRAMATYZACJA!!!

Jak sie jedzie prosto to luz ale jak przyjdzie do wyprzedzania to jest zajebiscie. Morris mial nadwyzke mocy i kopa jak sk..syn, az sie chcialo wyprzedzac. Wtedy byla podwojna adrenalinka :)

Choc w sumie w syfie terenowym jakos nie bedziesz czesto wyprzedzal to mimo wszystko nie da sie wygodnie prowadzic po prawej stronie.
Odpusc anglika i szukaj innej okazji.

: pn cze 07, 2004 6:02 am
autor: Wojtek
Ja jeździłem MGB cabrio z manualem... Da się to polubić. Oprócz zamiany ręki do lewarka reszta jest OK. A te laski, których możesz prawie dotknąć - mniammmm

: pn cze 07, 2004 6:08 am
autor: RudeBoy
Wojtek pisze: [ciach]
A te laski, których możesz prawie dotknąć - mniammmm
Wiesz.. ja to laski wole dotykac nie na ulicy :lol:

: pn cze 07, 2004 6:27 am
autor: Wojtek
Od czegoś trzeba zacząć :-?
A każdy nietypowy pretekst jest dobry

: pn cze 07, 2004 8:03 am
autor: heniu w berecie
przekladka z RHD na LHD w trzynastu krokach.
...a wiec od przodu
1. ramiona zwrotnic /mozna tylko prawe/
2. zewnetrzne platy blotnikow
3. dmuchawa
4. przekladnia kierownicza
5. przewody hamulcowe i sprzeglowy na przegrodzie
6. instalacja elektryczna -wiazka do kabiny
7. deska na zegary /wystarczy sam plastik/
8. sterowanie nadmuchem powietrza
9. dolna polka-tunel nadmuchu
10. maskownica silnika wycieraczki
11. dzwignia zmiany biegow
12. dzwignia hamulca recznego
13. rama samochodu /mozna przerobic u blacharza/

rezygnujac z ogrzewania mozna zrezygnowac z polowy pkt 2 i calego 3 oraz 8
godzac sie z pewnym dyskomfortem mozna zrezygnowac z pkt 11 a nawet 12.

z serii porady wg darka S z LS

Re: ANGIELSKA WERSJA AUTA TERENOWEGO

: pn cze 07, 2004 8:56 am
autor: Wojtek_K
o'handy pisze:Witam,
Mam zarezerwowane ładne autko w Anglii.(Isuzu Trooper) Wszystko jest w porządku włącznie z ceną. Jedyny problem to kierownica nie z tej strony co zwykle, u nas w kraju. Chciałbym poznać Waszą opinię nt przekładania kierownicy i na co powinienem zwrócić uwagę. A przede wszystkim czy jest sens i nie ma technicznych trudności.Pozdrawiam...
odpuść sobie ...

: pn cze 07, 2004 10:47 am
autor: o'handy
Dzięki za wnikliwość w problem...
każdy kiedyś zaczynał i pamięta, że można się napalić na autko i trudno wtedy szukać mądrego wyjaśnienia - dlaczego. Może to być rechot silnika, albo profil w błocku. Wszyscy mamy ukryte wyobrażenie o tym i za każdym razem kiedy jest coś na "oku", chcemy, żeby to było TO! WYMARZONE.
Tak, czy inaczej nie widzę entuzjastów ani praktyków, którzy by doświadczyli przekładki.
Ja jako zwykły użytkownik polnych dróg o wschodzie słońca, nie uśmiecha mi się być wynalazcą....
A autko jest super!!!
Zobaczymy. Dam znać....
Pozdrawiam wszystkich

: pn cze 07, 2004 10:51 am
autor: CzarnySJ
byłem świadkiem zmagań z przekładką na lewą stronę gratów w Subaru Imprezie - robili to ok miesiąca i kosztowało ich to ok 30K :-?

wybór należy do ciebie :roll:

: pn cze 07, 2004 11:19 am
autor: Wojtek
Na serio to też nie radzę. Moje doświadczenie w tym względzie odradza takie przeróbki. Kiedyś przekładałem (właśnie) rozbite MGB "angola" do paki MGA "mormalnej". Chodziło o zachowanie wersji angielskiej a do dostania była tylko blacha kontynentalna. Urobiłem sie po pachy i trwało to chyba z pół roku, ale właścicielowi sie nie spieszyło i miał szelesty. Ciągle trzeba bylo coś sprowadzac od Angoli i znowu czegos brakowało...

: pn cze 07, 2004 2:54 pm
autor: Maq
o'handy pisze:A autko jest super!!!
Jest wiele "super autek" czekających na nowego właściciela, a na tym forum dostałeś 16 odpowiedzi, żeby nie brać auta RHD.

Żadko kiedy na forum jest taka zgodność i jednoznaczność - odpuść sobie.

: pn cze 07, 2004 3:58 pm
autor: Najmłodszy_Gazowiec
Nie chcê wam psuæ humoru, ale ostatnio gdzie¶ obi³o mi siê o uszy, ze takich aut (z kierownic± z prawej strony) wogóle nie mo¿na zarejestrowaæ, ale nie wiem czy to prawda.
Pozdrawiam

: pn cze 07, 2004 4:27 pm
autor: lamina
mozna zarejestrowac, ambasada angli i australii ma zarejestrowany GR z kierownica po prawej stronie (zarejestrowane w polsce) problem jest z kierownica po srodku np w baracudach dla strazy pozrnej ale to inna bajka.

: pn cze 07, 2004 4:31 pm
autor: izzi
Ale super radocha jak police do ciebie podchodzi
i jesteś z pasażerem :lol: :lol: :lol:
a jak ciemno to wogle :)2 :)2 :)2

: pn cze 07, 2004 4:44 pm
autor: lamina
moi koledzy zabawiali sie tak ze w tym capri pasarzer bral kierownice od malucha....
jechali w miasto
jak kogos mijali z prawej strony to on nagle robil szarpniecie kierownica i udawal ze chce im w bok wjechac....... ubawy mieli co nie miara dopuki (na szczescie0 ich policja nie zatrzymala i skonczylo sie skierowaniu na badania techniczne, rekwiracja kierownicy od maluch i mandetem

: pn cze 07, 2004 10:22 pm
autor: M-461
Wojtek pisze:A co nie nauczysz sie jeździc z prawej? Zawsze przecież łatwiej wysiadać prosto na chodnik a nie pod koła wariata z tyłu :lol:
A poza tym pomyśl o minach ludzi jak widzą auto jadące bez kierowcy, tylko z pasażerem :)6
I ponadto prawe przeszkody bierze się "o p..czy kłak"

W sobotę widziałem Rolls Royce-a widać było że leciwy jak cholera (piękne autko), wiózł młodą parkę do ślubu i jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem "za kierownicą" 10 letnią dziewczynkę, póżniej dopiero wpadło mi do łba że to "pasażer" prowadził to cacko.

: wt cze 08, 2004 2:34 am
autor: vandall1
Wojtek pisze: A te laski, których możesz prawie dotknąć - mniammmm
I co może to nie "Przeswietna Grupa Dinozaurów" :)21
Witamy Prezesa!!!

: wt cze 08, 2004 5:39 am
autor: Wojtek
"...jeszcze tylko parę wiosen
jeszcze parę przygód z losem..."