Subaru

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Subaru

Post autor: KSikorski » ndz cze 23, 2013 11:16 pm

Pytanie na szybko:

Orientuje się kto ile mniej więcej palą forestery pierwszej generacji z silnikami 2.0; 2.0 turbo, 2.5 turbo?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Subaru

Post autor: tybero » ndz cze 23, 2013 11:21 pm

2.0 n/a od 8.0 przy spokojnej wolnej jezdzie do 13.0 na austostardzie przy 170-180. srednio, bez autostrad jakies 9.0.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Subaru

Post autor: sebeks » pn cze 24, 2013 7:37 am

Zapytaj Wojo02, on ma 2,0 wolnossaka. Ale coś około 10 średnio brał
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Subaru

Post autor: wojo02 » pn cze 24, 2013 8:31 am

ja mam 2,5 us speca, a bierze od 11 do 15 gazu (w korku wiecej, na trasie mniej)

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Subaru

Post autor: sebeks » pn cze 24, 2013 11:10 am

uuu, to żyłem w błogiej nieświadomości że to 2,0 :)21
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Subaru

Post autor: wojo02 » pn cze 24, 2013 12:14 pm

40 kuniuw roznicy jest, moj ma 165 KM i zasuwa elegancko,
2.0 ma jedynie 122 KM i nie jedzie (bez turba) a pala tyle samo

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru

Post autor: ernil » pn cze 24, 2013 12:54 pm

Wolny ssak ma reduktor i to jego zaleta.
Doładowany ma za to turbinę, ale to niekoniecznie jest jego zaletą :)21
Mi 2.0 w Legacy paliło nie mniej jak 13l LPG. A zazwyczaj więcej :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Subaru

Post autor: Bogdan 4x4 » wt cze 25, 2013 8:14 am

2,0 125 KM 10l/100 - jako wycieczkowóz, również z użyciem reduktora (czasami).
12-15l - jako auto miejskie.
Obecnie, 2,5 wolnyssak, automat - 11l wycieczka/trasa :)2 , 15> miasto, korki + upały :evil:
Po przesiadce z manual+reduktor, na automat bez reduktora, nie odczuwam braku nieposiadania niskich biegów, a zdążyłem po pagórkach trochę poćwiczyć.
Ideałem byłby automat+reduktor 8)
Pozbyłem się natomiast upierdliwego w Foresterach sprzęgła.
2,5 ma lepszą charakterystykę pracy. "Lepiej ciągnie z dołu" , co niektórzy potwierdzają sarkastycznie, jako że zbiornik jest na dole właśnie :lol:
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Subaru

Post autor: KSikorski » wt cze 25, 2013 9:28 pm

Dobra, a jak to wygląda w temacie korozji? W takim z rocznika 2000-2003 będzie coś zjedzone? :D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Subaru

Post autor: Bogdan 4x4 » śr cze 26, 2013 8:42 am

Tylne nadkola- połączenie nadkola z błotnikiem/ścianą boczną- nałożyli tam na rant takie kiedry. Czym szybciej usunięte tym lepiej. Ogólnie tylne nadkola, jako że nie osłonięte lubi "wypłukiwać".
Jeżeli buda nie widziała spawarki/szlifierki - spoko, w porównaniu z innymi japiszonami z tamtych lat.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Subaru

Post autor: bzibziak » pt cze 28, 2013 12:23 pm

Pany a jak się ma taki Outback 2,5 (ew. 3,0) do A6 quattro 2,8 w budzie C4, co lepsze i tańsze w eksploatacji, tylko automaty.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

bIp
 
 
Posty: 831
Rejestracja: pn gru 07, 2009 7:26 pm
Lokalizacja: zachpom.

Re: Subaru

Post autor: bIp » pt cze 28, 2013 1:15 pm

subaru 2,5 jakie 2,5 litra mniej na 100, automat 4-gang pancerny, outback wolniejszy od allroada. Audi za to naprawisz na każdym rogu, wszystko kupisz od ręki. W tym wieku to trzeba stan dorżnięcia oceniać, dobre egzemplarze mocno odstają cenowo od średniej.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru

Post autor: ernil » pt cze 28, 2013 2:05 pm

Outback w automacie z silnikiem 2.5 - ważne jaki rocznik, bo miały zdaje się problemy z przegrzewaniem się z racji wspólnej chłodnicy silnika i skrzyni. Doczytać na forach,
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Subaru

Post autor: KSikorski » pt cze 28, 2013 2:52 pm

Forester 1999 2.0 wolny ssak - jak tam są kompensowane luzy zaworowe?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

bIp
 
 
Posty: 831
Rejestracja: pn gru 07, 2009 7:26 pm
Lokalizacja: zachpom.

Re: Subaru

Post autor: bIp » pt cze 28, 2013 3:02 pm

KSikorski pisze:Forester 1999 2.0 wolny ssak - jak tam są kompensowane luzy zaworowe?
do 2005r na pewno ustawiane "na śrubki", potem amerykańskie dalej sohc. Nowszych jewropejskich nie znam.

Ernil, to nie jest tak, że amerykańskie chłodnicy nie mają??? Ja w '99 mam, próbowałem nawet kiedyś w Albanii zagotować, silnik się udało, skrzyni nie.

Awatar użytkownika
Niedzwiadz
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 21, 2009 10:06 pm
Lokalizacja: Warszawa, Polska

Re: Subaru

Post autor: Niedzwiadz » pt cze 28, 2013 4:40 pm

KSikorski pisze:Forester 1999 2.0 wolny ssak - jak tam są kompensowane luzy zaworowe?
śrubki. Nie trzeba targać silnika do regulacji.

Spalanie mojego wolnossaka (2.0, MY'99) to 10-13l LPG. 2.0 125KM nie jedzie jakoś specjalnie zasadniczo :). Znajomy zanabył starszego legasa w automacie z 2,5l i to już sympatyczniej się zbiera.
Vitara była, jest Forester
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru

Post autor: ernil » pt cze 28, 2013 9:34 pm

bIp pisze:Ernil, to nie jest tak, że amerykańskie chłodnicy nie mają??? Ja w '99 mam, próbowałem nawet kiedyś w Albanii zagotować, silnik się udało, skrzyni nie.
Nie wiem jak to jest dokładnie, nie pamiętam już. Ale kojarzy mi się, że to stanowiło problem. Chłodnica chyba była, tylko zintegrowana z wodną, tak jak w Voyagerach przed '98 i Landkruzerach na przykład niektórych. System taki se. Raz, że jak się zrobi nieszczelność, to wtopa poważna, a dwa, że osobna chłodnica chyba jednak lepiej chłodzi niż niewielki wymiennik w zbiorniku bocznym chłodnicy wody.
Nie mam pewności jak to w Subarakach było, ale czytałem, że lubi być zawodne. Na ile to jest legenda miejska wynikająca z przeświadczenia o tym, iż oleju s ASB zmieniać nie trzeba, a na ile prawda - nie wiem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Subaru

Post autor: bzibziak » pn lip 01, 2013 9:38 pm

A co powiecie o awaryjności takiego outbacka I 2,5 (np 97), prawda li to co wyczytałem o padających uszczelkach głowic (i idących za tym jakimiś kosmicznymi konsekwencjami), czy może jednak nie odbiega od średniej w której jest i Astra I 1.4 i 525 TDS? :>
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru

Post autor: ernil » pn lip 01, 2013 9:41 pm

No właśnie żem pisał o tym, że chłodnica nie wydalała.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Subaru

Post autor: bzibziak » wt lip 02, 2013 7:25 am

No dobra, to skoro szuruburu wcale nie jest takie super (a szkoda, bo wpadł mi w oko taki oto GNIEŹNIEŃSKI :P egzemplarz http://otomoto.pl/subaru-outback-zadban ... 08352.html ), to jakiego raczej automatycznego plaskacza 4x4 z możliwością jazdy po polnych drogach warto szukać?
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru

Post autor: ernil » wt lip 02, 2013 8:58 am

Subaru nie jest wcale złe. Po prostu ma drobne wady :)21
Jak nie musi być małe, to możesz szukać Voyagera AWD. Ale trudniej chyba będzie o to bardziej, niż o Szuruburu.
Założyć trzeba ino płytę na przód, bo miski nisko siedzą.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Subaru

Post autor: bzibziak » wt lip 02, 2013 10:50 am

Żaden wojażer, mam niechęć spowodowaną tym, że znajomi mają takie cuda i niby jeździ, niby wygodnie, ale ciągle coś...
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Subaru

Post autor: ernil » wt lip 02, 2013 10:53 am

Wiesz, to tak jakbyś się zniechęcił ogólnie do kobiet, bo jedna miała w poprzek... :)21
Nie psuje się to, czego nie ma. Kwestia dostępności części i prostoty serwisu oraz odporności na korozję. Tu akurat Voyager II wypada całkiem przytomnie. W przeciwieństwie do Subaru, zwłaszcza jeśli o korozji rozmawiamy. Miałem dwa Subaru i dwa Voyagery. Więc mogę pokusić się o porównania :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

bIp
 
 
Posty: 831
Rejestracja: pn gru 07, 2009 7:26 pm
Lokalizacja: zachpom.

Re: Subaru

Post autor: bIp » wt lip 02, 2013 12:18 pm

bzibziak pisze:No dobra, to skoro szuruburu wcale nie jest takie super (a szkoda, bo wpadł mi w oko taki oto GNIEŹNIEŃSKI :P egzemplarz http://otomoto.pl/subaru-outback-zadban ... 08352.html ), to jakiego raczej automatycznego plaskacza 4x4 z możliwością jazdy po polnych drogach warto szukać?
ojtamojtam, też już latałem po mieście, kto mi zrobi remont głowic na szybko, bo płyn znika. Okazało się że spyla śladowo przez wcinkę do inst gazowej, jak się zagląda pod maskę z częstotliwością wymiany oleju, to się wpada w takie psychozy. Dolałem, dokręciłem, jeździ.

Znam takiego jak z linku, co ma coś koło 500 000 najechane. Sprowadzony jeszcze w epoce składaków, cały czas u jednego właściciela. Budzie możnaby postawić kilka zarzutów, mechanika zdrowa, żadnych awarii.
Tego powyżej bym nie skreślał, mimo, że z Gniezna. Odpytać sprzedającego, czy picowany (raczej nie, bo wgniotki na klapie by zrobili), obejrzeć tył nadkola i progi z tyłu, ostro przetestować jazdę. Zastanów się - w 15 letnim aucie z takim przebiegiem pójdzie uszczelka, będziesz robił, czy znajdziesz przyzwoity używany silnik.
Najbardziej niezawodne były 2,2 chyba do '97, do tej pory cieszą się wzięciem na swapy.

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: Subaru

Post autor: Frolik » śr lip 03, 2013 10:16 am

bzibziak pisze:Pany a jak się ma taki Outback 2,5 (ew. 3,0) do A6 quattro 2,8 w budzie C4, co lepsze i tańsze w eksploatacji, tylko automaty.
Tanszy w eksploatacji na pewno bedzie audik. Co lepsze? To juz sprawa względna... raczej stan konkretnego egzemplarza tu będzie decydował.
C4 to bardzo trwłe auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości