(Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtimera
Moderator: Marcin-Kraków
(Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtimera
Pany, jest taka sprawa,
Od kiedy mając lat 10 pokochałem platonicznie Katalog Samochody Świata 1990 podobają mi się 3 auta: BMW e32, Audi V8 (nie A8 z silnikiem V8 tylko jego poprzednik, inny model) oraz Saab 9000. Zawsze miałem ochotę któryś z nich kupić - bo tak. wszystkie z tych aut są jak na współczesne standardy względnie bardzo proste, podatne warsztatowo, w dużej mierze przerobione na wszystkie strony. Oczywiście zdaję sobie sprawę z dzielących je różnic (morze wszelkich części do bejcy vs. relatywnie żadko spotykane Audi).
Warunki:
- auto ma służyć do jazdy na codzień + trasa,
- nie mam ambicji doprowadzania samochodu do stanu muzealnego, zabytkowego, niedzielnego wozidła. Musi jeździć na codzień ale niekoniecznie być jakieś super wychuchane itp, przewiduję gaz itp.
- inne samochody w rodzinie są,
- mam pewne ale dość ograniczone możliwości i umiejętności warsztatowe.
I na koniec, najważniejsze pytanie: jak kupować takie auto, na co się nastawić:
1) Najtańsze truchło na allegro + kompletna odbudowa,
2) Kupować coś w stanie "średnim" i po prostu rozszerzony pakiet startowy,
3) Szarpnąć się na jakąś kompletnie odbudowaną sztukę (od miłośnika marki, z jakiegoś forum itp).
Na razie moja opcja - kupić za pieniądze umiarkowane, patrząc wyłącznie na przebieg, czy nie ma jakiejś wielkiej wtopy i czy środek jest do odratowania. Następnie wręczamy mechasowi kluczyki i np. równoważnośc kwoty zakupu na drobne wydatki:)
Pomóż drogie brawo,
Dzięki,
Luk
Od kiedy mając lat 10 pokochałem platonicznie Katalog Samochody Świata 1990 podobają mi się 3 auta: BMW e32, Audi V8 (nie A8 z silnikiem V8 tylko jego poprzednik, inny model) oraz Saab 9000. Zawsze miałem ochotę któryś z nich kupić - bo tak. wszystkie z tych aut są jak na współczesne standardy względnie bardzo proste, podatne warsztatowo, w dużej mierze przerobione na wszystkie strony. Oczywiście zdaję sobie sprawę z dzielących je różnic (morze wszelkich części do bejcy vs. relatywnie żadko spotykane Audi).
Warunki:
- auto ma służyć do jazdy na codzień + trasa,
- nie mam ambicji doprowadzania samochodu do stanu muzealnego, zabytkowego, niedzielnego wozidła. Musi jeździć na codzień ale niekoniecznie być jakieś super wychuchane itp, przewiduję gaz itp.
- inne samochody w rodzinie są,
- mam pewne ale dość ograniczone możliwości i umiejętności warsztatowe.
I na koniec, najważniejsze pytanie: jak kupować takie auto, na co się nastawić:
1) Najtańsze truchło na allegro + kompletna odbudowa,
2) Kupować coś w stanie "średnim" i po prostu rozszerzony pakiet startowy,
3) Szarpnąć się na jakąś kompletnie odbudowaną sztukę (od miłośnika marki, z jakiegoś forum itp).
Na razie moja opcja - kupić za pieniądze umiarkowane, patrząc wyłącznie na przebieg, czy nie ma jakiejś wielkiej wtopy i czy środek jest do odratowania. Następnie wręczamy mechasowi kluczyki i np. równoważnośc kwoty zakupu na drobne wydatki:)
Pomóż drogie brawo,
Dzięki,
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
kompletna odbudowa cie zabije. Stan sredni - mocno sponiewiera. Jesli masz fundusz, kupuj stand dobry/bardzo dobry, bo w ostatecznym rozrachunku wyjdzie najtaniej. Tylko ze to trzeba cierpliwosci, aby sztuke utrafic. Powodzenia w zakupie 

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
kupić najlepiej jak się da i być przygotowanym na najgorsze 
powinno się udać.

powinno się udać.
#noichuj
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
I niech przebieg auta będzie ostatnią rzeczą, na którą zwracasz uwagę.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
potwierdzam - kupić jak najlepsze z jak najmniejszym udziałem druciarstwa. Ładne e32 przywiezione z kraju o większej kulturze technicznej i mniej skorumpowanych diagnostach będzie cieszyć jazdą długo.
i fajnie, ze są ludzie którzy nie marzą o ałdi tdi
i fajnie, ze są ludzie którzy nie marzą o ałdi tdi

Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Dziękuję za odpowiedzi,
Luk
Rzeczywiście, źle się wyraziłem - jako "przebieg" chodziło mi nie o kilometry tylko stopień przechodzenia, powyżej pewnego stopnia wychechłania wymiana nawet wszystkiego co się da nic nie pomoże.Kabal pisze:I niech przebieg auta będzie ostatnią rzeczą, na którą zwracasz uwagę.
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Mnie zawsze korciło E24 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
ponad 10 lat temu miałem e32 - kapitalny wóz
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
a jakim motorem ? fakt ze jest to stara szkola duzych, statecznych wozow na dlugie lata 

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
735 i manualna skrzynia


- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
w przypadku e32 raczej unikać v12.
4.0 albo 4.4
v8
i nie gazojeb.
4.0 albo 4.4
v8
i nie gazojeb.
#noichuj
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
z e38 mylisz
w e32 tylko 4,0 było i to cieżkie do spotkania
jak ma być do codziennej jazdy i znosić gaz - to tylko rzędowe szóstki. trwałe i fajne (wyjąwszy przepływomierze z blaszkam)
w e32 tylko 4,0 było i to cieżkie do spotkania
jak ma być do codziennej jazdy i znosić gaz - to tylko rzędowe szóstki. trwałe i fajne (wyjąwszy przepływomierze z blaszkam)
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
sześć cylindrów w serii 7 nie robi. są dłużyzny. bardzo znaczne.
4.0
4.0
#noichuj
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
super, bardzo się cieszę, że są jeszcze ludzie, którzy mają realne cele i do nich konsekwentnie dążą
sprawa najważniejsza to nie kupować auta niewiadomego pochodzenia, i najlepiej nie w komisie.
auto może być rok starsze, ale musisz wiedzieć co się z nim działo, ilu miał właścicieli;
czy, gdzie i jak było bite (to ci powie każdy lakiernik albo blacharz), jaki jest mniej więcej przebieg. nie kupuj auta świeżo sprowadzonego "do rejestracji" bo bankowo jak nie był "przystanek" to ma 600 tys przelatane

sprawa najważniejsza to nie kupować auta niewiadomego pochodzenia, i najlepiej nie w komisie.
auto może być rok starsze, ale musisz wiedzieć co się z nim działo, ilu miał właścicieli;
czy, gdzie i jak było bite (to ci powie każdy lakiernik albo blacharz), jaki jest mniej więcej przebieg. nie kupuj auta świeżo sprowadzonego "do rejestracji" bo bankowo jak nie był "przystanek" to ma 600 tys przelatane

Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Z trochę niższej półki chciałem kiedyś popełnić e28, zawsze mi się podobał, niestety dostępne w okolicy były takie zwłoki, że nie opłacało się tego za żadne pieniądze sprzątać nikomu z placu. W tym samym czasie oglądałem również alfę 75, tu już dramat nie pozostawiał żadnych, najmniejszych nawet złudzeń na powodzenie operacji. Dopóki nie mam ogrzewanego garażu (zasadniczo nie mam żadnego) to nie podejmuję tematu żadnego rupiecia, jedna 20 letnia terenówka z blacharką rodem z kraju kwitnącej wiśni wystarczająco drenuje mój portfel.sebeks pisze:Mnie zawsze korciło E24
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Niestety albo masz kasy w uj albo musisz mieć sporo sprzętu swego, umiejętności i przede wszystkim miejsce. Ja na szczęście mam garaż do którego wchodzą od biedy 3 Tarpany ( to mój własny garaż) i garaż rodziców gdzie 2 jeden za drugim wejdą, jest ogrzewany, zimą to sobie w sweterku mogę latać i spawać. Taaaaaka zabawa, ino żeby więcej kasy i czasu było
A E24 jeszcze kiedyś sobie kupię, choćby za 10-20 lat , ale kupię

A E24 jeszcze kiedyś sobie kupię, choćby za 10-20 lat , ale kupię

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi,
W zasadzie nie wiem jeszcze które z tych aut to będzie, jakkolwiek ze względu na dostępność, e32 na pewno jest najrozsądniejszym wyborem. Swobodny wybór argumentów, które do mnie przemawiają w tym przypadku:
Audi - największa i na razie niespełniona moja miłość. Fajnie wyszła tej firmie próba ataku na rynek luksusowych limuzyn. Z wymienionej trójki to auto na pewno najbardziej mi się podoba i byłoby wyborem przy nieograniczonych zasobach finansowych. Ładne, mocne, wszystkomające no i to 4x4. Ale - rzadko spotykane, problem z dużą częścią części:)), silnik lubiący olej, cieknące przekładnia, trochę innych usterek, nie wróżą dobrze na codzień.
BMW - podobające się, jest tego jeszcze (względnie)dużo na rynku, wybór różnych silników, opcji wyposażenia, cała masa części. Z tego co wiem to w zasadzie brak jakiś poważniejszych usterek - większość błędów można wyeliminować przez inteligentnie dobrane aftermarketowe zamienniki. Proste i trwałe silniki R6, dobry dostęp serwisowy (poza V12), taaaaakkkkk... to lubię. Wady - większość egzemplarzy zjeżdżona, ale też prężne kluby BMW, może ktoś będzie się pozbywał. Gdyby nie brak 4x4 byłby prawie idealny, a tak to tylko pierwszy wybór.
Saab - mniejsze z zewnątrz i w środku, w zasadzie klasę niżej, silniki mniejsze, przedniopęd, ogólny komfort niższy, mniej części, specyficzne rozwiązania, usterkość. Niby same wady ale... fajne, podoba się, ogólnie takie w sam raz.
Tak jak mówiłem to ma być samochód do codziennej jazdy a nie zabytkowy "pieszczoch": w zasadzie nie interesuje mnie stopień wyjątkowości czy wyróżnianie z tłumu, wręcz przeciwnie. Dlatego zależy mi równie mocno na dostępności i cenach części zamiennych, ekonomii, podatności na zagazowanie itp.
Dzięki,
Luk
W zasadzie nie wiem jeszcze które z tych aut to będzie, jakkolwiek ze względu na dostępność, e32 na pewno jest najrozsądniejszym wyborem. Swobodny wybór argumentów, które do mnie przemawiają w tym przypadku:
Audi - największa i na razie niespełniona moja miłość. Fajnie wyszła tej firmie próba ataku na rynek luksusowych limuzyn. Z wymienionej trójki to auto na pewno najbardziej mi się podoba i byłoby wyborem przy nieograniczonych zasobach finansowych. Ładne, mocne, wszystkomające no i to 4x4. Ale - rzadko spotykane, problem z dużą częścią części:)), silnik lubiący olej, cieknące przekładnia, trochę innych usterek, nie wróżą dobrze na codzień.
BMW - podobające się, jest tego jeszcze (względnie)dużo na rynku, wybór różnych silników, opcji wyposażenia, cała masa części. Z tego co wiem to w zasadzie brak jakiś poważniejszych usterek - większość błędów można wyeliminować przez inteligentnie dobrane aftermarketowe zamienniki. Proste i trwałe silniki R6, dobry dostęp serwisowy (poza V12), taaaaakkkkk... to lubię. Wady - większość egzemplarzy zjeżdżona, ale też prężne kluby BMW, może ktoś będzie się pozbywał. Gdyby nie brak 4x4 byłby prawie idealny, a tak to tylko pierwszy wybór.
Saab - mniejsze z zewnątrz i w środku, w zasadzie klasę niżej, silniki mniejsze, przedniopęd, ogólny komfort niższy, mniej części, specyficzne rozwiązania, usterkość. Niby same wady ale... fajne, podoba się, ogólnie takie w sam raz.
Tak jak mówiłem to ma być samochód do codziennej jazdy a nie zabytkowy "pieszczoch": w zasadzie nie interesuje mnie stopień wyjątkowości czy wyróżnianie z tłumu, wręcz przeciwnie. Dlatego zależy mi równie mocno na dostępności i cenach części zamiennych, ekonomii, podatności na zagazowanie itp.
Dzięki,
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
jak na wstępie zakładasz aftermarketowe zamienniki to .... odpuść sobie temat
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
i podatność na gazojeba
j/w
nie tędy droga.
napisz uczciwie, że chceż dużą, fajną furę by ją zarzęzić na smierć i wyeksploatować do cna na chińskich zamiennikach z harta i instalcji gazowej od najtańszego montażysty w powiecie.
nie będziemy się wysilać.

j/w
nie tędy droga.
napisz uczciwie, że chceż dużą, fajną furę by ją zarzęzić na smierć i wyeksploatować do cna na chińskich zamiennikach z harta i instalcji gazowej od najtańszego montażysty w powiecie.
nie będziemy się wysilać.

#noichuj
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Rozumiem, że Twoim zdaniem aftermarketowy zamiennik nie może być lepszy od... innego zamiennika?gri74 pisze:jak na wstępie zakładasz aftermarketowe zamienniki to .... odpuść sobie temat
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Jeszcze raz podkreślam - chcę auto do jazdy a nie do przymusowego dbania. Dość się już nadoznawałem w różnych autach przyjemności z montażu elementów które "są dobre bo nie są chińskie" (są jeszcze jakieś niechińskie wogóle?) albo napraw "bardziej profesjonalnych bo nie u pana henia".czesław&jarząbek pisze:i podatność na gazojeba
j/w
nie tędy droga.
napisz uczciwie, że chceż dużą, fajną furę by ją zarzęzić na smierć i wyeksploatować do cna na chińskich zamiennikach z harta i instalcji gazowej od najtańszego montażysty w powiecie.
nie będziemy się wysilać.
Nie wiem co to jest hart.
Luk
Ostatnio zmieniony pt sty 27, 2012 8:48 am przez Luk_Fiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
http://allegro.pl/show_item.php?item=2076680571
to jak klassiki to moze w ta strone bogata wersja z Quatro automatem i turbo
kiedys posiadalismy takiego w rodzinie i po Polsce sie baardzo wygodnie jezdzilo
teraz jesli mialbym kupowac jakiegos staruszka to poszedlbym w ta stone

to jak klassiki to moze w ta strone bogata wersja z Quatro automatem i turbo

kiedys posiadalismy takiego w rodzinie i po Polsce sie baardzo wygodnie jezdzilo

teraz jesli mialbym kupowac jakiegos staruszka to poszedlbym w ta stone
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
strasznie drogie graty do tego badziewia
i szansa na trafienie przytomnego ałdi pomijalnie niskie
i szansa na trafienie przytomnego ałdi pomijalnie niskie
Re: (Inne) życiowe cele, czyli pytanie jak kupować youngtime
Mroczny pisze:strasznie drogie graty do tego badziewia
i szansa na trafienie przytomnego ałdi pomijalnie niskie
ano tanie nie jest .. moze w dojczlandii jakies sie jeszcze zachowaly w przydomowym garazu
trzaby poszukac



era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości