Silnik Hatz

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Silnik Hatz

Post autor: piotr-stihl » sob lip 17, 2010 5:08 pm

mam do zgromadzonych prośbę

w maszynce którą użytkuję jest silnik Hatz [ typ 2L41C ] i wysiadła w nim popierdółka o nazwie elektromagnes stopu

jest to cewka z czymś tam [ nie znam się ] do sterowania załączaniem pompy wtryskowej

w serwisie Hatza - owszem mają na zamówienie tylko jest jedno ale = cena !
może ma ktoś podobny model silnika lub taki sam w rozsypce i chciałby się pozbyć w/w części w rozsądnych pieniążkach , lub wie kto ma ?

dzięki jeśli ktoś się zainteresuje , póki co to jest opcja z załączeniem ręcznym pompy i z tej opcji korzystam
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik Hatz

Post autor: Misiek Cypr » ndz lip 18, 2010 3:10 pm

Taka cewka, to straszna pierdolka.

Najprosciej, dac do jakiegos warsztatu co przewija silniki elektryczne i Ci ta cewke przewinie, za pare groszy, ale musisz ja wydlubac i sprawdzic co w niej kleklo, bo moze jakis kabel albo bezpiecznik, a moze sie dzwigienka wyrobila. W sumie to kazda cewka powinna robic. Nie wiem czy w Hatzu jest to na zewnatrz, czy tez wkrecana w pompe.

Jak masz opcje reczna, to tez mozesz poprowadzic linke stalowa, w miejsce sterowania maszynka i jakas wajche, lub raczke zmotac, coby pociagnac se i zgasic.

Najprawdopodobniej jest to cewka stopu, a nie uruchamiania...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Silnik Hatz

Post autor: piotr-stihl » ndz lip 18, 2010 3:42 pm

dzięki za radę ale nie spotkałem się z warsztatem co naprawił by elektromagnes tym bardziej zalany w metal i dokręcany do pompy paliwa z obiegiem oleju smarującego

mniejsza z tym - na razie sterowanie mam załączone poprzez dźwigienkę którą helmuty przewidziały i chodzi , ale o wymianie muszę pamiętać - [ nie lubię półśrodków ]
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Silnik Hatz

Post autor: DamnIt! » ndz lip 18, 2010 7:01 pm

Mogę się mylić - ale wydaje mi się że taki lub dosyć podobny silniczek miał ktoś znajomy w generatorze. Może jakimś tropem są firmy sprzedające/naprawiające taki sprzęt? Silniki Hatz są także dosyć popularne w sprzęcie budowlanym - poszukaj jakichś hien - o ile mi wiadomo gdzieś na śląsku(DG?) jest firma sprzedająca jakieś mniej oryginalne części do Hatzów.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Silnik Hatz

Post autor: piotr-stihl » ndz lip 18, 2010 7:46 pm

szukam jakiegoś zamiennika lub z padniętego silnika bo namiary na nowe mam ale za taką małą część w/g mnie to za dużo wołają [ ale Hatz to dobra firma i może tak ma być ]

jak wie ktoś o zamiennikach proszę o wiadomość

te silniki są wkładane do bardzo różnorakiego sprzętu - nawet do koparek
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik Hatz

Post autor: Misiek Cypr » ndz lip 18, 2010 10:02 pm

Fakt, po przejrzeniu rysunkow, nie takie proste. Hatz zmylil mnie tym, ze w szalupach statkowych czesto uzywany i na jachtach. Tam troche prosciej ten stop rozwiazany.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Silnik Hatz

Post autor: piotr-stihl » śr lip 21, 2010 5:51 am

podam dane tych motorków

mi rozchodzi się o typ 2L41C a w nim sterowanie wyłączaniem pompy - [ wyłącznik stopu ]
a nóż ktoś potrafi podobne zrobić lub naprawić stare ?


http://www.hatz-diesel.com/fileadmin/us ... glisch.pdf



http://www.hatz-diesel.com/fileadmin/us ... 450017.pdf



http://www.hatz-diesel.com/index.php?id=194

potrzebuję tą część do tej maszyny
http://www.youtube.com/watch?v=SKGuXup2V4I
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Silnik Hatz

Post autor: wieprzowina » pn sie 30, 2010 8:05 am

A do tej zewnętrznej dźwigni nie da się dopiąć siłownika z andorii np
http://allegro.pl/lublin-silownik-autom ... 02361.html

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Silnik Hatz

Post autor: piotr-stihl » pn sie 30, 2010 7:48 pm

na razie odpuściłem sobie - gaszę dźwignią od gazu i tyle

ten od andorii jest jak widzę na 2 przewody - u mnie idą 3
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Silnik Hatz

Post autor: wieprzowina » pn sie 30, 2010 8:26 pm

piotr-stihl pisze:
ten od andorii jest jak widzę na 2 przewody - u mnie idą 3
Z podłączeniem nie byłoby problemu. U Ciebie przypuszczalnie idzie jeszcze masa, w tym z andorii masa jest brana z obudowy. Są 3 rodzaje: z jednym przewodem - ma być + żeby się cofnął, i dwa z dwoma przewodami (na jednym cały czas +, na drugim + gdy ma być włączony) i trzeci typ (na jednym + gdy ma być włączony, a drugi do cewki rozrusznika)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości