Strona 1 z 2
Buggy 4x4 jimny,samurai
: ndz gru 13, 2009 10:45 pm
autor: jimnytrn
Podzespoły
Przede wszystkim chodzi mi o wagę buggy chce żeby ważyło maksymalnie 550 kg.Zeby można było je zarejestrować na kat.b1
(2 OSOBOWE).(Samochodu terenowego raczej tak nie odchudzę!).
UŻYTKOWANIE:Czasami na drogę i większość użytku w terenie!Chodzi mi głównie o dojazd do terenu muszę dojeżdrzać przez drogę publiczną !Dlatego przydała by się rejestracja!
Chodzi mi żeby buggy wyglądało tak jak na fotkach!Silnik z tyłu taka sama rama tylko grubsze bezszwowe rury (gięte).
Na zdjęciach widoczny silnik motocyklowy (ale będzie tak jak niżej Suzuki jimny)!
ZDJĘCIA RAMY :
http://picasaweb.google.pl/jimnytrn/JimnytrnBuggy#
-Silnik z kompletem elektroniki (komputer itp…) potrzebnej do uruchomienia.
*Suzuki Jimny (NOWY MODEL)
-Skrzynia biegów z układem zmiany biegów (drążki)
*Suzuki Jimny (NOWY MODEL)
-Reduktor
*Suzuki Samurai (sj410).Przy skrzyni automatycznej Reduktor jimny.
-Wał napędowy
*Suzuki jimny.(WZMOCNIONY)
-Układ hamulcowy
*Suzuki Samurai lub Jimny.(Tylne hamulce przerobione na tarczowe).
-Układ kierowniczy (kompletny)
*Suzuki Samurai Sj .
-Mosty z kolami
*Mosty Suzuki Samurai Sj 410 lub sj413 + dystanse 30mm.
*Mosty wzmocnione (obspawane drugą pochwą).
* Sprężyny OME (mosty na sprężynach przerobione)
-Felgi
*odsadzone et -23 (Grand vitara)
komplet amortyzatorów
* inne
*Amortyzator skrętu : Calmini.
-Część układu wydechowego
* Suzuki jimny końcówka apex n1 replica
-Sprzęgło
*Suzuki Jimny (sportowa tarcza sprzęgła 4 spiekowa)
(NIEPEŁNE PLANY)
Dodatkowo przód zostanie dociążony (żeby nie skakał) wyciągarką mechaniczną star. Buggy zostanie wykonany przez Madmax.
Mam pytanie jaka skrzynia biegów lepsza w teren automatyczna czy manualna (raz słyszałem że automatyczna raz że manualna)-(Jeżeli automat reduktor jimny , jeżeli manual samurai sj410).
Jaki silnik od jimnego diesel (lepszy pod podjazdy) .Prosiłbym o wypowiedż użytkowników diesla autka suzuki jimny (ponieważ widziałem jak się spisuje Benzyna (nie mam porównania)!!!!
Przełożenie lepsze w mostach chyba sj 410 (wolniejsze) pod silnik suzuki jimny , ale sj 413 za to szerokie!.Jeszcze nie wiem jakie mosty zastosować sj410 lub sj413.?
Pytanie do tych którzy posiadają pojazd terenowy JAK WYWAŻYĆ (jaki docisk na przednią i tylnią oś w terenie)

??
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: ndz gru 13, 2009 10:50 pm
autor: jpi
tą klatkę to bym wzmocnił jeszcze
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: ndz gru 13, 2009 10:54 pm
autor: jimnytrn
Na pewno zostanie jeszcze wzmocniona (dach,tyłek,podłoga)Tam gdzie tzw. kokpit w samochodach (deska rozdzielcza w buggy).
Klatka jeszcze nie gotowa to jest tylko jeszcze wstępny projekt !Będzie z grubszych rur niż na zdjęciach i giętych nie spawanych!
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 14, 2009 12:34 am
autor: Michal_R
550kg

jak dla mnie nierealne

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 14, 2009 10:14 am
autor: alfik
Michal_R pisze:550kg

jak dla mnie nierealne

Rama i klatka z rur aluminiowych, mosty rezane CNC z tytanu, karbonowe poszycie, magnezowe felgi, silnik Hayabusa - i co nie da się? A przy 550 kg to najlepsze będą sprężyny OME HD+200 od patrola.
Tak poważnie - przeniesienie silnika do tyłu to już taka mega rzeźba, że nie trzeba się przejmować masą 550kg, bo w trakcie przeróbek kierowca dorośnie do pełnego prawa jazdy kat B

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 14, 2009 10:31 am
autor: DamnIt!
@jimnytrn: jeśli chcesz lekkie buggy zrobić, to zapomnij o mostach/skrzyni/reduktorze od suzuki. Nie zmieścisz się w 550 kg.
Moim zdaniem masz 2 wyjścia:
- 4x4: układ napędowy z Subaru Libero/T3 synchro - gotowy, działający - jest chyba na forum wątek gdzie taki pojazd na Libero był opisany. Klatka i reszta jak w każdym bugim - możesz wzorować się na dobrze oklepaniej Piranii;
- 4x2: zespół napędowy od VW T3, lub sama skrzynia + jakiś inny lekki motorek;
Zawias musisz POLICZYĆ - bo np. sprężyny dobiera się do konstrukcji pojazdu a nie do mostu albo dlatego że są w jakimś "modnym" kolorze.
Moim zdaniem powinieneś najpierw trochę poczytać i się dowiedzieć, bo mam wrażenie, że nie bardzo się orientujesz na co się porywasz. Jestem prawie pewien, że budując buggy nic Ci się ani z OME ani z Calmini nie przyda

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 14, 2009 10:43 am
autor: jimnytrn
Wymieniłem tu miedzy innymi sprężyny Ome ponieważ chciałem zastosować przód na tył.Większy ciężar jest z tyłu w buggy ,a w samochodzie terenowym z przodu !Poza tym komplet sprężyn na tył już posiadam!
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 14, 2009 6:31 pm
autor: Ziołek
Generalnie powodzenia, ale @alfik ma rację, zanim to skończysz będziesz już pewnie miał normalne prawko.

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 14, 2009 6:44 pm
autor: jimnytrn
Ja tego buggy nie będę wykonywał!Bedzie wykonywał Madmax!Powiedział że budowa potrwa około 2 miesięcy!Jeżeli chodzi o wage chciałbym żeby osiągnęła ona 550 kg (na czas wagi).Czyli jechać na wagę zważyć i póżniej dołożyć resztę wyciągarke ......
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 15, 2009 11:30 am
autor: Kostuch
jimnytrn pisze:Podzespoły
...
-Część układu wydechowego
* Suzuki jimny końcówka apex n1 replica
...
Słusznie
Skup się przede wszystkim na końcówce wydechu.
Bez tego ani rusz
jimnytrn pisze:
Dodatkowo przód zostanie dociążony (żeby nie skakał) wyciągarką mechaniczną star.
Taniej wyjdzie worek z piaskiem narzucić - też nie będzie skakał

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 15, 2009 12:18 pm
autor: Ziołek
jimnytrn pisze:Ja tego buggy nie będę wykonywał!Bedzie wykonywał Madmax!Powiedział że budowa potrwa około 2 miesięcy!
No to powodzenia, czekam na relację

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 15, 2009 4:08 pm
autor: jimnytrn
Worek z piaskiem?!!!Wolę zamontować wyciągarkę a nie żeby mnie ktoś szarpał!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 15, 2009 4:12 pm
autor: DamnIt!
a ja tak tylko dla porządku zapytam: czy Ty wogóle wiesz jaki typ pojazdu zwyczajowo nazywa się "buggy"?
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 15, 2009 8:42 pm
autor: jarekstryszawa
A drugie pytanie dla pewności- ile masz lat kolego?
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: śr gru 16, 2009 11:21 am
autor: Ziołek
Jeśli może zdawać na B1, to teoretycznie co najmniej 16.

PS. Możesz zdradzić jak Madmax zamierza przesunąć silnik na tył? (pomijam celowość tego rozwiązania)
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: śr gru 16, 2009 11:59 am
autor: kacper44
Ale to homologację jeszcze musi mieć na b1, nie?
Co on chce zrobić? SAM? Da się? O opłacalności nie wspominam....
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: śr gru 16, 2009 12:36 pm
autor: Ziołek
Da się zrobić z tego SAM, homologacji nie potrzeba chyba.
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: śr gru 16, 2009 1:31 pm
autor: DamnIt!
Wobec tego zacznij jeszcze raz od nowa.
"Mam sprężyny OME na tył oraz ochotę na "* Suzuki jimny końcówka apex n1 replica". Trzeba do tego resztę max 550kg, a wincha później się dokręci...

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: czw gru 17, 2009 10:40 am
autor: Ziołek
To teraz kolego policz sobie wagę silnika, skrzyni, reduktora i mostów, dodaj do tego jeszcze "parę" kilo na wzmocnienie mostów i zobaczysz ile ci zostanie pola do manewru z innymi duperelami, jak na przykład klatka.
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: czw gru 17, 2009 11:38 am
autor: Albert_N
Zastanawia mnie jak ma byc zamontowany uklad napedowy skoro ma byc silnik z normalna skrzynia i reduktor. Chyba ze mosty tez dasz na odwrot, bo inaczej to za wiele sensu nie ma... Juz lepiej motor dac od plaskacza z polskami ze skrzyni, i zrobic klasyczne buggy, a nie jakies cudo niewiadomo do czego. Albo wez kup calego jimnasa, wywal bude w krzaki i z drutow zbrojeniowych i folii po nawozach zrob taka mala budke o dowolnym ksztalcie. Tez bedzie lekko.
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: czw gru 17, 2009 11:53 am
autor: Ziołek
Albert_N pisze:Zastanawia mnie jak ma byc zamontowany uklad napedowy skoro ma byc silnik z normalna skrzynia i reduktor. Chyba ze mosty tez dasz na odwrot, bo inaczej to za wiele sensu nie ma... Juz lepiej motor dac od plaskacza z polskami ze skrzyni, i zrobic klasyczne buggy, a nie jakies cudo niewiadomo do czego. Albo wez kup calego jimnasa, wywal bude w krzaki i z drutow zbrojeniowych i folii po nawozach zrob taka mala budke o dowolnym ksztalcie. Tez bedzie lekko.
Możesz tak zrobić bez odwracania mostów.
Jedziesz wtedy jak Francuski czołg, z 1 biegiem do przodu i 5 do tyłu.

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: czw gru 17, 2009 8:30 pm
autor: pulsarus
Autor tematu chyba za dużo się nasłuchał opowieści z lasu
Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: pn gru 28, 2009 12:11 pm
autor: przemo650
żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tutaj! Noszę sie z myślą zbudowania lekkiego baggy 4x4. Ramę chciałbym zbudować własnoręcznie gdyż zależy mi na wadze! silniczek (1.6td z golfa połączony ze skrzynią od poloneza) i nie wiem jaki układ napędowy zastosować tak by cechował sie on dobrym wykrzyżem bez skomplikowanych przeróbek i wytrzymał jakieś większe koła. Do tego nie wiem jaki zastosować reduktor,
myślę ze w tak leciutkim pojeździe nie ma potrzeby stosowania wyciągarki mechanicznej i jakiś elektryk wystarczy więc wybrać reduktor muszę pod względem wytrzymałości i przełożeń. Macie może jakieś pomysły???

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 29, 2009 5:45 pm
autor: pulsarus
Może ciut odmienna konstrukcja ale ...

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai
: wt gru 29, 2009 7:58 pm
autor: NumeR
Ale to jest na niezależnym zawiasie, a oni bardziej pytają o sztywne mosty. Choć jak dla mnie to buggy powinno mieć niezależny zawias o stosunkowo dużym skoku i jakis mocniejszy silnik(niekoniecznie 1.6td z golfa mi pasuje do pojęcia buggy).