Jakie sprzęgło do Ferozy?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Jakie sprzęgło do Ferozy?

Post autor: buster » czw sie 14, 2008 7:54 am

Witam, panowie siada mi sprzęgło w ferozie i za niedługo bede musiał je wywalić. Stąd prośba o poradę jakie kupić, jaka firma jest dobra. Widziałem różne kompletne w cenie od 350 do 700zł, ale czy tanie znaczy dobre? Pozdrawiam
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » czw sie 14, 2008 8:05 am

Większość kompletów tych tanich jest japońskich.Właśnie jestem po wymianie i miałem podobny problem.Wybrałem jedno z tańszych 400-komplet ,spisuje się o dziwo bardzo-dobrze , co ciekawe to poprzednie (stare) było tej samej firmy, a samochód z austrii.

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » czw sie 14, 2008 8:19 am

A możesz podać jakąś nazwę żeby wiedzieć czego szukać i o co pytać? Przełożyłeś sam czy dałeś do mechanika? Jeśli sam to czy dużo przy tym roboty? A jeśli mechanik-to ile wziął za robote?
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » czw sie 14, 2008 10:21 am

Nazwa (kyoto) czy coś podobnego.Roboty na jakieś 3-4godz.w dwie osoby bo skrzynia ciężka ,dostęp lepszy niż w osobówce.Nizapomnij spuścić olej z reduktora.

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » czw sie 14, 2008 11:47 am

A silnik musiałeś wywalać czy da sie to zrobić jakoś "od tyłu"?
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
Hamman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Hamman » czw sie 21, 2008 5:26 pm

O ile wiem, to do pierwszego montażu stosowano sprzęgło firmy AISIN. Potwierdziło się to po wyjęciu oryginalnego kompletu podczas wymiany. Kupiłem identyczne katalogowo w JC Auto w Krakowie. Jeśli chodzi szczegóły wymiany - nie pomogę bo zostawiłem wszystko mechanikowi.
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)

CB w terenie kanał 16

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » czw sie 21, 2008 8:58 pm

Nie widziałem jak jest mocowana skrzynia w Ferozie, ale w sumie to chyba "na oko" się powinno dać ocenić czy jest duży problem z wyjęciem..?
Po pierwsze - czy jest sensowny dostęp do wszystkich śrub trzymających skrzynię przy silniku (wokół kołnierza), po drugie - czy łatwo na tyle odłączyć wyjście napędu i sterowanie od skrzyni żeby się dało cofnąć skrzynię o jakieś 10cm i opuścić w dół.
Wymiana samego sprzęgła jest opisana tutaj
http://www.warfs.org/manuals/F300-CL-Clutch.pdf
(bez demontażu skrzyni niestety - ujęli to w jednym zdaniu "wyjmij skrzynię" i odnośniku do rozdziału którego nie ma ;-) )
Jeśli wymieniałeś sprzęgło w jakimś innym aucie to nie powinieneś mieć problemu z oceną trudności, a jeśli nie wymieniałeś to ciężko będzie komuś innemu stwierdzić co to znaczy "trudne".
Jeśli byś sam wymieniał to poproszę o fotorelację na stronę :)
Pozdrawiam!
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Hamman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Hamman » czw sie 21, 2008 9:20 pm

W manualu rzeczywiście piszą "See page MT-section" czyli "Manual Transmission" i podają opis tylko do rockiego. Nie dam głowy że to to samo ale przyglądnij się.

Zobacz tu:

http://www.warfs.org/manuals/92Rocky-MT ... ission.pdf

strona bodajże 16
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)

CB w terenie kanał 16

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » pt sie 22, 2008 7:38 am

Dzięki loledzy za sugestie. Sprzęgła jeszcze nie wymieniłem bo da się jeszcze jeździć. Rozmawiałem wstępnie z mechanikiem to powiedział że za wymianą 100zł weźmie więc nie wiem czy samemu się bawić. Z doświadczenia wymieniałem sprzęgło w maluchu a tam trzeba było wywalić cały silnik ale nie było to trudne, więc w ferozie pewnie też bym dał radę :lol: Hamman ile dałeś za to sprzęgło? Mi ktoś polecał też LUKa że jest dobre
.
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » pt sie 22, 2008 8:35 pm

Hamman - sądząc po rysunku ze strony 17 to jest to instrukcja do skrzyni biegów manualnej od Ferozy :) Od strony 17 również zaczynają się obrazki jak wyjąć skrzynię czyli to o co pytał Buster. Czyli da się wyjąć od spodu auta, bez ruszania silnika.

W sumie to za 100zł wolałbym to dać zrobić mechanikowi, chyba żebym miał akurat dużo wolnego czasu i chęci.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt sie 22, 2008 8:52 pm

buster pisze:Dzięki loledzy za sugestie. Sprzęgła jeszcze nie wymieniłem bo da się jeszcze jeździć. Rozmawiałem wstępnie z mechanikiem to powiedział że za wymianą 100zł weźmie więc nie wiem czy samemu się bawić. Z doświadczenia wymieniałem sprzęgło w maluchu a tam trzeba było wywalić cały silnik ale nie było to trudne, więc w ferozie pewnie też bym dał radę :lol: Hamman ile dałeś za to sprzęgło? Mi ktoś polecał też LUKa że jest dobre
.
100zł to albo hobbysta albo caritas...
tel660675798

Awatar użytkownika
Hamman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Hamman » sob sie 23, 2008 8:44 am

Ostatnio kupowałem kompletne sprzęgło Aisin do trupera (tarcza, łożysko, docisk) i wyszło 700 peelenów z tym że samo łożysko 200. Do ferozy komplet dokładnie nie pamiętam bo razem też za inne żelastwo płaciłem ale tak koło 400-kilkadziesiąt. Mechanik szarpnął 500 za robotę w truperze (dniówkę mu zajęło) ale nie ubolewam bo gościa mam sprawdzonego i z obydwoma autami zawsze do niego lecę.
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)

CB w terenie kanał 16

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » sob sie 23, 2008 1:57 pm

100 za 7-godzin na dwóch ?

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » pn sie 25, 2008 7:32 am

No tak niby koleś twierdził że 100. A chyba zna sie na rzeczy bo z bratem już nie jedną rzecz w samuraju czy terrano wymieniali. Jako ciekawostkę opowiem Wam historię, że jeden z tych kolesi potrafił wymienić sprzęgło przy samuraju będąc w terenie :D Trochę go podnieśli i położyli sie pod nim. Nieźle nie? :)
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn sie 25, 2008 8:32 am

tylko z tego co pamiętam samuraj ma odzielnie reduktor a skrzynia jest malutka i leciutka :)
tel660675798

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » pn sie 25, 2008 6:03 pm

profesorr lzejsza skrzynia = latwiej zrobic w takim sensie ze ktos wyjmuje jakies skrzynie z aut bez podstawiania - opuszczania na podstawkach ? :o


tak czy inaczej, jak tunel puszcza w tył to nawet na ziemie nie trzeba zdejmować no bo po co..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn sie 25, 2008 7:11 pm

nes421 pisze:profesorr lzejsza skrzynia = latwiej zrobic w takim sensie ze ktos wyjmuje jakies skrzynie z aut bez podstawiania - opuszczania na podstawkach ? :o


tak czy inaczej, jak tunel puszcza w tył to nawet na ziemie nie trzeba zdejmować no bo po co..

nie wiem przyjacielu jaką techniką ty to robisz ale robię już parę lat i zawsze jak wyciągam skrzynie to wywalam ją z auta całkiem,czasem umyję a uszczelniacz wału tył zmieniam za każdym razem bo kosztuje to koło 50 zyli a mam spokój że nie będę targał skrzyni jeszcze raz niedługo po wymianie sprzęgła i klient nie będzie jeszcze raz płacił za robotę ale każdy rzeźbi jak chce :)21 a apropo podstawek to możesz podpierać automaty bo przeważnie mają płaską miskę...ze skrzynię jeszcze z reduktorem to taki manewr ci nie wyjdzie za bardzo,a jeszcze wycentruj dobrze tarcze jak tylko odsuniesz skrzynie i masz 15 centów miejsca...ale każdy robi jak mu lepiej...
tel660675798

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » wt sie 26, 2008 9:41 am

Nie wiem ile waży skrzynia z reduktorem z Ferozy?

Bo np. przy skrzyni która według specyfikacji waży ok 80kg nie zdecydowałbym się na taki manewr że bez podstawek jedna osoba to trzyma a druga odkręca śrubki bo coś czuję że ostatnia śrubka by popuściła conajmniej w komplecie z kawałkiem bloku silnika ..

Chociaż w sumie można wierzyć że to będzie przez chwilę sobie wisieć na wałku.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt sie 26, 2008 8:23 pm

nes421 pisze:Nie wiem ile waży skrzynia z reduktorem z Ferozy?

Bo np. przy skrzyni która według specyfikacji waży ok 80kg nie zdecydowałbym się na taki manewr że bez podstawek jedna osoba to trzyma a druga odkręca śrubki bo coś czuję że ostatnia śrubka by popuściła conajmniej w komplecie z kawałkiem bloku silnika ..

Chociaż w sumie można wierzyć że to będzie przez chwilę sobie wisieć na wałku.
wymień raz sam to zobaczysz jak to działa i za co mechanicy biorą pieniądze :D ,tylko nie próbuj sam z taką skrzynią bo cię szkoda jak cie przywali 8),nie zapomnij jeszcze o lewarkach od biegów i reduktora i zobaczysz gdzie możesz sobie wsadzić podstawki bo jak podepszesz skrzynię to znowu jej nie odsuniesz....
tel660675798

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » pn paź 06, 2008 2:02 pm

Sprzęgło w Ferozie wymienione. Mechanik wziął 140zł łacznie z łożyskiem które które trzeba było wymienić w kole zamachowym. Tarczę i docisk kupiłem NKK a łożysko oporowe KOYO. Taki komplet mają w Poznaniu za 500 zł. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Feroza is the best! GG 3080033

kacmil
 
 
Posty: 211
Rejestracja: sob cze 02, 2007 3:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kacmil » pn paź 06, 2008 9:44 pm

buster pisze:Mechanik wziął 140zł łacznie z łożyskiem
,a mówią ,że samarytanie nie istnieją :lol:
Ja to sie jeszcze dziwię ,że mechanik nie dopłacił :D

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt paź 07, 2008 6:29 am

kacmil pisze:
buster pisze:Mechanik wziął 140zł łacznie z łożyskiem
,a mówią ,że samarytanie nie istnieją :lol:
Ja to sie jeszcze dziwię ,że mechanik nie dopłacił :D


jakbym miał bliżej to bym wynajmował takich podwykonawców :)21 :)22
tel660675798

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » ndz paź 19, 2008 9:36 pm

wymień raz sam to zobaczysz jak to działa i za co mechanicy biorą pieniądze ,tylko nie próbuj sam z taką skrzynią bo cię szkoda jak cie przywali ,nie zapomnij jeszcze o lewarkach od biegów i reduktora i zobaczysz gdzie możesz sobie wsadzić podstawki bo jak podepszesz skrzynię to znowu jej nie odsuniesz....
Wymieniałem parę skrzyń. Najcięższa była automatyczna (zalana olejem do pełna, z zablokowanym korkiem spustowym więc dodatkowy ciężar) od silnika 2.5L benzyna V6.Żeby ją odręcić od silnika trzeba było pochylić silnik i się dostać specjalnie profilowanymi kluczami z zakończeniami TORX od strony maski bo od spodu auta nie było dojścia. Lewarki, cięgna, przysisk od "kopa", doprowadzenie sterowania itp. sie po prostu od niej bez problemu odpinalo i nie wadziły (nie rozumiem w ktorym momencie sprawdzasz gdzie mozna wlozyc lewarek..?). Biorąc pod uwagę wagę tej skrzyni i mozolność odkręcania, zostawienie trzymania tego komuś na rękach do czasu uporania się ze śrubami byłoby dla niego nie lada wyczynem sportowym.

Jak chcesz zajrzeć ze costam jednak zdarza mi sie przy autach robic raz na parę lat to zapraszam: http://apt.tyszkiewicz.edu.pl/~nes/rekin/

A pewnie że są też skrzynie co się samemu w parę chwil wyjmuje..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn paź 20, 2008 6:58 am

nes421 pisze:
Biorąc pod uwagę wagę tej skrzyni i mozolność odkręcania, zostawienie trzymania tego komuś na rękach do czasu uporania się ze śrubami byłoby dla niego nie lada wyczynem sportowym.


ale ja jej nie chce trzymać :)21 ,odkręcasz wszystkie śruby pozostawiając jedną do której masz dobry dostęp i która jest krótka,i wiesz mi że nie spadnie wtedy.opuszczasz skrzynię,zabezpieczasz silnik pod takim kątem jak ci pasuje i wtedy odkręcasz skrzynie i zdejmujesz ale każdy robi po swojemu i po sprawie
tel660675798

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » pn paź 20, 2008 7:45 am

Panowie cieknie mi olej z reduktora na uszczelniaczu na wyjściu tylnego wału. Nie wiecie jaki jest rozmiar tej gumki? ;)
Feroza is the best! GG 3080033

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość