Ciekawostka FSO

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Ciekawostka FSO

Post autor: KSikorski » śr paź 10, 2012 7:43 pm

Zakupiłem okazyjnie nową, nieużywaną skrzynię biegów od Warszawy. Dziś została włożona do żuka, jako że poprzednia 4-ka szczezła i wybiera się oglądać hutę z bliska. W ramach ciekawostki - to jest skrzynia do biegów w kierownicy, sterowana cięgnami. Pokrywę przełożyłem sobie żukowską, z żuka musiałem też pobrać dupę z napędem prędkościomierza. Jak w Warszawie był rozwiązany napęd linki prędkościomierza i światła wstecznego biegu? W tej skrzyni nic takiego nie występowało :-o
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: vandall1 » śr paź 10, 2012 8:00 pm

O ile mnie pamieć nie myli to światła wstecznego nie było.
A ta skrzynia to chyba trójka?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: KSikorski » śr paź 10, 2012 8:19 pm

Trójka, nie może być inaczej ;-) Co się tam działo z prędkościomierzem? W moim egzemplarzu nie było ślimaka do napędu linki. Wsteczny zrobię sobie na guzik :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: vandall1 » śr paź 10, 2012 8:54 pm

Zdaje mi sie,ze było jak w żuku :roll:
Jezeli do tego co masz daje się założyć tył od żuka razem ze ślimakiem,to znaczy,że wałek główny jest odpowiednio długi i do tego przystosowany.Czyli,że było jak w żuku.
Jeżeli kupiłeś z jakims innym dupskiem,to może ta skrzynia była od jakiejś maszyny gdzie wyjście na szybkościomierz nie było potrzebne?
Szybkościomierz w 223 na bank był na linkę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: KSikorski » śr paź 10, 2012 10:02 pm

Tylne łożysko było większe niż w IV żukowskiej i musiałem podtoczyć dupę. Oprócz tego pasuje wyśmienicie.
Takie skrzynie jak są nowe wymagają chyba docierania. Strasznie ciasno wszystko chodzi, biegi trzeba wbijać używając dużej siły...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: vandall1 » śr paź 10, 2012 11:28 pm

Nową Wawkę docierało sie bodaj 1500km :roll:
Może skrzynia zalana jest smarem konserwujacym?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: KSikorski » śr paź 10, 2012 11:37 pm

Zapaćkana była takim konserwującym mazidłem w środku. Zalałem normalnym hipolem i przejechałem kilka kilometrów. Jest trochę lepiej, pojeżdżę i zobaczę...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: vandall1 » śr paź 10, 2012 11:45 pm

Wydaje mi się,ze lepiej ropą zalej,niech trochę pochodzi/bez obciążenia/ i sie wypłucze,a dopiero potem hipol.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: Piter69A » czw paź 11, 2012 7:35 am

Do tej skrzyni jak i do mostu wcale nie lało się hipolu :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: czesław&jarząbek » czw paź 11, 2012 7:43 am

wstecznego garbate warszawy nie miały. dopiero sedan.
kilka razy wkładałem te skrzynie z deklem pod sterowanie w kierownicy do nysek bo było ich dużo i tanio. poza wymianą dekla nie pamiętam żadnej akcji z licznikiem.
#noichuj

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: Piter69A » czw paź 11, 2012 8:05 am

A czy obudowa ma z prawej strony nagwintowane 2 otwory M10 w wystających nadlewach??
Jeśłi tak to może być skrzynia z GAZa 69. Tam nie było wyjścia do napedu licznika. A dekiel pod wybieraki może ktoś przełozył z planem zastosowania w Warszawce...
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: KSikorski » czw paź 11, 2012 12:04 pm

To chyba słuszny trop... wychodziłoby na to że włożyłem do żukiety funkiel nówkę skrzynkę od gaza.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Ciekawostka FSO

Post autor: sebeks » czw paź 11, 2012 12:53 pm

Tą konserwację ze skrzyni to się wypłukuje przed zalaniem olejem. Tak samo konserwowali nowe silniki które szły na przechowanie.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości