Strona 1 z 2

Po co się męczyć !!

: ndz wrz 12, 2004 12:30 pm
autor: WyRC
Po co przechodzić gehenne przebudowy od UAZ'a do przeprawy czy nie lepiej od razu zbudować coś takiego ??
Obrazek

Filmik: [2,5 MB]
http://www.rodmillen.com/special/httv/video/httv2.mpg
Z mojej wiedzy i tak wyjdzie taniej. Zima idzie trzeba się zastanowić.

: ndz wrz 12, 2004 1:10 pm
autor: R_Pol
Gdzie sprzedaja ta pepesze montowana na dachu ? To mozna zaczac budowac. :lol:

: ndz wrz 12, 2004 1:44 pm
autor: banan
a jak jest z zarejestrowaniem "ruraka" ?

: ndz wrz 12, 2004 6:22 pm
autor: WyRC
Rejestruje się jako sama, koszty takie jak przy pierwszej rejestracji auta +badanie na okręgowej stacji diagnostycznej( oczywiście musi spełniać wymogi kodeksu drogowego
Poniższy tekst jest ze strony www.kitcars.biz

"Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o dział. ubezp. (Dz. U. Nr 124 poz. 1157); Dz. U. Nr 227 z 2003 r.


Wymagane dokumenty :
dokument tożsamości, w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną do wniosku o rejestrację należy dołączyć: aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie, w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej, do wniosku należy załączyć aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki; wniosek o rejestrację tymczasową - I etap rejestracji;
wniosek o zarejestrowanie - II etap rejestracji; dowód własności silnika oraz dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika;
w przypadku, gdy silnik sprowadzono z zagranicy, należy załączyć dokument własności wraz z dowodem odprawy celnej przywozowej; w przypadku gdy zakupiony silnik nie posiada numeru, do rejestracji należy załączyć decyzję Prezydenta o nadaniu numeru na silniku, a także zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów potwierdzające nadanie cech identyfikacyjnych w przedmiotowym silniku; oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że wnioskodawca jest właścicielem pozostałych podzespołów i części służących do zbudowania pojazdu "SAM" ;
zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu "SAM" ;
zaświadczenie o nabiciu numerów nadwozia /podwozia /ramy.


Sposób załatwienia sprawy :
Etap I - organ rejestrujący wydaje tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe w celu przejazdu pojazdu na badanie techniczne. Decyzję na nabicie numeru nadwozia /podwozia /ramy konstrukcji własnej, które zostały wykorzystane do budowy pojazdu marki "SAM" .
Jeżeli dane zbywcy silnika zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym wymaga się przedstawienia dokumentów pośrednich.
W przypadku gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu własności.

Etap II -w dniu przedłożenia w Urzędzie kompletu dokumentów dotyczących własności elementów, części, z których pojazd zbudowano (rachunek-umowa za silnik + oświadczenie dotyczące pozostałych części), zaświadczenia o nabiciu oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu (zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów) zostają wydane stałe tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu.
Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu.


Opłaty

I etap
w kasie Urzędu: od 34,00 zł do 57,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00
zł; od każdego załącznika - 0,50 zł

II etap
w kasie Urzędu:
od 57,50 zł do 140,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
500,00 zł - karta pojazdu (dotyczy pojazdów samochodowych)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł
opłata ewidencyjna za wydanie: dowodu rejestracyjnego -1,00 zł
pozwolenia czasowego -1,00 zł zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1,00 zł
nalepki kontrolnej -1,00 zł
karty pojazdu -1,00 zł
Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżka od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu).


Termin załatwienia
I etap - zależy od czasu w jakim właściciel uzyska skierowanie na nabicie numeru nadwozia /podwozia / ramy konstrukcji własnej w Urzędzie m Wydział Transportu i Dróg Publicznych oraz otrzyma zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o nabiciu i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Maksymalnie 30 dni.


II etap - Do 30 dni.


Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie; szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.


Uwagi:
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy załączyć do wniosku wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Potrzebne druki wniosków, oświadczeń itp. dostępne są na miejscu.
Wniosek wraz z dokumentami o wydanie skierowania na nabicie numeru nadwozia / podwozia / ramy należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta . Należy okazać umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC w I lub w II etapie rejestracji."

: ndz wrz 12, 2004 6:32 pm
autor: banan
a nie trzeba mieć projektu i obliczeń wytrzymałościowych ramy ?

: ndz wrz 12, 2004 7:54 pm
autor: WyRC
Pierwsze badanie pojazdu typu SAM mozna zrobic w polsce tylko w 3 miejscach. 2 stacje sa w Warszawie i jedna w Bielsku. Badanie takie kosztuje 1000zł.
Kolego od 1.05 2004 zasady się zmieniły. Proszę nie robić ludziom wody z mózgu.

Niektóre stacje wymagają opinii rzeczoznawcy, ale nie ma takiego wymogu

: ndz wrz 12, 2004 7:59 pm
autor: bpuchowski
timer pisze:Pierwsze badanie pojazdu typu SAM mozna zrobic w polsce tylko w 3 miejscach. 2 stacje sa w Warszawie i jedna w Bielsku. Badanie takie kosztuje 1000zł.

A nie jest to tak że mozna robic ten przegląd w okręgowej stacji ( np. w Gdańsku ) ??

: ndz wrz 12, 2004 8:32 pm
autor: MaciekK
WyRC pisze:Rejestruje się jako sama, koszty takie jak przy pierwszej rejestracji auta +badanie na okręgowej stacji diagnostycznej( oczywiście musi spełniać wPodstawa prawna (...)
:)2 fajny kawałek tekstu, dzięki

: ndz wrz 12, 2004 8:44 pm
autor: hajdi
a nie jest to przypadkiem reklama ??

: ndz wrz 12, 2004 8:58 pm
autor: MaciekK
może ale mnie to wali i nie zamierzam sobie podnosić ciśnienia jak to się stało w temacie z regulaminem :)21

a post jest rzeczowy i jasny
a co ważniejsze cenny osobiście :)

: ndz wrz 12, 2004 9:02 pm
autor: Wojciechrr
pewnie krypto :)20 :)21

: ndz wrz 12, 2004 9:12 pm
autor: malibu
Kolego WyRC !
Jesteś pewien że przepisy się zmieniły, zapodaj jakieś szczegóły.Pozdrawiam

: ndz wrz 12, 2004 9:36 pm
autor: WyRC
Po dawnemu samy przechodziły badania w trzech miejscach:JTS,PIMOT i BOSAL w Bielsku Białej.W Unii jest inaczej, wszystkie sprawy załatwiasz w swoim wydziale komunikacji.
Informacje zawarte są na stronach urządów np. Pabianic

Co do krypto to strzał chybiony, chciałem zwrócić uwagę na zawieszenie tego rurowca bo warto. Zmiana prześwitu hydrauliczna skok zawiasu ogromny.Ekstra.

: ndz wrz 12, 2004 10:19 pm
autor: banan
banan pisze:a nie trzeba mieć projektu i obliczeń wytrzymałościowych ramy ?
to trzeba czy nie ?

: ndz wrz 12, 2004 10:37 pm
autor: vandall1
banan pisze:
banan pisze:a nie trzeba mieć projektu i obliczeń wytrzymałościowych ramy ?
to trzeba czy nie ?
Taki komplet obliczeń zrobiony przez fachowca,to Cie bedzie kosztował wiecej niz fura :)21
Nie wiem jak jest teraz,ale kiedyś to się brało rzeczoznawcę-i on sie wypowiadał czy "to"sie nadaje...

: pn wrz 13, 2004 5:59 am
autor: WyRC
NIe ,nie trzeba żadnych wyliczeń itp.Auto musi spełniać wymogi Kodeksu Drogowego.
Goście na stacjach potrafią być upierdliwi w wiadomych celach.

: czw wrz 16, 2004 9:19 pm
autor: banan
hmm...przyznam, że się zastanawiałem nad zrobieniem ruraka...ale przeraziło mnie to, że po wejściu do unii szanse na zarejestrowanie spadną do zera...a i goście którzy budują kit-cary dokładnie lotusy super seven nie nastawili mnie optymistycznie do tematu...skoro wygląda to inaczej to może spróbować...nie takiego oczywiście z wahaczami i hydrauliką tylko normalne mosty ze sprężynami...

: ndz wrz 19, 2004 9:25 am
autor: WyRC
Kwestją czasu jest opanowanie polskiego off-roudu przez konstrukcje rurowe. Zalety biorą górę nad kosztami (praktycznie takie same jak przebudowa auta seryjnego) kupujesz to co potrzeba.Już kilka aut się pojawiło.Co do wyższści zawieszeń nizależnych nad sztywnymi to już odrębny temat.

: ndz wrz 19, 2004 10:02 am
autor: RudeBoy
Bardzo chetnie bym podyskutowal i wysluchal opini madrych o wyższości wahaczy nad sztywnymi mostami.
Ja sie raczej z tym nie zgadzam ale moze by mnie ktos przekonal...

O ile w szybkich rajdach takich jak RMPST wahacze moga sie spisac lepeij tak na przeprawie sadze sztywny most daje przewage.

: ndz wrz 19, 2004 10:12 am
autor: banan
RudeBoy pisze: O ile w szybkich rajdach takich jak RMPST wahacze moga sie spisac lepeij tak na przeprawie sadze sztywny most daje przewage.
dokładnie...

: ndz wrz 19, 2004 11:50 am
autor: WyRC
Dokładnie -odwrotnie
Jazda w RMPST jest na maxa,brak czasu na myślenie,krótkie odcinki ,decyduje wytrzymałość podzespołów. Mały skok zawieszenia nie przeszkadza.Masa nieresorowana też.
W przeprawie inne wymagania , wykrzyż, prześwit ,skok
Czas na pokonanie przeszkody i na myślenie.

: ndz wrz 19, 2004 12:04 pm
autor: vandall1
:)2

: ndz wrz 19, 2004 7:25 pm
autor: RudeBoy
nie przekonaliscie mnie...

Ale chetnie poslucham bardziej opisowych argumentow.

: ndz wrz 19, 2004 7:49 pm
autor: MOC
ciebie ogolnie to ciezko do czegokolwiek przekonac :)21

: ndz wrz 19, 2004 7:50 pm
autor: WyRC
Sztywny most przedni przy kołach 31" ma prześwit około 21cm
robi praktycznie jak pług,masa z kołami to około 300kg,chcą zwiękrzyć prześwi wczodzisz w koła 36" + lift nadwozia lub zwolnice wszędzie rośnie masa.Mniejsza sprawność napędu -zwiększasz motor.Dokładasz masy na przód. Podnosisz środek cieżkości - kłopoty przy podjazdach zjazdach i trawersach, aby temu przeciwdziałać poszerzasz auto-tracicz atut szerokości(suką przejadą a Ty nie) Itd,itd.

Zanalizuj filmik z początku tematu ?
Autko waży około 2 tony szr 1600mm
Płaska podłoga