Jakie sprzęgło do Ferozy?
Moderator: s3R
Jakie sprzęgło do Ferozy?
Witam, panowie siada mi sprzęgło w ferozie i za niedługo bede musiał je wywalić. Stąd prośba o poradę jakie kupić, jaka firma jest dobra. Widziałem różne kompletne w cenie od 350 do 700zł, ale czy tanie znaczy dobre? Pozdrawiam
Feroza is the best! GG 3080033
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
O ile wiem, to do pierwszego montażu stosowano sprzęgło firmy AISIN. Potwierdziło się to po wyjęciu oryginalnego kompletu podczas wymiany. Kupiłem identyczne katalogowo w JC Auto w Krakowie. Jeśli chodzi szczegóły wymiany - nie pomogę bo zostawiłem wszystko mechanikowi.
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
Nie widziałem jak jest mocowana skrzynia w Ferozie, ale w sumie to chyba "na oko" się powinno dać ocenić czy jest duży problem z wyjęciem..?
Po pierwsze - czy jest sensowny dostęp do wszystkich śrub trzymających skrzynię przy silniku (wokół kołnierza), po drugie - czy łatwo na tyle odłączyć wyjście napędu i sterowanie od skrzyni żeby się dało cofnąć skrzynię o jakieś 10cm i opuścić w dół.
Wymiana samego sprzęgła jest opisana tutaj
http://www.warfs.org/manuals/F300-CL-Clutch.pdf
(bez demontażu skrzyni niestety - ujęli to w jednym zdaniu "wyjmij skrzynię" i odnośniku do rozdziału którego nie ma
)
Jeśli wymieniałeś sprzęgło w jakimś innym aucie to nie powinieneś mieć problemu z oceną trudności, a jeśli nie wymieniałeś to ciężko będzie komuś innemu stwierdzić co to znaczy "trudne".
Jeśli byś sam wymieniał to poproszę o fotorelację na stronę
Pozdrawiam!
Po pierwsze - czy jest sensowny dostęp do wszystkich śrub trzymających skrzynię przy silniku (wokół kołnierza), po drugie - czy łatwo na tyle odłączyć wyjście napędu i sterowanie od skrzyni żeby się dało cofnąć skrzynię o jakieś 10cm i opuścić w dół.
Wymiana samego sprzęgła jest opisana tutaj
http://www.warfs.org/manuals/F300-CL-Clutch.pdf
(bez demontażu skrzyni niestety - ujęli to w jednym zdaniu "wyjmij skrzynię" i odnośniku do rozdziału którego nie ma

Jeśli wymieniałeś sprzęgło w jakimś innym aucie to nie powinieneś mieć problemu z oceną trudności, a jeśli nie wymieniałeś to ciężko będzie komuś innemu stwierdzić co to znaczy "trudne".
Jeśli byś sam wymieniał to poproszę o fotorelację na stronę

Pozdrawiam!
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
W manualu rzeczywiście piszą "See page MT-section" czyli "Manual Transmission" i podają opis tylko do rockiego. Nie dam głowy że to to samo ale przyglądnij się.
Zobacz tu:
http://www.warfs.org/manuals/92Rocky-MT ... ission.pdf
strona bodajże 16
Zobacz tu:
http://www.warfs.org/manuals/92Rocky-MT ... ission.pdf
strona bodajże 16
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
Dzięki loledzy za sugestie. Sprzęgła jeszcze nie wymieniłem bo da się jeszcze jeździć. Rozmawiałem wstępnie z mechanikiem to powiedział że za wymianą 100zł weźmie więc nie wiem czy samemu się bawić. Z doświadczenia wymieniałem sprzęgło w maluchu a tam trzeba było wywalić cały silnik ale nie było to trudne, więc w ferozie pewnie też bym dał radę
Hamman ile dałeś za to sprzęgło? Mi ktoś polecał też LUKa że jest dobre
.

.
Feroza is the best! GG 3080033
Hamman - sądząc po rysunku ze strony 17 to jest to instrukcja do skrzyni biegów manualnej od Ferozy
Od strony 17 również zaczynają się obrazki jak wyjąć skrzynię czyli to o co pytał Buster. Czyli da się wyjąć od spodu auta, bez ruszania silnika.
W sumie to za 100zł wolałbym to dać zrobić mechanikowi, chyba żebym miał akurat dużo wolnego czasu i chęci.

W sumie to za 100zł wolałbym to dać zrobić mechanikowi, chyba żebym miał akurat dużo wolnego czasu i chęci.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
100zł to albo hobbysta albo caritas...buster pisze:Dzięki loledzy za sugestie. Sprzęgła jeszcze nie wymieniłem bo da się jeszcze jeździć. Rozmawiałem wstępnie z mechanikiem to powiedział że za wymianą 100zł weźmie więc nie wiem czy samemu się bawić. Z doświadczenia wymieniałem sprzęgło w maluchu a tam trzeba było wywalić cały silnik ale nie było to trudne, więc w ferozie pewnie też bym dał radęHamman ile dałeś za to sprzęgło? Mi ktoś polecał też LUKa że jest dobre
.
tel660675798
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ostatnio kupowałem kompletne sprzęgło Aisin do trupera (tarcza, łożysko, docisk) i wyszło 700 peelenów z tym że samo łożysko 200. Do ferozy komplet dokładnie nie pamiętam bo razem też za inne żelastwo płaciłem ale tak koło 400-kilkadziesiąt. Mechanik szarpnął 500 za robotę w truperze (dniówkę mu zajęło) ale nie ubolewam bo gościa mam sprawdzonego i z obydwoma autami zawsze do niego lecę.
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
No tak niby koleś twierdził że 100. A chyba zna sie na rzeczy bo z bratem już nie jedną rzecz w samuraju czy terrano wymieniali. Jako ciekawostkę opowiem Wam historię, że jeden z tych kolesi potrafił wymienić sprzęgło przy samuraju będąc w terenie
Trochę go podnieśli i położyli sie pod nim. Nieźle nie? 


Feroza is the best! GG 3080033
profesorr lzejsza skrzynia = latwiej zrobic w takim sensie ze ktos wyjmuje jakies skrzynie z aut bez podstawiania - opuszczania na podstawkach ?
tak czy inaczej, jak tunel puszcza w tył to nawet na ziemie nie trzeba zdejmować no bo po co..

tak czy inaczej, jak tunel puszcza w tył to nawet na ziemie nie trzeba zdejmować no bo po co..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
nes421 pisze:profesorr lzejsza skrzynia = latwiej zrobic w takim sensie ze ktos wyjmuje jakies skrzynie z aut bez podstawiania - opuszczania na podstawkach ?![]()
tak czy inaczej, jak tunel puszcza w tył to nawet na ziemie nie trzeba zdejmować no bo po co..
nie wiem przyjacielu jaką techniką ty to robisz ale robię już parę lat i zawsze jak wyciągam skrzynie to wywalam ją z auta całkiem,czasem umyję a uszczelniacz wału tył zmieniam za każdym razem bo kosztuje to koło 50 zyli a mam spokój że nie będę targał skrzyni jeszcze raz niedługo po wymianie sprzęgła i klient nie będzie jeszcze raz płacił za robotę ale każdy rzeźbi jak chce

tel660675798
Nie wiem ile waży skrzynia z reduktorem z Ferozy?
Bo np. przy skrzyni która według specyfikacji waży ok 80kg nie zdecydowałbym się na taki manewr że bez podstawek jedna osoba to trzyma a druga odkręca śrubki bo coś czuję że ostatnia śrubka by popuściła conajmniej w komplecie z kawałkiem bloku silnika ..
Chociaż w sumie można wierzyć że to będzie przez chwilę sobie wisieć na wałku.
Bo np. przy skrzyni która według specyfikacji waży ok 80kg nie zdecydowałbym się na taki manewr że bez podstawek jedna osoba to trzyma a druga odkręca śrubki bo coś czuję że ostatnia śrubka by popuściła conajmniej w komplecie z kawałkiem bloku silnika ..
Chociaż w sumie można wierzyć że to będzie przez chwilę sobie wisieć na wałku.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
wymień raz sam to zobaczysz jak to działa i za co mechanicy biorą pieniądzenes421 pisze:Nie wiem ile waży skrzynia z reduktorem z Ferozy?
Bo np. przy skrzyni która według specyfikacji waży ok 80kg nie zdecydowałbym się na taki manewr że bez podstawek jedna osoba to trzyma a druga odkręca śrubki bo coś czuję że ostatnia śrubka by popuściła conajmniej w komplecie z kawałkiem bloku silnika ..
Chociaż w sumie można wierzyć że to będzie przez chwilę sobie wisieć na wałku.


tel660675798
Wymieniałem parę skrzyń. Najcięższa była automatyczna (zalana olejem do pełna, z zablokowanym korkiem spustowym więc dodatkowy ciężar) od silnika 2.5L benzyna V6.Żeby ją odręcić od silnika trzeba było pochylić silnik i się dostać specjalnie profilowanymi kluczami z zakończeniami TORX od strony maski bo od spodu auta nie było dojścia. Lewarki, cięgna, przysisk od "kopa", doprowadzenie sterowania itp. sie po prostu od niej bez problemu odpinalo i nie wadziły (nie rozumiem w ktorym momencie sprawdzasz gdzie mozna wlozyc lewarek..?). Biorąc pod uwagę wagę tej skrzyni i mozolność odkręcania, zostawienie trzymania tego komuś na rękach do czasu uporania się ze śrubami byłoby dla niego nie lada wyczynem sportowym.wymień raz sam to zobaczysz jak to działa i za co mechanicy biorą pieniądze ,tylko nie próbuj sam z taką skrzynią bo cię szkoda jak cie przywali ,nie zapomnij jeszcze o lewarkach od biegów i reduktora i zobaczysz gdzie możesz sobie wsadzić podstawki bo jak podepszesz skrzynię to znowu jej nie odsuniesz....
Jak chcesz zajrzeć ze costam jednak zdarza mi sie przy autach robic raz na parę lat to zapraszam: http://apt.tyszkiewicz.edu.pl/~nes/rekin/
A pewnie że są też skrzynie co się samemu w parę chwil wyjmuje..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
nes421 pisze:Biorąc pod uwagę wagę tej skrzyni i mozolność odkręcania, zostawienie trzymania tego komuś na rękach do czasu uporania się ze śrubami byłoby dla niego nie lada wyczynem sportowym.
ale ja jej nie chce trzymać

tel660675798
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość