Strona 1 z 5
Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 11:20 am
autor: maiki85
Witam
Potrzebuję pomocy w wyborze auta do zaawansowanej turystyki. Auto ma być 5 drzwiowe, nie pick-up, Napęd na 4 koła stały lud dołączana przednia oś. Fajnie gdyby miał reduktor. Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę. Ma pomieścić 2 dorosłych oraz 2 foteliki dziećmi i kupę bagażu. Nie musi być szybkie 120km/h w zupełności wystarczy, byleby dało się porozmawiać przy tej szybkości bez krzyczenia do siebie, oraz posłuchania radia. Nie będzie ciągało przyczep, więc udźwig na haku nie ma znaczenia. Silnik najlepiej żeby 20l nie przekraczał w mieście, bo gazu nie przewiduje. Dobrze by było gdyby można było go podliftować trochę w górę i założyć oponki 31”. Ma być komfortowe w miarę możliwości, oraz co najważniejsze bezpieczne. Zakres cenowy to ok. 20 tys zł na zakup, naprawy, wymiany eksploatacyjne, ubezpieczenie. Więc myślę że 15 tys na zakup auta.
Mam swoje typy, tylko potrzebuję opinii które będzie najlepszym wyborem.
Kąt natarcia Kąt zejścia Kąt rampowy Głębokość Brodzenia
Daewoo/Ssangyoung Musso 3.2Pb lub 2,9TD 32 28 25 70cm
Ford Explorer 2 4,0 OHV lub 5,0 a tu nic nie znalazlem
Jeep Cherokee II 4,0 40 32,1 21,9 50cm
Jeep Grand Cheeroke I 4,0 lub 5,2 35,5 29 17 50cm
Musso jest najtańszym autem w zakupie, Jeep i Ford ta sama cena, który na auto wyprawowe by się nadawał najlepiej, oraz nie rozkraczył się na środku drogi. Wiadomo że to stare auta i na pewno będą wymagać napraw i inwestycji, chodzi o to aby awarie nie były na tyle poważne że auto nie da rady wrócić o własnych siłach.
Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 11:26 am
autor: cordoba_2004
z wymienionych to chyba żadne może ten jeep pod warunkiem że jesteś dobrym elektromechanikiem

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 12:49 pm
autor: grzes
maiki85 pisze:Witam
Potrzebuję pomocy w wyborze auta do zaawansowanej turystyki.
Wyjasnij pojecie co pod tym rozumiesz, bo roznie to u nas wyglada.
maiki85 pisze:Fajnie gdyby miał reduktor. Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę.
jesli zaawansowana turystyka to reduktor jest jako must be a nie fajnie by bylo...
czemu drzwi na bok nie ? tu troche aut Ci odpada... niestety
maiki85 pisze:
Ma pomieścić 2 dorosłych oraz 2 foteliki dziećmi i kupę bagażu. Nie musi być szybkie 120km/h w zupełności wystarczy, byleby dało się porozmawiać przy tej szybkości bez krzyczenia do siebie, oraz posłuchania radia. Nie będzie ciągało przyczep, więc udźwig na haku nie ma znaczenia. Silnik najlepiej żeby 20l nie przekraczał w mieście, bo gazu nie przewiduje.
To akurat spelnie kazde duze 4x4 w wersji 5d. Z tymi 20l w miescie to roznie byc moze - niestety. Jednakze lepszy diesel, wiekszy zasieg itp, latwej zabaezpieczyc przed woda.
maiki85 pisze:
Dobrze by było gdyby można było go podliftować trochę w górę i założyć oponki 31”. Ma być komfortowe w miarę możliwości, oraz co najważniejsze bezpieczne. Zakres cenowy to ok. 20 tys zł na zakup, naprawy, wymiany eksploatacyjne, ubezpieczenie. Więc myślę że 15 tys na zakup auta.
w tej cenie sie nie zmiescisz, niestety budzet x2 wtedy moze ogarniesz sprawe, czyli auto + pakiet startowy+ motanie (lekkie)
maiki85 pisze:
Mam swoje typy, tylko potrzebuję opinii które będzie najlepszym wyborem.
Kąt natarcia Kąt zejścia Kąt rampowy Głębokość Brodzenia
Daewoo/Ssangyoung Musso 3.2Pb lub 2,9TD 32 28 25 70cm
Ford Explorer 2 4,0 OHV lub 5,0 a tu nic nie znalazlem
Jeep Cherokee II 4,0 40 32,1 21,9 50cm
Jeep Grand Cheeroke I 4,0 lub 5,2 35,5 29 17 50cm
Musso jest najtańszym autem w zakupie, Jeep i Ford ta sama cena, który na auto wyprawowe by się nadawał najlepiej, oraz nie rozkraczył się na środku drogi. Wiadomo że to stare auta i na pewno będą wymagać napraw i inwestycji, chodzi o to aby awarie nie były na tyle poważne że auto nie da rady wrócić o własnych siłach.
Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
Musso - jezdzilem turystycznie, auto ok jesli chodzi o silnik 2,9, niestety musisz miec dobre zaplecze warsztatowe, z czesciami krucho, od MB nie zawsze pasuja, auto awaryjne, male mozliwosci modyfikacji.
Ford Explorer - to wyprawowo-turystyczna egzotyka
Jeepy - maja sztywne mosty, silnik 4,0 jest bardzo ok, ale lubia sie elektrycznie zepsuc, i nie maja ramy. Zapotrzebowanie na paliwo duze, duzo mozliwosci pomotania..
Tyle jesli chodzi o twoje typy.
Popatrz sobie na Toyki HDJ 80, ew. Patrol ale (drzwi w bok) , Disco I i II choc dwojka nafaszerowana elektronika...
Auto powinno miec rame, 2 sztywne mosty (niekoniecznie), reduktor. I duze mozliwosci przebudowy. a co za tym idzie latwo dostepny szpej, o czesciach zamiennych nie wspominajac.
Tyle w temacie jesli chodzi o zalozenia turystyczne (przynajmniej moje)

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 12:52 pm
autor: mephi
maiki85 pisze:Klapa bagażnika otwierana do góry, otwieranie na bok nie wchodzi w grę.
To teraz powiedz nam dlaczego to takie ważne
...kurcze, że ci wszyscy właściciele Toyot, LRów, Nissanów, którzy przejechali tysiące kilometrów po całym świecie nie wzięli tego pod uwagę.
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 1:28 pm
autor: Damian
maiki85 pisze:
Proszę o konkretne sugestie, co i dlaczego tak, oraz plusy i minusy wyżej wymienionych aut.
staaaary, weź się doszkól (poczytaj forum), bo ręce opadają jak się czyta Twoje założenia
klapa otwierana do góry i kąt rampowy
i podawana przez producenta głębokość brodzenia

i auto do turystyki zaawansowanej w budżecie 20 tysięcy na gotowo

i to jeszcze z wymianą zawieszenia i kołami

oczywiście można i maluchem do mongolii, no ale temat jest o aucie wyprawowym
co w ogóle rozumiesz przez pojęcie turystyka zaawansowana? wypad w bieszczady, w góry Albanii czy może podróż w głąb Afryki?
na szybko, wg moich kryteriów auto wyprawowe to takie, które:
- jest relatywnie popularne w miejscach, gdzie zamierzasz jeździć
- ma ramę
- reduktor i napęd 4x4
- proste zawieszenie, na resorach lub sprężynach
- ma elektronikę ograniczoną do minimum
- ma prosty, znoszący słabej jakości paliwa silnik diesla
- wskazane dwa sztywne mosty, ale IFSy też jeżdżą i wracają
- i PRZEDE WSZYSTKIM - jest doinwestowane, przeglądnięte dokładnie przed wyjazdem a źle rokujące elementy ma wymienione na nowe
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:11 pm
autor: maiki85
Dzieki Grześ za rozwinięcie kwesti. Możesz coś więcej napisać o Musso z racji posiadania. Jakie usterki w nim dokuczały, oraz czy to były poważne sprawy uniemożliwiające jazdę. Czy silnik i skrzynię biegów 2,9 można zastąpić mercedesowskimi?? Oraz czy znasz jakieś opinie o 3,2 i stały 4x4???
Co to znaczy że Explorer to egzotyka. Czy jest zły, czy egzotyka ze względu na dostęp z częściami???
Jeep mówicie elektromechanikiem trzeba być, a tak na forum piszą kup jeepa będziesz Pan zadowolony.
Toyota LC i Nissan Patrol ładne ale to już poza zasięgiem.
Dlaczego klapa otwierana do góry a nie na bok. A no dlatego że auto ma być używane na co dzień i nie raz nie ma możliwości otworzyć tych drzwi na bok. Poza tym nie podoba mi się to. A chyba o to chodzi aby auto się podobało.
Kolego Damian właśnie forum przeszukuje cały czas przez stos tysięcy postów, i widzę że każdy tylko zachwala swoje auto a każde inne jest bee.A kąty i głębokość brodzenia podałem producenta, bo niby skąd mam wziąść sobie takowe, do Explorera szukam ponad 2 tygodnie i nawet użytkownicy nie są w stanie ich podać. Na pewno wszyscy użytkownicy tego forum mają doświadczenie zdobyte latami i wiedzę większą ode mnie. I nie napisałem że chcę mieć auto na gotowo za 20 tysięcy złotych , tylko że w tym przedziale auto z możliwości liiftu budy- typu podkręcenie na drążkach- to chyba nie kosztuje , wsadzeniem kół 31" itd. Moje auta są zawsze zadbane, i doinwestowane, a wszystko co zaczyna przepowiadać koniec jakiejś części jest wymieniana na oryginał lub zamiennik renomowane producenta np. TRW
Rzeczywiście pisząc zaawansowana turystyka nie pomyślałem że każdy pomyśli po off road-owemu. A jeśli chodzi o zwiedzanie ( jestem marynarzem więc już byłem wszędzie gdzie tylko statki dopływają) to na pewno nie Afryka nie Albania, Australia, Ameryka Południowa czy inne dziwy. Rejon Europa Bieszczady jak najbardziej, Ukraina, Skandynawia.
Auto ma pojechać dalej niż wiedzie droga. Ale bez pływania w rzecze po dach, topieniu w bagnie, czy wjeżdżaniu pod pionowe ściany. Ma dawać radę tam gdzie nie dojedzie osobówka.
Dziękuje za odpowiedzi
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:21 pm
autor: cordoba_2004
Dlaczego stary patrol jest poza zasiegiem ? sprawdzałeś ceny ?
Owszem ja wiem że kosztują i 40 tys, ale powinieneś sobie odpowiedzieć na zasadnicze pytanie
czy masz wiedzę zaplecze i doświadczenie żeby to auto naprawić odnowić ?
Czy będziesz tylko jakimś warsztacie polegał ?
Jeśli to drugie to szykuj kasę bo to stare auta do tego mało kto nimi do kościoła jeździł
Przeważnie bardzo skatowane.
Jeśli umiesz sam naprawić mechanikę elektronikę to jesteś boss, jeśli warsztat to wiesz jak jest
to naprawią tamtego nie
kolejki
na części czekasz.
Musso explorer to egzotyka pojedź nim gdzieś i niech się zepsuje coś myślisz że części są w każdym sklepie ? to popytaj to się dowiesz.
Nikt CI tego nie mówi złośliwie. Damian dobrze gada. Przemyśl sprawę
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:27 pm
autor: mephi
maiki85 pisze: jestem marynarzem więc już byłem wszędzie gdzie tylko statki dopływają
Ale wyszedłeś/wyjechałeś dalej niż poza port lub miasto portowe - sorki nie mogłem się powstrzymać

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:33 pm
autor: Damian
maiki85 pisze:
Kolego Damian właśnie forum przeszukuje cały czas przez stos tysięcy postów, i widzę że każdy tylko zachwala swoje auto a każde inne jest bee.A kąty i głębokość brodzenia podałem producenta, bo niby skąd mam wziąść sobie takowe, do Explorera szukam ponad 2 tygodnie i nawet użytkownicy nie są w stanie ich podać.
Te parametry są dla Ciebie nieważne. Zupełnie nieważne.
maiki85 pisze:Rzeczywiście pisząc zaawansowana turystyka nie pomyślałem że każdy pomyśli po off road-owemu.
Aha. A po jakiemu ma myśleć na tym forum? Zwłaszcza, że najważniejsze dla Ciebie kryteria, poza klapą do góry, to głębokość brodzenia i kąty podawane w reklamówkach producenta?

Nikt, kto jeździ na "wyprawy" nie topi auta w bagnie. Po prostu ma do czynienia z takim terenem jaki przyniesie szlak który obrał.
maiki85 pisze:
Co to znaczy że Explorer to egzotyka. Czy jest zły, czy egzotyka ze względu na dostęp z częściami???
Jeep mówicie elektromechanikiem trzeba być, a tak na forum piszą kup jeepa będziesz Pan zadowolony.
Toyota LC i Nissan Patrol ładne ale to już poza zasięgiem.
Bo Jeepem i Explorerem świat nie jeździ. Bo jak pojedziesz patrolem, elerem czy LC to części znajdziesz w każdej afrykańskiej wiosce, a każdy Talib z zamkniętymi oczętami składa i rozkłada hiluxa pomiędzy egzekucją zakładników a modłami do allaha.
maiki85 pisze: I nie napisałem że chcę mieć auto na gotowo za 20 tysięcy złotych , tylko że w tym przedziale auto z możliwości liiftu budy- typu podkręcenie na drążkach- to chyba nie kosztuje , wsadzeniem kół 31" itd. Moje auta są zawsze zadbane, i doinwestowane, a wszystko co zaczyna przepowiadać koniec jakiejś części jest wymieniana na oryginał lub zamiennik renomowane producenta np. TRW
Ależ napisałeś. No ale nieważne.
Liftu budy, a tym bardziej podkręcania drążków w autach wyprawowych się nie robi. No ale rzeczywiście to nic nie kosztuje. Kosztuje natomiast zestaw nowych sprężyn, amortyzatorów i wszystkich gum zawieszenia. A to w aucie, które ma pokonywać setki km po szutrach, fundamentalne znaczenie.
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:38 pm
autor: maiki85
Tak kolego Mephi wyjechałem i przeszedłem jeżeli tak cię to bardzo interesuje.
Panowie pytanie było bardzo proste które z tych 4 aut ma najlepsze własności terenowe/szosowe, jest najmniej awaryjne, przy którym się pogrzebie samemu, a przy którym jest elektronika że tylko inżynier elektronik sobie poradzi.
Gdybym chciał inne auto nabyć to bym napisał. Nie chcę Patrola, Land cruisera, Land rovera, i bóg wie co jeszcze.
Te auta mi się podobają i między nimi chcę dokonać wyboru. Mam wrażenie że wszyscy zaczynali przygodę z offroad-em Discovery, Patrolem, Land Cruiserem- i temu podobnymi zabawkami za ponad 100 tys. A ja myślałem że Gaz-ikiem też można i minimalnym nakładem kosztów byle by sobie frajdę zrobić.
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:39 pm
autor: Damian
ja odpadam
totalne niezrozumienie tematu, mimo pisania wprost

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:42 pm
autor: andrzej:)
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:44 pm
autor: Damian
jeśli pojedzie i wróci to na pewno zacznie zadawać bardziej sensowne pytania

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:46 pm
autor: mephi
Kup sobie coś co Ci się najbardziej podoba i będziesz zadowolony - bo przecież każdy broni swego wyboru.
Tak naprawdę jak nie przyjmujesz innych propozycji, to są w internecie porady typu 'autocentrum' i zawsze jakieś tam opinie znajdziesz.
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:49 pm
autor: Adamo
Nie dramatyzujcie

Bieszczady i Ukrainę turystycznie objedzie jakimś Jeepem bez problemu. Za 20tys. spokojnie kupi i przygotuje auto jeśli nie trafi na padakę... Tylko z tym spalaniem i body liftem może być problem

ale za to klapa będzie się otwierała do góry

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:54 pm
autor: Damian
auto "wyprawowe" które na 1 zbiorniku na szutrach w górach ma zasięg poniżej 200km - powodzenia

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 2:57 pm
autor: Adamo
Damian pisze:auto "wyprawowe" które na 1 zbiorniku na szutrach w górach ma zasięg 200km - powodzenia

O zasięgu nic nie pisał

Zawsze można wziąć kanistry

...zresztą to nie pustynia żeby stacji benzynowej nie było przez 200km

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 3:08 pm
autor: Damian
wspomniana skandynawia? północna Laponia? niby to UE - a puste przestrzenie wokoło takie, że w promieniu 200km beny nie kupisz, a jak zjedziesz z głównych, krajowych szutrów i wjedziesz w interior to warto mieć autonomii na te 400-500km jazdy co najmniej
pomijam jeszcze koszta takiej wyprawy - 4,0 na reduktorze pali jak smok
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 3:14 pm
autor: Adamo
Damian pisze:wspomniana skandynawia? północna Laponia? niby to UE - a puste przestrzenie wokoło takie, że w promieniu 200km beny nie kupisz, a jak zjedziesz z głównych, krajowych szutrów i wjedziesz w interior to warto mieć autonomii na te 400-500km jazdy co najmniej
pomijam jeszcze koszta takiej wyprawy - 4,0 na reduktorze pali jak smok
Zazwyczaj do jazdy drogą szutrową nie potrzeba reduktora...
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 3:19 pm
autor: lbl78
z 2 strony nie przesadzajmy że za 20 patrola do wycieczek nie zrobisz
za 15-16 spokojnie można znaleźć lekko zainwestowanego na 33 calach reszta na doprowadzenie do stanu używalności
nie mówiąc już na przykład o trooperze 3,1

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 3:24 pm
autor: PiRoman
maiki85 pisze:... A ja myślałem że Gaz-ikiem też można i minimalnym nakładem kosztów byle by sobie frajdę zrobić.
I tu się znów pomyliłeś mam wrażenie...
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 3:24 pm
autor: Damian
Adamo pisze:Zazwyczaj do jazdy drogą szutrową nie potrzeba reduktora...
na skandynawskich szutrach nie, bo szeroko, równo i płasko
ale już w górach tak, chociażby po to żeby auta nie męczyć - czasem jak zapinasz 4L to przez kilka dni go nie wypinasz...
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 3:55 pm
autor: jacenty
Czytam co kolega oczekuje od wozui stwierdzam :
Kolega potrzebuje T4 syncro Multiwan wersja ALLSTAR 2,4 d ,z blokadą .
I jest szansa że za zbliżona cenę kupi coś co jeszce sporo pojeździ , a że nie strasznie ekstremalnie . Pakowny , spać się da , mało pali, silnik prawie niezniszcalny i nawt na oleju po frytkach chodzi, byle nie trafić na popękaną głowicę . Predkość przelotowa 100-110 Km/h . Dobra amortyzacja i komfort na długich trasach.
I zapomniałem klapa otwierana do góry.

Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 7:12 pm
autor: lesio jeep
nie wiem ale sie wypowiem
Mysle ze nissan tyran 2,7 bedzie dobry i w cenie
osobisci przeszkoda w moim podrozowaniu byly krotkie urlopy i ceny paliwa
a jezdzilem jeepem na rope
Re: Auto wyprawowe- pomoc w dokonaniu wyboru
: pn sty 17, 2011 8:02 pm
autor: maiki85
Biorę sobie rady do serca kolegów siedzących w temacie. To jeszcze popytam.
Czy któreś z tych aut nadawałoby się trochę lepiej.
Toyota 4runner
Mitshubishi pajero sport
Nissan panthinder