Jak to jest z tą klasą T2?

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
MichalM
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt mar 01, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Poznań

Jak to jest z tą klasą T2?

Post autor: MichalM » śr gru 28, 2011 12:30 pm

Wiem, że pewnie wszystko idzie gdzieś znaleźć, ale może ktoś się podzieli i odpowie na kilka głupich pytań:

1) Jest grupa samochodów z homologacją T2, homologacja jest na jakiś okres np. 2011-2015, czy jeżeli w tym okresie zbudujemy samochód w klasie T2, uzyskamy paszport FIA itp. to po tym okresie typu 2016 można startować nim we wszystkich rajdach T2? Podobnie homologację czasową mają też chyba akcesoria różne, jak się to ma po tym okresie?

2) Rozumiem, ze można z czasem przebudować np. samochód zrobiony w klasie T2 na T1 i uzyskać znowu nowy paszport FIA? A jeżeli będzie to po okresie homologacji producenta dla tego modelu? Nie jest on już na przykład produkowany? Czy producenci standardowo przedłużają dla poprzednich modeli homologację?

3) Jest zbiór przepisów, które musi spełnić auto w T2, czyli generalnie buduję sobie zgodnie z nimi samochód, zbieram rachunki, dokumentuje budowę i po skończeniu - co robię, gdzie się zgłaszam i jak wygląda procedura, uzyskania tego paszportu FIA?

4) Czy jako tako samochód stanowiący bazę musi mieć jakiś papierek (np. homologacja jaką dają w salonie przy zakupie), czy wystarczy że jest na liście modelowej homologowanej do T2 to tylko sprawdzają model (np. vin itp. i to wystarcza) i mogę rozpocząć przeróbkę?

5) Lista modyfikacji dla T2 jest ograniczona – typu: amortyzatory inne, ale w oryginalnych mocowaniach, kwestie bezpieczeństwa (klatka, pasy, systemy gaśnicze itp.), wzmocnienia auta polegające na obspawaniach, przeprogramowanie elektroniki silnika itp. itd. Czy na tej liście jest przystosowanie samochodu do rajdów długodystansowych typu Dakar? (np. dodatkowe zbiorniki paliwa, jakaś przegroda itp.)

Awatar użytkownika
pajero.v60
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:31 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tą klasą T2?

Post autor: pajero.v60 » czw gru 29, 2011 8:36 am

cześć
W rajdach Typu Dakar nie obowiązują paszporty FIA.
Budowanie T2 i późniejsza przebudowa na T1 -niemożliwa ponieważ T1 ma narzucone wymiary - rozstaw osi i inne.
Moim zdaniem sensowniwe jest budować TH na wymiarach T1 , liczony jesteś w klasyfikacji generalnej i klasie przebudowa na T1 łatwiejsza.

poz
Budowa repliki legendarnego auta, zwycięzcy rajdu Dakar - Mitsubishi Pajero Evolution MPR13.

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tą klasą T2?

Post autor: Janusz2000 » czw gru 29, 2011 4:32 pm

Gdzie znaleść listę samochodów fabrycznych, które mają homologacje FIA i nadają się na T2-jkę?

na stronie FIA znalazłem jakieś listy, ale coś mi się nie zgadza - nie ma tam np Toyoty Hilux, albo Navarry w dieslu a wydaję mi się że powinny być bankowo.

Nie wiem czy nie lepiej przenieść tego wątku do działu Imprezy - Sport albo RMPST -tam chyba więcej osób zorientowanych w tym temacie zagląda..
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8


Awatar użytkownika
MichalM
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt mar 01, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tą klasą T2?

Post autor: MichalM » czw gru 29, 2011 7:50 pm

Tu jest przykładowa lista:
http://www.marathonrally.com/m_en/03_da ... _2010.html

Mi generalnie chodzi o coś takiego:
1) kupuje sobie krótkie pajero w ostatniej kaście z dieslem w manualnu (wersja V80)
2) jest ono na liście homologacyjnej do T2 - czy potrzebuję jakiś papierek od producenta jeszcze, czy wystarczy że jest na liście?
3) buduję zgodnie z T2 - wystarczy, że zbuduje w okresie w którym jest homologacja producenta, co jak ona minie?
4) sobie przez 2-3 lata jeżdżę w T2 w Polsce, może w Europie z czasem
5) za 3-4 lata chciałbym odświeżyć auto i jak finanse oraz możliwości by pozwoliły na przykład móc nim wystartować w Dakarze (nawet jak teraz jest to na razie mrzonka)?

Jak się do tego ma generalnie T2 FIA, czasowość homologacji producenta oraz akcesoriów, zmienność przepisów i generalnie upływ czasu :)21 oraz specyficzne wymagania na przykład konkretnie Dakaru.

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest z tą klasą T2?

Post autor: Janusz2000 » pt gru 30, 2011 4:26 pm

A ja mam cały czas problem z czytaniem tej listy (jakoś mało tam tych modeli :) )

Co oznacza przy Pathfinderze:

Nissan (JP) T2 2009 Pathfinder (R51) - 2'488.5 / 3'732.75CC

zapis na końcu o pojemności - 2'488.5 - to rozumiem 2.5litrowy t-diesel. A 3'732.75? nie ma takiego silnika w Pathfinderze - jest prawie 4.0 i na taki liczyłem, czy ktoś mógłby mi pomóc rozwikłać tą zagadkę?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Wałczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 10:50 pm

Re: Jak to jest z tą klasą T2?

Post autor: Wałczyk » ndz sty 01, 2012 11:10 pm

masz silnik 2'488.5 mnożnik do silników diesla turbodoładowanych jest 1,5 dlatego masz 3'732.75 i w takiej pojemności startujesz. Tak jest w rajdach płaskich gdzie jest klasyfikacja pojemności, a jak jest w terenowych to nie wiem bo jestem jeszcze zielony co mam nadzieję, że się szybko zmieni :) bo mam plan :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości