Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Moderator: Marcin-Kraków
Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Witam
Potrzebuję pomocy w wyborze auta do zaawansowanej turystyki. Auto ma być 5 drzwiowe, nie pick-up, Napęd na 4 koła stały lud dołączana przednia oś. Fajnie gdyby miał reduktor. Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę. Ma pomieścić 2 dorosłych oraz 2 foteliki dziećmi i kupę bagażu. Nie musi być szybkie 120km/h w zupełności wystarczy, byleby dało się porozmawiać przy tej szybkości bez krzyczenia do siebie, oraz posłuchania radia. Nie będzie ciągało przyczep, więc udźwig na haku nie ma znaczenia. Silnik najlepiej żeby 20l nie przekraczał w mieście, bo gazu nie przewiduje. Dobrze by było gdyby można było go podliftować trochę w górę i założyć oponki 31”. Ma być komfortowe w miarę możliwości, oraz co najważniejsze bezpieczne. Zakres cenowy to ok. 20 tys zł na zakup, naprawy, wymiany eksploatacyjne, ubezpieczenie. Więc myślę że 15 tys na zakup auta.
Mam swoje typy, tylko potrzebuję opinii które będzie najlepszym wyborem.
Kąt natarcia Kąt zejścia Kąt rampowy Głębokość Brodzenia
Daewoo/Ssangyoung Musso 3.2Pb lub 2,9TD 32 28 25 70cm
Ford Explorer 2 4,0 OHV lub 5,0 a tu nic nie znalazlem
Jeep Cherokee II 4,0 40 32,1 21,9 50cm
Jeep Grand Cheeroke I 4,0 lub 5,2 35,5 29 17 50cm
Musso jest najtańszym autem w zakupie, Jeep i Ford ta sama cena, który na auto wyprawowe by się nadawał najlepiej, oraz nie rozkraczył się na środku drogi. Wiadomo że to stare auta i na pewno będą wymagać napraw i inwestycji, chodzi o to aby awarie nie były na tyle poważne że auto nie da rady wrócić o własnych siłach.
Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
Potrzebuję pomocy w wyborze auta do zaawansowanej turystyki. Auto ma być 5 drzwiowe, nie pick-up, Napęd na 4 koła stały lud dołączana przednia oś. Fajnie gdyby miał reduktor. Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę. Ma pomieścić 2 dorosłych oraz 2 foteliki dziećmi i kupę bagażu. Nie musi być szybkie 120km/h w zupełności wystarczy, byleby dało się porozmawiać przy tej szybkości bez krzyczenia do siebie, oraz posłuchania radia. Nie będzie ciągało przyczep, więc udźwig na haku nie ma znaczenia. Silnik najlepiej żeby 20l nie przekraczał w mieście, bo gazu nie przewiduje. Dobrze by było gdyby można było go podliftować trochę w górę i założyć oponki 31”. Ma być komfortowe w miarę możliwości, oraz co najważniejsze bezpieczne. Zakres cenowy to ok. 20 tys zł na zakup, naprawy, wymiany eksploatacyjne, ubezpieczenie. Więc myślę że 15 tys na zakup auta.
Mam swoje typy, tylko potrzebuję opinii które będzie najlepszym wyborem.
Kąt natarcia Kąt zejścia Kąt rampowy Głębokość Brodzenia
Daewoo/Ssangyoung Musso 3.2Pb lub 2,9TD 32 28 25 70cm
Ford Explorer 2 4,0 OHV lub 5,0 a tu nic nie znalazlem
Jeep Cherokee II 4,0 40 32,1 21,9 50cm
Jeep Grand Cheeroke I 4,0 lub 5,2 35,5 29 17 50cm
Musso jest najtańszym autem w zakupie, Jeep i Ford ta sama cena, który na auto wyprawowe by się nadawał najlepiej, oraz nie rozkraczył się na środku drogi. Wiadomo że to stare auta i na pewno będą wymagać napraw i inwestycji, chodzi o to aby awarie nie były na tyle poważne że auto nie da rady wrócić o własnych siłach.
Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
z wymienionych to chyba żadne może ten jeep pod warunkiem że jesteś dobrym elektromechanikiem 

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Wyjasnij pojecie co pod tym rozumiesz, bo roznie to u nas wyglada.maiki85 pisze:Witam
Potrzebuję pomocy w wyborze auta do zaawansowanej turystyki.
jesli zaawansowana turystyka to reduktor jest jako must be a nie fajnie by bylo...maiki85 pisze:Fajnie gdyby miał reduktor. Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę.
czemu drzwi na bok nie ? tu troche aut Ci odpada... niestety
To akurat spelnie kazde duze 4x4 w wersji 5d. Z tymi 20l w miescie to roznie byc moze - niestety. Jednakze lepszy diesel, wiekszy zasieg itp, latwej zabaezpieczyc przed woda.maiki85 pisze: Ma pomieścić 2 dorosłych oraz 2 foteliki dziećmi i kupę bagażu. Nie musi być szybkie 120km/h w zupełności wystarczy, byleby dało się porozmawiać przy tej szybkości bez krzyczenia do siebie, oraz posłuchania radia. Nie będzie ciągało przyczep, więc udźwig na haku nie ma znaczenia. Silnik najlepiej żeby 20l nie przekraczał w mieście, bo gazu nie przewiduje.
w tej cenie sie nie zmiescisz, niestety budzet x2 wtedy moze ogarniesz sprawe, czyli auto + pakiet startowy+ motanie (lekkie)maiki85 pisze: Dobrze by było gdyby można było go podliftować trochę w górę i założyć oponki 31”. Ma być komfortowe w miarę możliwości, oraz co najważniejsze bezpieczne. Zakres cenowy to ok. 20 tys zł na zakup, naprawy, wymiany eksploatacyjne, ubezpieczenie. Więc myślę że 15 tys na zakup auta.
Musso - jezdzilem turystycznie, auto ok jesli chodzi o silnik 2,9, niestety musisz miec dobre zaplecze warsztatowe, z czesciami krucho, od MB nie zawsze pasuja, auto awaryjne, male mozliwosci modyfikacji.maiki85 pisze: Mam swoje typy, tylko potrzebuję opinii które będzie najlepszym wyborem.
Kąt natarcia Kąt zejścia Kąt rampowy Głębokość Brodzenia
Daewoo/Ssangyoung Musso 3.2Pb lub 2,9TD 32 28 25 70cm
Ford Explorer 2 4,0 OHV lub 5,0 a tu nic nie znalazlem
Jeep Cherokee II 4,0 40 32,1 21,9 50cm
Jeep Grand Cheeroke I 4,0 lub 5,2 35,5 29 17 50cm
Musso jest najtańszym autem w zakupie, Jeep i Ford ta sama cena, który na auto wyprawowe by się nadawał najlepiej, oraz nie rozkraczył się na środku drogi. Wiadomo że to stare auta i na pewno będą wymagać napraw i inwestycji, chodzi o to aby awarie nie były na tyle poważne że auto nie da rady wrócić o własnych siłach.
Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
Ford Explorer - to wyprawowo-turystyczna egzotyka
Jeepy - maja sztywne mosty, silnik 4,0 jest bardzo ok, ale lubia sie elektrycznie zepsuc, i nie maja ramy. Zapotrzebowanie na paliwo duze, duzo mozliwosci pomotania..
Tyle jesli chodzi o twoje typy.
Popatrz sobie na Toyki HDJ 80, ew. Patrol ale (drzwi w bok) , Disco I i II choc dwojka nafaszerowana elektronika...
Auto powinno miec rame, 2 sztywne mosty (niekoniecznie), reduktor. I duze mozliwosci przebudowy. a co za tym idzie latwo dostepny szpej, o czesciach zamiennych nie wspominajac.
Tyle w temacie jesli chodzi o zalozenia turystyczne (przynajmniej moje)

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
To teraz powiedz nam dlaczego to takie ważnemaiki85 pisze:Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę.

...kurcze, że ci wszyscy właściciele Toyot, LRów, Nissanów, którzy przejechali tysiące kilometrów po całym świecie nie wzięli tego pod uwagę.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
maiki85 pisze: Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
staaaary, weź się doszkól (poczytaj forum), bo ręce opadają jak się czyta Twoje założenia
klapa otwierana do góry i kąt rampowy
i podawana przez producenta głębokość brodzenia

i auto do turystyki zaawansowanej w budżecie 20 tysięcy na gotowo


co w ogóle rozumiesz przez pojęcie turystyka zaawansowana? wypad w bieszczady, w góry Albanii czy może podróż w głąb Afryki?
na szybko, wg moich kryteriów auto wyprawowe to takie, które:
- jest relatywnie popularne w miejscach, gdzie zamierzasz jeździć
- ma ramę
- reduktor i napęd 4x4
- proste zawieszenie, na resorach lub sprężynach
- ma elektronikę ograniczoną do minimum
- ma prosty, znoszący słabej jakości paliwa silnik diesla
- wskazane dwa sztywne mosty, ale IFSy też jeżdżą i wracają
- i PRZEDE WSZYSTKIM - jest doinwestowane, przeglądnięte dokładnie przed wyjazdem a źle rokujące elementy ma wymienione na nowe
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Dzieki Grześ za rozwinięcie kwesti. Możesz coś więcej napisać o Musso z racji posiadania. Jakie usterki w nim dokuczały, oraz czy to były poważne sprawy uniemożliwiające jazdę. Czy silnik i skrzynię biegów 2,9 można zastąpić mercedesowskimi?? Oraz czy znasz jakieś opinie o 3,2 i stały 4x4???
Co to znaczy że Explorer to egzotyka. Czy jest zły, czy egzotyka ze względu na dostęp z częściami???
Jeep mówicie elektromechanikiem trzeba być, a tak na forum piszą kup jeepa będziesz Pan zadowolony.
Toyota LC i Nissan Patrol ładne ale to już poza zasięgiem.
Dlaczego klapa otwierana do góry a nie na bok. A no dlatego że auto ma być używane na co dzień i nie raz nie ma możliwości otworzyć tych drzwi na bok. Poza tym nie podoba mi się to. A chyba o to chodzi aby auto się podobało.
Kolego Damian właśnie forum przeszukuje cały czas przez stos tysięcy postów, i widzę że każdy tylko zachwala swoje auto a każde inne jest bee.A kąty i głębokość brodzenia podałem producenta, bo niby skąd mam wziąść sobie takowe, do Explorera szukam ponad 2 tygodnie i nawet użytkownicy nie są w stanie ich podać. Na pewno wszyscy użytkownicy tego forum mają doświadczenie zdobyte latami i wiedzę większą ode mnie. I nie napisałem że chcę mieć auto na gotowo za 20 tysięcy złotych , tylko że w tym przedziale auto z możliwości liiftu budy- typu podkręcenie na drążkach- to chyba nie kosztuje , wsadzeniem kół 31" itd. Moje auta są zawsze zadbane, i doinwestowane, a wszystko co zaczyna przepowiadać koniec jakiejś części jest wymieniana na oryginał lub zamiennik renomowane producenta np. TRW
Rzeczywiście pisząc zaawansowana turystyka nie pomyślałem że każdy pomyśli po off road-owemu. A jeśli chodzi o zwiedzanie ( jestem marynarzem więc już byłem wszędzie gdzie tylko statki dopływają) to na pewno nie Afryka nie Albania, Australia, Ameryka Południowa czy inne dziwy. Rejon Europa Bieszczady jak najbardziej, Ukraina, Skandynawia.
Auto ma pojechać dalej niż wiedzie droga. Ale bez pływania w rzecze po dach, topieniu w bagnie, czy wjeżdżaniu pod pionowe ściany. Ma dawać radę tam gdzie nie dojedzie osobówka.
Dziękuje za odpowiedzi
Co to znaczy że Explorer to egzotyka. Czy jest zły, czy egzotyka ze względu na dostęp z częściami???
Jeep mówicie elektromechanikiem trzeba być, a tak na forum piszą kup jeepa będziesz Pan zadowolony.
Toyota LC i Nissan Patrol ładne ale to już poza zasięgiem.
Dlaczego klapa otwierana do góry a nie na bok. A no dlatego że auto ma być używane na co dzień i nie raz nie ma możliwości otworzyć tych drzwi na bok. Poza tym nie podoba mi się to. A chyba o to chodzi aby auto się podobało.
Kolego Damian właśnie forum przeszukuje cały czas przez stos tysięcy postów, i widzę że każdy tylko zachwala swoje auto a każde inne jest bee.A kąty i głębokość brodzenia podałem producenta, bo niby skąd mam wziąść sobie takowe, do Explorera szukam ponad 2 tygodnie i nawet użytkownicy nie są w stanie ich podać. Na pewno wszyscy użytkownicy tego forum mają doświadczenie zdobyte latami i wiedzę większą ode mnie. I nie napisałem że chcę mieć auto na gotowo za 20 tysięcy złotych , tylko że w tym przedziale auto z możliwości liiftu budy- typu podkręcenie na drążkach- to chyba nie kosztuje , wsadzeniem kół 31" itd. Moje auta są zawsze zadbane, i doinwestowane, a wszystko co zaczyna przepowiadać koniec jakiejś części jest wymieniana na oryginał lub zamiennik renomowane producenta np. TRW
Rzeczywiście pisząc zaawansowana turystyka nie pomyślałem że każdy pomyśli po off road-owemu. A jeśli chodzi o zwiedzanie ( jestem marynarzem więc już byłem wszędzie gdzie tylko statki dopływają) to na pewno nie Afryka nie Albania, Australia, Ameryka Południowa czy inne dziwy. Rejon Europa Bieszczady jak najbardziej, Ukraina, Skandynawia.
Auto ma pojechać dalej niż wiedzie droga. Ale bez pływania w rzecze po dach, topieniu w bagnie, czy wjeżdżaniu pod pionowe ściany. Ma dawać radę tam gdzie nie dojedzie osobówka.
Dziękuje za odpowiedzi
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Dlaczego stary patrol jest poza zasiegiem ? sprawdzałeś ceny ?
Owszem ja wiem że kosztują i 40 tys, ale powinieneś sobie odpowiedzieć na zasadnicze pytanie
czy masz wiedzę zaplecze i doświadczenie żeby to auto naprawić odnowić ?
Czy będziesz tylko jakimś warsztacie polegał ?
Jeśli to drugie to szykuj kasę bo to stare auta do tego mało kto nimi do kościoła jeździł
Przeważnie bardzo skatowane.
Jeśli umiesz sam naprawić mechanikę elektronikę to jesteś boss, jeśli warsztat to wiesz jak jest
to naprawią tamtego nie
kolejki
na części czekasz.
Musso explorer to egzotyka pojedź nim gdzieś i niech się zepsuje coś myślisz że części są w każdym sklepie ? to popytaj to się dowiesz.
Nikt CI tego nie mówi złośliwie. Damian dobrze gada. Przemyśl sprawę
Owszem ja wiem że kosztują i 40 tys, ale powinieneś sobie odpowiedzieć na zasadnicze pytanie
czy masz wiedzę zaplecze i doświadczenie żeby to auto naprawić odnowić ?
Czy będziesz tylko jakimś warsztacie polegał ?
Jeśli to drugie to szykuj kasę bo to stare auta do tego mało kto nimi do kościoła jeździł
Przeważnie bardzo skatowane.
Jeśli umiesz sam naprawić mechanikę elektronikę to jesteś boss, jeśli warsztat to wiesz jak jest
to naprawią tamtego nie
kolejki
na części czekasz.
Musso explorer to egzotyka pojedź nim gdzieś i niech się zepsuje coś myślisz że części są w każdym sklepie ? to popytaj to się dowiesz.
Nikt CI tego nie mówi złośliwie. Damian dobrze gada. Przemyśl sprawę
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Ale wyszedłeś/wyjechałeś dalej niż poza port lub miasto portowe - sorki nie mogłem się powstrzymaćmaiki85 pisze: jestem marynarzem więc już byłem wszędzie gdzie tylko statki dopływają

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Te parametry są dla Ciebie nieważne. Zupełnie nieważne.maiki85 pisze: Kolego Damian właśnie forum przeszukuje cały czas przez stos tysięcy postów, i widzę że każdy tylko zachwala swoje auto a każde inne jest bee.A kąty i głębokość brodzenia podałem producenta, bo niby skąd mam wziąść sobie takowe, do Explorera szukam ponad 2 tygodnie i nawet użytkownicy nie są w stanie ich podać.
Aha. A po jakiemu ma myśleć na tym forum? Zwłaszcza, że najważniejsze dla Ciebie kryteria, poza klapą do góry, to głębokość brodzenia i kąty podawane w reklamówkach producenta?maiki85 pisze:Rzeczywiście pisząc zaawansowana turystyka nie pomyślałem że każdy pomyśli po off road-owemu.

Nikt, kto jeździ na "wyprawy" nie topi auta w bagnie. Po prostu ma do czynienia z takim terenem jaki przyniesie szlak który obrał.
Bo Jeepem i Explorerem świat nie jeździ. Bo jak pojedziesz patrolem, elerem czy LC to części znajdziesz w każdej afrykańskiej wiosce, a każdy Talib z zamkniętymi oczętami składa i rozkłada hiluxa pomiędzy egzekucją zakładników a modłami do allaha.maiki85 pisze: Co to znaczy że Explorer to egzotyka. Czy jest zły, czy egzotyka ze względu na dostęp z częściami???
Jeep mówicie elektromechanikiem trzeba być, a tak na forum piszą kup jeepa będziesz Pan zadowolony.
Toyota LC i Nissan Patrol ładne ale to już poza zasięgiem.
Ależ napisałeś. No ale nieważne.maiki85 pisze: I nie napisałem że chcę mieć auto na gotowo za 20 tysięcy złotych , tylko że w tym przedziale auto z możliwości liiftu budy- typu podkręcenie na drążkach- to chyba nie kosztuje , wsadzeniem kół 31" itd. Moje auta są zawsze zadbane, i doinwestowane, a wszystko co zaczyna przepowiadać koniec jakiejś części jest wymieniana na oryginał lub zamiennik renomowane producenta np. TRW
Liftu budy, a tym bardziej podkręcania drążków w autach wyprawowych się nie robi. No ale rzeczywiście to nic nie kosztuje. Kosztuje natomiast zestaw nowych sprężyn, amortyzatorów i wszystkich gum zawieszenia. A to w aucie, które ma pokonywać setki km po szutrach, fundamentalne znaczenie.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Tak kolego Mephi wyjechałem i przeszedłem jeżeli tak cię to bardzo interesuje.
Panowie pytanie było bardzo proste które z tych 4 aut ma najlepsze własności terenowe/szosowe, jest najmniej awaryjne, przy którym się pogrzebie samemu, a przy którym jest elektronika że tylko inżynier elektronik sobie poradzi.
Gdybym chciał inne auto nabyć to bym napisał. Nie chcę Patrola, Land cruisera, Land rovera, i bóg wie co jeszcze.
Te auta mi się podobają i między nimi chcę dokonać wyboru. Mam wrażenie że wszyscy zaczynali przygodę z offroad-em Discovery, Patrolem, Land Cruiserem- i temu podobnymi zabawkami za ponad 100 tys. A ja myślałem że Gaz-ikiem też można i minimalnym nakładem kosztów byle by sobie frajdę zrobić.
Panowie pytanie było bardzo proste które z tych 4 aut ma najlepsze własności terenowe/szosowe, jest najmniej awaryjne, przy którym się pogrzebie samemu, a przy którym jest elektronika że tylko inżynier elektronik sobie poradzi.
Gdybym chciał inne auto nabyć to bym napisał. Nie chcę Patrola, Land cruisera, Land rovera, i bóg wie co jeszcze.
Te auta mi się podobają i między nimi chcę dokonać wyboru. Mam wrażenie że wszyscy zaczynali przygodę z offroad-em Discovery, Patrolem, Land Cruiserem- i temu podobnymi zabawkami za ponad 100 tys. A ja myślałem że Gaz-ikiem też można i minimalnym nakładem kosztów byle by sobie frajdę zrobić.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
ja odpadam
totalne niezrozumienie tematu, mimo pisania wprost
totalne niezrozumienie tematu, mimo pisania wprost

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
aż się boję....myślicie, że autor faktycznie gdzieś pojedzie




- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
jeśli pojedzie i wróci to na pewno zacznie zadawać bardziej sensowne pytania 

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Kup sobie coś co Ci się najbardziej podoba i będziesz zadowolony - bo przecież każdy broni swego wyboru.
Tak naprawdę jak nie przyjmujesz innych propozycji, to są w internecie porady typu 'autocentrum' i zawsze jakieś tam opinie znajdziesz.
Tak naprawdę jak nie przyjmujesz innych propozycji, to są w internecie porady typu 'autocentrum' i zawsze jakieś tam opinie znajdziesz.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Nie dramatyzujcie
Bieszczady i Ukrainę turystycznie objedzie jakimś Jeepem bez problemu. Za 20tys. spokojnie kupi i przygotuje auto jeśli nie trafi na padakę... Tylko z tym spalaniem i body liftem może być problem
ale za to klapa będzie się otwierała do góry 



- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
auto "wyprawowe" które na 1 zbiorniku na szutrach w górach ma zasięg poniżej 200km - powodzenia 

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
O zasięgu nic nie pisałDamian pisze:auto "wyprawowe" które na 1 zbiorniku na szutrach w górach ma zasięg 200km - powodzenia



- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
wspomniana skandynawia? północna Laponia? niby to UE - a puste przestrzenie wokoło takie, że w promieniu 200km beny nie kupisz, a jak zjedziesz z głównych, krajowych szutrów i wjedziesz w interior to warto mieć autonomii na te 400-500km jazdy co najmniej
pomijam jeszcze koszta takiej wyprawy - 4,0 na reduktorze pali jak smok
pomijam jeszcze koszta takiej wyprawy - 4,0 na reduktorze pali jak smok
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Zazwyczaj do jazdy drogą szutrową nie potrzeba reduktora...Damian pisze:wspomniana skandynawia? północna Laponia? niby to UE - a puste przestrzenie wokoło takie, że w promieniu 200km beny nie kupisz, a jak zjedziesz z głównych, krajowych szutrów i wjedziesz w interior to warto mieć autonomii na te 400-500km jazdy co najmniej
pomijam jeszcze koszta takiej wyprawy - 4,0 na reduktorze pali jak smok
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
z 2 strony nie przesadzajmy że za 20 patrola do wycieczek nie zrobisz
za 15-16 spokojnie można znaleźć lekko zainwestowanego na 33 calach reszta na doprowadzenie do stanu używalności
nie mówiąc już na przykład o trooperze 3,1

za 15-16 spokojnie można znaleźć lekko zainwestowanego na 33 calach reszta na doprowadzenie do stanu używalności

nie mówiąc już na przykład o trooperze 3,1

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
I tu się znów pomyliłeś mam wrażenie...maiki85 pisze:... A ja myślałem że Gaz-ikiem też można i minimalnym nakładem kosztów byle by sobie frajdę zrobić.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
na skandynawskich szutrach nie, bo szeroko, równo i płaskoAdamo pisze:Zazwyczaj do jazdy drogą szutrową nie potrzeba reduktora...
ale już w górach tak, chociażby po to żeby auta nie męczyć - czasem jak zapinasz 4L to przez kilka dni go nie wypinasz...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Czytam co kolega oczekuje od wozui stwierdzam :
Kolega potrzebuje T4 syncro Multiwan wersja ALLSTAR 2,4 d ,z blokadą .
I jest szansa że za zbliżona cenę kupi coś co jeszce sporo pojeździ , a że nie strasznie ekstremalnie . Pakowny , spać się da , mało pali, silnik prawie niezniszcalny i nawt na oleju po frytkach chodzi, byle nie trafić na popękaną głowicę . Predkość przelotowa 100-110 Km/h . Dobra amortyzacja i komfort na długich trasach.
I zapomniałem klapa otwierana do góry.
Kolega potrzebuje T4 syncro Multiwan wersja ALLSTAR 2,4 d ,z blokadą .
I jest szansa że za zbliżona cenę kupi coś co jeszce sporo pojeździ , a że nie strasznie ekstremalnie . Pakowny , spać się da , mało pali, silnik prawie niezniszcalny i nawt na oleju po frytkach chodzi, byle nie trafić na popękaną głowicę . Predkość przelotowa 100-110 Km/h . Dobra amortyzacja i komfort na długich trasach.
I zapomniałem klapa otwierana do góry.

suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
- lesio jeep
-
- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
nie wiem ale sie wypowiem
Mysle ze nissan tyran 2,7 bedzie dobry i w cenie
osobisci przeszkoda w moim podrozowaniu byly krotkie urlopy i ceny paliwa
a jezdzilem jeepem na rope

Mysle ze nissan tyran 2,7 bedzie dobry i w cenie
osobisci przeszkoda w moim podrozowaniu byly krotkie urlopy i ceny paliwa
a jezdzilem jeepem na rope
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
Biorę sobie rady do serca kolegów siedzących w temacie. To jeszcze popytam.
Czy któreś z tych aut nadawałoby się trochę lepiej.
Toyota 4runner
Mitshubishi pajero sport
Nissan panthinder
Czy któreś z tych aut nadawałoby się trochę lepiej.
Toyota 4runner
Mitshubishi pajero sport
Nissan panthinder
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości