Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Murzyn » sob lip 24, 2010 2:42 pm

Panowie, czy ma ktoś jakies wieksze doswiadczenie w temacie tych modeli

1. ok 2000r
2. LONG
3. Benzyna
4. automat

Nie chodzi o to co jest lepsze, bo jeden woli rybki inny grzybki, ale raczej co bedzie sprawniejsze terenowo, latwiejsze w modach, mniej awaryjne, bardziej komfortowe. Jakie sa plusy i minusy porównujac te modele?

Na korzysc Pajero napewno przemawia cena zakupu - jest sens dokladac te kilkanacie k pln zeby zakupic landka zamiast pajero?
(Zadne inne modele nie wchodza w gre, ani superpatrole, ani "kup se dżipa" a na dyskoteki juz jestem za stary)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Eskapada » pn lip 26, 2010 9:52 am

Układ napędowy oraz kierowniczy w Pajero bez problemu znosi 33x10,50 i więcej. Układ napędowy Toyoty już nie,tak samo jak listowa przekładnia kierownicza rodem Corolli ( pozostaje tylko pytanie o sensowności montażu takich opon ale to temat na inną debatę )

Modyfikacje ,, z głową'' w jedynym i drugim aucie są proste i nie stanowią żadnego problemu dla przemysłu tuningowego. Wloty powietrza, zderzaki, zestawy zawieszeń, kosztują mniej więcej tyle samo, bagażnik dachowy również.

Komfort - jeśli porównać dwa auta, mające sprawne, nie wybite zawieszanie, nie wytłuczone elementy układu kierowniczego oraz opony w rozsądnym wymiarze to komfort jest porównywalny.

Komfort w Pajero radykalnie spada po zamontowaniu opon 33x12,50R15 -Toyota tego problemu nie będzie mieć, bo nie da się tak dużych opon zamontować w J9. Bagażnik w Pajero jest większy niż Toyocie.

Tyle mniej więcej obiektywnie a teraz subiektywnie :)21

Wczoraj zrobiłem trasę 210 km Pajero V6 3.0 LBW ( skrzynia automat ) na 33x12,50 R15 Kumho KL71 + body lift 50mm plus lift zawieszenia +70mm. Trasa. Raczej spokojna jazda 110km na autostradzie z włączonym tempomatem oraz 80/90 km /h po normalnych drogach. Spalanie wyszło 17 litrów.

Ja bym nie kupił żadnego tych aut tylko Discovery TD5.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Mroczny » pn lip 26, 2010 9:57 am

prowokacja Bartku?
:)20

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Eskapada » pn lip 26, 2010 12:02 pm

Eee tam prowokacja, zdrowy rozsądek, ekonomia, doświadczenie. Remonty zawieszenia zwłaszcza przedniego w Discovery nie będą tak częste jak w Pajero czy J9. Naprawa układu kierowniczego w J9 może doprowadzić do białej gorączki, dotkliwszej niż podpora układu kierowniczego w Pajero.

Spalanie nastu litrów benzyny lub ponad 20l w terenie to głupi sposób wydawania pieniędzy. Gazowanie auta ekspedycyjnego to hoojowy pomysł,ponadto jest wydania kilka tysięcy na instalacje sekwencyjną i to wszytko po to żeby zbliżyć się do kosztów które generuje TD5 ( czyli 10 litrów ON / 100km)

.. O komforcie podróżowania Discovery TD5 na zawieszaniu OME właściciele Pajero oraz J9 mogą pomarzyć, tak samo jak o cenie różnego rodzaju szpejów !!

Jak padną podobnież nie lubiące złego paliwa pompo-wtryskiwacze to wydatek rzędu 2.500 za komplet + wiązka elektryczna, nie wydaje się wygórowany w porównaniu z przepływomierzem do Pajero V6 za kila tysięcy w ASO :)21

Nie ma aut idealnych ale wad w Discovery II znajduje mniej niż w Pajero oraz J9
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 1:58 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: seburaj » pn lip 26, 2010 12:07 pm

brawo! :D
to jest gość z właściwym dystansem do użytkowanego auta i preferowanej marki :)2
jak tam mój amortyzator ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Eskapada » pn lip 26, 2010 12:10 pm

seburaj pisze:brawo! :D
to jest gość z właściwym dystansem do użytkowanego auta i preferowanej marki :)2
jak tam mój amortyzator ?
zamówiłem dwa w piątek...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: gebels » pn lip 26, 2010 12:55 pm

eska zapytaj o przepływke w Hondzie lub Toyocie ceny podobne :wink:

tzn. nienormalne :)21
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 8:49 pm przez gebels, łącznie zmieniany 1 raz.
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Murzyn » pn lip 26, 2010 6:42 pm

Eska z tego co piszesz, nie ma sensu dokladac tych kilku-kilkunastu k pln zeby wymienic PII na LC.
Jednego czego nie rozumiem, dlaczego do LC nie mozna wlozyc opon 33" jak to w serii jezdzi na 32" (PII na 31)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Eskapada » wt lip 27, 2010 8:29 am

Murzyn pisze:Eska z tego co piszesz, nie ma sensu dokladac tych kilku-kilkunastu k pln zeby wymienic PII na LC.
Jednego czego nie rozumiem, dlaczego do LC nie mozna wlozyc opon 33" jak to w serii jezdzi na 32" (PII na 31)
W auto świat, w TVN turbo też porównują auta w podobny sposób i wchodzi na to że zakup Mercedesa E lub BMW z serii 5 nie ma sensu bo można kupić Hyundai Sonata i zostanie nam w kieszeni kilkanaście tysięcy :)21

LC ma dłuższe tylne sprężyny i co się tym wiąże lepszy wykrzyż. LC ma dużo dłuże amortyzatory tylne w związku z powyższym mają większą pojemności i czyli w takich samych warunkach przy identycznym rozmiarze opon amortyzator w pajero będzie szybciej się przegrzewał i tracił sprawność.

Pajero ma drążki skrętne nie mniej jednak nawet po montażu wzmocnionych drążków oraz po zamontowaniu zderzka, wyciągarki, po załadowaniu auta przód robi się miękki. Auto ma tendencje do nurkowania podczas hamowania do przechyłów na zakrętach. LC ma z przodu sprężyny. które które można kupić w wersji heavy duty constans load +200kg.

LC ma 4biegowy automat Pajero 3 biegowy .... itp, itd.

kup co się bardziej podoba, kup auto w lepszym stanie technicznym. Po kilku dobrych latach użytkowania zgodnego z przeznaczeniem dojdziesz do wniosku, że to było bardzo dobre auto ale można było kupić inne lepsze

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: Murzyn » wt lip 27, 2010 9:09 am

Eska ale PII 3.5 to ja juz mam i jestem z niego zaowolony na 4+ ;) Rozmyslania sa na temat "czy warto wymienic PII na LC

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: DamnIt! » śr lip 28, 2010 1:43 pm

Eskapada pisze:[...]
LC ma 4biegowy automat Pajero 3 biegowy .... itp, itd.
[...]
raczej bardzo wątpliwa informacja, bo oba te samochody(Prado/Pajero 2 3.5V6) są wyposażone w ten sam model skrzyni biegów...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Toyota LC 90-95 3.4V6 vs Mitsubishi Pajero II 3.5V6 LONG

Post autor: iskra69 » pt sie 27, 2010 6:22 am

[quote="Eskapada"]Eee tam prowokacja, zdrowy rozsądek, ekonomia, doświadczenie. Remonty zawieszenia zwłaszcza przedniego w Discovery nie będą tak częste jak w Pajero czy J9. Naprawa układu kierowniczego w J9 może doprowadzić do białej gorączki, dotkliwszej niż podpora układu kierowniczego w Pajero.

Spalanie nastu litrów benzyny lub ponad 20l w terenie to głupi sposób wydawania pieniędzy. Gazowanie auta ekspedycyjnego to hoojowy pomysł,ponadto jest wydania kilka tysięcy na instalacje sekwencyjną i to wszytko po to żeby zbliżyć się do kosztów które generuje TD5 ( czyli 10 litrów ON / 100km)

.. O komforcie podróżowania Discovery TD5 na zawieszaniu OME właściciele Pajero oraz J9 mogą pomarzyć, tak samo jak o cenie różnego rodzaju szpejów !!

Jak padną podobnież nie lubiące złego paliwa pompo-wtryskiwacze to wydatek rzędu 2.500 za komplet + wiązka elektryczna, nie wydaje się wygórowany w porównaniu z przepływomierzem do Pajero V6 za kila tysięcy w ASO :)21

Nie ma aut idealnych ale wad w Discovery II znajduje mniej niż w Pajero oraz J9[/quot


a co czterodrzwiowym jeepem rubiconem , spalanie jednak za duże ?? .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości