Strona 1 z 1

peugeot 106

: pt lut 24, 2012 8:05 am
autor: grzes_d
sie ma

potrzebuje pomocy, stalam sie posiadaczem (nabylem droga kupna) franuskiej legendy niezawodnosci czy peugeot 106 1.5 diesel. ogolnie mikro samochodzik fajny do miasta itp. moj egzamplarz nie byl tani bo ma przejechane tylko 50tys mil mialy przyjemnosc jezdzic nim tylko jedna angielska lekarka i dwie angielskie dziewice. sadzac po stanie auta, ksiazce serwisowej i wszystkich angielskich przegladach gdzie wpisuja przebieg wierze w niego, nie wierze tylko w czystosc (dziewictwo) poprzednich wlascicielek.
teraz nie jezdzi juz tym autem dziewica i zaczynam powatpiewac w ta fracuska niezawodnosc (nic nieznalazlem w aucie z tego legendarnego fracuskiego komfortu).
do rzeczy auto jak jezdzi to jezdzi ladnie, przyspiesza szybko (jest to prawda, wiem bo jest duzy zegarek na desce rozdzielczej), ale ostatnio cos sie z nim dzieje.
ja nieznam fracuskiego wiec niemozemy sie dogadac.
ktos zna to moze przetlumaczy.

auto odpalilo ladnie za pierwszym stralem dzisaj przejechalem 200m zgaslo radio, przyciemnily sie zegary i wszystkie swiatelka w srodku (jechalem w nocy), przygasly swiatla na zewatrz tak, ze ledwo co bylo widac. silnik pracowal tak samo. zgasilem, niekreci wogole, tak jak by aku byl rozladowany.

poprzednio (jakis tydzien temu), odpalilem normalnie od strzala, przejechalem 10km zgaslo radio, przez nastepne 5km obserwowalem dziwne przygaszanie swiatla na zwenatrz (jechalem w nocy) oraz podswietlenia wewnatrz.
zatrzymalem sie, otzorzylem maske, dotknolem moja magiczna reka silnik oraz inne podzespoly ale nie pomoglo. nie gasilem wtedy silnika bo sie balem, bylem spory kawalek od domu, jechalem do pracy. swiatla na zewnatrz swiecily tak slabo, ze nic prawie nie bylo widac. jestem odwazny i znam ta droge na pamiec, pomyslame wiec jade, jak zdechnie po drodze to i tak bedzie troche blizej do pracy.
wrzuciel kierunak ale niedzialal wiec przyspieszylem gwaltownie wlanczajac sie do ruchu i wtedy prad wrocil, wszystko wrocilo do normy, swiatla swiecily normalnie, radio gralo itp i tak przez dwa tygodnie (do dzisaj).

wczesniej pierwsza przykra niespodzianka nieodpalilem auta pod domem. objawy jak puste aku. winilem to, ze dlugo stal niejezdzony i bylo zimno, ale...
nie odpalilem ani przez stater, ani przez kable rozruchowe. naladoalem aku prostownikiem i odpalil.

co z nim moze byc?
jak ktos zna francuski to prosze o przetlumaczenie, bo nie mozemy sie z pizdzotem cos dogadac.

pozdro

sorry, za bledy, nie mam w pracy sprawdzania pisowni n

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 8:12 am
autor: kpeugeot
alternator lub regulator napięcia padł

sprawdź napięcie na aku po uruchomieniu silnika na wolnych ma być więcej niz 13V a po dodaniu gazu winno rosnąc nawet do 15V oczywiście przy utrzymanych wysokich obrotach

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 8:18 am
autor: sebeks
pomimo tego przebiegu sprawdź jeszcze szczotki alternatora i komutator

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 8:23 am
autor: grzes_d
kpeugeot pisze:alternator lub regulator napięcia padł

sprawdź napięcie na aku po uruchomieniu silnika na wolnych ma być więcej niz 13V a po dodaniu gazu winno rosnąc nawet do 15V oczywiście przy utrzymanych wysokich obrotach
ok sprawdze musze go tylko jakos uruchomic
alternator to wiem gdzie jest a gdzie szukac i jak to wyglada ten regulator napiecia?

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 8:24 am
autor: PiRoman
A ja bym zaczął od wszelkich przewodów masowych. Buda-aku, buda-motor przede wszystkim...

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 10:09 am
autor: grzes_d
PiRoman pisze:A ja bym zaczął od wszelkich przewodów masowych. Buda-aku, buda-motor przede wszystkim...
sprawdze po powrocie do domu
jak myslicie aku jest dobre?
nie mam jak podnienic, bo aku z drugiego auta mi sie tam niezmiesci

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 10:22 am
autor: gr9192
grzes_d pisze:
kpeugeot pisze:alternator lub regulator napięcia padł

sprawdź napięcie na aku po uruchomieniu silnika na wolnych ma być więcej niz 13V a po dodaniu gazu winno rosnąc nawet do 15V oczywiście przy utrzymanych wysokich obrotach
ok sprawdze musze go tylko jakos uruchomic
alternator to wiem gdzie jest a gdzie szukac i jak to wyglada ten regulator napiecia?
Jeśli mnie pamięć nie myli,regulator napięcia jest na alternatorze,razem ze szczotkami.Część wymienna.

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 10:41 am
autor: Damian
zacznij od masy, na 95% tak rozwiążesz problem

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 1:57 pm
autor: mayer
grzes_d pisze:
PiRoman pisze:A ja bym zaczął od wszelkich przewodów masowych. Buda-aku, buda-motor przede wszystkim...
sprawdze po powrocie do domu
jak myslicie aku jest dobre?
nie mam jak podnienic, bo aku z drugiego auta mi sie tam niezmiesci
Przyłozyłem dłon do monitora
naczinajem adliczac..
adin
dwa tri..
Aku sprawne...

Nie masz ładowania. Jedziesz dopóki masz prąd w baterii nie ma prądu nie ma napiecia na zaworku pompy wtryskowej ->gaśnie
Sprawdzić:
Połączenia na alternatorze wyczyscić
Przewód masowy główny - wyczyścić
Regulator napiecia - wyjąć sprawdzić szczotki sprawdzić regler
Zmierzyć napiecie ładowania na alternatorze.

Re: peugeot 106

: pt lut 24, 2012 10:21 pm
autor: grzes_d
PiRoman pisze:A ja bym zaczął od wszelkich przewodów masowych. Buda-aku, buda-motor przede wszystkim...
w drodze powrotnej z pracy, znalazlem francuza na ulicy. jest dobra wiadomosc - nikt go nieukradl.
nie odpalil objawy jak wyladowane aku, pierwsze soc tam obrocil wal o jakies pol obrotu reszte tylko strzela z przekaznikow i niekreci.
sprawdzilem przewod aku - motor dobrze podlaczony, sprawdzilem przewod aku buda jeszcze nie ugnil, przeciscilem polaczenie - niepomoglo. wziolem aku do auta i pojechalem do domu (teraz juz go nie beda chcieli ukrasc bo mniej metalu ;)
aku mierzone bez obciazenia w garazu ma 12v. laduje sie mam nadzieje, ze odpali. za godzine jade po niego.
nie idzcie spac jeszcze bo napisze co sie wydazy, no i mze byc okazja kupic fajny samochod :)11

Re: peugeot 106

: sob lut 25, 2012 12:32 am
autor: grzes_d
uwaga nie pisac na pw bo niesprzedaje go, juz mi przeszlo.

aku ladowala sie 6h i odpalil od strzala, ladowanie jest (sasiad sie bardzo zdenerwował jak go gazowalem) pokazuje 14.3v.

czyli co aku do wymiany?
jak mozna wyjasnic, ze auto odpalilo, przejechalo kilka metrow cos sie stalo i juz nie odpalilo?
kto przetlumaczy z fracuskiego?

milej nocy

Re: peugeot 106

: sob lut 25, 2012 8:26 am
autor: sebeks
Jak strzelały przekaźniki to ja bym się za tą masą porozglądał. Podobny objaw miałem w cieńkim po czym się okazało że klema była nie dokręcona

Re: peugeot 106

: sob lut 25, 2012 9:53 am
autor: mopar
Tam nie ma przypadkiem klemy minusowej innej niż zawsze tj. przykręcana ręką a nie kluczem?

Re: peugeot 106

: sob lut 25, 2012 8:38 pm
autor: jarekstryszawa
W 406 tak mam.
U mnie padł aku fabryczny po 8 latach- latem pojechałem na wczasy do Rowów- po 14 dniach postoju w sobotę po południu chcę odpalić- światła świecą, a nie zakręci. Na tym zadupiu nie było gdzie kupić nowego, odpaliłem na kable, dojechałem jednym ciągiem do domu (siakieś 740 km), zgasiłem pod garażem (nawet po takiej trasie nie zapalił- był do wyrzucenia).

Re: peugeot 106

: ndz lut 26, 2012 2:31 pm
autor: cienkibolek
francuskie auta maja cos z konia i woznicy
jak kon wyczuje ze woznica to ciota to kombinuje jak by sie miejscami zamienic :)21
106 z 1.5 z atmosferycznym dizelkiem przed 97 to ostatnie seryjne auto ktorym mozna
bez remontu zrobic ponad 400 tys i jeszcze sprzedac jako 150 tys PO kobiecie buda pelny ocynk
elektryka jak cep a z elektroniki to jedynie zegarek ale bez wyswietlacza

Re: peugeot 106

: pn lut 27, 2012 2:21 pm
autor: RX01
Zobacz jeszcze, czy masa alternator - silnik jest.

Re: peugeot 106

: pn lut 27, 2012 8:51 pm
autor: grzes_d
sebeks pisze:Jak strzelały przekaźniki to ja bym się za tą masą porozglądał. Podobny objaw miałem w cieńkim po czym się okazało że klema była nie dokręcona
mase sprawdzilem, wycisilem polaczenie i dokrecilem jeszcze raz - nie pomoglo

Re: peugeot 106

: pn lut 27, 2012 8:53 pm
autor: grzes_d
mopar pisze:Tam nie ma przypadkiem klemy minusowej innej niż zawsze tj. przykręcana ręką a nie kluczem?
obie klemy na aku sa przykrecane reka,
na aku nabity jest gwint i klemy normalnie reka sie przykreca jak to we francuzach wszystko musi byc bardziej skomplikowane, bo juz ciezko jest na chwile podmienic aku z innego auta :)11

Re: peugeot 106

: pn lut 27, 2012 9:03 pm
autor: sebeks
Sprawdź jeszcze ten alternator ( w sensie szczotki w jakim stanie są i komutator)

Re: peugeot 106

: pn lut 27, 2012 9:08 pm
autor: Mroczny
czad

faktycznie awaryjne te wozy

tak w nastoletnim rzechu akumulator szczezł.. dramat
:)21

Re: peugeot 106

: pn lut 27, 2012 9:58 pm
autor: grzes_d
Mroczny pisze:czad

faktycznie awaryjne te wozy

tak w nastoletnim rzechu akumulator szczezł.. dramat
:)21
jezeli to aku, a teraz tak to chyba wyglada to dramatu nie ma :)2 (na poczatku go nie podejzewalem bo aku wyglada na "nowe").

Re: peugeot 106

: wt mar 27, 2012 8:37 pm
autor: grzes_d
Mroczny pisze:czad

faktycznie awaryjne te wozy

tak w nastoletnim rzechu akumulator szczezł.. dramat
:)21
sie ma
dla wszystkich zainteresowanych dalszym losem tego unikatowego wozu informuje, ze...
nie byl to akumulator...

zalozylem nowy i dajej dzialo sie to samo,
tak jak ktos tam wspomnial, stawiam teraz na regulator napiecia.
jak wszystko przygasa, jak jade, wciskam sprzeglo dodaje gazu do dechy i wszystko nagle wraca do normy. swiatla swieca, prad jest nadal w aku itp. na wszelki wypadek woze drugie aku w "bagazniku".
zeby nie bylo tak wesolo, to juz nie wyglada jak nowy, pijak skasowal mi go lekko na pustym parking pod tesco w nocy.
prawdopodobnie go zezlomuja bo tutaj wymiane dzwi wycenili prawie na tyle samo co dalem za samochod.
jak go nie zezlomuja to wtedy bede probowal rozwiazac ten problem.
a jak go zezlomuja to wtedy oglosze w Polsce 2 dniowa zalobe narodowa

pozdro