Subaru
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Subaru
2.0 n/a od 8.0 przy spokojnej wolnej jezdzie do 13.0 na austostardzie przy 170-180. srednio, bez autostrad jakies 9.0.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Subaru
Zapytaj Wojo02, on ma 2,0 wolnossaka. Ale coś około 10 średnio brał
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Subaru
ja mam 2,5 us speca, a bierze od 11 do 15 gazu (w korku wiecej, na trasie mniej)
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Subaru
uuu, to żyłem w błogiej nieświadomości że to 2,0 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Subaru
40 kuniuw roznicy jest, moj ma 165 KM i zasuwa elegancko,
2.0 ma jedynie 122 KM i nie jedzie (bez turba) a pala tyle samo
2.0 ma jedynie 122 KM i nie jedzie (bez turba) a pala tyle samo
Re: Subaru
Wolny ssak ma reduktor i to jego zaleta.
Doładowany ma za to turbinę, ale to niekoniecznie jest jego zaletą
Mi 2.0 w Legacy paliło nie mniej jak 13l LPG. A zazwyczaj więcej
Doładowany ma za to turbinę, ale to niekoniecznie jest jego zaletą

Mi 2.0 w Legacy paliło nie mniej jak 13l LPG. A zazwyczaj więcej

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: Subaru
2,0 125 KM 10l/100 - jako wycieczkowóz, również z użyciem reduktora (czasami).
12-15l - jako auto miejskie.
Obecnie, 2,5 wolnyssak, automat - 11l wycieczka/trasa
, 15> miasto, korki + upały 
Po przesiadce z manual+reduktor, na automat bez reduktora, nie odczuwam braku nieposiadania niskich biegów, a zdążyłem po pagórkach trochę poćwiczyć.
Ideałem byłby automat+reduktor
Pozbyłem się natomiast upierdliwego w Foresterach sprzęgła.
2,5 ma lepszą charakterystykę pracy. "Lepiej ciągnie z dołu" , co niektórzy potwierdzają sarkastycznie, jako że zbiornik jest na dole właśnie
12-15l - jako auto miejskie.
Obecnie, 2,5 wolnyssak, automat - 11l wycieczka/trasa


Po przesiadce z manual+reduktor, na automat bez reduktora, nie odczuwam braku nieposiadania niskich biegów, a zdążyłem po pagórkach trochę poćwiczyć.
Ideałem byłby automat+reduktor

Pozbyłem się natomiast upierdliwego w Foresterach sprzęgła.
2,5 ma lepszą charakterystykę pracy. "Lepiej ciągnie z dołu" , co niektórzy potwierdzają sarkastycznie, jako że zbiornik jest na dole właśnie

Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
Re: Subaru
Dobra, a jak to wygląda w temacie korozji? W takim z rocznika 2000-2003 będzie coś zjedzone? 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: Subaru
Tylne nadkola- połączenie nadkola z błotnikiem/ścianą boczną- nałożyli tam na rant takie kiedry. Czym szybciej usunięte tym lepiej. Ogólnie tylne nadkola, jako że nie osłonięte lubi "wypłukiwać".
Jeżeli buda nie widziała spawarki/szlifierki - spoko, w porównaniu z innymi japiszonami z tamtych lat.
Jeżeli buda nie widziała spawarki/szlifierki - spoko, w porównaniu z innymi japiszonami z tamtych lat.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
Re: Subaru
Pany a jak się ma taki Outback 2,5 (ew. 3,0) do A6 quattro 2,8 w budzie C4, co lepsze i tańsze w eksploatacji, tylko automaty.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.
Re: Subaru
subaru 2,5 jakie 2,5 litra mniej na 100, automat 4-gang pancerny, outback wolniejszy od allroada. Audi za to naprawisz na każdym rogu, wszystko kupisz od ręki. W tym wieku to trzeba stan dorżnięcia oceniać, dobre egzemplarze mocno odstają cenowo od średniej.
Re: Subaru
Outback w automacie z silnikiem 2.5 - ważne jaki rocznik, bo miały zdaje się problemy z przegrzewaniem się z racji wspólnej chłodnicy silnika i skrzyni. Doczytać na forach,
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Subaru
Forester 1999 2.0 wolny ssak - jak tam są kompensowane luzy zaworowe?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Subaru
do 2005r na pewno ustawiane "na śrubki", potem amerykańskie dalej sohc. Nowszych jewropejskich nie znam.KSikorski pisze:Forester 1999 2.0 wolny ssak - jak tam są kompensowane luzy zaworowe?
Ernil, to nie jest tak, że amerykańskie chłodnicy nie mają??? Ja w '99 mam, próbowałem nawet kiedyś w Albanii zagotować, silnik się udało, skrzyni nie.
- Niedzwiadz
-
- Posty: 137
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 10:06 pm
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
Re: Subaru
śrubki. Nie trzeba targać silnika do regulacji.KSikorski pisze:Forester 1999 2.0 wolny ssak - jak tam są kompensowane luzy zaworowe?
Spalanie mojego wolnossaka (2.0, MY'99) to 10-13l LPG. 2.0 125KM nie jedzie jakoś specjalnie zasadniczo

Vitara była, jest Forester
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej
Re: Subaru
Nie wiem jak to jest dokładnie, nie pamiętam już. Ale kojarzy mi się, że to stanowiło problem. Chłodnica chyba była, tylko zintegrowana z wodną, tak jak w Voyagerach przed '98 i Landkruzerach na przykład niektórych. System taki se. Raz, że jak się zrobi nieszczelność, to wtopa poważna, a dwa, że osobna chłodnica chyba jednak lepiej chłodzi niż niewielki wymiennik w zbiorniku bocznym chłodnicy wody.bIp pisze:Ernil, to nie jest tak, że amerykańskie chłodnicy nie mają??? Ja w '99 mam, próbowałem nawet kiedyś w Albanii zagotować, silnik się udało, skrzyni nie.
Nie mam pewności jak to w Subarakach było, ale czytałem, że lubi być zawodne. Na ile to jest legenda miejska wynikająca z przeświadczenia o tym, iż oleju s ASB zmieniać nie trzeba, a na ile prawda - nie wiem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Subaru
A co powiecie o awaryjności takiego outbacka I 2,5 (np 97), prawda li to co wyczytałem o padających uszczelkach głowic (i idących za tym jakimiś kosmicznymi konsekwencjami), czy może jednak nie odbiega od średniej w której jest i Astra I 1.4 i 525 TDS? :>
Facet bez gaci zyskuje lub traci.
Re: Subaru
No dobra, to skoro szuruburu wcale nie jest takie super (a szkoda, bo wpadł mi w oko taki oto GNIEŹNIEŃSKI
egzemplarz http://otomoto.pl/subaru-outback-zadban ... 08352.html ), to jakiego raczej automatycznego plaskacza 4x4 z możliwością jazdy po polnych drogach warto szukać?

Facet bez gaci zyskuje lub traci.
Re: Subaru
Subaru nie jest wcale złe. Po prostu ma drobne wady 
Jak nie musi być małe, to możesz szukać Voyagera AWD. Ale trudniej chyba będzie o to bardziej, niż o Szuruburu.
Założyć trzeba ino płytę na przód, bo miski nisko siedzą.

Jak nie musi być małe, to możesz szukać Voyagera AWD. Ale trudniej chyba będzie o to bardziej, niż o Szuruburu.
Założyć trzeba ino płytę na przód, bo miski nisko siedzą.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Subaru
Żaden wojażer, mam niechęć spowodowaną tym, że znajomi mają takie cuda i niby jeździ, niby wygodnie, ale ciągle coś...
Facet bez gaci zyskuje lub traci.
Re: Subaru
Wiesz, to tak jakbyś się zniechęcił ogólnie do kobiet, bo jedna miała w poprzek... 
Nie psuje się to, czego nie ma. Kwestia dostępności części i prostoty serwisu oraz odporności na korozję. Tu akurat Voyager II wypada całkiem przytomnie. W przeciwieństwie do Subaru, zwłaszcza jeśli o korozji rozmawiamy. Miałem dwa Subaru i dwa Voyagery. Więc mogę pokusić się o porównania

Nie psuje się to, czego nie ma. Kwestia dostępności części i prostoty serwisu oraz odporności na korozję. Tu akurat Voyager II wypada całkiem przytomnie. W przeciwieństwie do Subaru, zwłaszcza jeśli o korozji rozmawiamy. Miałem dwa Subaru i dwa Voyagery. Więc mogę pokusić się o porównania

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Subaru
ojtamojtam, też już latałem po mieście, kto mi zrobi remont głowic na szybko, bo płyn znika. Okazało się że spyla śladowo przez wcinkę do inst gazowej, jak się zagląda pod maskę z częstotliwością wymiany oleju, to się wpada w takie psychozy. Dolałem, dokręciłem, jeździ.bzibziak pisze:No dobra, to skoro szuruburu wcale nie jest takie super (a szkoda, bo wpadł mi w oko taki oto GNIEŹNIEŃSKIegzemplarz http://otomoto.pl/subaru-outback-zadban ... 08352.html ), to jakiego raczej automatycznego plaskacza 4x4 z możliwością jazdy po polnych drogach warto szukać?
Znam takiego jak z linku, co ma coś koło 500 000 najechane. Sprowadzony jeszcze w epoce składaków, cały czas u jednego właściciela. Budzie możnaby postawić kilka zarzutów, mechanika zdrowa, żadnych awarii.
Tego powyżej bym nie skreślał, mimo, że z Gniezna. Odpytać sprzedającego, czy picowany (raczej nie, bo wgniotki na klapie by zrobili), obejrzeć tył nadkola i progi z tyłu, ostro przetestować jazdę. Zastanów się - w 15 letnim aucie z takim przebiegiem pójdzie uszczelka, będziesz robił, czy znajdziesz przyzwoity używany silnik.
Najbardziej niezawodne były 2,2 chyba do '97, do tej pory cieszą się wzięciem na swapy.
Re: Subaru
Tanszy w eksploatacji na pewno bedzie audik. Co lepsze? To juz sprawa względna... raczej stan konkretnego egzemplarza tu będzie decydował.bzibziak pisze:Pany a jak się ma taki Outback 2,5 (ew. 3,0) do A6 quattro 2,8 w budzie C4, co lepsze i tańsze w eksploatacji, tylko automaty.
C4 to bardzo trwłe auta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości